Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Toinen oli club colo samassa kaupungissa. Annoin myyjälle rahaa x summan ja pyysin tekemään jonkun drinkin listalta. Myyjä kirjaimellisesti heitti rahat pitkin tiskiä sanomatta mitään ja meni palvelemaan jotain muuta. Älyttömän nöyryyttävää keräillä rahojaan pitkin tiskiä ja lattiaa samalla kun muut asiakkaat nauroivat ja muistaakseni jopa taputtivat. Ensimmäinen ja viimeinen kerta. Hullua että tuolla turistikausi kestää tasan sen heinäkuun, ja silti myyjät kehtaavat mulkkuilla avoimesti maksaville asiakkaille. Terkkuja vaan sinne.
Maksoitko jollain pikkuhiluilla?
Vierailija kirjoitti:
Menin kultasepän liikkeeseen ystäväni kanssa tarkoituksena, ostaa itselleni rannekoru. Myyjä heitti laatikon jotain halpoja hopeakoruja nenäni eteen ja sanoi että tossa, kun ilmoitin tulleeni katsomaan kultaisia myyjä kimitti nokka pystyssä että" ne ovat sitten kalliita!" Ilmoitin ystävälleni että lähtisimme, johon ystävä tarpeettoman kovaa " NIIN OLIKO SULLA 300 SE BUDJETTI?" Johan tuli myyjään vipinää ja alkoi kaivella niitä kultaisia ketjuja, mutta me marssimme ulos
Tää budjetin toteaminen vaikuttaa yleensä palveluun, itsellä kävi sama, mutta johan oli hyvää palvelua kun totesin budjettini olevan 1000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin eräässä yökerhossa kaverini kanssa. Ei oltu otettu kuin pari olutta. Kaverini näki väkivaltaisen exänsä siellä ja aiottiin lähteä pois, kun se mun kaveri sai jonkun paniikkikohtauksen. Jäätiin yökerhon narikkaan penkeille istumaan, yritin rauhoitella kaveriani, joka oli silleen kyyryssä pää polvissa. Ensinnäkin muut asiakkaat jotka kulki ohi, naureskeli että kato kuin kännissä. Sit tuli portsari siihen, sanoin et kaverilla on paniikkikohtaus, mennään kyllä kohta kun olo vähän helpottuu.
Portsari tarttui kaveria takista ja alko raahaamaan ulos, et liian kännissä ollakseen asiakas täällä. Ei uskonut mitä sanoin. Käytös oli äärimmäisen töykeää. Jäi niin paha mieli. Kyseinen yökerho meni sitten konkurssiin jonkun ajan päästä.
Olisin varmaan tappanut sen portsarin, jos olisin ollut sinä
Ai tapat työtään tekevän ihmisen? Tuossa ammatissa kuulee niin paljon kaikenmaailman stooria ettei mikään ihmekään ettei uskonut. Ja vaikka olisikin, niin ei yökerho ole mikään kriisiasema missä kaverisi saa osoitella hullun merkkejään. Se vaikuttaa paikan imagoon ja voi saada muut asiakkaat kaihtamaan kun ei kaikki halua joidenkin sekopäiden parissa viettää iltaansa.
Kampaamo, kuten monella muullakin.
Lisäksi katkaisin kaikki Saunalahden liittymät meiltä, koska asiakaspalvelija soitti ja hermostui minuun. Sanoin, että en kyllä aio kuunnella hänen huutoaan, kiitin puhelusta ja lopetin sen. Asiakaspalvelija soitti perään ja jatkoi huutoaan. Lopetin sen, vaihdoin liittymät muualle ja jätin palautetta.
Minun oli noin 10 vuotta sitten pakko löytää hyvät housut juuri H&M:sta. Noin tunnin pyörimisen ja tuskailun jälkeen myyjien mulkoilua katsellessa yksi heistä tuli tiuskaisemaan, että:"Niin olisit sä ollut jotain vailla?"
Sain jotakin mutistua ja nappasin lopulta mukaan yhdet jotenkin kelvolliset farkut.
Ja toista kertaa en muuten ole mennyt yhteenkään H&M:n liikkeeseen. Ei missään muissakaan liikkeissä ole oltu moksiskaan vaikka miten kauan olisin katsellut. Ektaan en kyllä myöskään mene koska siellä hyökätään suoraan kimppuun eikä anneta olla rauhassa.
En koskaan mene enää samaan ravintolaan syömään, jossa olen käynyt aikaisemmin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten olin ostamassa iltapukua juhliin ja menin aika isonkin budjetin kanssa erääseen alan liikkeeseen. En saanut minkäänlaista palvelua vaikka kerroin myyjälle että olen ostamassa iltapukua. Ymmärrän, että näytän nuorelta vaikka olin tuolloin jo lähemmäs kolmekymppinen mutta onko se siis joillekin myyjille heti automaatio ettei nuoria palvella? Myyjät katsovat nenänvartta pitkin ja näkee että ajattelevat että ”sinulla ei ole varaa ostaa meiltä mitään”, vaikka todellisuudessa tienaan huomattavasti enemmän kun he, satun vaan näyttämään nuorelta. Lähdin pois ja meni kilpailijan liikeeseen. Olen tämän jälkeen vienyt rahani aina muualle.
Ennen joulua intersportissa myyjä suuttui kun en ostanut hänen esittelemäänsä liikkeen kalleinta suksipakettia. Olin jo etukäteen vertaillut kotona paketteja ja päätynyt itselleni sopivimpaan ja kerroin heti myyjälle että olen juuri sitä pakettia tullut ostamaan mutta väkisin alkoi esitellä.
joopajoo, kurpalta näytät, joku wannabe juristi siellä huutelee. :D
Prismassa lopetin käymisen, kun iltapäivällä siellä pennut juokse pitkin käytäviä ja kuljen bussilla niin siirsivät pysäkkiä kauemmaksi. Sitten vielä pikakassalla ei voi laittaa ostoksia suoraan omaan kassiin, vaan ensin pitää maksaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosso. Otimme miehen kanssa pitsan mukaan ja pyysimme jättämään ananaksen pois, kotona kun avattiin laatikko niin mitäs muuta päällä koreili kuin ananasta! Saihan ne kaavittua pois, mutta maku oli ehtinyt jo imeytyä ja molempia suututti. Kyllähän sitä nälkäänsä söi, mutta mistään makunautinnosta ei voinut puhua.
Ja toisella kerta tarjoilija taas käveli ja ystäväni ohi kuin olisimme ilmaa, mulkaisi vain ohi mennessään happaman näköisenä. Paikka oli lähes tyhjä, eli mistään ruuhkasta ei voinut olla kyse. Istuimme siinä noin 20 min kunnes päätimme lähteä kokeilemaan saisiko jostain muualta ruokaa, kun takkeja sulkien kävelimme pois vilkaisin taakse, ja eikös se hapan tarjoilija haahuile pöytämme luona ihmettelemässä että mihin mestan ainoat asiakkaat katosi...
Sattuiko olemaan Ympyrätalon Rosso? Huonoin&hitain palvelu mitä tiedän
Itsellä ihan hyvät kokemukset ympyrätalon Rossosta. Harmi kun lopetti, lempi pizzaanikin sai sieltä.
Mulla kampaaja kauhisteli hiusten paksuutta ja yritti veloittaa lisää. Olen 12v ajan käynyt kampaajilla ja ennen ei ollut käynyt noin. Toki monet mainitsee että ne on paksut, mutta en halua jäädä kuuntelemaan kauhistelua ja voivottelua kun sen takia tekijällä kestää kauemmin leikata. Ja kyllä muut saa nopeutettua tahtia ettei mene yliajalle eivätkä pyydä lisämaksua.
Tämä ei ollut ympyrätalon Rosso. Siellä olen saanut aina hyvää palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Olimme miehen kanssa etsimässä asuntoa jotain vuosia sitten. Minä olen se joka tietää näistä asioista enemmän ja pidin myös kukkaron nyöreistä kiinni. Jostain syystä osa kiinteistövälittäjistä ei sitten huomioinut minua ollenkaan ja puhui vain mieheni kanssa. Nämä kiinteistöbävälittäjät/firmat jäivät sitten pois listalta kun asuntoa ostettiin ja myytiin vanha.
Sama kokemus. Välittäjä ei puhunut minulle, ei näyttänyt papereita, jos kysyin jotain hän vastasi miehelleni. Poistuin näytöstä omia aikojani autoon odottamaan miestäni. Molemmat sitä mieltä, että kyseiseltä välittäjältä ei osteta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin eräässä yökerhossa kaverini kanssa. Ei oltu otettu kuin pari olutta. Kaverini näki väkivaltaisen exänsä siellä ja aiottiin lähteä pois, kun se mun kaveri sai jonkun paniikkikohtauksen. Jäätiin yökerhon narikkaan penkeille istumaan, yritin rauhoitella kaveriani, joka oli silleen kyyryssä pää polvissa. Ensinnäkin muut asiakkaat jotka kulki ohi, naureskeli että kato kuin kännissä. Sit tuli portsari siihen, sanoin et kaverilla on paniikkikohtaus, mennään kyllä kohta kun olo vähän helpottuu.
Portsari tarttui kaveria takista ja alko raahaamaan ulos, et liian kännissä ollakseen asiakas täällä. Ei uskonut mitä sanoin. Käytös oli äärimmäisen töykeää. Jäi niin paha mieli. Kyseinen yökerho meni sitten konkurssiin jonkun ajan päästä.
Olisin varmaan tappanut sen portsarin, jos olisin ollut sinä
Tästä tuli mieleen kun ysärin lopulla oltiin kaverini kanssa känässä kuin käet. Menimme kolmestaan, kuski mukaan lukien tiskille, tilasimme kaverini kanssa juomat, ja kun tuli kuskin vuoro, tarjoilija sanoi että ei sinulle enää, olet tarpeeksi nauttinut tälle illalle :D Kuski oli toki selvinpäin.
Olen laittanut muutaman ns. laaturavintolan pannaan, koska tarjoilija vihjaili, että pitäisi jättää tippiä. Onneksi on vaihtoehtoja. Ei ole välttämättä sattumaa, että osa noista mainitsemistani ravintoloista on jo lopettanut toimintansa.
Tämä on hauska ketju.
Pitää kuitenkin näin myyjänä kommentoida erästä asiaa. Jotkut valittavat tässäkin ketjussa, kuinka myyjä suurinpiirtein hyökkää kimppuun mutta samalla valitetaan, ettei myyjät lähesty lainkaan. Se riippuu niin asiakkaasta, että saako lähestyä. Itse en välitä siitä, että myyjä tulee palvelemaan, mutta haluan silti tarvittaessa palvelua ja mieluiten heti.
Vinkki: "katselen vain" toimii aina. Yleensä palveleva, ammattitaitoinen myyjä huikkaa takaisin, että: "kerro sitten, jos voin olla avuksi". Kaikille hyvä, eikö?
Kävimme kerran ostamassa uutta autoa, markka-aikana, ei ollut ihan halvin merkki/malli, mutta kun en noista autoista tiedä...Mies ei tietenkään ollut vapaa-aikana puku päällä ja kraka kaulassa, vaan ihan normaalit ulkoiluvaatteet, jo muutaman vuoden käytössä olleet, mutta hän tiesi, minkä auton halusi, samanlainen oli ollut jo työsuhdeautona.
Arvannette, kuinka kävi ?
Kiertelimme juuri SEN auton ympärillä yli 15 minuuttia, kolme nuorehkoa miesmyyjää parveili palvelutiskillä...
Kun palvelua ei kuulunut, ei näkynyt, mies meni sanomaan myyjille, että hän ostaa tuon auton KÄTEISELLÄ.
Johan asenne muuttui, hyvä, etteivät kumarrelleet.
No, se auto ostettiin, mutta olikin viimeinen siitä liikkeestä ja sen merkkinen.
Tämä lienee yleistä autokaupoissa ja jos ostajana onkin nainen, autoa "myydään" sille mukana olevalle miehelle...
Näin kävi, kun kävin ostamassa autoa ITSELLENI pari vuotta sitten, exä oli kuskina, hänet huomioitiin - tietysti- ekana, autoa ja sen ominaisuuksia kehuttiin nimenomaan hänelle. Ja vaikka sanoin, että MINÄ OSTAN AUTON ITSELLENI, sama jatkui.
Olisi varmaan pitänyt ottaa mukaan avioeropäätös tai mennä taksilla ;-)
Ostin yhdestä K-ryhmän kaupasta kermaviiliä. Kotona kun avasin sen, huomasin että siinä oli vihreää hometta, vaikka myyntipäiviä oli vielä reilusti.
Menin kauppaan näyttämään purkkia, en saanut uutta ilmaiseksi, vaan olin kuulemma pitänyt sitä auki huoneenlämmössä.
Juu, euron tappio minulle, mutta nyt satojen eurojen tappio kaupalle, kun en enää osta ruokaa ko myymälästä.
Vierailija kirjoitti:
Kampaamo, kuten monella muullakin.
Lisäksi katkaisin kaikki Saunalahden liittymät meiltä, koska asiakaspalvelija soitti ja hermostui minuun. Sanoin, että en kyllä aio kuunnella hänen huutoaan, kiitin puhelusta ja lopetin sen. Asiakaspalvelija soitti perään ja jatkoi huutoaan. Lopetin sen, vaihdoin liittymät muualle ja jätin palautetta.
Minäkin olin joskus kauan sitten Saunalahden asiakas ja puhelinmyyjä soitti jotain liittymäasiaa. Voisin vannoa että jätkä on humalassa, lopen kyllästyneen kuuloinen ja selitteli jotain sinnepäin. Sanoin että nyt kuulostaa niin epäilyttävältä että sanon kiitos ei ja löin luurin korvaan. Liittymät vaihtui heti toiseen yritykseen. Elisan puhelinmyyjä olisi väen vängällä halunnut tietää minun sähköpostini salasanan!!! Elisakin vaihtui toiseen yritykseen. Ja nämä molemmat on tapahtuneet jo 20v sitten, edelleen muistan kuin eilisen enkä koskaan loppuelämäni aikana tule näissä yrityksissä asioimaan. Huono palvelu pysyy muistissa hirvittävän pitkään. Tiedän että monen yrityksen asenne on se että asiakkaita riittää vaikka kuinka huonosti palvelisi. Niin ehkä nyt, tänä päivänä. Ei ehkä jonain toisena päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin yhdestä K-ryhmän kaupasta kermaviiliä. Kotona kun avasin sen, huomasin että siinä oli vihreää hometta, vaikka myyntipäiviä oli vielä reilusti.
Menin kauppaan näyttämään purkkia, en saanut uutta ilmaiseksi, vaan olin kuulemma pitänyt sitä auki huoneenlämmössä.
Juu, euron tappio minulle, mutta nyt satojen eurojen tappio kaupalle, kun en enää osta ruokaa ko myymälästä.
Minäkin ostin juuston jossa oli päiväystä vielä reilu kuukausi kun homehtui ja pakkaus turposi palloksi. Samassa jääkaapissa säilytetty avaamatta pari viikkoa. Sain uuden tilalle mutta kassalla neidot supatti ja väänteli naamaansa siihen malliin että minua pidettiin syyllisenä.
Täytyy sanoa, että arvostan myyjiä, jotka tietävät tuotteista paljon ja ovat päteviä asiakaspalvelijoita. Lisäksi ovat rehellisiä.
Ennen oli Sokoksellakin tuollaisia myyjiä, usein niitä vanhempia, heiltä sai hyviä neuvoja rintaliivien ostossa ja kerran kun kokeilin erästä talvitakkia, sanoi myyjä rehellisesti että malli ei istu selästä, itse en nähnyt sitä tietenkään.
Helsingissä käyn vain yhdessä kenkäkaupassa, koska palvelu on niin hyvää ja osaavaa.
Lähinnä jotkut autoliikkeet ja autokorjaamot sellaisia joihin en suostu menemään. Esim yhdessä autokorjaamossa selkeästi yritettiin huijata lisätöitä, kun jälkeenpäin tarkistin jarripalat joiden väittivät olevan loppu, olivat melkein kuin uudet. Sanotaanko että ruskettuneempaa porukkaa oli siellä töissä. Joissakin autoliikkeissä selkeästi yritetty johtaa ostajaa harhaan ja vääristellään auton kuntoa.
Kampaajat ovat Suomessa käsittämättömän huonoja. Muutin vuosikymmeniä sitten ulkomailta takaisin Suomeen ja olin tottunut ulkomaisiin mieskampaajiin, jotka olivat taitavia leikkaamaan keskipaksut hiukseni todella nätisti. Suomessa on ollut aivan mahdotonta löytää kampaaja, joka osaisi leikata hiukset kunnolla. Olin ulkomaiseen kohteliaaseen asiakaspalveluun tottuneena aivan ymmälläni kun suomalaiset kampaajat jopa rupesivat haukkumaan hiuksiani "kun nämä ovat niin paksut" "kun sulla on näin paljon tukkaa". Järjestään halusivat aina ohentaa hiuksia ja suostuin pitkin hampain kerran kampaajan pakottamaan permanenttiinkin, jossa sitten hiukseni paloivat täysin. Viimeksi menin kalliille kampaajalle Helsingin keskustassa ja mulla oli tarkat kuvat ja ohjeet miten hiukset leikata, ja pieleen meni sekin. Mulla oli silloin olkapäille ulottuvat hiukset ja olin toivonut vain että leikataan hiuksiin muotoa, takaa sillä lailla kevyitä kerroksia jne... Kampaaja leikkasi "vahingossa" suuren osan hiuksieni päällikerrosta taakaa kokonaan pois!(???) - taakse jäi siis sellainen paksu lyhyeksi leikattu osa, kuin otsatukka mutta takaraivolla. En vaan tajua, sellaista leikkausta en ole ikinä nähnyt. Kesti n. 5 vuotta kasvattaa tuo virhe kokonaan pois.
Sen jälkeen en ole suostunut kampaajalle menemään, annoin hiusten kasvaa ja tasoitan latvat itse. Hiukset ovat vyötäröpituiset ja edellisestä katastrofaalisesta kampaajakäynnistä on nyt lähes 15 vuotta.
Osaava kampaaja, jolle olisi tullut vakiasiakkaaksi, olisi tienannut minulla 15 vuodessa vähintään 5 000 euroa tähän mennessä. Nyt raha jäi kotiin.