Millaista on elämä 12v, 9v ja 6v lasten
kanssa? Onko tuollaisen perheen vanhemmilla vielä tekemistä lasten kanssa? Onko lapset pieniä vai isoja, jääkö aikuisilla omaa aikaa paljon?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä isot lapset kun 14v, 16v ja 18v. Nuo ei ole isoja.
Teillä on siellä kaksi teiniä ja yksi täysi-ikäinen, nuori aikuinen. Käsittämätöntä miten jotkut ei hahmota lastensa kasvua.
Kuka vanhempi oikeasti puhuu noin? Kyllä vanhemmat puhuvat lapsistaan lapsina. Ja yleensä sanotaan, että on pieniä tai isoja.
Vierailija kirjoitti:
Tuo 6v on päiväkoti-ikäinen. Kuinka sekin on jo iso? 9v on tokalla, aika napero vielä, ja 12v on vitosella, ei edes teini.
12v on kutosella,siirtymässä yläasteelle. Suurimmalla osalla jo menkat ja murrosikä alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 6v on päiväkoti-ikäinen. Kuinka sekin on jo iso? 9v on tokalla, aika napero vielä, ja 12v on vitosella, ei edes teini.
12v on kutosella,siirtymässä yläasteelle. Suurimmalla osalla jo menkat ja murrosikä alkanut.
Joo, mutta mun 12v on vitosella vielä tämän loppukevään.
Missä vaiheessa 6v on siirtynyt isojen joukkoon?
Mun mielestä voit sanoa lapsiasi pieniksi.
Tuo 12v hengailee omiaan, 9v on paljon kavereiden kanssa, 6v on tyytyväinen kotona.
Meillä ollaan paljon yhdessä perheenä ja kyllä tuon ikäiset tykkäävät, vanhemmat on tärkeitä.
Meillä 12v ja kyllä hän on pieni monin tavoin.
Elämä tuon ikäisten kanssa on vauhdikasta. Kavereita käy ja ohjelmaa riittää. Äidillä on pyykkiä, ruuanlaittoa ja huolehtimista. Täyttä elämää ja elämänmakua.
Meillä on tänä vuonna tuon verran täyttävät lapset. En pidä heitä isoina. Arjen pyöritystä on ja tietenkin henkistä huolehtimista myös. Ihana elämänvaihe.
Meillä on nuorin tuon 9v. Ihan äidin ja isän vauva hän on. Viihtyy meidän kanssa ja kyllä mä herätän hänet aamupalalle ym. Kaikkea tehdään yhdessä. Kaupungillakin käy mieluiten vanhempien kanssa, ei juuri kavereiden. Kaverit käy meillä tai hän kavereiden luona.
Hyvä vaihe tuo oli. Ei niitä teini-iän kommervenkkejä ja vanhemmat ovat vielä niin ihania lasten mielestä. Leikkivät ja viihtyvät kotona.
Pieniä ja tarvitsevat aikuista paljon päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on nuorin tuon 9v. Ihan äidin ja isän vauva hän on. Viihtyy meidän kanssa ja kyllä mä herätän hänet aamupalalle ym. Kaikkea tehdään yhdessä. Kaupungillakin käy mieluiten vanhempien kanssa, ei juuri kavereiden. Kaverit käy meillä tai hän kavereiden luona.
Tämä on niin totta meilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaihe tuo oli. Ei niitä teini-iän kommervenkkejä ja vanhemmat ovat vielä niin ihania lasten mielestä. Leikkivät ja viihtyvät kotona.
Just paras aika.
Vierailija kirjoitti:
kanssa? Onko tuollaisen perheen vanhemmilla vielä tekemistä lasten kanssa? Onko lapset pieniä vai isoja, jääkö aikuisilla omaa aikaa paljon?
Menee omalla painollaan. Ollan sekä yhdessä että erikseen. Aikaa riittää sekä omiin juttuihin että lasten kanss touhamiseen. Rennolla asenteella.
Mä luen näitä juuri puistossa tämän 5v kanssa. Oikein suloinen vaihe ja yhdessä ollaan.
Mä juttelen usein tuttavieni kanssa, joilla jo vanhimmat lapset aikuisia ja nuorimmat noin 16v. Niiden mielestä mulla tosiaan on pienet lapset. Ja muistelevat ihan kaihollakin tätä vaihetta. Se äidin rooli kun kuulema säilyy ihan aikuistenkin lasten kanssa. Ja näinhän se varmasti on, joka elämänvaiheessa on omat juttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä isot lapset kun 14v, 16v ja 18v. Nuo ei ole isoja.
Siis kaksi teiniä ja aikuinen.
Miten he reagoivat kun sanot heille julkisella paikalla "Noniin lapset tulkaas!", ovatko iloisia?
Komppi.