Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämän muuttaminen ihanaksi: hakekaa lääkikseen!

Vierailija
10.03.2018 |

Yhteishaku lähestyy niin annan kaikille rahan arvoisen vinkin: hakekaa LÄÄKIKSEEN.

Lääkiksestä valmistuu 5-6 vuodessa riippuen opiskeletko hampaalla vai yleisellä. Ei väliä kummasta valmistut, tienestit tulevat olemaan tähtitieteelliset. Työajatkin voit itse sanella! Aloitteleva lääkäri tienaa työuran alussa mukavasti että saa asuntolainat kuitattua nopeasti. Työllistyminen on hyvää.

Te kaikki jotka mietittä näitä sote-aloja esim sairaanhoitajaa terveydenhoitajaa...niin unohtakaa ne!! Kumpi sinä haluaisit olla? Terveydenhoitaja 2000€/kk palkalla kirjoittamassa sairauslomalappusia tk:ssa vai 10 000€/kk tienaava lääkäri joka myös tekee samoja töitä? Vähän isommalla korvauksella vaan. Elämä on valintoja täynnä!

Kommentit (180)

Vierailija
21/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abilleni juuri suosittelin puheterapeutin, psykologin tai proviisorin uraa. Ei huipputuloja mutta ihan ok elanto, hyvät työajat.

Proviisoreilla on oikeus hakea työkokemuksen kartuttua apteekkarin lupaa. Ja apteekkarit ovat tunnetusti miljonäärejä. En sanoisi proviisoria ei-huipputuloiseksi ammatiksi. Hyvä valinta sekin.

Vierailija
22/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ainuttakaan onnetonta lääkäriä ja ne tutut jotka lääkikseen pääsivät , tuntuvat olevansa onnensa kukkuloilla. Eräänkin tutun koko olemus muuttui täysin kun sai hyväksymiskirjeen, yhtä hymyä koko tyttö! Luonnekin muuttui tarmokkaammaksi ja reippaammaksi. On jotenkin avulias ja valpas. Ehkä se lääkäriys lisää hyvän olon hormonia pään sisällä kun elämästä tulee onnellista sitten! Boonuksena hyvä palkka ja iso arvostus. Kelpaisi minulleki mutta en ole lukiota käynyt.

Ai, tunnen montakin omituista, elämässään ei niin onnistunutta lääkäriä. Kaikkien ura ei ole niin tähtiin kirjoitettu lääkäriydestä huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikkiin rahakkaisiin ammatteihin vaaditaan matikan ymmärtämistä ja soveltamista. Vai olenko väärässä? Kielipäästäkään haittaa ole.

Kyllä ärsyttää olla lahjakas ainoastaan äidinkielessä. Ei lyö leiville, todellakaan.

Vierailija
24/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIetitääs: Mulla on matikka- ja fysiikkapäätä. Ihmisistä en niin tykkää, mutta kropat eikä edes eritteet suutemmin kuitenkaan ällötä. Osaan päntätä. Olen hyvä valvomaan ja tykkään tehdä pitkiä työrupeamia, en kaipaa siä että työ sijoittuisi virka-aikaan. Eikös näillä ominaisuuksilla lääkis ja lääkärin ura olisi ihan ajateltavissa?

Vierailija
25/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämän pelastus oli päästä lääkikseen. En olisi muuten jaksanut tätä elämää jos en olisi päässyt

Vierailija
26/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikkiin rahakkaisiin ammatteihin vaaditaan matikan ymmärtämistä ja soveltamista. Vai olenko väärässä? Kielipäästäkään haittaa ole.

Kyllä ärsyttää olla lahjakas ainoastaan äidinkielessä. Ei lyö leiville, todellakaan.

Ai jaa? Minua taas harmittaa, kun matikkapäätä on, ja hieman alan opintojakin, mutta mitään käyttöä en ole niille keksinyt. Ohjelmointihommia olen tehnyt, mitä nyt taas olen työttömänä, mutta ei niissä matikkaa tarvittu (tosin ei ne olleet järin rahakkaitakaan).

Mikä nyt olisi esimerkki rahakkaasta hommasta, johon tarvitaan matikkapäätä?

Valtiovarainministeriksi ainakin pääsee matematiikkaa osaamatta. Ja aika päättömänä muutenkin.

Vierailija
27/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, muttei ole matikka- ja fysiikkapäätä. Lisäksi en halua kosketuksissa ihmisten kanssa. Muita ideoita?

ei lääkiksessä tarvitse kuin perus matikat ja fyssat.

Vierailija
28/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvät yo paperit ja olen käynyt pitkät matikat fyysikat, enkä silti ole päässyt lääkikseen 3:llakaan yrittämällä. Te ikuiset haaveilijat ja hakijat, jotka ette pääse: on muitakin ammatteja.

Vierailija
29/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteishaku lähestyy niin annan kaikille rahan arvoisen vinkin: hakekaa LÄÄKIKSEEN.

Lääkiksestä valmistuu 5-6 vuodessa riippuen opiskeletko hampaalla vai yleisellä. Ei väliä kummasta valmistut, tienestit tulevat olemaan tähtitieteelliset. Työajatkin voit itse sanella! Aloitteleva lääkäri tienaa työuran alussa mukavasti että saa asuntolainat kuitattua nopeasti. Työllistyminen on hyvää.

Te kaikki jotka mietittä näitä sote-aloja esim sairaanhoitajaa terveydenhoitajaa...niin unohtakaa ne!! Kumpi sinä haluaisit olla? Terveydenhoitaja 2000€/kk palkalla kirjoittamassa sairauslomalappusia tk:ssa vai 10 000€/kk tienaava lääkäri joka myös tekee samoja töitä? Vähän isommalla korvauksella vaan. Elämä on valintoja täynnä!

Heh, pidätkö kymppitonnin palkkaa isona? Et taida olla tosissasi.

Vierailija
30/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, muttei ole matikka- ja fysiikkapäätä. Lisäksi en halua kosketuksissa ihmisten kanssa. Muita ideoita?

Meinaat ettei tarvitse sietokykyä olla kosketuksissa ihmisiin?

Vierailija
31/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haen jo tänä keväänä.:) en jaksa enää olla sairaanhoitaja palkalla jolla ei elä! Ja niska limassa saa raataa pikku eurojensa eteen...no thanks!!!

Toivon ettei kohdalleni vakavassa tilanteessa tule lääkäri joka ei osaa edes kirjoittaa

Vierailija
32/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hakeminen vielä riitä, pitäisi päästä sisäänkin. Et aika iso ajatusvirhe otsikossa.

Vierailija
33/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diplomi-insinöörit tienaa myös ja KTm koulutuksen saaneet

Dippainssejä kuitenkin on työttömänä, siinä se sen alan ongelma.

Ihan oikeasti varsin vähän melkein mihin tahansa muuhun alaan verrattuna. Ja muuttaminen auttaa.

Vierailija
34/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiovarainministeriksi ainakin pääsee matematiikkaa osaamatta. Ja aika päättömänä muutenkin.[/quote]

Pointsit sulle. Nauroin ääneen. En koskaan naura nettijutuille ääneen, joskus voin hihittää. Mutta tälle nauroin ääneen! Kiitti.

Vierailija
35/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ainuttakaan onnetonta lääkäriä ja ne tutut jotka lääkikseen pääsivät , tuntuvat olevansa onnensa kukkuloilla. Eräänkin tutun koko olemus muuttui täysin kun sai hyväksymiskirjeen, yhtä hymyä koko tyttö! Luonnekin muuttui tarmokkaammaksi ja reippaammaksi. On jotenkin avulias ja valpas. Ehkä se lääkäriys lisää hyvän olon hormonia pään sisällä kun elämästä tulee onnellista sitten! Boonuksena hyvä palkka ja iso arvostus. Kelpaisi minulleki mutta en ole lukiota käynyt.

Varmasti onkin hyvä olo sisäänpääsykirjeen saatua. Ja kiva jos heillä vielä nuorina lääkäreinä on sama meno päällä. Minä olen nähnyt ja kuullut heistä vähän muuta.

Vierailija
36/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä miettinyt tota, mutta mä en pidä sairaista ihmisistä. Vielä vähemmän sairaista ja vanhoista. Ja vammaset ja sairaat onkin jo aivan kauheita. Tutkijan ura voisi tietysti olla myös vaihtoehto.

Vierailija
37/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kemian ja solubiologian unohdat jännästi kuvasta.

Vierailija
38/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIetitääs: Mulla on matikka- ja fysiikkapäätä. Ihmisistä en niin tykkää, mutta kropat eikä edes eritteet suutemmin kuitenkaan ällötä. Osaan päntätä. Olen hyvä valvomaan ja tykkään tehdä pitkiä työrupeamia, en kaipaa siä että työ sijoittuisi virka-aikaan. Eikös näillä ominaisuuksilla lääkis ja lääkärin ura olisi ihan ajateltavissa?

En suosittele. Se on ennen kaikkea ihmisläheistä työtä, ja siinä yhtä tärkeää on välittää toiselle tunne että hänen huolensa on tullut kuulluksi kuin tehdä ne lääketieteellisesti oikeat ratkaisut. 

Vierailija
39/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa? Minua taas harmittaa, kun matikkapäätä on, ja hieman alan opintojakin, mutta mitään käyttöä en ole niille keksinyt. Ohjelmointihommia olen tehnyt, mitä nyt taas olen työttömänä, mutta ei niissä matikkaa tarvittu (tosin ei ne olleet järin rahakkaitakaan).

Mikä nyt olisi esimerkki rahakkaasta hommasta, johon tarvitaan matikkapäätä?

Valtiovarainministeriksi ainakin pääsee matematiikkaa osaamatta. Ja aika päättömänä muutenkin.

Ei sitä matikkapäätä sellaisenaan palkata. Käytä sitä koulutukseen, sitten itsenäisesti tai työssä lisäilet oheen listaa kysytyistä taidoista, niin eiköhän susta työllistettävä tule. Raadantaahan se vaatii, jalostamaton pää itsessään ei ole oikein minkään arvoinen.

Vierailija
40/180 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja tienaa kyllä enemmän kuin 2000e ja terveydenhoitajalla ja lääkärillä ei todellakaan ole sama työnkuva. Sinä se et tiedä mistään mitään. 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi