Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesukoneen käyttöikä? Kuinka kauan pesukoneenne on kestänyt?

Vierailija
11.03.2018 |

Luin jostain että kodinkoneiden käyttöikä olisi yleistäen n 4 vuotta. Edellinen pesukoneeni toimi yli 10 v. Ovatko koneet heikentyneet niin paljon? Uutta ostamassa ja mietin että minkä hintaluokan konetta viitsii ostaa, jos about 4 vuoden päästä pitää kuitenkin ostaa uusi...

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu käyttötahdistakin.

Vierailija
62/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämä nykyinen on ollut 12 vuotta ja sitä ennen useamman vuoden edellisellä omistajalla. Tosin se on ollut mulla aika vähällä käytöllä, kun pesen ehkä keran kuussa sillä, jos en ole saanut vuoroa pesutuvasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electrolux vuodelta 1995. Pesuaineen joutuu laittamaan rumpuun, muuten toimii.

Vierailija
64/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosenlev päältä täytettävä yli 8 vuotta toiminut hyvin.

Vierailija
65/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän toi halpis "kotimainen merkki" kesti, jotain parikymmentä vuotta. 

Vierailija
66/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen pesukone on neljä vuotta vanha, edellinen kesti 12 vuotta. Aika hyvä saavutus, kun tuohon sisältyi aika kolmen pienen lapsen kanssa ja se pyykkimäärä. Sitä edellinen kesti 10 vuotta. Kuivuri on 22 vuotta vanha, mutta aika vähän käytän, vanha ja syö paljon sähköä, nykyajan kone olisi "pieniruokaisempi".

Vierailija
67/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 500 euron LG kesti 10 vuotta. Ei lakannut toimimasta, mutta alkoi pitää niin järkyttävää ääntä, että ei ollut enää pesukoneeksi.

Vierailija
68/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LG:n tonnin kone oli paras mikä minulla on koskaan ollut, tuli uuden asunnon mukana. Hajosi 14 vuoden käytön jälkeen. Ei ikinä mitään ongelmia, ikinä ei pesu epäonnistunut (olen vaatehullu himopesijä) . Rakastin tuota konetta❤💚

Nyt jouduin ostamaan uuden koneen ja jouduin tyytymään 400 e Electroluxiin ja vähän väliä on ongelmia, kone hermostuu jos vaatteita on esim liian vähän. Halumani 60 asteen ohjelma pesee ikuisuuden, siis 4,30 h. Järkyttävää veden tuhlausta. Ei suostu millään pesemään esim 40 asteen 1,20 h ohjelmaa.

Vierailija
69/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Samsungin kone on toiminut kohta 7 vuotta. Haluaisin uuden, kuivaavan pesukoneen, mutta en raaski ostaa uutta vanhan vielä toimiessa.

Vierailija
70/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat Siemensit kesti. Ei enää uudet. Takuuaika päättyi ja heti sen jälkeen kone rikkoutui, ja myyjä kertoi, että ei voi mitään, koska takuu päättynyt... että kaksi vuotta ilmeisesti Siemensin koneet tehty kestämään nykyään. Elä osta Siemensiä!!!

Siemensin kännykkä oli paras mikä mulla on koskaan ollut.

Pesukoneista

1. AEG

2. Miele

3. UPO

Nykyisin ei koneet enää valitettavasti kestä kuin muutaman vuotta.

Vierailija
71/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö Samsung kestäviä pesukoneita? 

En tiedä, mutta aika näyttää.

Ostin reilu vuosi sitten Samsungin (tehty Puolassa) edestätäytettävän koneen. 8 kiloinen, taitaa jopa punnitakkin pyykit. Kovin vähän vettä näyttää käyttävän myös... Toistaiseksi olen tyytyväinen.

Edellinen oli edestä täytettävä 5kg Whirlpool (tehty Turkissa). Kesti noin 5-6 vuotta. Se alkoi pitämään niin kovaa ääntä, että sitä ei enää kehdannut käyttää. Luultavasti pesurummun laakerointi petti.

Itseäni lainaan... Unohtui mainita yksi kestävimmistä pesukoneista: Se on 80-luvun lopun Electrolux (Italiassa tehty). Sitä yksinkertaista mekaanisella ohjelmalla olevaa on vaikea saada rikki. Meilläkin on yksi  kotipaikallamme.

Linkous on hidas 600 r/min, kuten Italiassa valmistettuun kuuluukin. Puukithän kuivataan ulkona.

Toisaalta, tuskin teistä kukaan haluaa tälläistä uuteen taloonsa, tai hienoon asuntoonsa. ei tämä niin hienolta tai nykyaikaiselta, mutta olisi varmaan mökillä aika kone.

Vierailija
72/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan halvin mahdollinen Electrolux porskuttaa edelleen eikä loppua näy,ikää ainakin 15v.

Vierailija
73/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vuonna 71 ostettu kone kesti 25 vuotta ja sitten ruostui ulkokuoret puhki(itse koneisto olisi kestänyt). Seuraavat olleet 10-15 v ja pisimpään näistä kesti 200 euron halpiskone(Eurotec)

Euroteciä paskempaa pesukonetta ei ole tullut vastaan. Myyjäkin sanoi ettei haluaisi myydä merkkiä mutta kun kuului ketjuun niin oli pakko. Rummun laakeri petti takuun päätyttyä. 1-2 vuotiaana.

Oma Eurotech-pesukoneeni on kestänyt jo yli 20 vuotta. Muistan sen jo lapsuudestani 90-luvulta, ja muutettuani omilleni se jäi minulle ja on edelleen käytössä.

Vierailija
74/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joku 15 vuotta ollut Whirlpool, kunnes joku vedenotto hajosi. Kerran se korjattiin, mutta toisella kertaa luovutettiin ja ostettiin uusi kone. Ja oli aikakin, uuden koneen myötä huomasi, ettei se vanha kone pessyt enää kunnolla. Uudella koneella valkoisesta tuli valkoista, vanhalla jäi harmaaksi.

Vierailija
75/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona Bosch joka on ostettu 2004 toimii edelleen, ei ole koskaan ollut vikoja. Kakkosasunnossa Whirlpool, ostettu 1992, kerran korjattu -90-luvulla.

Ja kyseessä on 2 aikuisen talous.

Vierailija
76/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuosikymmentä.

Vierailija
77/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Siemensin kone täyttää kohta 20 vuotta. Aina silloin tällöin ei suostu linkoamaan, mutta sit seuraavalla kerralla taas linkoaa. Sallittakoon vanhukselle.

Vierailija
78/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin markkinoiden halvimman kuusi vuotta sitten, kun muutin omilleni. Vieläkin toimii yhtä hyvin kuin uutena. Ei ole koskaan ollut ongelmia.

Vierailija
79/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 vuosikymmentä.

Keskiaikainen pyykkilauta?

Vierailija
80/128 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin Siemensin koneen 2010 ja vielä toimii. Sellainen perushyvä kone, olisko ollut jotain 400-500 e paikkeilla.

Minulla on Siemens Siwamat 6120 vuodelta -97, hinta 4150 markkaa. Toimii edelleen moitteetta.

Mulla Siemens Siwamat 6140. Muutaman vuoden uudempi. Kiva kuulla että voi siis toimia vielä vuosia vaikka 20 vuotta kohta täynnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi