Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
1301/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin eräässä kampaamossa käymisen koska omistaja yritti aina buukata minut itselleen ja jouduin silloin maksamaan kalleimman taksan (koska heillä hinnoiteltiin kokeneemmat kampaajamestarit kallimmiksi). Hän myös liihotteli leikatessaan ympäri salonkia neuvomassa muita kampaajia vähän väliä, joten jokainen käynti kesti vähintään kolme tuntia -  huoh. Halusin vain yksinkertaisen latvojen tasauksen ja juurivärjäyksen, sen pystyi kyllä hoitamaan juniorikampaajakin. Löysin onneksi kampaamon porukasta toisen kampaajan omistajan ollessa lomalla, tämä toinen olikin oikein hyvä.

Kerran sitten varasin ajan tuosta kampaamosta tälle toiselle kampaajalle parin viikon päähän koska hän oli lomalla soittaessani. No omistaja soittaa pamautti takaisin samana päivänä ja sanoi vaihtaneensa ajanvarauksen itselleen huomiseksi, jos sopii. No kakistelin hetken mutten osannut yllätettynä kieltäytyäkään. 

Seuraavana päivänä raukkamaisesti jätin vain menemättä, enkä ole sen koommin tuossa kampaamossa käynyt. Hävettää, mutta lompsani kiittää.

Vierailija
1302/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimi_63 kirjoitti:

Tilasin tästä suositusta Maskiset kaupasta muutaman kalliimman kasvomaskin, mutta huomasin että en voi pitää maskia, sairastamani astman vuoksi.  Mahdoton hengittää.  Kauppa ei suostunut palautukseen, kun ei voi kuulemma näitä palauttaa.  En asioi enää, enkä kyllä muutenkaan asioisi koska en voi käyttää.

Oikeasti, haluaisit palauttaa naamalla pitämääsi maskia takaisin kauppaan?  Minne on järki kaikonnut tässä maassa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Seinäjoen ABC:llä, ja 2 nuorta tyttöä oli tiskin takana kun seisoin jonossa ja katselin ruokalistasta, mitä tilaisin. Kun tuli minun vuoroni, toinen heistä möläytti töykeään sävyyn: MITÄS SULLE? Katsoin häntä hämmästyneenä, ja hän alkoi hölöttää toiselle tytölle, että "Ai kauhia kun mä sanoin rumasti että mitäs sulle, miten mä nyt tolleen sanoin, voi ei.. " Sain sitten tilaukseni tehtyä ja kun pari vuotta myöhemmin kävin eräässä toisessa ruokapaikassa Seinäjoella, sielläkin oli töissä nuori tyttö, joka möläytti tympeästi: "MITÄS SULLE?"

Onko tuollainen ihan normaalia nuorille seinäjokelaisille ravintolatyöntekijöille? Minä keski-ikäisenä helsinkiläistätinä olen tottunut, että sanotaan "Päivää, mitä saisi olla?" tai Moi, haluaisitko jo tilata vai mietitkö vielä?"

Vierailija
1304/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimi_63 kirjoitti:

Tilasin tästä suositusta Maskiset kaupasta muutaman kalliimman kasvomaskin, mutta huomasin että en voi pitää maskia, sairastamani astman vuoksi.  Mahdoton hengittää.  Kauppa ei suostunut palautukseen, kun ei voi kuulemma näitä palauttaa.  En asioi enää, enkä kyllä muutenkaan asioisi koska en voi käyttää.

Ostaisitko itse maskin, jota joku toinen on jo kokeillut ja käyttänyt, vaikka olisi pesty välissä? Niinpä.

Vierailija
1305/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan tai kauppakeskuksen vartijat tulee korostetusti kilistelemään avaimiaan ja kävelemään minun takana tai ympärillä. EN enää käy noissa kaupoissa. Olen isotissinen ja kaikki takkini näyttävät jotenkin isoilta ja tykkään kuljeskella kaupoissa miettien mitä ostaisin. Nämä on ainoat syyt miksi luulen että minua kauppakytät jahtaavat. Tosinaan tulevat myös uhittelevasti seisomaan taakseni kassajonossa. En enää ikinä mene noihin kauppoihin. Olen keski-ikäinen ja muuten siististi pukeutunut ja minun asiakkuuden menettävät heti.

Itselleni käy joskus niin että mietin tosi tarkkaan ja vertailen mielessäni hintoja, saatan olla kaupassa pitkään kierrellen jos on aikaa. Nyt en enää ostele kuin ihan välttämättömät kun olen huomannut että vartija tulee jostain vastaan kilistellen avaimia ja siitä minun ohi. Tulee olo että ok shoppailuaika loppui. Varmaan seuraavat sieltä kameroista ja toivovat että veisi nyt jotain niin otetaan kiinni ja kun en vie tietenkään niin hermostuivat kun eivät jaksa enää seurata. Inhoan muutenkin noita kameroita kun voivat siellä kytätä ja tsoomata. Harmittaa koska ostan kerralla paljon mutta enpä osta enää 😝

Moni vartija on kilistelyllän vienyt minut nettikauppaan. 

Jopa Lidliin on tullut öyhöttävät virkaintovartijat kyttäämään ja kävelemään aggressiivisesti.

Tuntuu että joillekin nuorille ei tarvi muuta kuin antaa virkapuku ja avaimet niin itsetärkeys nousee päähän. Kuka Lidlistä edes varastaa kun siellä on niin halpaa, köyhälläkin on varaa. 

Hieman ohi aiheen, mutta voi että kun tietäisitte vaan kuinka paljon ihan Lidlistäkin varastetaan. T. Lidlin myyjä

Ja itse asiaan, Rossossa en ole käynyt vuoden 2016 jälkeen, kun oli jo kolmas peräkkäinen kerta ja vielä eri Rossoissa kun ruoka oli ala-arvoisen huonoa. Sain viimeisellä kerrallani annokseni vartin muita myöhemmin ja kana oli raakaa.

Vierailija
1306/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt murros tulee uusi ihminen ohjaksiin monessa,sitten palvelu jäänyt.No loppuu käynnit millon mistäkin syystä.

Vierailija
1307/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetimme ystäväni kanssa käymisen Helsingin Hakaniemen Rossossa yli vuosi sitten kokonaan, palvelu oli sitä luokkaa, ettei voi kuin hävetä Rosson puolesta. Ei kai vaan samoja työntekijöitä ole palkattu sen tilalle tulleeseen Memphisiin? Rosso lopetettiin.

Vietimme pojan syntymäpäivää Rossossa, ensin saatiin odotella tarjoilijaa tovin, ennen kuin ketään ilmestyi puolityhjässä salissa palvelemaan. Kun ruoat sitten odotuksen jälkeen tuotiin, tarjoilu kuitenkin sujui, mutta tilaamaamme jälkiruokaa ei kuulunut eikä näkynyt eikä ainoakaan tarjoilija tullut siivoamaan edes pöytää.

Lopulta pitkän ajan jälkeen toinen tarjoilija tuli kysymään, että "vieläks muuta". Kerroin että olemme tilanneet jälkiruuat, missä ne viipyvät. "Ai jaa" oli vastaus ja tarjoilija  katosi keittiöön. Taas hetken odotuksen jälkeen pojalle tuotiin lähes täysin sulanut jäätelöpitoinen annos, joka ilmeisesti oli unohtunut keittiön  noutotiskille. Ja kahvit olivat täysin haaleita, varmastikin valmistettu jo aikoja sitten pöytään tuontia varten. Huomautin myös kahvileivästä, joka oli kuin "kuivaa edellisvuotista". Tarjoilija katosi taas ja kolmas tarjoilija tuli kysymään, "maistuiko". Ei enää näihin Osuusliikkeen ketjuravintoloihin!!!!

Vierailija
1308/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin käymässä meidän lähimmässä aasialaisessa buffetissa, kun siellä oli tokan kerran peräkkäin täysin mauttomat sushiriisit jotka hajosi pieniksi murusiksi, samoin lisukeriisi ei maistunut ylipäätään aasialaiselta. Yhden kerran voin antaa anteeksi, mutta kolmatta kertaa en kokeile.

Tämä oli harmi, koska tämä oli vuosia meidän perheen suosikki, ilmeisesti korona-aikana alettu säästää, mutta aivan väärästä paikasta.

Vierailija
1309/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkolan Rosso sai itsellekin aikaan koko ketjun boikotin. Menimme vähän ennen keittiön sulkemista ja tarjoilija vakuutti että ehdimme tilata ruuat. Itse tilasin pizzan. Pizzan tullessa sen täytteet oli silmin nähden jäässä ja pohja oli vielä kivikova pakastuksen jäljiltä. Pyysin tarjoilijan, joka kertoi että valitettavasti keittiö on nyt kiinni ja asialle ei voida tehdä mitään. Halutessani pizza voidaan sulattaa mikrossa. Sanoin että pitäkää pizzanne, en syö sitä. Tarjoilija lupautui antamaan 2€ alennusta 15€ pizzasta, johon vastasin etten maksa jäätyneestä pizzasta mitään. Tarjoilija sanoi etttei pizzaa voi antaa ilmaiseksi, johon mine etten sitä kotiin ole viemäsäkkään. Pyysin esimiehen paikalle, joka kertoi saman asian ja ilmoitti että soittavat poliisin paikalle jos pizzaa ei makseta. Molemmat kuitenki ystävällisesti totesivat, että harmi että pitsa oli jäönht lämmittämättä ja varmaan joku oli sammuttanut uunilinjan pitsan ollessa siellä. Elämäni kallein, kylmin ja ainut syömättä jäänyt pizza.

Vierailija
1310/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkelissä eräs baari jonne meinasin mennä, aikaa tappaakseni, kahville. Baarimikko naureskeli ulkona tupakalla kai vakioasikkaiden kanssa ja kun tilasin kahvin vastasi "ei oo kahvii" ja virnuili päälle. Myöhemmin kuulin, että kys. paikassa myydään huu meita!

Arvaankin  mistä paikasta puhut. Hyvä ettet saanut turpaan, siellä on meno kuin villissä lännessä ja piiri pieni pyörii.

No kertokaa ny pöliälleki mistä paikasta on kyse. Alako kiinnostamaan, pittää käyä kyselemäsä kaffia sieltä.

Vierailija
1311/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä vuosien varrella saanut niin monesta paikasta niin surkeaa palvelua etten vois käydä asioilla juuri missään jos alkaisin boikotoimaan liikkeitä jokaisesta pikkumokasta. Sen verran ikää ja kokemusta on jo ettei paljoo tunteisiin käy. Mutta on se kylläkin mielenkiintoista miten paljon asiakkaan ikä, olemus tai vaatetus vaikuttaa palvelukokemukseen. Nykyään se alkaa itseäni vaan naurattaa jos saa tuijottelua tai paskaa palvelua osakseen. Aina pyrin käyttäytymään lähtökohtaisesti asiallisesti ja ystävällisesti, kohtelen asiakaspalvelijoita ihmisinä; samaa työtä kun olen joskus itsekin tehnyt. Täytyy sanoa että kyllä ne asiakkaatkin osaavat sikamaisesti käyttäytyä. Mutta oli sitä sitten asiakkaana tai palvelijana, niin ei kaltoinkohtelua tarvitse sietää ja ottaa kuraa niskaansa. Vastaan voi aina sanoa, kunhan pysyy mieluiten viileänä ja asiallisena niin menee asia parhaiten perille.

Yksi mieleen jäänyt keissi oli eräs yökerho Jypinkylässä aikoinaan. Tiskillä oli loppuillasta ruuhkaa ja hivuttauduin siihen odottamaan vuoroani. No, ilmeisesti olin baarimikon mielestä väärällä sektorilla (vaikka ihan palvelutiskin takana seisoin muiden vieressä) kun ei ollut näkevinään minua vaan otti siitä vierestäni useita asiakkaita ohitseni. Sain baarimikolta vain lopulta katseen mutta ei sanaakaan minulle sanonut. No, ainakin 10 minuuttia odotettuani, pilkku alkoi lähestyä ja siihen viereeni paukahti joku vanhempi mies; vieläpä väärälle puolelle tiskiä eli käytännössä henkilökunnan kulkuväylälle. Tältä mieheltä baarimikko meni heti kysymään mitä saisi olla. Tässä vaiheessa minulta loppui kärsivällisyys ja ilmoitin kuuluvalla äänellä että olen kylläkin odottanut tässä vuoroani parikymmentä minuuttia, että mistähän syystä minua ei palvella, ja haluaisin tehdä vielä juomatilaukseni ennen pilkkua. Tähän baarimikko hyvin ankeasti sitten tiuskaisi että mitä laitetaan. "Jäävesi, kiitos" kuului vastaukseni. Tarkoitukseni oli aluksi tilata muutakin, mutta tässä vaiheessa olin jo ehtinyt selvitä ja kiukustua sen verran, että baarimikon ilme oli sen arvoinen. Vasta saatuani juoman ja poistuessani tilanteesta huomasin että tämä tiskin väärälle puolelle eksynyt herra oli Nykäsen Masa. RIP.

Vierailija
1312/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin käymässä meidän lähimmässä aasialaisessa buffetissa, kun siellä oli tokan kerran peräkkäin täysin mauttomat sushiriisit jotka hajosi pieniksi murusiksi, samoin lisukeriisi ei maistunut ylipäätään aasialaiselta. Yhden kerran voin antaa anteeksi, mutta kolmatta kertaa en kokeile.

Tämä oli harmi, koska tämä oli vuosia meidän perheen suosikki, ilmeisesti korona-aikana alettu säästää, mutta aivan väärästä paikasta.

No aasialaisissa voi vielä käydä mutta kiinalaiset on täysin boikotissa.

Vierailija
1313/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin 12v lapsen kanssa synttäripäivänä elokuvissa ja syömässä.

Jälkkäriksi lapsi halus Arnolds donitsin. Liike oli just menny kii 5min sitten. Sellanen lasinen liukuovi oli raollaan ja sisällä työntekijä. Kysyin ovenraosta ettet myis meille

paria donitsia vielä.

Ei myynyt. Sanoi että liike on kiinni. Kysyin mihin ne loput donitsit menee (näin niitä olevan siinä). Se sanoi että roskiin. Kysyin uudelleen mutta täti oli tiukkana, roskiin vaan.

No ei tietenkään myydä sulkemisajan jälkeen, sehän olisi loputon suo! Ja säännöt on säännöt, ei se työntekijä huvikseen niitä roskiin laita.

Jos yhtään olisi ollut pelisilmää, olisi lahjoittanut lapselle yhden roskiin menevän donitsin.

Vierailija
1314/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut asioinnin lähes kokonaan lähi S-marketissa, koska siellä on aina, kellonajasta riippumatta, ihan jäätävät jonot kassoille. En ymmärrä, miten sinne ei voida palkata lisää porukkaa töihin, ettei tarvis puolta tuntia jonottaa joka kerta. Etenkin nyt korona-aikana ois varmaankin ihan suotavaa, ettei tarvis jonotella tai käyttää yhtään välttämätöntä enempää aikaa siellä kaupan sisällä. Olen siirtynyt asioimaan K-Supermarkettiin, vaikka se on sikakallis, mutta siellä kassalle pääsee heti eikä ikinä joudu jonottaa.

Vierailija
1315/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilassa ja muutamassa muussa vaatekaupassa en enää käy koska liian aggressiivinen tuputustyyli. Haluan katsella rauhassa ja kysyn jos tarvitsen apua. Vilan vaatteet ostankin joko netistä tai sellaisesta kaupasta missä niitä myydään muiden merkkien ohella. Vilassa hurjin asiakaspalvelu, mun makuun liian överi.

Apteekeissakin farmaseutit nykyään hyökkäävät heti kimppuun kun astut ovesta sisään. Vaikka vain särkylääkettä olisi hakemassa. En tykkää.

Vierailija
1316/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut asioinnin lähes kokonaan lähi S-marketissa, koska siellä on aina, kellonajasta riippumatta, ihan jäätävät jonot kassoille. En ymmärrä, miten sinne ei voida palkata lisää porukkaa töihin, ettei tarvis puolta tuntia jonottaa joka kerta. Etenkin nyt korona-aikana ois varmaankin ihan suotavaa, ettei tarvis jonotella tai käyttää yhtään välttämätöntä enempää aikaa siellä kaupan sisällä. Olen siirtynyt asioimaan K-Supermarkettiin, vaikka se on sikakallis, mutta siellä kassalle pääsee heti eikä ikinä joudu jonottaa.

Sama täällä! S-Marketissa kävisin, mutta ne jonot.... Siksi en enää käy, paitsi jos aivan aamusta ehdin.

Vierailija
1317/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikanaan vanhojentansseja ennen kampaajalla ja meikkauksessa. Nuoret naiset teki meikin ja kampauksen hyvin, mutta yrityksen omistaja kommentoi, että tiedänkö, että kulmakarvoja voi muotoillakin. Jäi tähän yhteen kertaan asiointini ko. paikassa. Lisäksi hinta oli paljon enemmän, mitä ennakkoon sanottu, tosin ehkä siksi, että meikkaus oli vahvempi.

Vierailija
1318/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin ruutu+ sovelluksen käytön ikuisiksi ajoiksi, koska sieltä ei ikinä tullut laskuja minulle, mutta perinnästä kyllä tuli ilmoitus että laskut maksamatta. Näin tapahtui kaksi kertaa ja sitten riitti. En ihan tosissaan löytänyt niitä laskuja mistään spostista tai postin tuomina. En koskaan. Siihen sai riittää ja ei enää IKINÄ. 😂

Niin ja tottakai oli h*lvetinmoisella korolla myöhästymismaksut, vaikka alkuperäistä laskua en ollut ikinä nähnytkään.

Totta, mutta lienee sulla JONKIN VERRAN itselläsikin vastuuta, kun käytät palvelua niin ilmaisiko meinasit tuotteen saada kuukaudesta toiseen. Jos et meinaa saada eli olla toisten (Ruutu+) eväillä/muroilla niin laskua olisi silloin kysyttävä.

Vaikka sitä ei aina muista mitä pitäisi maksaa, kun yleensä, ainakin minulla, laskut tulee e-laskuina ajallaan ja ne maksetaan ajallaan, mutta sulla AP korko joka tapauksessa juoksee ja se lankeaa maksettavaksi niin siitä laskusta + korosta on hieman typerä valittaa. Palvelun olet kuitenkin saanut.

Vierailija
1319/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkea asiakaspalvelukokemus on yksi syy.

Toinen yleinen boikotointi jos arvot eivät kohtaa. Esimerkiksi en käy Mäkkärissä, koska en ymmärrä miksi Puolasta rahdataan Suomeen lihaa. 

Sama täällä, itse ostan vain suomalaista lihaa ja silloin harvoin kun ostan makkaraa katson tarkkaan mitä on.

Vierailija
1320/4975 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin ruutu+ sovelluksen käytön ikuisiksi ajoiksi, koska sieltä EI IKINÄ TULLUT LASKUJA minulle, mutta perinnästä kyllä tuli ilmoitus että laskut maksamatta. Näin tapahtui kaksi kertaa ja sitten riitti. En ihan tosissaan löytänyt niitä laskuja mistään spostista tai postin tuomina. En koskaan. Siihen sai riittää ja ei enää IKINÄ. 😂

Niin ja tottakai oli h*lvetinmoisella korolla myöhästymismaksut, vaikka alkuperäistä laskua en ollut ikinä nähnytkään.

Totta, mutta lienee sulla JONKIN VERRAN itselläsikin vastuuta, kun käytät palvelua niin ilmaisiko meinasit tuotteen saada kuukaudesta toiseen. Jos et meinaa saada eli olla toisten (Ruutu+) eväillä/muroilla niin laskua olisi silloin kysyttävä.

Vaikka sitä ei aina muista mitä pitäisi maksaa, kun yleensä, ainakin minulla, laskut tulee e-laskuina ajallaan ja ne maksetaan ajallaan, mutta sulla AP korko joka tapauksessa juoksee ja se lankeaa maksettavaksi niin siitä laskusta + korosta on hieman typerä valittaa. Palvelun olet kuitenkin saanut.

Tämä.

Vastuuta on myös palvelun saajalla. Tuote on maksettava, jos ei meinaa rosvoksi heittäytyä.

Vai "ei ikinä tullut laskua", etkä koskaan reagoinut asiaan ja selvittänyt laskuasiaa ajoissa, ettei tulisi korkoja.

Hmmmm...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi