Millaista on elämä 12v, 9v ja 6v lasten
kanssa? Onko tuollaisen perheen vanhemmilla vielä tekemistä lasten kanssa? Onko lapset pieniä vai isoja, jääkö aikuisilla omaa aikaa paljon?
Kommentit (64)
En mä kyllä niitä lapsia hankkinut omiksi leikkikavereikseni.
Meillä suunnilleen tuon ikäisiä, voivat olla keskenään muutaman tunnin. Maksan vähän isoimmalle niin varmasti hoitaa hyvin muut.
Mä en jättäisi tuon ikäisiä keskenään kotiin.
Ja sunnuntain typerimmän aloituksen teki ap. Ikävää kun oma äly ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sunnuntain typerimmän aloituksen teki ap. Ikävää kun oma äly ei riitä.
Niin tai ei ole kokemusta. Seuraa ehkä kyseisen perheen elämää sivusta, ja miettii näitä.
No, ihan samoja juttuja tuon ikäisten kanssa on kuin ok ollut aiemminkin.
Ruokaa laitetaan, harrastetaan ja pienintä haetaan päiväkodista. Isommatkaan ei pitkästi ole keskenään, muutamia tunteja.
Aika helppoa ja voivat olla vähän aikaa kaikki keskenään kotona. Isommat nyt onkin joka päivä koulun jälkeen. Harrastuksiin kuskausta on paljon.
Mä olen juuri tosi väsynyt, ja tuon ikäisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä väsyttää?
Jatkuva läsnäolo ja kaikki tekeminen. Mies on paljon pois. Ja itse koen, että meillä on pienet lapset.
Meillä on 12 v ja 9v. Mukavassa iässä nyt, jo melko omatoimisia mutta ei vielä murrosiän känkkäränkkiä. Viedään harrastuksiin mutta kotona touhuavat omiaan. Tehdään myös yhdessä asioita, käydään uimassa, elokuvissa jne. Oikeastaan parasta aikaa mittä lapsiperheaikaa on ollut.
Pieniä ovat. Isoja sitten kun viimeinenkin on 14v.
Jokaisessa ikävaiheessa on omat juttunsa, niin tässäkin.
Ihanaa ja varsinkin kun lapset siinä iässä, että tykkäävät olla vanhempien kanssa.
Mulla on ainakin paljon tekemistä ja huolehtimista. Onko outoa? Pitäisikö olla ihan helppoa ja vaivatonta?
Meillä juuri tuon ikäiset ja ei jää omaa aikaa juurikaan. Mutta ei tarvitsekaan. Nautin lapsistani.