Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Voisin vastata tähän kampaamohommaan: ymmärrän kyllä että jotkut vihaavat liialti porisevaa (lue: puhuvaa) kampaajaa, mutta se ei ole kyllä mitään verrattuna omaan kokemukseen.
Menin eräänä kauniina kesäpäivänä käymään luottoparturissani, kun piti tukka saada leikattua sen verran siistiksi että kehtaa kouluun (lukio) palata. Yritys oli ollut perheeni sisällä yksi suosikeista: monta vuotta olimme käyneet siellä leikauttamassa tukkamme. Kuitenkin sinä kohtalokkaana päivänä kun lopetin siellä käymisen, sattui eräs tuttuni lukiosta käymään siellä juuri ennen minua. Kampaaja oli myös sattumoisin ei-suomalainen/puhui huonoa suomea. Kerroin hänelle että halusin vain siistiä tukan, enkä trimmata sitä kokonaan. Hän kuitenkin taisi ymmärtää sen jotenkin väärin, ja otti koko tukan koneen avulla siiliikksi. Minulla teki mieli sanoa: "Ei h*lvetti, mitä sää oot oikein tehny?!", mutta en saanut sanoja suustani. Maksoin vain käynnin ja tultuani ulos, meinasin itkeä kun tukkani oli leikattu todella ohueksi.
Tullessani kotiin sitten äitini ihmetteli ja nauroi hieman näylle, mutta itsestä se ei ollut hauskaa. Pari vuotta myöhemmin äitin mieskaveri kävi samassa parturissa, ja sattumoisin samalla kampaajalla kuin minulla. Hänellekkin tuli siilitukka sen jälkeen. Noh, nyt en ole käynyt useampaan vuoteen oheisessa parturissa ja hyvä niin. Tuo on mielestäni erittäin hyvä peruste boikotille, vai mitä?
Vierailija_23 kirjoitti:
Voisin vastata tähän kampaamohommaan: ymmärrän kyllä että jotkut vihaavat liialti porisevaa (lue: puhuvaa) kampaajaa, mutta se ei ole kyllä mitään verrattuna omaan kokemukseen.
Menin eräänä kauniina kesäpäivänä käymään luottoparturissani, kun piti tukka saada leikattua sen verran siistiksi että kehtaa kouluun (lukio) palata. Yritys oli ollut perheeni sisällä yksi suosikeista: monta vuotta olimme käyneet siellä leikauttamassa tukkamme. Kuitenkin sinä kohtalokkaana päivänä kun lopetin siellä käymisen, sattui eräs tuttuni lukiosta käymään siellä juuri ennen minua. Kampaaja oli myös sattumoisin ei-suomalainen/puhui huonoa suomea. Kerroin hänelle että halusin vain siistiä tukan, enkä trimmata sitä kokonaan. Hän kuitenkin taisi ymmärtää sen jotenkin väärin, ja otti koko tukan koneen avulla siiliikksi. Minulla teki mieli sanoa: "Ei h*lvetti, mitä sää oot oikein tehny?!", mutta en saanut sanoja suustani. Maksoin vain käynnin ja tultuani ulos, meinasin itkeä kun tukkani oli leikattu todella ohueksi.
Tullessani kotiin sitten äitini ihmetteli ja nauroi hieman näylle, mutta itsestä se ei ollut hauskaa. Pari vuotta myöhemmin äitin mieskaveri kävi samassa parturissa, ja sattumoisin samalla kampaajalla kuin minulla. Hänellekkin tuli siilitukka sen jälkeen. Noh, nyt en ole käynyt useampaan vuoteen oheisessa parturissa ja hyvä niin. Tuo on mielestäni erittäin hyvä peruste boikotille, vai mitä?
Joku pitää sinua rasismisena ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja kokemuksia on mullakin instrusta. Aivan mahtavaa palvelua mutta heti kun rahat on saatu muuttuu mieli ja palvelu.
Mutta pahin on ollut rakennusmies joka lupasi tehdä mökin valmiiksi toukokuun loppuun mennessä. Otin kesäloman kesäkuun alusta, että pääsee laittelemaan asioita.
Homma oli niin että hän tekee elementit kotonaan ja pystyttää ne tontilla ja tekee muutkin tietysti siellä. Kattopellit kuului samaan hintaan mutta kun huomasin ettei kaikki toimi niin sovittiin että hommaan pellit ja se vähennetään loppusummasta.
Työmaalla ei ollut koskaan ketään vaikka elementit oli asennettu ja toukokuu oli jo mennyt, juhannus alkoi lähestyä.
No sitten kun kesä oli mennyt, loma oli pidetty ja elokuun lopulla alkoi näyttää, että kyllä se voi valmistuakin ja valmistui juuri ennen syyssateita.
Tuli maksunaika. Hinta oli sovittu tarkasti avaimet käteen systeemillä ja hän alkoi tinkaamaan lisää rahaa koska työmaa oli niin kaukana. Sanoin, että suurimman osan olet tehnyt kotona siis ei matkoja ollenkaan. Lisäksi 3kk myöhässä sovitusta. Laskin hänelle rahat käteen ja sanoin, että olkoon kattopellit siinä ja nyt voit poistua.
Jäljestäpäin oli kitissyt kavereille että en maksanut sovittua summaa.
ÄLKÄÄ IKINÄ LUOTTAKO RAKENNUSMIESTEN AIKATAULUIHIN EIKÄ LUPAUKSIIN
Pieleen meni kaikki, mitä saattoi mennä autokorrektilla:
Siis. Sopimus kirjallisena. Vaatikaa aina kohtuullinen viivästyssakko (joku 10%/vrk. semmoisesta tavallisesta pikkuhommasta, jonka valmistumiseen ei luulisi olevan esteitä, ei ainakaan toinen työmaa). Se pätee. Jos ei urakoitsija siihen suostu, on syytä epäillä montaa samanaikaista urakkaa, joita on tarkoitus tehdä tärkeysjärjestyksessä. Suurin on tietenkin tärkein. Pykäliin sidottu 0,05%/ vuorokausi arvonlisäverottomasta hinnasta ei ole paljoa mitään, varsinkin, jos kyseessä on semmoinen remontti tai työ, jota ei teetetä kuin kerran. Kokemuksesta viisastunut
Rakennusmiehen/-liikkeen tarjous on yleensä arvioitu täysin alakanttiin. Lisälaskutusta tulee aina mitä ihmeellisimmillä perusteilla. Selitystä selityksen päälle ja loppulasku ainakin alkuperäiseen verrattuna vähintään kaksinkertainen. Ikään kuin eivät alussa osaisi laskea yhteen mitään. Tee aina vedenpitävä sopimus töistä, aikataulusta ja sopimuksen mukaisista toteuttajien määristä. Ja ennen kaikkea hinnasta! Kaikki lisälaskutus on erikseen hyväksytettävä tilaajalla perusteluineen. Jos lisälaskutusta yleensäkään hyväksytään. "Niin monta kertaa jo nähnyt nämä kuviot".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme koko kerrostaloyhteisössä lopettaneet käymisen Redin kauppakeskuksessa, koska yhteisössämme asuvaan arvostettuun henkilöön oli käyty väkivaltaisesti käsiksi paikan vartijoitten toimesta ja he olivat retuuttaneet ja tönineet ko henkilö vielä kauppakeskuksen ulkopuolella kadulla, ilman yhtään mitään syytä. Ko henkilö oli tullut autolla kauppakeskukseen ja oli ehtinyt käydä vain ostoksilla kun tämä tapahtui.
Myöhemmin oli selvinnyt että Redin vartijoitten oli pitänyt poistaa vahvasti aineissa oleva resuinen, omilla jaloillaan seisomaan kykenemätön henkilö. Miksi Redi käyttää vartijaliikettä, jonka vartijoilla ei ole minkäänlaista aivotoimintaa?
Ehkä ovat kilpailuttaneet vartioinnin ja saaneet alan huippuosaajia.
Todellakin, heheh! Halvalla on saatu aivotonta sekundaa ja tyhmyys kukkii.
Avainsana Avarn !!!
Gigantti.
Rauhassa et saa katsoa mitään. Myyjät painostavat ostamaan eri tuotteen, koska hakemasi tuote on umpisurkea. Yrittävät kaupata väkisin "kylkiäisiä", eli kalliita kuukausimaksullisia tilauksia.
Vierailija kirjoitti:
Gigantti.
Rauhassa et saa katsoa mitään. Myyjät painostavat ostamaan eri tuotteen, koska hakemasi tuote on umpisurkea. Yrittävät kaupata väkisin "kylkiäisiä", eli kalliita kuukausimaksullisia tilauksia.
Myyjällä on aina itsellä kotona samanlainen.
Olen nelikymppinen ja teen melko rankkaa työtä, mikä sitten ilmeisesti näkyy habituksessa. Hektisen työputken päätteeksi päädyin erääseen Emotion-liikkeeseen ajatuksella hemmotella itseäni kosmetiikkatuotteilla. Aikani kiertelin ja nakkasin tuotteita ostoskoriin. Kaksi nuorta myyjää pyörii koko ajan kyljessä kiinni ja tyrkyttää apua. Minulla oli kuulokkeet ja halusin tosiaan olla omissa oloissani ja rauhassa hypistellä ja miettiä mitä ostan ja sanoin tämän suoraan. Myyjät supattaa keskenään ja touhuilee tiskin takana. Hetken päästä saapuu vartija, joka sitten tiukka ilme kasvoillaan kulkee mun rinnalla siinä pienessä liikkeessä. Päätin lopettaa kiertelyn ja maksaa korissa olevat ostokset. Vartija vieressä kassalla. Meni koko ketju boikottiin tämän tapahtuman takia.
Kun ilmakuivatussa kinkkupizzassa on kinkkuviipaleiden välistä jäänyt muovisuojus ja tarjoilija jää suu auki kailottamaan "ei voi olla, voi kauheeta" ja saan vain 5 euron hyvityksen laskusta, ei anteeksipyyntöä, ei mitään, en ole koskaan palannut siihen paikkaan syömään. Oli söyty jo useampi kerta siellä aiemmin, uusi paikkakunnalla silloin.
Vierailija kirjoitti:
Apteekki Herttoniemessä, kiireisenä ruokatunnilla olin hakemassa reseptilääkettä ja reseptipuolella ei näyttänyt olevan yhtään asiakasta. Otin vuorolapun ovensuusta. Takahuoneesta tuli jutellen sekä mies että vanhempi naishenkilö , joilla oli kovin juttua keskenään. Asiakkaita/asiakasta ei kumpikaan siinä vaiheessa edes huomioinut. Nojailivat taustan hyllyihin ja hetken päästä naishenkilö lähtikin katselemaan muita hyllyjä luomatta vilkaustakaan odottavaan asiakkaaseen. Ko nuorempi mieshenkilö huomasi, että ovesta saapui jälkeeni asiakas ja hän lähti reseptipuolelta ovensuuhun päin palvelemaan jotain vitamiinia hakemaan tullutta asiakasta, eikä ollut näkevinään kun seisoin siinä vuorolappu kädessä lääkettä ostaakseni.
Se oli viimeinen kerta käyn käyn tässä Herttoniemen kauppakeskuksen uudessa apteekissa. Tylympää kohtelua saa hakea, vai ovatko apteekin reseptipuolen myyjät sokeita?
Eikö apteekissa ole töissä kahdenlaisia väkeä, farmaseutteja ja jotain lääkeneuvojia ja toiset eivät saa esim reseptineuvontaa antaa? Tosin oletettavaa on, että jompi kumpi sinua lopulta kuitenkin palveli, joten ehkä ei tähän syynä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen ja teen melko rankkaa työtä, mikä sitten ilmeisesti näkyy habituksessa. Hektisen työputken päätteeksi päädyin erääseen Emotion-liikkeeseen ajatuksella hemmotella itseäni kosmetiikkatuotteilla. Aikani kiertelin ja nakkasin tuotteita ostoskoriin. Kaksi nuorta myyjää pyörii koko ajan kyljessä kiinni ja tyrkyttää apua. Minulla oli kuulokkeet ja halusin tosiaan olla omissa oloissani ja rauhassa hypistellä ja miettiä mitä ostan ja sanoin tämän suoraan. Myyjät supattaa keskenään ja touhuilee tiskin takana. Hetken päästä saapuu vartija, joka sitten tiukka ilme kasvoillaan kulkee mun rinnalla siinä pienessä liikkeessä. Päätin lopettaa kiertelyn ja maksaa korissa olevat ostokset. Vartija vieressä kassalla. Meni koko ketju boikottiin tämän tapahtuman takia.
Olisit palauttanut tavarat hyllyyn ja poistunut liikkeestä.
Lopetin eräässä kampaamossa käymisen kauan sitten kun kampaaja koitti aina udella henkilökohtaisia
asioitani ja toinen kampaaja samassa paikassa juorusi minusta ympäri kylää.
Juomavarastosta eli saksalaisesta olut- ja viinakaupasta laitoin jo aiemmin ketjuun.
18.7.2021Tilaus on käsittelyssä.
Tilaukseni (tehty ja maksettu 18.7.2021) täyttää kohta vuoden ja tavarat yhä Saksassa.
Olen lähettänyt sähköposteja asiasta, saanut 0 vastausta.
Aion juhlia tilauksen 1-v. syntymäpäivää reilun 10 päivän päästä. Kohotan tuoremehumaljan ilmaan ja vannon, etten Juomavaraston kanssa enää asioi.
Yks R-kioski, koska myyjä ei edes tervehtinyt, ja näytti muutenkin elämäänsä kyllästyneeltä.
en asioi missään liikkeessä, jotka julkisesti tukivat pride-marssia, en kirkossa en alkossa en missään, vain ruokajonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gigantti.
Myyjällä on aina itsellä kotona samanlainen.
Lipevän oloisia myyjiä tuolla. Meille jonne pokkana väitti ettei alle 600€ maksavissa pyykinpesukoneissa ole nukkasihtiä ollenkaan. Kysyin, että mikäs luukku tää tässä alhaalla sitten on. Meni vähän vaikeaksi eikä tullut kauppoja.
En käyttänyt toista kertaa enää paikallisen supermarketin keräily ja noutopalvelua. Olin tilannut 5 henkisesti perheemme lähes viikon ruuat, jotka myös maksoin etukäteen. Sain noutoajan (nouto oli siis lastauslaiturilta) ja menin paikalle kyseisenä aikana. Aikani odottelun jälkeen myyjä tuli rullakon kanssa, jossa oli muutama kassi. Mitään sanomatta ojensi kortinlukijan. Aloin sanoa, että olen kyllä maksanut jo tuotteet. Myyjä aloitti ärtyneenä sanomaan, että ei mitään ole maksettu ja tuotteet kyllä pitää aina maksaa eikä vaan haeta täältä. Kun oli paasannut aikansa sain väliin kysyttyä, että millä nimellä nuo tavarat on varattu? Kävi ilmi,että olivat jonkun muun tuotteet. Tämä hakija oli tullut paikalle myyjän paasauksen aikana. Myyjä sanoi vain oho, ei pahotellut mitään.
En käy yhdesäkään parturissa. Ei ole tukkaa.
Huono asiakaspalvelu, palvelu tai tuote.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mä olisin tyrkännyt korin vartijan syliin ja marssinut ulos kaupasta! Good riddance!
Kaksi kampaajaa on mennyt vaihtoon kun olen muuttunut asiakkaasta terapeutiksi. Juttelen mielelläni, mutta kampaajalla käyminen on niin kallista, että mielestäni asiakkaan pitäisi olla pääosassa. Eikä niin, että loppujen lopuksi pohdimme yhdessä kampaajan hlö.koht asioita.