Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Lopetin asioinnin eräässä Helsingin Lidleistä, koska myyjä antoi minulle väärin takaisin vaihtorahasta. Ostin nopeasti evääksi paistopisteestä 50snt maksavan sämpylän jonka maksoin kahden euron kolikolla, mutta myyjä antoi takaisin vain 50snt. Euro jäi puuttumaan ja kysyin vaihtorahaa takaisin, mutta myyjä alkoi väittämään vastaan että maksoin vain euron kolikolla ("ei sinä annoit vain euron"). Kun sanoin asiasta uudelleen, hän avasi kassan ja näin kahden euron kolikkoni yhden euron kolikkokasan päällä. Vastaus oli silti "ei täällä ole annoit vain euron", mutta antoi kuitenkin lopulta yhden euron kolikon takaisin. Kun olin poistumassa, sama vanha naismyyjä sadatteli isoon ääneen että en olisi tarvitsenut "ylimääräistä" kolikkoa ja miten hän ei todellakaan ole tehnyt virhettä.
Joo, se on vain euron kolikko ja olisin voinut antaa asian unohtua, mutta se sadattelu ja tympeä käytös monen ihmisen ollessa jonossa ärsytti niin pahasti, että en aikonut antaa periksi, enkä aio astua kyseiseen kauppaan enää.
Yhdessä Helsingin Lidlissä asioidessani yksi tuote veloitettiin neljä kertaa, jonka huomasin vasta kotona. Menin seuraavana päivänä uudestaan: "Hei. Ostin eilen yhden tällaisen tuotteen ja se veloitettiin neljä kertaa. Saisinko kolmesta hinnan takaisin?" Myyjä kävi hakemassa väärän tuotteen, sanoin että tuo ei ole se tuote, mutta hän luuli jostain syystä että ei väriero haittaa. Sanoin uudelleen, että tuo ei ole se tuote (ero joitakin kymmeniä senttejä) ja lähdin hänen kanssaan yhdessä hyllylle ja otimme oikean tuotteen. Sitten hän antoi rahaa takaisin yhden tuotteen verran. :D Toistin: "Haluan takaisin kolmesta tuotteesta. Ostin yhden, mutta minua veloitettiin neljästä." Käyn kyllä edelleen samassa Lidlissä mutta tarkistan nykyään kaikki kuitit tarkkaan.
Yksi kahvila. Sijainti on kätevä ja siksi se on saanut aina uuden mahdollisuuden. Mutta eilen oli viimeinen kerta. Hinnat ovat keskimääräistä korkeampia, valikoima niukka ja laatu/annoskoot alakanttiin. Eilinen "suklaakakku" oli kuiva, kova, mauton (=epämääräisen pahanmakuinen), tuntui kuin olisi seissyt kaksi viikkoa vitriinissä, väri mennyt oudoksi jne. Pahoittelivat kyllä ja olisin saanut jotain muuta tilalle. Mutta en halunnut syödä enää mitään muuta sieltä. Yli 8€:n kakkupalatappio jääköön minulle muistutukseksi, etten enää yritä.
Huono palvelu, huono ruoka, epäsiisti, nämä syitä etten käy enää ravintolassa
Huono palvelu lähes missä tahansa muualla.
Varma tieto työntekijöiden huonosta kohtelusta.
Alkoivat liputtaa Pride-juttua somessa. En jaksa sitä pakkosyöttöä.
Miksei puhelinliittymää, leipää, pussilakanaa, konserttilippua tai mitään muutakaan muka voisi myydä ilman sitä Pride-vouhotutsta?
Oikeasti pride-kulkuetta ei tarvita mihinkään. Suomessa homoseksuaalisuus poistettiin rikoslainsäädännöstä ja sairausluokituksesta kauan ennen kuin yhtäkään Pride-paraatia oli järjestetty.
Aivan turhaa huomionhakuisuutta tietyiltä henkilöiltä.
Vierailija kirjoitti:
En käy enää lounalla entisessä suosikkipaikassani. Omistaja on jonkun sortin uskovainen, ja päätti avautua annostaan odottaneelle homoparille että "tiedättäkö olevanne matkalla helvettiin?". Pariskunta sanoi että "saataisiinko me vain meidän ruoka", niin omistaja vaan jankkasi että uskovaisena hänen tehtävänsä on kertoa teille että valitsemannen elämäntapa vie helvettiin. Harmi, paikassa oli tosi hyvä ruoka ja muuten loistava palvelukin. Omistajan uskonnollisuus on hänen valintansa ja oikeutensa, minun oikeuteni ja valintani asiakkaana on haluanko tukea tuolla tavalla toimivan yrittäjän toimintaa.
Onko kyseessä etninen ravintola Ratinassa? Siellä olen nähnyt Raamattuja ja Koraaneja.
Tuonne pitäisi tehdä isku isona joukkiona muka homopareina (kädestä pitely riittäisi) ja katsoa, kun tyypillä menisi pasmat sekaisin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilassa käyn harvoin, koska se asiakaspalvelu siellä on vähän liikaa. Myyjät hyökkää sun kimppuun ja tulee sovituskoppiinkin mukaan! Kivoja vaatteita vilassa kyllä on, tosi kivoja, muttei siellä saa koskaan olla rauhassa ja tästä syystä en oikeastaan enää asioi Vilassa.
Tätä en ole ikinä ymmärtänyt, että eikö joku markkinatutkimuskin jo kerro, että suurin osa ihmisistä ei tykkää tuollaisesta hyökkäävästä palvelusta. Silti moni firma näyttää kouluttavan työntekijöitään käymään päälle, kun yleinen syyttäjä.
Kaikista kiusallisinta tämä on apteekeissa. Ymmärrän vallan hyvin, että apteekissa on paljon tuotteita, joissa vaaditaan ammattilaisen neuvoja valmisteiden oikeassa käytössä, eli hyvä, että ovat paikalla tarvittaessa. Silti minua ahdistaa mennä sisään liikkeeseen, jossa hyllyjen välissä seisoo jopa viisi työntekijää joiden kaikkien katse seuraa minua, kun olen menossa ostamaan jotain ripulilääkettä.
"Voinko auttaa"
-"Juu ei tarvitse, tiedän jo mitä haen"
"Mitäs sä oot hakemassa?"No voitko jo tästä pikku vinkistä tajuta, että en tarvitse apua ja tiedän jo mistä se löytyy. En sano n., 10 paikallaolijan kuullen ihan huvikseni että "RIPULILÄÄKETTÄ HAKEMASSA" jos tiedän jo mistä hyllystä se löytyy. :D
Toinen ääripää olisi tietty se, että henkilökuntaa ei löydy, jos olisi jotain kysyttävääkin, mutta tätä ongelmaa ei esiinny, kuin jossain valtavissa marketeissa. Ikinä en ole elämässäni nähnyt vajaamiehitettyä apteekkia, eli vaikka ne ei itse tulisi päälle, kyllä ne on aina saatavissa. Kysymysten sijaan voisi käyttää toteamuksia tyyliin "kysy vaan, jos tarviit neuvoa" ja antaa asiakkaalle tila joko lähestyä, tai pysyä poissa.
Eli kiva että on näkyvissä, mutta ei niin että niitä joutuu pujottelemaan ja välttelemään katsekontaktia matkalla sinne ripulihyllylle.
Apteekissa, jos tiedän mitä haluan käsikaupasta, niin kirjoitan lapulle ja annan farmaseutille heti ovella kun ne on siinä ja menen venaamaan kassalle, että se tuo ne mulle. Paras tapa näin korona-aikaan ja kannattaahan sitä palvelua hyödyntää, kun kerran tarjotaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikkelissä eräs baari jonne meinasin mennä, aikaa tappaakseni, kahville. Baarimikko naureskeli ulkona tupakalla kai vakioasikkaiden kanssa ja kun tilasin kahvin vastasi "ei oo kahvii" ja virnuili päälle. Myöhemmin kuulin, että kys. paikassa myydään huu meita!
Arvaankin mistä paikasta puhut. Hyvä ettet saanut turpaan, siellä on meno kuin villissä lännessä ja piiri pieni pyörii.
No kertokaa ny pöliälleki mistä paikasta on kyse. Alako kiinnostamaan, pittää käyä kyselemäsä kaffia sieltä.
Minuakin kiinnostaa, mutta ehkä tässä pelätään kunnianloukkaus syytettä tai nappikauppiaiden kostoa? Mikkeli ei järin iso paikka ole, pitää alkaa kiertää vissiin keskustan pubeja läpi. Tuutko mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy enää lounalla entisessä suosikkipaikassani. Omistaja on jonkun sortin uskovainen, ja päätti avautua annostaan odottaneelle homoparille että "tiedättäkö olevanne matkalla helvettiin?". Pariskunta sanoi että "saataisiinko me vain meidän ruoka", niin omistaja vaan jankkasi että uskovaisena hänen tehtävänsä on kertoa teille että valitsemannen elämäntapa vie helvettiin. Harmi, paikassa oli tosi hyvä ruoka ja muuten loistava palvelukin. Omistajan uskonnollisuus on hänen valintansa ja oikeutensa, minun oikeuteni ja valintani asiakkaana on haluanko tukea tuolla tavalla toimivan yrittäjän toimintaa.
Onko kyseessä etninen ravintola Ratinassa? Siellä olen nähnyt Raamattuja ja Koraaneja.
Tuonne pitäisi tehdä isku isona joukkiona muka homopareina (kädestä pitely riittäisi) ja katsoa, kun tyypillä menisi pasmat sekaisin :D
Mikä rafla kyseessä? Mikä kerros Ratinassa jos ette nimee haluu kertoa?
Burger King, jossa mielestäni on parhast hampurilaiset, on nykyään kokonaan brasilialainen yritys ja saanut jonkin verran huonoa mainetta sademetsien raivaamisesta. Mäggäri on yhtä ongelmallinen mutta se einole kaksinen muutenkaan. Hesessä käyn jos hampparia syön.
Tästä reilu 10 vuotta aikaa.
Etsimällä etsin Helsingistä kampaamoa, mikä käyttää värjäyksessään ainoastaan luontaistuotteita ilman mitään kemikaaleja. Olin vuosien saatossa allergisoitunut erittäin voimakkaasti kemikaalisille väriaineille. Ei meinannut millään löytyä. Viimein tärppäsi. Selitin puhelimessa, että mulla psori ja erittäin paha tuo kemikaaliallergia väreille. No heillä ei käytetä kemikaaleja.
Menin tyytyväisenä kampaamoon ja paikan päällä vielä varmistin asian. Kerroin, että kerran olen jo joutunut ihoni ja päänahan reagoimisen vuoksi päivystykseen. Iloisesti vakuutti, ettei ikinä ole kenelläkään mitään oireita heillä tullut ja varmasti on luontaistuotteita. No värjättiin sitten pää ja olin tyytyväinen.
Niin. Olin tyytyväinen vajaa kolme tuntia. Kotia kun pääsin, niin kaksi tuntia siitä se alkoi. Aivan tajuton kutina ympäri kehoa ja päänahka kuin tulessa. Kylmässä suihkussa yritin päätä viilentää. Nukkumisesta ei tullut kutinan ja kivun vuoksi mitään. Mulla siis päänahka aukesi ja alkoi erittämään jotain nestettä. Aamulla tyynyliina oli tarttunut päähän ja tyyny aivan märkä tuosta nesteestä. Hiukset aivan märät koko ajan. Pystyi pitämään vain ponnarilla, koska se neste kuivui "rastoiksi".
Lääkärikeikka taas. Koko vartalo täynnä punaisia läikkiä ja tuo päänahka auki. Pari viikkoa tuota tuskaa kesti.
Soitin liikkeeseen aivan raivoissani ja eivätkä uskoneet. Totesivat vaan, ettei ikinä ole kukaan valittanut ja ihan vähän vaan "saattaa" aineissa jotain kemikaalia olla. Just joo. Mutta ku mää reagoin siihin "ihan" vähäänkin.
Marssin liikkeeseen pääni ja lääkärinlausunnon kanssa näytille ja kehtasivat tarjota jotain h-vetin lahjakorttia liikkeeseensä korvaukseksi. Aivanko tuonne ikinä enää olisin mennyt. Rahoja eivät meinanneet palauttaa.
Lähetin sitten vielä spostia liikkeeseen, että jos rahoja ei palauteta, niin teen asiasta rikosilmoituksen. Pomo naureskeli, että mitä rikosilmoitusta tästä vois muka tehdä. Vastasin siihen, että enköhän minä asianajajana jotain keksi; vaikka vammantuottamuksen. Palauttivat sitten rahat ja jätin asian siihen.
Täydellistä piittaamattomuutta tuolta liikkeeltä. Ja pahat seuraukset.
Löysin sitten täydellinen ekokampaamon Helsingistä, joka on saanut minusta vakioasiakkaan. Aivan ihana ekokampaamo Hakaniemessä eikä varmasti käytetä mitään muuta kuin luonnonaineita.
Fatalji
Vierailija kirjoitti:
Etsimällä etsin Helsingistä kampaamoa, mikä käyttää värjäyksessään ainoastaan luontaistuotteita ilman mitään kemikaaleja. Olin vuosien saatossa allergisoitunut erittäin voimakkaasti kemikaalisille väriaineille. Ei meinannut millään löytyä. Viimein tärppäsi. Selitin puhelimessa, että mulla psori ja erittäin paha tuo kemikaaliallergia väreille. No heillä ei käytetä kemikaaleja.
Menin tyytyväisenä kampaamoon ja paikan päällä vielä varmistin asian. Kerroin, että kerran olen jo joutunut ihoni ja päänahan reagoimisen vuoksi päivystykseen. Iloisesti vakuutti, ettei ikinä ole kenelläkään mitään oireita heillä tullut ja varmasti on luontaistuotteita. No värjättiin sitten pää ja olin tyytyväinen.
Niin. Olin tyytyväinen vajaa kolme tuntia. Kotia kun pääsin, niin kaksi tuntia siitä se alkoi. Aivan tajuton kutina ympäri kehoa ja päänahka kuin tulessa. Kylmässä suihkussa yritin päätä viilentää. Nukkumisesta ei tullut kutinan ja kivun vuoksi mitään. Mulla siis päänahka aukesi ja alkoi erittämään jotain nestettä. Aamulla tyynyliina oli tarttunut päähän ja tyyny aivan märkä tuosta nesteestä. Hiukset aivan märät koko ajan. Pystyi pitämään vain ponnarilla, koska se neste kuivui "rastoiksi".
Lääkärikeikka taas. Koko vartalo täynnä punaisia läikkiä ja tuo päänahka auki. Pari viikkoa tuota tuskaa kesti.
Soitin liikkeeseen aivan raivoissani ja eivätkä uskoneet. Totesivat vaan, ettei ikinä ole kukaan valittanut ja ihan vähän vaan "saattaa" aineissa jotain kemikaalia olla. Just joo. Mutta ku mää reagoin siihin "ihan" vähäänkin.
Marssin liikkeeseen pääni ja lääkärinlausunnon kanssa näytille ja kehtasivat tarjota jotain h-vetin lahjakorttia liikkeeseensä korvaukseksi. Aivanko tuonne ikinä enää olisin mennyt. Rahoja eivät meinanneet palauttaa.
Lähetin sitten vielä spostia liikkeeseen, että jos rahoja ei palauteta, niin teen asiasta rikosilmoituksen. Pomo naureskeli, että mitä rikosilmoitusta tästä vois muka tehdä. Vastasin siihen, että enköhän minä asianajajana jotain keksi; vaikka vammantuottamuksen. Palauttivat sitten rahat ja jätin asian siihen.
Löysin sitten täydellinen ekokampaamon Helsingistä, joka on saanut minusta vakioasiakkaan. Aivan ihana ekokampaamo Hakaniemessä eikä varmasti käytetä mitään muuta kuin luonnonaineita.
Fatalji
Faktaa: kaikissa hiusväreissä on kemikaaleja, myös ns. luonnonväreissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla annoin kerran eräälle myymälävastaavalle/mikälie palautetta, että voi vitsi, että teillä ei ole koskaan niitä tarjoustuotteita, joita mainostavat. Vastaus oli "sellaista se on" ja selän kääntö.
En ole sen koomin käynyt kyseisessä liikkeessä. Sellaista se on.
Tuo on hemmetin ikävä tilanne sille myymälävastaavalle. Tunnen suurta sympatiaa/empatiaa, saman kokeneena. Isoissa ketjuissa on erilaisen valikoiman myymälöitä, isoja ja pieniä. Pienet myymälät on aina niitä kärsijöitä kun alkaa uusi kampanja. Tarjoustuotteista menee isoille myymälöille valtaosa ja jos jotain jää, pienetkin mlät niitä saavat muutaman kappaleen. Myymälävastaava myisi niitä enemmän kuin mielellään mutta jää aina nuolemaan näppejään ja joutuu kuukausi toisensa jälkeen selittelemään pettyneille asiakkaille että eipä taaskaan riittänyt tarjoustuotteita meille myyntiin. Turhauttaa ja suututtaa tuottaa asiakkaille aina uusi pettymys kun tietää että nämä ei enää tule takaisin kun aina myydään eioota. Toki sen voisi aina selittää uudestaan, mutta satoja kertoja, ei kukaan jaksa.
'
Asianhan voisi selittää jotenkin muuten kuin sanomalla "sellaista se on" ja kääntää selkä. Voisi vaikka sanoa, että meille ei toimitettu tavaraa/toimitettiin vain muutama pakkaus. Mainoslehtisiinkin voisi ihan hyvin painaa mitä myymälöitä tarjous koskee. Tokmannihan tekee tätä jo esim. rakennustarvikkeiden osalta.
Sellaisiin kauppoihin en mene toise, joissa myyjä hyökkää huohottamaan niskaan. Pahin oli eräs sohvakauppa, missä myyjä kulki perässä ja jos vaan erehdyit katsahtamaankaan johonkin sohvaan päin, niin alkoi julmettu myyntipuhe kuinka sohvaa saa siinä ja tuossa värissä, miten sen rakenteet on pykätty jne. Mikään ei auttanut, ei edes "anteeksi, mutta haluaisin katsella rauhassa, tulen sitten kysymään."
Eräässä ruokaravintolassa tarjoilija säsätteli ja mäsätteli sen verran ärsyttävästi, ettei menty enää toiste.
Yleensä ei myöskää palata ravintolaan jos ruoka on pahaa tai laadultaan ala-arvoista.
Eräässä kodinkoneliikkeessä, tästä tosin on jo aikaa, myyjä ei halunnut myydä tuotteita, koska kuvitteli ettei minulla ollut rahaa. Ok, olihan mulla tuolloin joku vanha virttynyt villapaita päällä, mutta rahasta ei ollut pulaa. Annoin toki palautetta, että ei missään muualla ole kyseenalaistettu varallisuutta jos olet mennyt esim. telkkaria ostamaan ja tulihan sieltä anteeksipyyntö, mutta toinen ketju on saanut rahamme siitä lähtien.
Keittiölafkan myyjä ei suostunut varaamaan haluamaani aikaa, vaan jänkkäsi vaan kuinka hänelle sopii paremmin arkipäivänä aamulla klo 10, kun sillon on vähemmän asiakkaita. Ei siis onnistunut arkipäivänä neljän jälkeen, ei minään päivänä edes kuukauden päähän. Työssäkäyvänä on vaan vaikea itse valita milloin sinne keittiösuunnitteluun pääsee. Totesin vaan, että aika vaikea teidän on varmaan saada keittiöitä myytyä, kun myyjättären omat aikataulut painaa enemmän. Jäi sitten tältä lafkalta 20 k keittiötilaus saamatta. Sama kävi myös toisen lafkan kanssa, kun keittiön suunnittelija halusi suunnitella itselleen keittiön eikä meidän toiveiden mukaan. Joka asiaa väännettiin ja väännettiin ja mm. suunnitelman tiskiallas seilasi kaikissa muissa kohdissa paitsi siinä missä meillä on sitä varten putket. Ei ostettu sitäkään.
Tapahtui vuosia sitten. Pieni kampaamo mainosti edullista palvelua ja voi tulla milloin vain. Menin kysymään sopivaa aikaa ja kampaaja vastasi, että, on niin kiire että ajat on varattu pitkälle eteenpäin, että nyt ei onnistu. En sen jälkeen ole kysynyt sieltä aikoja.
Olen käynyt samalla, loistavalla kampaajalla teini-ikäisestä saakka (nyt olen kolmekymppinen), mutta nyt viimeisimmän hinnankorotuksen myötä taidan siirtyä jonkun muun asiakkaaksi. Mulla vaan ei osa-aikatyössä käyvänä ole varaa maksaa 46 euroa siitä, että pitkien hiusten latvat tasataan. Aivan järjetön hinta, varsinkin kun marketin yhteydessä olevassa parturi-kampaamossa veloitetaan samasta hommasta 15 euroa (ns. pikafixaus, vartin homma, ei sisällä pesua tai muuta extraa mutta ajaa asiansa). Harmittaa, kun varsinkin tällaisena aikana mielelläni tukisin yrittäjää ja hän on todella herttainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fatalji
Faktaa: kaikissa hiusväreissä on kemikaaleja, myös ns. luonnonväreissä.
No sanotaan sitten, että ei synteettisiä kemikaaleja, vaan ainoastaan värjäys kasviväreillä.
F
Jalkahoitaja puhui koko ajan ja kyseli jotain jonninjoutavia pitääkseen yllä mukavaa rupattelua.
Kaamea kokemus.
Minä olisin halunnut istua ihan hiljaa ja rentoutua. Sielläpä pälpättää muille.
Lähikaupan kassa ei antanut puhelinnumeroaan. 🤬
Pari vuotta sitten oli varattu aika kampaajalle, kun vanha koira meni äkisti huonoon kuntoon ja piti viedä eläinlääkäriin. Ääni väristen soitin sinne että nyt on tällainen tilanne, en pääse. Vastaus oli tympeällä äänellä että jaa, no meidän pitää velottaa sulta sit 50% siitä. Olin siis varannut ajan Timman kautta ja oli jo maksettu etukäteen. Koira piti valitettavasti lopettaa ja koska olin vähän surusta sekaisin niin varsin vaan kiltisti samaan paikkaan uuden ajan. Kampaaja sitten veloitti sen uuden ajan ja vaati peruutetusta ajasta sen 50% päälle, alkoi saarnata että olisi voinut tehdä toisen asiakkaan sillä aikaa jos olisin perunut ajoissa. Ikävä juttu kun en osannut sitä koiran kuolemaa ennustaa 24 tuntia ennakkoon... Tuli siis kampaajakäynnille hintaa. Ymmärrän että peruutusehto on tuo, mutta alkuperäinen aika oli siis jo ennakkoon maksettu niin tuntui vähän kohtuuttomalta. Vaivasi sen verran että loppui siellä käynti.
Ja asiakkaanhan tämä tietysti pitää vaan ymmärtää. Tyhmä asiakas kun ei tajua, että tarjoustuotetta ei ole. Eikö niihin ovensuussa oleviin mainoksiin voi kirjoittaa esim. loppu?
Minullakin tylyin aspa -kokemus on Tokmannilla. Heti sisääntullessa oli iso lava jotain limsaa ja iso lappu tyyliin nämä 7,95e. Kassalla hinta 12,95e ja kun sanoin että hinta väärin, kassa ihan naama väärinpäin ja selaa tarjouslehden ja ei löydy. Ei voi myydä. Takanani tuleva asiakaskin jostain syystä peesaa myyjää. Sanoin sitten, että jätän nämä tähän, en osta. Lähdin kävelemään pois ja juomat jäi sinne.
Ohi kävelee toinen myyjä, jolle kassa huutaa, että onko meillä MUKA nämä limsat tarjouksessa? Myyjä vastaa iloisesti, juu 7,95e.
Kannattaisiko tehdä ihan myyntivaltti tuosta asiakas on tyhmä ja aina väärässä tyylistä?