Pesukoneen käyttöikä? Kuinka kauan pesukoneenne on kestänyt?
Luin jostain että kodinkoneiden käyttöikä olisi yleistäen n 4 vuotta. Edellinen pesukoneeni toimi yli 10 v. Ovatko koneet heikentyneet niin paljon? Uutta ostamassa ja mietin että minkä hintaluokan konetta viitsii ostaa, jos about 4 vuoden päästä pitää kuitenkin ostaa uusi...
Kommentit (128)
Ostin Siemensin koneen 2010 ja vielä toimii. Sellainen perushyvä kone, olisko ollut jotain 400-500 e paikkeilla.
Nykyinen kone pn ollut käytössä 9 vuotta, ja toimii edelleen hyvin. Oli vielä joku Gigantin tarjouskone, hinta taisi olla jotain 199 e.
Edellinen päältä täytettävä meillä oli 13 vuotta. Nykyinen sivusta täytettä vävyn ollut jo noin 15 vuotta. Paljon on pesty, 6hlö perheessä, kestovaipat oli aikanaan. Nyt vaatteet isoja.
Cylinda 112 on toiminut nikottelematta 10 vuotta. Ei sisällä liian hienoa elektroniikkaa mikä lisää kestävyyttä. Kätevää tuokin että siinä on numero mukana vikojen varalta.
Edellinen Whirlpool kesti varmaan 7-8 vuotta.
vuonna 71 ostettu kone kesti 25 vuotta ja sitten ruostui ulkokuoret puhki(itse koneisto olisi kestänyt). Seuraavat olleet 10-15 v ja pisimpään näistä kesti 200 euron halpiskone(Eurotec)
Edellinen Whirpool pyykkäri ja kuivuri tais olla käytössä jotain 15 vuotta. Tosin sinä aikana niitä piti pariin kertaan itse korjailla ja lopussa ei ihan kaikki automatiikka enää toiminut. Mutta noilla pestiin todella paljon, sillä ne oli meillä lasten lapsuusajan. Peruskertoja varmaan keskimäärin yksi koneellinen päivässä koko tuon 15 vuoden ajan, eli noin 5500 pyykkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Siemensin koneen 2010 ja vielä toimii. Sellainen perushyvä kone, olisko ollut jotain 400-500 e paikkeilla.
Mulla sama. Sitä edeltävä whirlpool oli 7 vuotta, siitä ruostui pellit kun oli yksiössä kylppärissä.
Tiskikoneista ei yksikään ole nähnyt 10v synttäreitään, ei mulla eikä äidilläni.
Giganttinen arkiston hotpoint on toiminut nyt 7 vuotta, mutta pusukynnykset meni rikki ihan just. Itse vaihdoin, maksoi noin 45 euroa.
Edellinen kone oli Electrolux, joka kesti 16 vuotta. Vesipumppu piti vaihtaa muutama vuosi sitten, mutta muuten kone toimi kuin unelma. Ostettiin sitten toinen saman merkkinen. Itse uskon siihen, että valmistusmaalla on merkitystä, ei siis missään halpamaassa halvoista osista kyhättyä halpaa konetta.
Vierailija kirjoitti:
Luin jostain että kodinkoneiden käyttöikä olisi yleistäen n 4 vuotta. Edellinen pesukoneeni toimi yli 10 v. Ovatko koneet heikentyneet niin paljon? Uutta ostamassa ja mietin että minkä hintaluokan konetta viitsii ostaa, jos about 4 vuoden päästä pitää kuitenkin ostaa uusi...
Tuo 4 vuotta taitaa olla myyjän virhevsatuu, eli oletetaan että kone kestää neljä vuotta, jos ei kestä, niin siinä on ollut uudesta asti silloin piilevä vika, jonka korjauskuluihin myyjän tulee osallistua. Kyllä ne koneet keskimäärin kestää pidempään.
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riito…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Sitä edeltävä whirlpool oli 7 vuotta, siitä ruostui pellit kun oli yksiössä kylppärissä.
Tiskikoneista ei yksikään ole nähnyt 10v synttäreitään, ei mulla eikä äidilläni.
Meidän edellinen tiskikone kesti 19 vuotta. Ihan hyvin, kun kuitenkin konetta piti käyttää joka päivä.
Tekeekö Samsung kestäviä pesukoneita?
Miksi tätä on alapeukutettu :D
ohis
Reilu 17 vuotta nyt ollut, kerran käynyt huoltomies korjaamassa ja vaihtoi jonkun osan.
Meidän Miele kuivausrumpuineen on toiminut nyt yli 25 vuotta. Muistan lapsuudesta, että pitkäikäinen (yli 30 v.) oli Miele silloinkin suurperheen käytössä.
Vierailija kirjoitti:
pusukynnykset
??
Vierailija kirjoitti:
vuonna 71 ostettu kone kesti 25 vuotta ja sitten ruostui ulkokuoret puhki(itse koneisto olisi kestänyt). Seuraavat olleet 10-15 v ja pisimpään näistä kesti 200 euron halpiskone(Eurotec)
Euroteciä paskempaa pesukonetta ei ole tullut vastaan. Myyjäkin sanoi ettei haluaisi myydä merkkiä mutta kun kuului ketjuun niin oli pakko. Rummun laakeri petti takuun päätyttyä. 1-2 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö Samsung kestäviä pesukoneita?
Meillä on halpis Samsung (7kg) pelannut nyt pari kolme vuotta hyvin. Yksi vikakoodi tullut melko uutena. Herjasi että liikaa pesuainetta. Muuten pelannut hyvin.
Tätä ennen oli halpis LG joka kesti 8 vuotta ja rikki meni ohjausyksikkö enkä löytänyt uutta enää mistään. Olisi muutenkin maksanut likelle 100e. Olisin ostanut uudenkin LG merkkisen, mutta jostain syystä siihen aikaan ei ollut tarjouksia ko. merkistä. Nyt on taas alkanut olemaan.
Ajattelin itse pysyä näissä merkeissä. Molemmat korealaisia.
Edellinen Whirpool kesti 20 vuotta.