Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
1281/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinsay Pasila. Apaattinen myyjä joka suuttui kun kommentoin tuotteen hintaa. Täysin konemainen tapaus. Jäi tilanteesta niin paha mieli, että päätin jatkossa jättää alevaatteet muille.

Vierailija
1282/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kylän apteekissa niin utelias farmaseutti, että sinne en enää mene. Kaiken lisäksi myy omia tuotteitaan kaikille mummoille siinä sivussa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pizzeriassa hakemassa pari kertaa pizzan harmaalla autolla.

Kerran olin mustalla autolla liikkeellä ja kävin pizzerian lähellä n.30-40 metrin päässä olevalla kierrätyspisteellä. Jätin auton käyntiin ja avasin oven. Pizzaukko huusi mulle vihaisena jotain,

en kuullut mitä.

Pysähtymiseni auto käynnissä kesti n. 1 min. Ukko vaan karjui. Ajattelin, etten mene ukolta kysymään mitä asiaa. Enkä myöskään ole enää mennyt pizzaa ostamaan.  Ei sillä kovin paljon näytä pizzan hakijoita olevan.

Myyköhän jotain muutakin kuin pizzaa, että pysyy pystyssä

suur-Mikkeli.

Vierailija
1284/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja alkoi tyrkyttämään Fi t l inen tuotteita vaikka toistuvasti ja ystävällisesti kieltäydyin. Sitten alkoi kommentointi mun hiusten ja ihon kunnosta (joihin nuo tuotteet tietysti auttaisivat) sekä tyrkytti niitä myös tuolloin parivuotiaalle lapselleni, jonka tiesi olevan atoopikko. Kaikki alkoi siitä, kun hän tarjosi erään värjäyksen aikana jotain fläsärijuomaa, mainosti sitä vitamiinijuomana. Harmi, oli kyllä hyvä kampaaja.

Vierailija
1285/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopiston apteekista hain nukahtamislääkkeitä, joita olen käyttänyt useita vuosia. Farmaseutti alkoi pitää esitelmää lääkkeiden haitoista ja unettomuuden lääkkeettömistä hoidoista ja kirjoitti lapulle jotain itsehoidon nettiosoitteita.

Olen taistellut unettomuuden kanssa vuosia ja kokeillut kaikki keinot, ja lääkäri on todennut nukahtamislääkkeiden tarpeen. Farmaseutti tarkoitti tietenkin hyvää, mutta enpä mene samaan apteekkiin enää kuuntelemaan esitelmiä hoidostani.

Tuskin ne siellä sinua asiakkaaksi kaipaavatkaan. Voisit vähän kuunnella kun joku viitsii välittää.

Meinaat ettei lääkkeitä kirjoittanut lääkäri välittänyt?

Vakava unettomuus voi olla helvetillinen kierre, ja pahinta on jos lääkäri ei välitä, vaan kehottaa tuulettamaan makuuhuonetta ja välttämään ikäviä ajatuksia.

Sori ohis.

Vierailija
1286/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui entisessä kotikaupungissani vuonna 2006, olin käynyt sillä lähikampaajalla (n. kilsan matka) varmaan ihan vain leikkaamassa hiuksia aiemmin, mutta sitten keksin, että nyt leikkaus+väri. Ei tosiaan älynnyt kysyä hintaa etukäteen, tyhmä kuin olin... Kun oli tehty, maksoi 125 e, olin pyörtyä! Tiedoksi vaan, että saman palvelun sain toisessa kampaamossa (kauempana kotoa, mutta keskustan tuntumassa), jatkossa hintaan n. 55 e.

Vierailija
1287/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on hulluus huipussaan kirjoitti:

Turussa? Hansakorttelissa Bodyshopissa oli taannoin ilkeä vanhempi akka töissä. Hän kommentoi kerran housujani toiselle myyjälle. Olivat kuulemma liian matalat, hän ei käyttäisi. Kysyi vielä toiselta myyjältä käyttäisikö tämä.

Tämäntyyppiseen kommentointiin ei meinaa edes kehdata itse reagoida kun on kuitenki kotonaan saanut hyvät käytöstavat.

Turussa myös Skanssin Body Shopissa on todella töykeät myyjät. 

Vierailija
1288/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja Helsingin kantakaupungissa: oli avannut lähikorttelissa muutamaa kuukautta aiemmin, päätin tukea nuorta yrittäjää. Myöhästyin varatusta ajasta 2min, koska en päässyt irrottautumaan työpaikan kriisikokouksesta aiemmin. Pyysin heti kynnyksellä anteeksi ja kerroin, että onneksi tarvitsen vain pientä siistimistä enkä onneksi tarvitse pesua. Sain takakireän moraalisaarnan myöhästymisestä ja kampaaja leikkasi tarkoituksella huolimattoman nopeasti hiukseni, kuin kostoksi. Ei hymyillyt eikä toivottanut tervetulleeksi uudelleen, kun 20min myöhemmin astuin ulos ovesta. Paikka meni sittemmin konkkaan.

Vierailija
1289/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliaakikkona en voi käydä ravintoloissa tai kahviloissa, joista ei saa gluteenitonta vaikka luvataan. En ole superherkkä ja tiedän kontaminaation riskit keittiössä, mutta jos gluteenittomasta salaatista löytyykin bulguria tai gluteeniton pitsapohja täytetään samolla sormilla ja samalla alustalla kuin vehnäpitsat, en palaa. Tietoisuus keliakiasta on onneksi kasvanut huimasti kymmenen vuoden takaisesta, jolloin oikeasti sai syödä vain riisikakkuja.

Vierailija
1290/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla käynnin oon lopettanu jos:

-on yksikin vähä ärsyttävä tuttu

-tai jos on hyväkin tuttu, ku pelkään et ollaa samaa aikaa siellä ja joudun sosialisoitumaan

-liikaa porukkaa

Kampaamo:

-liian puhelias kampaaja

-liian hidas kampaaja

Hieroja:

-liian tuttavallinen ja juttelevainen

-hieroo liian kovaa

Kauppa:

-en halua, että tutut naamat ovat myyjinä, koska en halua sosialisoitua. Haluan olla tuntematon ventovieras asiakas, joka sanoo myyjälle moi, kiitos, heihei.

Vierailija
1291/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopiston apteekista hain nukahtamislääkkeitä, joita olen käyttänyt useita vuosia. Farmaseutti alkoi pitää esitelmää lääkkeiden haitoista ja unettomuuden lääkkeettömistä hoidoista ja kirjoitti lapulle jotain itsehoidon nettiosoitteita.

Olen taistellut unettomuuden kanssa vuosia ja kokeillut kaikki keinot, ja lääkäri on todennut nukahtamislääkkeiden tarpeen. Farmaseutti tarkoitti tietenkin hyvää, mutta enpä mene samaan apteekkiin enää kuuntelemaan esitelmiä hoidostani.

Kokematon untuvikko siellä vaan yrittänyt päteä. Ehkä erikoistunut unettomuuden hoitoon ja yli-innokkaana asiantuntemustaan esittänyt.

Apteekit voisivat kyllä hillitä tarpeellisuutensa vakuuttamista. Vuosikausia samoja lääkkeitä käyttäneelle tuputetaan jatkuvasti sitä samaa informaatiota, kun kuulema pitää varmistua lääkkeen oikeasta ja turvallisesta käytöstä. Huoks!

Vierailija
1292/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1310 vielä täällä puhuu. En ole koskaan jättänyt menemättä johonkin palveltavaksi, jos olen saanut huonoa palvelua. Olen niin epäsosiaalinen, että huono palvelu ei haittaa yhtään. En huomaa edes sellaista.

Vierailija
1293/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa lopetin asioinnin, kun kuulin kauppiaan kommentit itsestäni. Olin kaupan ulkopuolella avaamassa pyöräni lukkoa lähteäkseni, kun kuulin kauppiaan kommentin. Kaupan ovi oli auki.

Vierailija
1294/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K.Market Suutarila. Haisevat roskapöntöt tuhkakuppeineen tungettu ulko-ovien välittömään läheisyyteen joista lähtee kamala löyhkä, sanottu kauppaan ja laitettu kaupungille valitus koska kaupan tupakalle haisevat myyjät eivät ottaneet kuuleviin korviinsa.

Vierailija
1295/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Memphis ja muutama muukin ravintola on kohdellut mua törkeän välinpitämättömästi. Myöhemmin saapuneet seurueet saivat palvelua ensin. Lähdin tilaamatta mitään enkä palannut koskaan enää asiakkaaksi. Tämä ei ole vain suomalainen ilmiö. Itseasiassa ulkomailla saat sinkkuna vieläkin tylympää palvelua eli et pöytää laisinkaan, vaikka ravintolassa olisi tilaa. Itseään siinä ampuvat jalkaan. Nykyään välttelen ravintoloita viimeiseen asti. Itse tehty karitsankare tai pannusiika voittaa monet ravintolat mennen tullen!

Vierailija
1296/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat ovat minulla. Jos joku ei niitä halua minua miellyttävällä tavalla, vien ne toisaalle. Helppoa. Nykyään on vara valita, puolin ja toisin.

Vierailija
1297/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hauska ketju.

Pitää kuitenkin näin myyjänä kommentoida erästä asiaa. Jotkut valittavat tässäkin ketjussa, kuinka myyjä suurinpiirtein hyökkää kimppuun mutta samalla valitetaan, ettei myyjät lähesty lainkaan. Se riippuu niin asiakkaasta, että saako lähestyä. Itse en välitä siitä, että myyjä tulee palvelemaan, mutta haluan silti tarvittaessa palvelua ja mieluiten heti.

Vinkki: "katselen vain" toimii aina. Yleensä palveleva, ammattitaitoinen myyjä huikkaa takaisin, että: "kerro sitten, jos voin olla avuksi". Kaikille hyvä, eikö?

Myyjänä sen asiakkaan ajatuksien lukeminen on aika mahdoton tehtävä. Jokainen asiakas kuitenkin olettaa että myyjä osaa ajatuksia lukea. Voin suoraan myöntää että vaikka kokemusta alalta on yli 20v niin en edelleenkään osaa lukea. On asiakkaita jotka tulee ovesta sisään ja alkaa heti mesoamaan että eikö täällä saa palvelua vaikka on vartin jonottanut :D Eräskin vanha rouva näin huusi, vaikka näin miten hän tuli ovesta noin 10s aiemmin. Sitten on toinen ääripää ihmiset jotka pillastuu kun päivää sanoo ja alkaa huutaminen "eikö täällä saa yhtään rauhassa katsella, heti pitää tulla tuputtaan apua!!!". Ihmiset tuntuu tänä päivänä olevan aika hermoheikkoja :D

Tämä on totta, mutta johtunee siitä ettei Suomessa ole kunnon ostoskulttuuria ja -etikettiä. Monissa muissa maissa tapana on tervehtiä heti ovelta myyjiä ja myyjät tervehtivät asiakasta. Asiakkaan tulo liikkeeseen on siten heti rekisteröity. Myyjä sitten seuraa meneekö asiakas omatoimisesti katselemaan tuotteita, ja jos asiakkaan katse alkaa kääntyä myyjään, tämä on äkkiä paikalla kysymässä tarvitaanko apua. Heillä ns. pelisilmää.

Myös jos myyjät ovat varattuja, Suomessa toisen asiakkaan annetaan vaan seisoa tököttää odottamassa ilman mitään huomiota. Ulkomailla myyjä ottaa kastekontaktin odottavaan asiakkaaseen ja kertoo olevansa pian tätä auttamassa tai kutsuu toisen myyjän paikalle, voi vihjata mitä uuttaa kivaa on rekissä tuossa vasemmalla, että odottavalla asiakkaalla on jotain tekemistä. Suomessa asiakkaan annetaan seistä tietämättömänä ja usein sellaisesta tilanteesta asiakas lähteekin suin päin pois kaupasta.

Minusta ei kyllä kenellekään asiakkaalle pitäisi antaa rivien välistä ymmärtää, että joo sinulla on oikeus etuilla ihmisiä jotka tuli ennen ja joo olet tärkeämpi kuin muut kaupassa asioivat. Mutta ehkä sinä olet sellainen VIP sitten joka paikassa. Mielestäsi.

Voi luoja, sinä varmaan olet juuri semmoinen putkiaivoinen asiakaspalvelija itse? Rautakaupat on pahimpia esimerkkejä. Joku ostaa maalia, miettii ja pähkii värikarttojen kanssa, niin myyjä töröttää vieressä. Myyjä voisi noteerata sen toisenkin asiakkaan nopeasti välissä ja jättää odottamaan sitten, jos asia on yli minuutin juttu. Ja kun sitä maalia sekottaa kone, niin myyjä tuijottaa sitä, ettei vahingossakaan tarvi yrittää palvella toista siinä välissä tai edes noteerata.

Oletteko muuten huomanneet, että Gigantissa myyjä singahtaa aina nopeasti tervehtimään ja sanomaan jotain, vaikka olisi kiireinen? Heille opetetaan se. Asiakas pitää noteerata alle minuutissa ekan kerran vaikka vain tervehtimällä ja tiedustelemalla, että mitä etsii. sitten voikin jättää katsomaan niitä televiosioita ja palvella jotain välissä.

Vierailija
1298/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin leikkuuttamaan 4-vuotiaan lapseni hiuksia erään kauppakeskuksen kampaamoon viime kesänä. Kun lapsi kävi tuoliin istumaan ja viitta laitettiin päälle, ja kun nuori kampaajaneito alkoi leikata, lapsi ensin vähän käänsi korvaa olkapäätä kohti.

Kampaaja sähähti: "Minulla aikaa vain puoli tunti! Lopetta tuo!"

Siinä vaiheessa tyynnyttelin lasta ja sanoin, että nyt ollaan nätisti, pidä pää suorassa niin sun hiukset leikataan ihan mukavasti niin kuin viimeksikin siellä toisessa kampaamossa. Ei satu yhtään.

Kampaaja yritti uudestaan leikata ja lapsi taas kallisti korvaansa. Kampaaja laski dramaattisesti kädet syliinsä, ei edes yrittänyt puhua lapselle mitään, vaan heitti välineensä pois ja repi viitan lapsen päältä.

"Minä ei pysty leikata. Lähte kotiin!"

Lähdettiin kotiin eikä maksettu parista toispuoleisesta saksaisusta mitään. Joo, ymmärrän että lapsi oli vastahakoinen, mutta ei tuolla kampaajallakaan ollut mitään ammattitaitoa tuossa tilanteessa. Toisessa kampaamossa homma hoitui kivasti pian tuon kokemuksen jälkeen. Tuonne ei enää mennä.

Vierailija
1299/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin koronan alkumetreillä tiedustelemaan kampaamosta käyttääkö ne maskeja. No ei kuulemma käyttäneet. Sen jälkeen onkin ollut kylmää kyytiä. Varattu aika ollut myöhässä jopa 20 min ilman, että läsnäoloani noteerataan mitenkään(!), tarkoituksella hutiloitu leikkaus ja epäilen myös, että pyydetty olaplex -hoito olikin jotain ihan muuta + ainetta hierottiin "vahingossa" poskelle, josta seurasi parin päivän kutina.

Enpä uskalla enää mennä.

Vierailija
1300/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tästä suositusta Maskiset kaupasta muutaman kalliimman kasvomaskin, mutta huomasin että en voi pitää maskia, sairastamani astman vuoksi.  Mahdoton hengittää.  Kauppa ei suostunut palautukseen, kun ei voi kuulemma näitä palauttaa.  En asioi enää, enkä kyllä muutenkaan asioisi koska en voi käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi