Miksi masentuneen silmät "samenee"?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Mun tekis mieli halata, aina kun tollaset silmät nään. ❤
Jaa, no minusta on masentuneena tuntunut että enemmän ihmiset säikähtää :(
Elämänliekki hiipuu. Ei näy enää pilkettä silmäkulmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tekis mieli halata, aina kun tollaset silmät nään. ❤
Jaa, no minusta on masentuneena tuntunut että enemmän ihmiset säikähtää :(
Jep. Mitä ankeammalla tuulella olen, sitä luotaantyöntävämmältä ilmeisesti vaikutan. Heti kun saan hymyiltyä, jokin muuttuu taianomaisesti ja mulle saatetaan jopa puhua.
Näytän varmaan vihaiselta, vaikka olen surullinen. Ainakin itse huonoina päivinä näen peilissä vihaiset kasvot ja ällöttää oma peilikuva, koska en ole vihainen vaan ahdistunut.
No, itse kuulun varmaan tähän joukkoon. Toisaalta minulla on myös tosi huono näkö ja silmät ärsyyntyy valosta ja tuulesta välillä tosi paljon eli nämäkin asiat varmaan aiheuttavat sitä että silmät näyttää sameilta. Ilman laseja nyt en oikein edes mitään näe niin ei ihme, että välillä jopa laseilla katse harhailee.
Mulla ei välttämättä sameat, mutta ainakin sellainen "tyhjä katse" tosi usein. Se tosin liittyy enemmän ehkä traumataustaan ja siihen 1000-jaardin-katseeseen ( https://en.wikipedia.org/wiki/Thousand-yard_stare ). Mutta jotain samaa niissä varmaankin on.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei välttämättä sameat, mutta ainakin sellainen "tyhjä katse" tosi usein. Se tosin liittyy enemmän ehkä traumataustaan ja siihen 1000-jaardin-katseeseen ( https://en.wikipedia.org/wiki/Thousand-yard_stare ). Mutta jotain samaa niissä varmaankin on.
Mitä järkyttävää olet joutunut näkemään ja kokemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkyttävää olet joutunut näkemään ja kokemaan?
Väkivaltaa.
-27
Itku kurkussa luen kommenttejanne.
16v teinilläni todettu masennusta ym ja todellakin näen hänen niin kauniiden ja suurten silmiensä loisteen hieman himmentyneen. Sanonutkin hänelle siitä jo ennen tätä diagnoosia.
Itkettää ja olen huolesta solmussa:''(
Mulla menee silmät luultavasti oudon näköisiksi silloin, kun mulla on verensokerit, joko ylhäällä tai sitten matalalla. Siksi jännitän välillä katsoa ihmisiä silmiin, kun mietin että näytänköhän nyt jotenkin pöllähtäneeltä. En tiedä näytänkö, mutta kuvittelen asian olevan niin..
Kaiken lisäksi mulla vielä kirvelee silmiä tähän aikaan vuodesta usein ja ovat muutoinkin todella herkät nuo mun mollottimet. Nro 31
Valokuvia on toisinaan surullista katsella, kun ennen niin iloinen ja elämänmyönteinen lapsi muuttuu vuosien vieriessä tyhjäkatseiseksi.
Omalla kohdallani koen sen johtuvan elämänilon katoamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Itku kurkussa luen kommenttejanne.
16v teinilläni todettu masennusta ym ja todellakin näen hänen niin kauniiden ja suurten silmiensä loisteen hieman himmentyneen. Sanonutkin hänelle siitä jo ennen tätä diagnoosia.
Itkettää ja olen huolesta solmussa:''(
No täällä nyt on dramaattisia kommentteja. Ehkä elämän ilo on hyvä sana kuvaamaan mikä on jossain hukassa?
Niin onhan se traagista, jos on vielä kaunis ihminen kyseessä. Rumista niin väliä. Sama, kun että leppäkerttuja ei liiskata, mutta muita ötököitä kyllä. Kaksinaismoralistista.
Entäpä, miksi prinsessa saduissa paha on aina tumma, kiltti vaalea. (Kaunis, pienijalkainen yms naisten arvostamia ominaisuuksia, ei miesten)
Ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Tällaistako te opetatte yhä lapsillenne, miksi?
16 vuotiaalla on murrosikä.. Ja muutenkin. Tieto lisää tuskaa ja tieto lisääntyy, kun kasvaa..
Olen huomannut vaihtelut omissa valokuvissani. Joissakin kuvissa silmäni ovat kirkkaat ja suorastaan loistavat. Ja sitten taas kun menee huonommin niin silmät ovat ihan sameat.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut vaihtelut omissa valokuvissani. Joissakin kuvissa silmäni ovat kirkkaat ja suorastaan loistavat. Ja sitten taas kun menee huonommin niin silmät ovat ihan sameat.
Parantuuko sameat silmät elämänilon myötä?
Vierailija kirjoitti:
16 vuotiaalla on murrosikä.. Ja muutenkin. Tieto lisää tuskaa ja tieto lisääntyy, kun kasvaa..
Ole hiljaa, kun et mitään asiasta tiedä. Aika syvissä vesissä on vikat viikot uitu ja lapseni jo kuukausia apuakin saanut, silti tuli lähete vahvempaan apuun ja bumerangina takaisin ja muut mahdolliset avut valjastettu nyt käyttöön. Tietokommenttiasi en tajunnut lainkaan, kenen tieto kasvaa, minun vai lapseni ja mitäs siitä, en ymmärrä..
-30-
Nyt oli oikeasta masennuksesta kyse ja naisetkin on masentuneita.