Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi masentuneen silmät "samenee"?

Vierailija
10.03.2018 |

Mistähän se johtuu tai mikä sen aiheuttaa?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itku kurkussa luen kommenttejanne.

16v teinilläni todettu masennusta ym ja todellakin näen hänen niin kauniiden ja suurten silmiensä loisteen hieman himmentyneen. Sanonutkin hänelle siitä jo ennen tätä diagnoosia.

Itkettää ja olen huolesta solmussa:''(

Älä itke, älä huoli. Haet lapsellesi hoitoa. Ikä tasoittaa valtavasti kaikkea mielenterveysongelmaa. Pysy teinisi tukena minkä jaksat, mutta hae hänelle myös ulkopuolista apua. Kaikki järjestyy kyllä <3

t. teininä itsetuhoinen viiltelijä ja osastollakin käynyt nuori, nykyisin ammattiin valmistunut tasapainoinen aikuinen

Miksi sanot "älä itke"? Sanotko nauravalle "älä naura"? Miksi ihmiset eivät mielestäsi saa ilmaista tunteitaan? "Älä huolikin" on toisen kokemuksen mitätöintiä.

Saa ilmaista tunteita. Tiedän vain kokemuksesta, että itku ja huoli eivät pitkän päälle edes helpota. Ne ovat paikallaan ajoittain, mutta voivat "jäädä päälle" ja se ei tee ihmiselle hyvää. Jos ei osaa muuta kuin itkeä ja huolehtia, on aika koettaa katkaista kierre itse tai hakea apua.

t. se entinen ongelmanuori

Anna kun arvaan: olet lähihoitaja.

Sitäkin. :)

Vierailija
62/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luppiskaan ei oikeasti ole surullinen. Se vaan näyttää siltä, vaikka häntääkin liehakois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä 16-vuotiaan äidille.

Omiin lapsiin liittyvä huoli on pahinta.

Silmiin voisi vaikuttaa myös dissasiaatio.

Vierailija
64/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties suru näkyy silmistä?

Vierailija
65/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on parhaita nämä kotipsykologit:

Kylmät kädet voivat johtua skitsofreniasta, ientulehdus dissosiaatiosta, musiikin kuuntelu ja terveellisesti syöminen masennuksesta, varpaanvälinöyhtä on selvä psykoosin esiaste, ilmavaivat johtuu kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä jne.

Tuo äiti on varmasti ihan tarpeeksi huolissaan jo muutenkin. Vaikkakin käski mun olla hiljaa, sanon nyt tämän vielä.

Vierailija
66/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä täysin totta. Keskellä pahinta ahdistusta jouduin muutamaan valokuvaan perhejuhlissa ja ne on kyllä kaameaa katsottavaa.

Vierailija
67/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämisen ilo hiipuu.

Vierailija
68/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tekis mieli halata, aina kun tollaset silmät nään. ❤

Halaa ihmeessä!

Vierailija
69/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole huomannut. Itselläni keskivaikea masennus, ei lääkitystä ja ihan skarppi ja tirheä olen edelleen. Ei ole tainnut muutkaan huomata, ei edes lääkäri jolla kävin juuri tarkastuksessa.

No mulla se ainakin menee ihan yliskarppiuden puolelle. Mä ainakin tsemppaan tosi paljon sosiaalisissa tilanteissa masentuneena ja sitten jälkeenpäin kun olen katsonut noista tilanteista otettuja kuvia, huomaan että mulla on ihan hullunkiilto silmissä.

Vierailija
70/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole huomannut. Itselläni keskivaikea masennus, ei lääkitystä ja ihan skarppi ja tirheä olen edelleen. Ei ole tainnut muutkaan huomata, ei edes lääkäri jolla kävin juuri tarkastuksessa.

No mulla se ainakin menee ihan yliskarppiuden puolelle. Mä ainakin tsemppaan tosi paljon sosiaalisissa tilanteissa masentuneena ja sitten jälkeenpäin kun olen katsonut noista tilanteista otettuja kuvia, huomaan että mulla on ihan hullunkiilto silmissä.

Töissäkinkö otatat itsestäsi kuvia?

Vierailija
71/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehh heh. No esimerkiksi kavereiden bileistä otettuihin kuviin olen päätynyt. Enkä ole ollut humalassa, sillä masentuneena vältän alkoholia, koska se pahentaa usein masennusta.

Vierailija
72/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän ilo ja ilo yleensäkin tuo silmiin sen pilkkeen. Sen puuttuminen.

Vierailija
73/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehh heh. No esimerkiksi kavereiden bileistä otettuihin kuviin olen päätynyt. Enkä ole ollut humalassa, sillä masentuneena vältän alkoholia, koska se pahentaa usein masennusta.

Ahaa nuorisoa..

Vierailija
74/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on kirkkaat silmät, kun niitä ei vielä aikuisten maailman kovuus kosketa. Hyvä niin.

Vierailija
75/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla on kirkkaat silmät, kun niitä ei vielä aikuisten maailman kovuus kosketa. Hyvä niin.

Ehkä elän jossain pumpulissa, mutta haluaisin uskoa, että voidaan tehdä aikuistenkin maailmasta vähän vähemmän kova jos yritetään <3

Vierailija
76/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei samene ainakaan mulla. Olen ollut useita vuosia keskivaikeasti masentunut, kokeillut ainakin viittä eri lääkettä, ja silmät on kirkkaat. Niitä jopa kehutaan.

Tietty JOKIN lääkitys tai sitten sen puute voi tuota aiheuttaa, mutta niin myös ihan tavis väsymys.

Ei mun masennus silmistä näy.

Vierailija
77/77 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun voisikin säilyttää sen lapsen mielen. Kaikki on uutta ja ihmeellistä lapsen maailmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi