Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesukoneen käyttöikä? Kuinka kauan pesukoneenne on kestänyt?

Vierailija
11.03.2018 |

Luin jostain että kodinkoneiden käyttöikä olisi yleistäen n 4 vuotta. Edellinen pesukoneeni toimi yli 10 v. Ovatko koneet heikentyneet niin paljon? Uutta ostamassa ja mietin että minkä hintaluokan konetta viitsii ostaa, jos about 4 vuoden päästä pitää kuitenkin ostaa uusi...

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kone kesti 11v sitten päältä ladattavan rummun luukut aukesivat lingotessa, piti muuten aika härskiä meteliä.

Nykyinen samsung ollut 7v ja vielä toimii, samsungin televisio ollut kerran korjattavana ja vit*n kallis side by side kaappi ei ole toiminut ikinä, lupasivat takuu korjauksen, mutta huoltoliike ei suostunut vastaamaan puheluihin eikä mihinkään.

Vierailija
102/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LG pyykkikone on kestänyt nyt jonkun 12 vuotta ilman yhtään vikaa, kuivausrumpu taas samalta merkiltä ollut isossa rempassa parin vuoden käytön jälkeen, ja taas pari vuotta rempan jälkeen alkanut esiintyä samoja ”ensioireita”. Astianpesukone on Bosch, se on toiminut myös jo jonkun 12-13 vuotta viattomana. Pyykkikoneessa olikin moottorilla 10 vuoden takuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: Mulla tulee välillä pesun alussa vähän norona vettä pesukoneen alta, voiko ton korjata jotenkin itse tai missähän voisi olla vikaa? Ei viitsisi koko konetta vaihtaa, kun muuten toimii hyvin. Kuinka syvälle tuo poisto(?)letku, koneen takana oleva siis, pitää tunkea koneeseen, sitä saisi työnnettyä vielä pidemmällekin, voiko se johtua siitä tai saako sitä tunkea vielä pidemmällekin, msität iedän miten syväll äse on jo? Joo, olen aika käsi tekniikan kanssa:(

Vierailija
104/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotias tällä hetkellä.

Vierailija
105/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LG ollu 7 vuotta. Maksoi silloin 599€. Toiminut täydellisesti 🙂

Vierailija
106/128 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen Siemens kesti noin vuoden. Sitä edellinen en muista mikä oli useita vuosia, ainakin yli 10. Nykyinen lg ollut nyt puolisen vuotta.

Vierailija
107/128 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cylinda 112 on toiminut nikottelematta 10 vuotta. Ei sisällä liian hienoa elektroniikkaa mikä lisää kestävyyttä. Kätevää tuokin että siinä on numero mukana vikojen varalta.

Oi Cylinda. Upo oli myös hyvä. En tiedä tehdäänkö näitä enää, nyt on vaan Samsungia.

Oon aivan varma, että olen nähnyt Cylindaa jossain, kenties Prismassa.

Vierailija
108/128 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cylinda 112 on toiminut nikottelematta 10 vuotta. Ei sisällä liian hienoa elektroniikkaa mikä lisää kestävyyttä. Kätevää tuokin että siinä on numero mukana vikojen varalta.

Oi Cylinda. Upo oli myös hyvä. En tiedä tehdäänkö näitä enää, nyt on vaan Samsungia.

Oon aivan varma, että olen nähnyt Cylindaa jossain, kenties Prismassa.

No joo, googlettamalla kertoi että Veikon Kone myy Cylindaa.

Vierailija
109/128 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viimeistä konetta (Electrolux ja Whirlpool) hajosivat heti takuuajan umpeuduttua eli noin 2 vuotta kestivät. Näiden edeltäjä Cylinda kesti 3 vuotta ja ensimmäinen pesukoneeni Upo peräti 15 vuotta ja olisi kestänyt kauemminkin mutta tyhmyyksissäni halusin ostaa modernimman koneen jossa olisi parempi linkous ja enemmän ohjelmia.

Vierailija
110/128 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Candy-merkkinen kone kestänyt kohta 10 vuotta. Tosin pyykin määrä ei ole iso, kahden aikuisen talous, jossa pyykkiä ei pestä aina edes viikoittain, koska pesen vain täysiä koneellisia.

Vierailija
111/128 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Siemensin kone täyttää kohta 20 vuotta. Aina silloin tällöin ei suostu linkoamaan, mutta sit seuraavalla kerralla taas linkoaa. Sallittakoon vanhukselle.

Meidän Candyssä on tuota samaa ominaisuutta. Joskus jättää myös huuhtelematta, yleensä lyhyemmillä ohjelmilla pestessä. Vai käyttääköhän vain niin vähän vettä huuhteluun, että pyykkeihin jää pesuainetta, jos kone on täynnä...

Vierailija
112/128 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ensimmäisen pesukoneeni 18-vuotiaana. Hobby Hallista Candy-merkkinen halpiskone, olikohan jonku 300e tarjouksessa. Tuossa se edelleen toimittaa virkaansa 13 vuoden jälkeen. Olen kyllä varautunut jo siihen, että kohta pitää ostaa uusi, vaikka kone ei näytä mitään hajoamisen merkkejä. Olen todella kiitollinen koneestani, jokainen uusi päivä sen kanssa tuo ilon, kun olen löytänyt noin hyvän laitteen.

113/128 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä on alapeukutettu :D

ohis

Koska 4 vuotta on naurettava aika. Ostakaa nyt vaikka Miele ja se kestää 30 vuotta.

Vierailija
114/128 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPO 38 vuotta

Vierailija
115/128 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 18 vuotias LG on huutanut lingotessa kohta 2 vuotta ja nyt tuli jotain kolinaa, joten ei aivan täysi-ikäiseksi ehdi. Oli keskihintainen tai keskihinnan ylemmässä päässä.

Vierailija
116/128 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kone kesti kymmenen vuotta. Sitä edellinen tuli meille muutaman vuoden käytettynä ja toimi meillä kymmenen vuotta.

Nykyinen kone on kosketusnäytöllinen. Mulla on epäilykseni kestääkö kosketusnäyttö kymmentä vuotta.

Vierailija
117/128 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen whirlpool kesti 20 vuotta ja nykyinen saman merkkinen on ollut nyt 6 vuotta ja hyvin toimii.

Vierailija
118/128 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemens täyttää just 10 vuotta. Itse en olisi valinnut mutta tuli talon mukana. Vielä toimii ok. Edellinen kone annettiin 5 vuoden jälkeen pois kun oli semmoinen päältä täytettävä joka ei nykyiseen asuntoon sopinut.

Vierailija
119/128 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Beko -merkkinen, 5 kg:n edestä täytettävä pyykinpesukone. Hyvät pesuohjelmat, helppokäyttöinen, kaikin puolin olen tyytyväinen. Kohta 7 vuotta vanha pesukone. 😊

Vierailija
120/128 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cylinda 28 vuotta