Suosituksia meikin poistavista misellivesistä! Kokeiltu Garnier, Madara, Cattier ja ties mitä muuta. Garnier poistaa meikin mutta sisältää Eu:ssa
kiellettyjä aineita.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, mihin tuo teho perustuu. Vaikuttaa nimittäin äkkiseltään humpuukille.
T. Edelleen sivistymätön
Miselleihin. "Miselli on pallomainen molekyylien muodostama lipidimolekyylirakenne, joka on yleensä vedessä. Lipidit ovat rasvamaisia yhdisteitä, joissa on vesihakuinen eli hydrofiilinen ja vesipakoinen eli hydrofobinen pää. Misellissä lipidien hydrofobiset osat ovat sisällä ja hydrofiiliset osat pinnalla."
Misellit vetävät siis likaa puoleensa ja myös pitävät siitä kiinni, eli vaikka pyyhkisit meikkisellä vanulapulla ei lika ala heti leviämään pitkin kasvoja.
Uusia suosituksia? Hakusessa rasvaiselle iholle hyvä tuote, joka ei jätä mitään kalvoa iholle.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää joku tyhmälle mikä ton miselliveden idea on. Onko se puhdistustuote kasvovesi vai joku ihan muu?
T.sivistymätönEi tarvita vettä. Käytetään kuin kasvovettä, mutta misellivesi imee meikin ja lian vanuun. Minusta misellivesi poistaa meikin tehokkaammin kuin se että pesisi vedellä ja jollain huuhdottavalla aineella.
Kaksoispuhdistus on hyvä, eli ensin öljymäisellä ja sitten vaahtoavalla putsarilla.
L300 on hyvä. Poistaa meikin, on hajusteeton (raaka-aineiden tuoksu on tosin vähän tunkkainen), ei kuivata ja on edullista. Myös LV on ok, mutta ei yhtä. Avril ei sopinut minulle ollenkaan vaan jokin ainesosa sai ihon punoittamaan ja kihelmöimään.
Kiitos vinkistä! Taidan kokeilla tuota L300-sarjan misellivettä. Itsellänikin on ongelmia usein hajustettujen tuotteiden kanssa, joten tuoksuttomuudesta iso plussa. Olen huomannut, että hajustetut tuotteet aiheuttavat mulle ihon rasvoittumista ja finnejä. Onko muita hajusteettomia misellivesiä kuin LV ja L300? Tietääkö kukaan?
🇺🇦🇮🇱
Mulla ei ole mikään kokeilemistani misellivesistä toiminut kunnolla. Käytän vedenkestävää, voimakasta meikkiä, ehkä siinä syy. Joten täytyy pitäytyä vaivalloisessa vedenkestävän silmämeikin poistoaine + öljyputsari + lopuksi saippualla öljyt pois triplapuhdistuksessa.
Novexpert ja Mossa on hyviä, eivät kuivata tai ärsytä ihoa. Silmämeikin poistan erikseen joten en osaa sanoa miten hyvin toimii vahvan meikin puhdistuksessa.
Onko misellivesi uusi nimitys kasvovedelle? Kasvovettä käytettiin 90-luvulla. Itse sanon vieläkin "kasvovesi".
Mikä siinä on, että vieroksun naamanpesussa kaikkia mahdollisia aineita paitsi (luomu) palasaippuaa? Olen kokeillut kaikkia mahdollisia meikinpoiston ja kasvojen pesun tapoja. Silti aina jää iholle tunne, että pitää huuhdella lopuksi (viileällä) vedellä.
Pesen tällä hetkellä tietyllä palasaippualla naamani. Useimmiten käytän tervasaippuaa! Olen 50v. nuorekas nainen. Ihoni on sileä ja rypytön, mutta se johtunee pikemminkin geeneistäni kuin mistään ihonhoitorutiineista tai -aineista. Päivisin päivävoidetta. Suojaan ihoni kesäaikaan total block-aurinkosuoja-aineella. En ikinä rusketa naamaani. Josta seuraakin iltaisin se, että tosiaankin haluan pestä kaikki kemikaalit pois kasvoiltani saippualla ja vedellä. Useimmiten en käytä mitään yövoiteita. Iho ei kiristä, vaikka pesen palasaippualla.
Olen harkinnut, että pitäiskö kokeilla misellivettä. Mutta tiedän jo kaupassa, että lopuksi kuitenkin kaipaan vesipesua....
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että vieroksun naamanpesussa kaikkia mahdollisia aineita paitsi (luomu) palasaippuaa? Olen kokeillut kaikkia mahdollisia meikinpoiston ja kasvojen pesun tapoja. Silti aina jää iholle tunne, että pitää huuhdella lopuksi (viileällä) vedellä.
Pesen tällä hetkellä tietyllä palasaippualla naamani. Useimmiten käytän tervasaippuaa! Olen 50v. nuorekas nainen. Ihoni on sileä ja rypytön, mutta se johtunee pikemminkin geeneistäni kuin mistään ihonhoitorutiineista tai -aineista. Päivisin päivävoidetta. Suojaan ihoni kesäaikaan total block-aurinkosuoja-aineella. En ikinä rusketa naamaani. Josta seuraakin iltaisin se, että tosiaankin haluan pestä kaikki kemikaalit pois kasvoiltani saippualla ja vedellä. Useimmiten en käytä mitään yövoiteita. Iho ei kiristä, vaikka pesen palasaippualla.
Olen harkinnut, että pitäiskö kokeilla misellivettä. Mutta tiedän jo kaupassa, että lopuksi kuitenkin kaipaan vesipesua....
En ole koskaan pessyt meikkejä pois muulla kuin saippualla. Nykyisin pesen teepuusaippualla ja jos haluan "syväpuhdistaa" putsaan lisäksi kookosöljyllä ja yöksi jää samalla ihoon öljy kosteuttamaan. Iho on 47veeksi rypytön ja näpytön. Talvisin laitan yöksi toisinaan sheavoidetta tai arganöljyä. Mutta meikin pesu tosiaan teepuusaippualla ja kookosöljyllä. Jos laittaisin jotain muuta, tulisi tunne että pitää lopuksi huuhdella kuitenkin vedellä.
Lidlin Cien merkkinen kaikista paras ja halvin.
Siis todella hyvä, ei ärsytä, jätä ikävää kalvoa ja super edullinen. Haisee vähän tunkkaiselta, mutta ei pahasti.
Olen ostanut ylikallista Niveaa, Garnieria, Lumenea ym, mutta ylivoimaisesti paras on tämä Cien.
Tokmannin oma tuote Pisarakin surkeata Cieniin verrattuna.
Bioderman biosensitive on ihan huippu!