Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Monesti olen joutunut kampaamoa vaihtamaan, kun hiustenpesun yhteydessä meikitkin lähti pyyheliinaan.
Uskomatonta huolimattomuutta kampaajalta sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Erään kaupan irtokarkit pistin boikottiin. Olin asiakkaana hiljaiseen aikaan kun kaupan vartija käveli irtokarkkiosastolle, työnsi käden lokeroon ja otti sormin muutamia karkkeja. Työnsi karkit suuhunsa. Käveli vähän eteenpäin, toisti. Ja vielä kerran.
Siis että otti käsillään karkkia, eikä millään ottimella oli sellainen YÖKS -kokemus, etten sen kaupan irtokarkkeja ole ostanut kertaakaan sen jälkeen, vaikka tuosta jo kymmenkunta vuotta.
Siis vartija? Mikä luontaisetu niillä muka on syödä irtokarkkeja? Eikös toi ole näpistys?
En käy ravintoloissa, joissa ei voi tilata tarjoilijalta/tiskiltä, vaan pitää leikkiä kännykkäsovelluksen kanssa pöydästä käsin tai muuta yhtä typerää. Pikaruokapaikoissa hyväksyn tilausruudut, mutta en paikassa, joka veloittaa ruoasta yli kympin.
S- ja K-kaupat, koska jatkuva koronahysteriakuulutus päällä. Lidlissä on hiljaista, niin on kivampi käydä. Ja nyt tietysti boikotoin jokaista paikkaa, joka ottaa nazipassin käyttöön. Toivottavasti jokainen tekee niin.
Kassa ei reagoinut, ei puhunut, ei pahoitellut, olin kuin ilmaa, kun sanoin hänelle yhdestä asiasta.
Lopetin käymisen kaupassa, jossa asiakkaat eivät osaa käyttää maskeja. Onneksi vieressä on kalliimpi kauppa ja vastuullisemmat asiakkaat.
Vahinkotavarakeskus.
Ostin sieltä hiusvärin, josta ei ole ennen tullut oireita. Tällä kertaa tuli, ja tilanne päättyi ensihoidon kotikäyntiin. Sanoivat että kyseessä ei ole allerginen reaktio (kuten itse luulin), vaan kyseinen hiusväri on viallista erää ja että näitä on ollut lähiaikoina muillakin potilailla. Tein siis kuten kuka tahansa järkevä kansalainen, ja soitin Vahinkotavarakeskukseen, kertoen ongelmasta. Puheluni otti vastaan epäuskoisen ja huvittuneen(?) oloinen nainen, joka vaan hoki "ei oo muut valittaneet", mutta lupasi että myymäläpäällikkö palaa asiaan viimeistään päivämäärään X mennessä.
Soittoa ei koskaan tullut, en saanut hyvitystä tai edes pahoittelua. Hiusvärit ovat edelleen myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
S- ja K-kaupat, koska jatkuva koronahysteriakuulutus päällä. Lidlissä on hiljaista, niin on kivampi käydä. Ja nyt tietysti boikotoin jokaista paikkaa, joka ottaa nazipassin käyttöön. Toivottavasti jokainen tekee niin.
Jäken Cittarissa on rasittavaa tehdä isompia ostoksia, koska valehtelematta minuutin-parin välein tulee sama hokema kaiuttimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erään kaupan irtokarkit pistin boikottiin. Olin asiakkaana hiljaiseen aikaan kun kaupan vartija käveli irtokarkkiosastolle, työnsi käden lokeroon ja otti sormin muutamia karkkeja. Työnsi karkit suuhunsa. Käveli vähän eteenpäin, toisti. Ja vielä kerran.
Siis että otti käsillään karkkia, eikä millään ottimella oli sellainen YÖKS -kokemus, etten sen kaupan irtokarkkeja ole ostanut kertaakaan sen jälkeen, vaikka tuosta jo kymmenkunta vuotta.
Siis vartija? Mikä luontaisetu niillä muka on syödä irtokarkkeja? Eikös toi ole näpistys?
Pelkkä irtokarkkeihin käsin koskeminen voi tuoda sakot https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1245878
Menin kerran yhteen vaatekauppaan ja mennessäni sisään myyjä sanoi minulle iloisesti että hei hei, olin vähän että no hei hei sitten ja samantien käännyin kannoillani ja lähdin pois. Olin jonkun aikaa menemättä kyseiseen liikeeseen. Minusta tuo hei hei on sellainen poistumistervehdys että jos noin sanotaan tullessa niin lähden kyllä pois oli kauppa mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Surkea asiakaspalvelukokemus on yksi syy.
Toinen yleinen boikotointi jos arvot eivät kohtaa. Esimerkiksi en käy Mäkkärissä, koska en ymmärrä miksi Puolasta rahdataan Suomeen lihaa.
Suomalainen kirjakauppa oli ainakin muutamia vuosia sitten (en ole käynyt sittemmin) ihan painajainen. Yhtään et saanut rauhassa katsella, kun koko ajan myyjä hönkii vieressä. Ja vielä sitten kassalla se väkisin tyrkytys jostain kirjasta. Yh, en mene enää ikinä ko. kauppaan. Tilaan netistä.
Minulla menee nyt pysyvään boikottiin kaikki yritykset, jotka ottavat k-passin käyttöönsä. En siis tule asioimaan niissä myöhemminkään, koska eivät pysyneet yhdessä rintamassa aivopesua ja mielipuolisuutta vastaan. Samoin boikotissa on jo ne yritykset, joiden pääjehut ovat julkisesti kannattaneet sitä, esim. Halpa-Halli. Vien rahani mieluummin vaikka Kärkkäiselle.
Cittarissa asiointia olen vähentänyt niiden jatkuvien, todellakin parin minuutin välei tulevien kuulutusten vuoksi. Voi jumalaare, eikö se jo riitä? Myyjät on sentään jo vapautettu maskeista, mutta ölinä jatkuu. Ja aina kuitenkin vastakkaiset kassat auki, koko korona-ajan. "Muista pitää turvaväli". Mitä tekopyhyyttä!
Ja aivan erityisesti tulen karttamaan kaikkia tahoja, jotka vaativat passia työntekijöiltään tai lapsilta.
Kävin säännöllisesti sokeroinnissa, sääret, kainalot, bikinirajat. Jossain vaiheessa huomasin, että tämä asiakaspalvelijahan kertoilee koko ajan asiakkaidensa karvoista ja niiden poistamisesta. Nimettömänä tietty, mutta kuitenkin. Milloin oli jonkun miehen selästä veri tirskunut, milloin jollain naisella oli niin vahvat säärikarvat, että huhhuijaa. Ja bikinirajaa käsitellessä aina muisti kauhistella, että kaikenlaista muutakin karvanpoistoa on joskus ehdoteltu. Oli muutenkin kiusallista kuunneltavaa ja tajusin, että samalla laillahan hän kertoo muille minunkin karmeista karvoistani. Ostin epilaattorin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea asiakaspalvelukokemus on yksi syy.
Toinen yleinen boikotointi jos arvot eivät kohtaa. Esimerkiksi en käy Mäkkärissä, koska en ymmärrä miksi Puolasta rahdataan Suomeen lihaa.
Suomalainen kirjakauppa oli ainakin muutamia vuosia sitten (en ole käynyt sittemmin) ihan painajainen. Yhtään et saanut rauhassa katsella, kun koko ajan myyjä hönkii vieressä. Ja vielä sitten kassalla se väkisin tyrkytys jostain kirjasta. Yh, en mene enää ikinä ko. kauppaan. Tilaan netistä.
Suomalaisessa kirjakaupassa, ainakin täällä paikkakunnalla olevassa,on todella ärsyttävää asioida. Koskaan ei saa mitään palvelua. Täällä ei hönhitä, eikä puhuta asiakkaille .Myyjät puhuvat vain mummoille ,muut eivät saa mitään kontaktia. Monesti olen tuskastunut ja mennyt ostamaan lahjakirjani sitten esim.prismasta.
Change oli luottoliiviliikkeeni, kunnes epäkohdat tulivat ilmi. Itkettävät mummoja pakko myynnillä, kiusaavat myyjiään ja valikoivat asiakkaitaan.
Eräässä Hgin hienostokaupunginosan pienessä ruokakaupassa minua epäiltiin varkaaksi, koska kädessäni oli apteekista juuri ostettu yskänlääkepullo. Yhtä veemäistä kohtelua en ole saanut missään lähiömarketissa. No muutinkin sieltä diivamestasta lähiöön, problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Ostin pussin auringonkukansiemeniä (se sellainen pieni) ja kotona huomasin että avaamattomassa pussissa nököttää kuolleena aika suuri torakka. No, tottakai vein pussin takaisin. Sain rahat takaisin ja he sanoivat että heittävät sen pussin roskiin. Kun seuraavan kerran kävin kyseisessä kaupassa, huomasin että samainen pussi oli kiikutettu hyllyyn takaisin myyntiin. Ei voi käsittää. Samainen myymälä myi/varmaan myy edelleen tuotteita jotka menneet aika päiviä sitten vanhaksi (myös lihoja, juustoja ym. enemmän kuitenkin kuivatavaroita)
Tämä on voinut tapahtua vahingossa.
Oon ollut neuvonnassa ja asiakkaat esim palauttavat pähkinäpussin, kun siinä on rusinoita, piti ostaa ilman jne.
Nurkassa on ostoskoppa, jonne nämä laitetaan
Kaupoissa ehdottomasti pysäköinnin hankaluus/olemattomuus.
Asutaan etäämpänä julkisen liikenteen ulottumattomissa. Liikutaan omalla autolla.
Valikoima, että löytyy niitä tuotteita, mitä käytetään.
Palvelukpkemuksissa myös huono asiakaskohtaaminen: esim. jos kampaaja ei kuuntele toivetta tai ei ymmärrä olla hiljaa.
Hintakin merkkaa, ettei hinnoittele itseään asiakkaiden ulottumattomiin.
Facebook-keskeisyys ottaa päähän.
Olen jo vuosikaudet ihmetellyt, onko käyttämäni kauneushoitola vielä olemassa, kun tietoa siitä näyttäisi olevan vain Facebookissa jota en käytä. Sama koskee hyvin monia muitakin palveluja.
Netistä löytyy myös puhelinnumero, mutta ehtisin toistaiseksi soittaa vain yöllä tai viikonloppuna jolloin se ei ainakaan ole auki, jos edes olemassa. Jos varmistuisi että paikka on yhä olemassa, saisin järkättyä itselleni vapaahetken arkipäivänäkin käyntiä ajatellen. Nettilinkit saattavat olla vanhentuneita, ainakaan aiempi kotisivulinkki ei toimi.
kolauksen on saanut eräs asunto vuokraus yhtymä kun asunnossa ei toiminut jääkaappi, ilmastointi, kiuas, sähkön asennus virheellinen, lyhyesti mikään ei toiminut ulko-oven lukosta lähtien. jne.jne. Asuntoa ei siis taloyhtymä ollut käynyt tarkistamassa ennen uuden asukkaan muuttamista. (vedottiin koronaan) Ilmoitin itse kaikista vioista ja asioiden korjaaminen kesti kauan vika kerrallaan. Asunnosta pois muuttaessa yhtymän mielestä keittiö kaapin ovi pyyhkimättä ja muuta pikku likaa. (asunto vanha joten kulumia ja kesto p**** riitti jo entisten asukkaan taholta) Tästä takuuvuokraani yritettiin ottaa "korvauksena". Lopulta sain kiistelyn jälkeen takuun takaisin. Heidän olisi pitänyt ennemmin maksaa minulle korvaus toimimattomista asioista. Uskomatonta toimintaa ja "markkinointia". Yhtymällä on myös uusia taloja, mutta kohteista he eivät pidä huolta ja asiakas maksaa laskun. (tarina ei kerro sitä ottivatko he sinne lopulta siivoojan, joka kuulemma jäljistäni aiheutui vai maksoiko uusi asukas tämänkin lystin) Monesti rahat siivouksesta viedään, mutta kuittia ei saa.
S-marketissa, kun laittoivat valtavan "2025 hiilineutraali" tarran sisäänkäynnin lattialle Nurmijärvellä. Käyn siinä viereisessä K-marketissa, jossa ei ole tuollaista avointa ilmastouskovaisten symbolia.