Kypsät ja virheestä viisastuneet naiset: Mikä meni nuoruuden miesvalinnassa pieleen?
Voisitteko antaa vinkkejä? Mitä tekijöitä pitää huomioida kun alan näin 24-vuotiaana etsimään miestä, joka olisi hyvä pitkäaikainen kumppani ja etenkin isä lapsille.
Kommentit (79)
Naisten suurin ongelma on että kaikilla on samanlainen miesmaku. Kaikki haluavat samanlaiset kasvot omaavan miehen, samanlaisella itsevarmuudella ja kovuudella ja pitkän. Kun kaikki haluavat samanlaisen niin siitä aiheutuu pariutumisen nykytilanne missä yksi axl smith hoitelee satoja naisia ja se kunnollinen hyväsydäminen perhettä haluava mies on ikisinkkuna jonnekin 35v asti.
Vierailija kirjoitti:
Naisten suurin ongelma on että kaikilla on samanlainen miesmaku. Kaikki haluavat samanlaiset kasvot omaavan miehen, samanlaisella itsevarmuudella ja kovuudella ja pitkän. Kun kaikki haluavat samanlaisen niin siitä aiheutuu pariutumisen nykytilanne missä yksi axl smith hoitelee satoja naisia ja se kunnollinen hyväsydäminen perhettä haluava mies on ikisinkkuna jonnekin 35v asti.
Nimimerkillä terveisiä täältä omalta kiertoradalta
Aikaisinpa ajattelit elämäsi pilata. Vakisuhteeseen olet jo hieman myöhässä. Ei mies enää 25 kieppeillä olevaa vakavissaan lastentekoon ajattele. Petikaveriksi kelpaat ja ihan pidemmäksikin aikaa.
Ei mikään. Jokaisella ihmisellä elämässäni on ollut tarkoituksensa.
Älä kuitenkaan ryhdy etsimään miestä perheen perustamista varten vaan perusta perhe sitten, kun kohdallesi osuu mies, jota ilman et halua loppuelämääsi olla.
Vierailija kirjoitti:
Ja miestenkö naismaussa on laajoja variaatioita? Tupakoiva, lihava, kouluttamaton ja tatuoitu kouvolatukka kerää yhtä paljon ihailua kuin vaikka Kerttu Rissanen? 😂
Miehen oman kodin siisteys kertoo paljon siitä, millainen miehen oma siisteysstandardi on. Tähän kannattaa oikeasti kiinnittää huomiota eikä vaan olettaa, että kyllä se siitä paranee kun muutetaan yhteen. Ei parane.
Miehen libido ja seksuaaliset toiveet, ts. kohtaavatko halunne ja toivooko mies jotain, mitä et voi antaa tai päinvastoin. Näistä voi kasvaa iso ongelma myöhemmin.
Sovinismi, seksistiset "nainen keittiöön"-jutut yms. ovat punainen lippu. Yleensä tästä ei kasveta yhtään viisaammaksi.
Miehen aloitteellisuus ja aktiivisuus. Eli minkä verran ideoi ja kantaa vastuuta vaikka treffien suunnittelusta: päsmäröikö kaikessa vai onko asiat aina "ihan sama". Kummastakin tulee ongelma vuosien myötä.
Tässä pari näin alkuun.
Ole kriittinen miehen suvun historiaa kohtaan, siis sillä silmällä että mitä itse haluat. Historia usein toistaa itseään, yksinhuoltajat kasvattavat yksnhuoltajia jne.
Itse neuvoisin etsimään miehen niistä miehistä joille normaalisti antaisitte "en tuntenut kipinää" pakit.
Juuri ne miehet jotka vaikuttaa kivalta mutta ei saa pöksyjä kastumaan sekunnissa ovat hyviä isäehdokkaita.
Joka äidin unelmavävyiksi on tituleerattu ainakin Axl Smithiä, Jari Sillanpäätä ja Steen Christenseniä. Mikähän on mennyt pieleen, jos tällaiset ovat ihannemiehiä?
Juuri sinun iässäsi huonolla itsetunnolla varustettu äitini joutui narsisti-isäni saaliiksi ja kärsii vielä yli 70-vuotiaana samassa sairaassa parisuhteessa pystymättä irrottautumaan siitä koskaan. Kannattaa lukea kirjallisuutta narsismista, jotta tunnistaa merkit.
Tason on kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miestenkö naismaussa on laajoja variaatioita? Tupakoiva, lihava, kouluttamaton ja tatuoitu kouvolatukka kerää yhtä paljon ihailua kuin vaikka Kerttu Rissanen? 😂
Kyllä, miesten naismaku on ihan järkyttävän paljon laajempi mitä naisten miesmaku.
Esim miehelle ei ole yleensä väliä onko nainen lyhyempi vai pitempi.
Miehelle ei ole yleensä väliä naisen koulutuksen tasolla.
Jotkut miehet tykkää pulleammista ja jotkut toiset atleettisista.
Miehille käy kaikenlaiset vaginat ja peppureiät, naisille käy vain isot penikset.
Miehille käy kaikenlaiset naisen äänet, naiset haluavat vain matalan äänen omaavan miehen.
Lista jatkuu ja jatkuu mutta pointtina se että se ihannemiehen malli on kamalan kapea.
Kiinnitä huomiota siihen, miten miesystäväsi kohtelee omaa äitiään. Tulee kohtelemaan sinua tavallaan samalla tavoin.
Itse en ikinä enää ottaisi pihiä miestä.Enkä itsekästä.
Ulkonäköä tärkeämpää on se luonne !!
Toisella kierroksella onnisti: sain ihanan miehen, kohtelee minua kuin prinsessaa. Rakastaa, auttaa ja hellii. Tekisi mitä vain puolestani. Meillä on aina ollut yhteiset rahat. Ollaan oltu yhdessä pian 22 vuotta.
Nuoret naiset pilaavat elämänsä jännäukkojen vuoksi, niin ovat katkeria niistä lopun elämänsä ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ole kriittinen miehen suvun historiaa kohtaan, siis sillä silmällä että mitä itse haluat. Historia usein toistaa itseään, yksinhuoltajat kasvattavat yksnhuoltajia jne.
Tämä on tärkeää. Minkä verran suvussa ja miehen perheessä on opiskeltu, mitä tekevät työkseen? Onko ADHD:ta tai muita neurologisia ongelmia vaikka sisaruksilla? Kehitysvammaisuutta? Huumeongelmaa? Syrjäytyneisyyttä?
Koska jos itse olet eri taustalla kasvanut, noista voi kasvaa ajan myötä ongelmia vaikka mies olisi kuinka hyvä tyyppi itse. Esim. ADHD on vahvasti periytyvää.
Miten käyttäytyy riitojen aikana? Huutaa, hyökkää, loukkaa, lähtee ulos ovet paukkuen?
Pitääkö lupauksensa? Ne pienetkin.
Pitääkö huolta, jos sinulla on vaikka flunssa vai vähätteleekö?
Käyttääkö alkoholia, kuinka paljon, yksin kotona?
Puhuuko sinusta kauniisti muiden aikana vai kertooko piikitteleviä ”vitsejä”?
Osaako ottaa vastuun kodista, taloudesta, ruoasta?
Onko äärijotain? Politiikassa, uskonnossa jne.
Joku muukin sanoi, mutta millainen oli hänen lapsuutensa ja perheensä? Se kertoo lähes kaiken mitä tarvitset ja sen mukaan on jokaisen mukauduttava, vaikka puoliso olisi perushyvä. Kaikilla on taustalla vähintään jotain pientä traumaa jota pitää työstää vielä aikuisena.
Sanoisin että pieleen meni ja lujaa se, että ylipäätään aloin mihinkään pitempiaikaiseen suhteeseen miesten kanssa!
Sitä kun on nuori, sitä vaan laukkaa lauman mukana ja "täytyy" olla se mies kun kaikilla muillakin on, ja sitä joka puolella odotetaan että sellainen löytyy.
Tuli kokeiltua ja huonoiksi havaittua. Onneksi tulin järkiini ja tajusin, että ei minua ole luotu parisuhteeseen. Olen onnellinen vapaana ja itsenäisenä. Tätä olotilaa EN vaihda vaikka tulis kullalla kuorrutettu ukko rekkakuormallisen timantteja kanssa. En.
Mutta uskonpa että ne nuoruuden toilailut tarvittiin jotta löysin oman tapani elää hyvää elämää!
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitä huomiota siihen, miten miesystäväsi kohtelee omaa äitiään. Tulee kohtelemaan sinua tavallaan samalla tavoin.
Itse en ikinä enää ottaisi pihiä miestä.Enkä itsekästä.
Ulkonäköä tärkeämpää on se luonne !!
Toisella kierroksella onnisti: sain ihanan miehen, kohtelee minua kuin prinsessaa. Rakastaa, auttaa ja hellii. Tekisi mitä vain puolestani. Meillä on aina ollut yhteiset rahat. Ollaan oltu yhdessä pian 22 vuotta.
Anteliaisuus on aina hyvä piirre miehessä. 😂
Ap, vinkkini sinulle jonka manaan etten itse tajunnut ymmärtää ja jonka lapsilleni teroitan.
Tarkasta miehen perhe. Alussa he varmasti ovat toai nätisti, mutta he ovat juuri ne jotka näyttivät millainen perhemalli miehellä on.
Osallistuuko isä siivoukseen? Passaako äiti lapsiaan? Millaista vastuuta lapsilta odotettiin vai olivatko kuin ellun kanat pellossa?
Ja meneekö missä tilanteissa alkoholia ja kuinka paljon? Pitääkö sitä vetää kaksin käsin vai onko jotain rotia?
Vaikka anoppini onkin ihana, en tajunnut nuorena että mieheni sai pilalle passatun perheenmallin jossa isä istuu sohvalla kun äiti tekee aivan kaiken ja isä paiskii töitä selkä limassa arkena, kunnes viikonloppuna korkkaa viinapullon.
Ei mieheni ole paha vielä viinan suhteen, on vähän oppinut isästään mutta ihan passattavaksi on heittäytynyt ja kiukuttelee kuin pahainen kakara jos odotan osallistumaan kodin töihin.
Eli tsekkaa ne porukat. Koska se todennäköisesti on sinullakin edessä.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset pilaavat elämänsä jännäukkojen vuoksi, niin ovat katkeria niistä lopun elämänsä ajan.
Kuule misogyyni, olisiko toisinpäin? Jännäukot pilaavat nuorten naisten elämän.
Ap, kiinnitä huomiota esim tuollaiseen puhetyyliin ja vältä sitä. Ennakoi sovinismia ja odottaa naisen olevan virheitä tekemätön yli-ihminen, muuten alkaa nyrkki heilumaan.
En kerro. Toivottavasti teet valinnoissasi vähintään yhtä pahoja virheitä kuin minäkin. Hähäähähähää!
T. Miesten katkeroittama eukko