Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Palkka jopa yli 2 000 e/työvuoro

Vierailija
10.03.2018 |

Kun sairaalan ilta- tai yöpäivystysvuorosta uhkaa puuttua lääkäri, sellainen on hankittava paikalle kirjaimellisesti lähes hinnalla millä hyvänsä. Taloussanomien useilta lääkäreiltä saamien tietojen mukaan tuntipalkka voi päivystysvuoroissa nousta joissain tapauksissa 200 euroon.
Koulutetaanko lääkäreitä riittävästi vai mihin moinen palkkavaade perustuu? Päivä töissä ja Balille. Ei huono diili.

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni on lääkäri ja hänellä on pieni lapsi ja hoitaa häntä kotona mutta tekee kerran kuussa yhden viikonlopun yöpäivystykset jossain pohjoisen kaupungissa ja saa siitä aina pari tonnii.

Nättiä.

Vierailija
42/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole missään suhteessa enää työhön. Voidaanhan lääkäreille perustella samoilla perusteilla kun joillekin johtajille vaikka 10 miljoonan vuosipalkkoja. Lääkäreitä on koulutettava enemmän jotta pula poistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä nykyään koulutetaan tarpeeksi, kun aloituspaikkoja on lisätty useamman kerran viime vuosina, mutta vaje paikkautuu hitaasti, koska koulutus on pitkä, ja kovin kokematon lääkäri ei voi vielä täyttä vastuuta ottaa.

Suomessa ei todellakaan ole tarpeeksi lääkäreitä. Lääkäreiden määrä pitäisi moninkertaistaa.

Vierailija
44/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että Suomesta ei löydy valelääkäreitä

Vierailija
45/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on taas yksi hyvä syy miksi minä ja kymmenettuhannet muut yritämme päästä epätoivoisesti lääkikseen.;)

Ulkomailla pääsee lääkikseen vähemmälläkin älyllä. Ei tarvitse hakata Suomessa päätä seinään ja antaa haaveen jäädä vain haaveeksi. 

ja sen kyllä huomaa. saanut todeta kun kandi missassydäninfarktin ja aivoinfarktin.

Höpö höpö. Tuo ei liity mitenkään älykkyyteen eikä pääsykokeessa mitattaviin ominaisuuksiin.

Vierailija
46/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä ja sairaaanhoitajia koulutettava lisää ja ylijäämä voi mennä Norjaan töihin.

Vierailija
47/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä nykyään koulutetaan tarpeeksi, kun aloituspaikkoja on lisätty useamman kerran viime vuosina, mutta vaje paikkautuu hitaasti, koska koulutus on pitkä, ja kovin kokematon lääkäri ei voi vielä täyttä vastuuta ottaa.

Suomessa ei todellakaan ole tarpeeksi lääkäreitä. Lääkäreiden määrä pitäisi moninkertaistaa.

Ei ole mitään järkeä kouluttaa lääkäreitä kortistoon tai ulkomaille töihin, kun kyseessä on kaikkein yliopistokoulutus.

Vierailija
48/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä kouluttaa lääkäreitä kortistoon tai ulkomaille töihin, kun kyseessä on kaikkein yliopistokoulutus.

No mieluummin yksi työtön lääkäri kuin 3 työtöntä filosofian maisteria.

Vierailija
49/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on seurays siitä, kun lääkärikunta naisistuu. Monet naiset tykkäävät opiskella hienon ammatin, mutta siihen se työelämän kunnianhimo sitten jääkin. Erikoislääkärin papereiden jälkeen aletaankin tekemään vajaata työviikkoa, koska silläkin tavalla saa tarpeeksi rahaa lääkärinä. 

Voi kyllä se on päättävistä miehistä ollut kiinni, että ei olla koulutettu lääkäreitä tarpeeksi, eduskunnassa ja hallituksessa on miesylivoima. Suomessa edelleen perheissä tasa-arvo usein tarkoittaa sitä, että molemmat vanhemmista käyvät töissä, mutta se miehen ura on kuitenkin aina vähän tärkeämpi ja siksi naisille tilastojen mukaan jää 60-70% kotitöistä eikä 50-50 suhteessa. Se vaikuttaa aika paljon siihen jaksamiseen työssä.

Täyttä roskaa.

Jokainen on itse vastuussa omista kotitöiden tekemisestä. Naiset itse haluavat puunata sitä asuntoa jatkuvasti.

Minulle koti on vain nukkumapaikka. Minä en siellä aikaani vietä. Joten en sinne myöskään romua hanki ja näin siivoaminen on helppoa ja nopeata.

Jos ihminen joutuu monta kertaa viikossa siivoamaan niin silloin on vika ihmisessä itsessä. 

Meillä kotitöitä tehdään vain yhtenä päivänä viikossa eikä siihenkään mene ihmistyötä kuin ehkä tunti viikossa. 

Pesukone tiskaa tiskit, pyykinpesukone pesee pyykit ja kuivaa ne myös. Siivoamisessa ei kauaa mene kun elää kuin ihmiset ja ei ole romua haittaamassa siivoamista. Mitä vähemmän tavaraa sitä nopeampi siivota, mitä pienempi asunto sitä nopeampi siivota.

Ruoanlaitossa menee 1-2 viikossa. Jos siis laskee ihmistyön.

Vierailija
50/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on seurays siitä, kun lääkärikunta naisistuu. Monet naiset tykkäävät opiskella hienon ammatin, mutta siihen se työelämän kunnianhimo sitten jääkin. Erikoislääkärin papereiden jälkeen aletaankin tekemään vajaata työviikkoa, koska silläkin tavalla saa tarpeeksi rahaa lääkärinä. 

Voi kyllä se on päättävistä miehistä ollut kiinni, että ei olla koulutettu lääkäreitä tarpeeksi, eduskunnassa ja hallituksessa on miesylivoima. Suomessa edelleen perheissä tasa-arvo usein tarkoittaa sitä, että molemmat vanhemmista käyvät töissä, mutta se miehen ura on kuitenkin aina vähän tärkeämpi ja siksi naisille tilastojen mukaan jää 60-70% kotitöistä eikä 50-50 suhteessa. Se vaikuttaa aika paljon siihen jaksamiseen työssä.

Täyttä roskaa.

Jokainen on itse vastuussa omista kotitöiden tekemisestä. Naiset itse haluavat puunata sitä asuntoa jatkuvasti.

Minulle koti on vain nukkumapaikka. Minä en siellä aikaani vietä. Joten en sinne myöskään romua hanki ja näin siivoaminen on helppoa ja nopeata.

Jos ihminen joutuu monta kertaa viikossa siivoamaan niin silloin on vika ihmisessä itsessä. 

Meillä kotitöitä tehdään vain yhtenä päivänä viikossa eikä siihenkään mene ihmistyötä kuin ehkä tunti viikossa. 

Pesukone tiskaa tiskit, pyykinpesukone pesee pyykit ja kuivaa ne myös. Siivoamisessa ei kauaa mene kun elää kuin ihmiset ja ei ole romua haittaamassa siivoamista. Mitä vähemmän tavaraa sitä nopeampi siivota, mitä pienempi asunto sitä nopeampi siivota.

Ruoanlaitossa menee 1-2 viikossa. Jos siis laskee ihmistyön.

Miten tämäkin keskustelu on jo kääntynyt kotitöiden tekemiseen

Vierailija
51/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun tuli laiskoteltua lukiossa. Nyt todella kaduttaa

Vierailija
52/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ehkä kaikkien aikojen huikein tilaisuus rikastua niin, ettei töitä tarvitse enää miettiä! Suomalaiset ovat kehittäneet uuden virtuaalisen valuutan, josta voi tulla piakkoin kilpailija kaikille olemassaoleville valuutoille. Kehitys on todella vahvalla pohjalla, sillä tiimillä on erittäin hyvää osaamista ja taustaa ohjelmistokehityksessä. Yhden kolikon hinta on nyt 0,01€, mutta se tulee nousemaan kohinalla ylöspäin pörssiin liittymisen jälkeen. Ilmaisillakin tokeneilla pystyt haalimaan kasaan pienen omaisuuden, jos nyt rekisteröidyt nopeasti ja liityt mukaan. Halutessasi pystyt ostamaan myöhemmin lisää kolikoita.

Rekisteröidy tämän linkin kautta: https://inbot.io/join/Sky6P_Odz

Kuinka saat airdropit (ilmaiset tokenit):

—---------------------

1. Rekisteröidy Ambassador Walletiin (lompakko)

Katso video täältä: https://t.me/intoken/15001

2. Lisää Telegram-käyttäjänimesi lompakon siniseen laatikkoon.

3. Liity Telegram-ryhmään.

Airdropit alkavat 24 tunnin sisällä yllämainitusta rekisteröinnistä.

Vierailija
53/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mainospaikka tästä on tullut?

Vierailija
54/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömien maistereiden määrä vähene lääkiksen opiskelupaikkoja lisäämällä, joten en ymmärrä vertaustasi.

Vierailija
55/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkakartelli vaan kaikkiin pk-seudun kuntiin. Kyllä sillä saadaan lääkäreiden palkat tippumaan.

Vierailija
56/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on taas yksi hyvä syy miksi minä ja kymmenettuhannet muut yritämme päästä epätoivoisesti lääkikseen.;)

Ulkomailla pääsee lääkikseen vähemmälläkin älyllä. Ei tarvitse hakata Suomessa päätä seinään ja antaa haaveen jäädä vain haaveeksi. 

Jos tänä keväänä ei nappaa niin Tarttoon olen laittamassa hakupaperit. Sitähän ei suotta kutsuta kuudenneksi tiedekunnaksi josta valmistuu Suomeen lääkäreitä. Harjoittelut sitten Suomessa teen.:) Tuttuja opiskelee siellä ja voin suositella kaikkia jotka unelmoivat lääkärin ammatista (uskon että tälläkin palstalla heitä on) harkitsemaan Tartton yliopistoa.

Vierailija
57/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömien maistereiden määrä vähene lääkiksen opiskelupaikkoja lisäämällä, joten en ymmärrä vertaustasi.

No luultavasti vähenee. Moniko opiskelee aikansa väärää alaa tai kenties jopa valmistuu, kun koulupaikka lääkiksessä ei avaudu

Vierailija
58/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höhö. Ihan samalla tavalla voitaisiin lääkäreiden tessiin pistää maininta, että palkkiokorvaus päivystyksestä on se ja se ja silloin on tultava kun puhelin soi. Ihan samalla tavalla kuin muillakin aloilla. Ja jos ei käy liitolle, niin ei muuta kuin antaa sopimusten raueta.

Vierailija
59/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minä sitten haen lääkikseen. Olen yli viisikymppinen, ollut työttömänä nyt pari vuotta. Saisin sieltä ehkä ammatin, jolla lopulta kelpaan töihin.

Vierailija
60/127 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai minä sitten haen lääkikseen. Olen yli viisikymppinen, ollut työttömänä nyt pari vuotta. Saisin sieltä ehkä ammatin, jolla lopulta kelpaan töihin.

Hyvä idea. Voit sitten tehdä  yhden päivystysvuoron 3kk:ssa ja olet täyttänyt aktiivimalliehdon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä