Hirveät kivut endoleikkauksen jäljiltä. Mutta ei ihan koko ajan. Saako pelkkään kipuun kovempaa lääkitystä yksityiseltä? En tahtoisi päivystykseen...
Siinäpä se. En oo tappokivuissa kaiken aikaa. Jos yksityisellä voi todeta, ettei ole sairaalan tarvetta (melko varmasti tämä on vain leikkauksen jälkeistä kipua, ei ole mitään tulehdus- tms oireita), niin annetaanko siellä esim oxynorm- piikkiä? Paperit leikkauksesta on.
Olinpa miten huonovointinen vaan, en haluaisi maata tunteja jossain päivystyksessä. Sitä se olisi joka tapauksessa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kipulääkkeistä mitään mutta oletko soittanut sairaalaan sinua hoitaneelle osastolle? Itse olen saanut vastaavassa tilanteessa puhelinreseptin sairaalasta ja mies sitten vain haki lääkkeen apteekista.
Tämä. Ei todellakaan mihinkään päivystykseen leikkauksen jälkitilassa!
Jos tässä ajatellaan, että päivystystä ei tulisi kuormittaa, niin nämä hoitavat yksiköt ainakin meillä itse ohjaavat sen soittavan potilaan päivystykseen.
Suurin osa opioideihin koukkuun jäämisista on tapahtunut nimenomaan siksi, kun on kirjoitettu resepti leikkauksen jälkeen, ja apteekissa ne ovat liian suuressa pakkauksessa, koska pahin kipu kestää yleensä vain muutaman päivän. Ja useimmat jättävät ne käyttämättä jääneet lääkkeet jemmaan pahan päivän varalle, ja siihen koukkuun voi jäädä hyvin nopeasti. Siksi ovat nykyisin noiden suhteen varovaisia.
On kyllä kummallista, jos tuota asiaa ei saada korjattua niin, että sitä lääkettä saisi kuitenkin sen muutaman vuorokauden annoksen, että sen pahimman ajan pärjäisi kivuitta. Ennenhän oltiin osastolla monta päivää ja siellä lääkittiin kyllä tehokkaasti-
Kombinaatio gynen poli + päiväkirurginen = ei paikkaa, mihin soittaa virka-ajan ulkopuolella.