Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveät kivut endoleikkauksen jäljiltä. Mutta ei ihan koko ajan. Saako pelkkään kipuun kovempaa lääkitystä yksityiseltä? En tahtoisi päivystykseen...

Vierailija
09.03.2018 |

Siinäpä se. En oo tappokivuissa kaiken aikaa. Jos yksityisellä voi todeta, ettei ole sairaalan tarvetta (melko varmasti tämä on vain leikkauksen jälkeistä kipua, ei ole mitään tulehdus- tms oireita), niin annetaanko siellä esim oxynorm- piikkiä? Paperit leikkauksesta on.
Olinpa miten huonovointinen vaan, en haluaisi maata tunteja jossain päivystyksessä. Sitä se olisi joka tapauksessa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxynorm - ja uskot, että päivystyksessä saisit tuon piikin?

Vierailija
2/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pitkä aika leikkauksesta?

Et saa oxynormia tai oxanestia yksityiseltä. Mene päivystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oxynorm - ja uskot, että päivystyksessä saisit tuon piikin?

No, sitä mulle endometrioosinkin kipuihin siellä on annettu. Muutaman kerran vuodessa.

Oispa tää vuosien helv ohi kun tästä operaatiosta toipunut.

Tramal ei riitä läheskään.

Oksikodonia sain toissapvän leikkauksen jälkeen heräämössä ja yhden napin kotiin. Viime yö meni sinnillä huohottaessa, koska silloin kuuluukin olla kipuja, kun aikaa kulunut niin vähän. Mut näyttää, että ois toinen yö tulossa vielä.

En siis haluaisi mihinkään vahvempaan reseptiä mukaan, vain akuutin avun.

Vierailija
4/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko jo koukussa? Ei taida yksityinen tuohon suostua?

Vierailija
5/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kipulääkkeistä mitään mutta oletko soittanut sairaalaan sinua hoitaneelle osastolle? Itse olen saanut vastaavassa tilanteessa puhelinreseptin sairaalasta ja mies sitten vain haki lääkkeen apteekista.

Vierailija
6/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa oxynormia tai oxanestia yksityiseltä.

Hei, voisitko perustella, miksi en?

Vierailija
7/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP sanoi, että hänellä on kovia kipuja. Mitä tuut urputtamaan jostain riippuvuudesta?

Vierailija
8/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kipulääkkeistä mitään mutta oletko soittanut sairaalaan sinua hoitaneelle osastolle? Itse olen saanut vastaavassa tilanteessa puhelinreseptin sairaalasta ja mies sitten vain haki lääkkeen apteekista.

Täällä opastetaan päivystykseen ja toivon, että sille ois vaihtoehto.

Vierailija
9/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP sanoi, että hänellä on kovia kipuja. Mitä tuut urputtamaan jostain riippuvuudesta?

Näyttää kysymykseltä ja retoriselta kysymykseltä, ei urputtamista siis.

Vierailija
10/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kotona mitään kipulääkkeitä?

Jos ei, niin sitten käyt päivystyksessä.

Vierailija
11/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kotona mitään kipulääkkeitä?

Jos ei, niin sitten käyt päivystyksessä.

Siellä ei käväistä meidän kaupungissa alle kuuden tunnin yleensä.

Tramalia on, muttei riitä teho.

Nyt parempi hetki, mutta saas nähdä jatkuuko.

Mulla on tässä kysymyksenä ja valintana se, kannattaako mennä yksityiselle. Kun se pe ilta päivystyksessä ei kutsuisi.

Aika moni sanoo vaan, että menee päivystykseen, mutta perustelut puuttuvat.

Vierailija
12/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista ota yhteys gynekologiseen päivystykseen tai leikanneeseen yksikköön. Tuo ei ole normaalia leikkauksen jälkeistä kipua. Oletan että olet Burana/Paracetamol koktailin jo ottanut.

Vierailija
13/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään et enään pääse yksityiselle. Riippuu paljonko sulla on tramalia, niin otat tuplaannoksen nyt ja yöksi uuden satsin.

Soita päivystyksen neuvontaan ja kysy onko niillä ratkaisua. Eipä oikein muuta osaa neuvoa.

Vierailija
14/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvat kipulääkkeet on helpompi hommata kadulta, surullista mutta totta

Vierailija
15/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramalin kanssa menee yöunet. T: Iskias vaivainen

Vierailija
16/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinne yksityisellekin voi soittaa ja kysyä. Varmaan tietävät paremmin kuin tämän palstan "tietäjät".

Vierailija
17/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tramalin kanssa menee yöunet. T: Iskias vaivainen

Tuskin menee.

Vierailija
18/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin ja pääsin yksityiselle. Oxanest-piikki ja labrat. Suunnitelma jatkoon viikonlopun ajaksi.

Kun sanoin kuulleeni, (viitaten tähän keskusteluun), että tällaista apua (siis lääkkeitä) ei sieltä voisi antaa, vastaus oli, että hoitavathan he omatkin leikkauspotilaansa ja akuuttitapauksia, ”kyllä apua saa kun sitä todella tarvitsee”.

Juuri siksi siis en soittanut yksityiselle ensin, koska eihän jossain ajanvarauksessa olisi voinut sanoa muuta kuin ”tule tänne niin katsotaan”. (Soittajana olisi voinut olla joku addiktikin.)

Mutta toki, mulla oli dokumentit leikkauksesta.

Oli huomattavasti inhimillisempi ratkaisu tämä, kuin päivystys. Se on endon kanssa nähty ihan tarpeeksi monta kertaa, että kivusta puhekyvytön äiti jää triagen ovien taa, ja isi vie lapset kotiin. Ei enää, kiitos.

Alle puoli tuntia meni tänään. Maksoi - no ihan sama. Juuri nyt en jaksa välittää.

Oispa ihanaa, kun naistentauteja hoidettaisiin vähän tehokkaammin. Jos tekisin tyypillistä työtä, oisin ollut monta päivää kuukaudessa saikulla jo muutaman vuoden.

Vierailija
19/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ei todellakaan mihinkään päivystykseen leikkauksen jälkitilassa!

Vierailija
20/23 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia vielä: kyllä Tramal tosiaan vie monilta yöunet. Muutenkin niin omituisen olon (en puhu mistään euforiasta) tuova lääke, että kiitos ei viikkoa pidempään kerrallaan.

Miksiköhän joidenkin ensimmäinen ajatus kivunhoidosta puhuttaessa on aina, että ollaan vaan koukussa?

No, toivottavasti heille ei iske endometrioosi, paha migreeni tai syöpä. Aika paljon on tiloja, joihin ei burana pure.