Surettaa ja itkettää mun elämä ja oon vasta 32-vuotta
Mies löhöö illat sohvalla ja juo kaljaa, lapset on koulukiusaajia ja pyörii jengissä kaikki illat. Asutaan vuokralla lähiössä. Mä oon työtön ja koulutus on kämänen yo-todistus.
Olis pitänyt tehdä kaikki toisin eikä niinkuin silloin tein.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusaajat osaavat yleensä hankkia itselleen ystäviä ja vaikutusvaltaa, mikä on hyvä resepti myös silloin, kun aikuisena kilpaillaan työpaikoista. Lisäksi heillä on hyvä itsetunto toisin kuin niillä mollatuiksi ja hyljeksityiksi tulleilla koulukiusatuilla, mikä myös se on merkittävä asia elämässä menestymisessä.
Päinvastoin juuri kiusaajilla on huono itsetunto. Ja se tulee paljastumaan myöhemmin työelämässä kun joutuvat vastuuseen kyvyttömyydestään kunnioittaa ja arvostaa muita. Työelämässä ei siedetä koulukiusaajia. Eivätkä he näinollen myöskään menesty.
Miksi niillä olisi huono itsetunto? Nehän ovat juuri saaneet olla koulumaailman hierarkian huipulla, valta-asemassa. Niitä ei ole myöskään varsinkaan haukuttu eikä syrjäytetty ulkopuolelle, mikä on sitä kaikkein suurinta myrkkyä itsetunnolle.
Toki se on epäreilua, että koulukiusaajat menestyvät, mutta maailma nyt vaan on epäreilu paikka.
Lopeta se marmatus ja itsesäälissä pyöriminen ja muuta elämän suuntaa. Kukaan ei sitä tee sun puolesta. Sulla on tilastojen mukaan vielä reilusti saman verran elämää edessä ja oma valintasi on miten sen käytät.
Pariterapiaan tai ero. Ei ole myöhäistä opiskella, itse opiskelen uutta alaa ja olen sua 10v vanhempi. Rupea panostamaan itseesi.
Mun elämä oli 3-kymppiseksi ihan kaaosta, olin yksinäinen, työtön, köyhä, masentunut, ylipainoinen ym. Vaihtoehdot oli itsemurha tai muutos. Valitsin muutoksen. Tein ensin ihan pieniä muutoksia. Niistä sain voimaa ja lopulta kykenin isompiin muutoksiin.
Nykyään olen onnellinen. Sain ihanan miehen, aloitin AMK-opiskelut ja mulla on muutama hyvä ystävä ja kavereita. Oon päässyt tekemään itselle kivoja juttuja, matkustellut ja löytänyt pari mahtavaa harrastusta.
Tsemppiä, sä pystyt siihen!
Toki kiusaajat voivat menestyä mutta harvemmin näin käy. Kiusaaminen on yleensä aina oire jostakin.
Jos muistellen niitä jotka meillä yläasteella kiusasi niin heistä yksikään (noin tusinan verran) ei ole elämässä menestynyt. Ollaan jääty pienelle kotipaikkakunnalla, tehty nuorena lapset, hanttihommia ja työttömyyttä, yksityiselämässä paljon ongelmia ja mielenterveysongelmia. Rehellisesti sitä wt-porukkaa.
Eikä ne kiusaavat useimmiten missään huipulla ole hierarkiassa. Ennemmin jo siinä vaiheessa wt-porukkaa joka ei muuten pärjää niin vittuillaan sitten ja puretaan pahaa oloa muihin.
Hierarkian huipulla on ne menestyvät, fiksut ja filmaattiset. Eivät he välttämättä mukavia kaikille ole mutta ei heidän tarvitse alentua kiusaamaan.
Kiusaajat voi menestyä just ja just silloin jos he pääsevät työelämässä johtoasemaan. Yleensä vaatii heiltä joko suhteita tai perustavat oman yrityksen. Tuollaiset tyypit ei pärjää muuten. Sitten he perseilevät pomona, kaikki vihaa koko tyyppiä mutta esittävät kivaa naamatusten. Jos he menettäisivät johtoaseman niin he eivät olisi juuri mitään.
Mä pääsin 30v yliopistoon, toisella yrityskerralla. Luin kunnolla pääsykokeisiin, ja onnistuin. Opiskelin, valmistuin ja sain asiantuntijatyön hallinnosta. Sinäkin voit muuttua ap, mene aluksi työväenopistoon opiskelemaan mitä tahansa, siinä opit opiskelemaan ja käymään tenteissä. Kunhan nyt aloitat jostain, sinulla on n 40 vuotta työelämäikää edessä.
Vierailija kirjoitti:
Heitä ukko pihalle ja mene töihin. Ota vaikka joku kilti työssäkäyvä mies tilalle. Ylioppilaspohjalla minäkin painan töitä. En tienaa yhtä paljon kuin akateemiset kolleegani, mutta riittävästi. Lapsistasi sinun ei kannata olla huolissasi, koulukiusaajat ovat juuri niitä elämässä menestyviä.
Missä on ne kiltit työssäkäyvät miehet , jotka ottavat TYÖTTÖMÄN YH_äidin....ilman koulutusta
Muhhaaahhaaaaaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies löhöö illat sohvalla ja juo kaljaa, lapset on koulukiusaajia ja pyörii jengissä kaikki illat. Asutaan vuokralla lähiössä. Mä oon työtön ja koulutus on kämänen yo-todistus.
Olet tehnyt vahingossa väärän miesvalinnan. Heitä nyt se nykyinen ulos ja ota jonosta seuraava tilalle, ja tietenkin parempi.
HUUTONAURUA
miesvalinnan...miesvalinnan?
Äm.mmä antoi p..llua ekalle joka huoli
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin 30v yliopistoon, toisella yrityskerralla. Luin kunnolla pääsykokeisiin, ja onnistuin. Opiskelin, valmistuin ja sain asiantuntijatyön hallinnosta. Sinäkin voit muuttua ap, mene aluksi työväenopistoon opiskelemaan mitä tahansa, siinä opit opiskelemaan ja käymään tenteissä. Kunhan nyt aloitat jostain, sinulla on n 40 vuotta työelämäikää edessä.
Yksi kysymys: olivatko lapsesi jenginuoria, kun opiskelit?
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajat voi menestyä just ja just silloin jos he pääsevät työelämässä johtoasemaan. Yleensä vaatii heiltä joko suhteita tai perustavat oman yrityksen. Tuollaiset tyypit ei pärjää muuten. Sitten he perseilevät pomona, kaikki vihaa koko tyyppiä mutta esittävät kivaa naamatusten. Jos he menettäisivät johtoaseman niin he eivät olisi juuri mitään.
Ilkeät ihmiset eivät pärjää elämässä..lässyti lässyti..
Jumala heittää pahoille ison kiven päähän...mussuti mussuti muu
Usko pois, jengielämä nuorena on parasta mitä voi aikuisena muistella! Siis mikäli vanhemmilla varaa maksaa konhotuksista vahingonkorvauksia.. Onnea ja tsemppiä. :)
Olen samanikäinen kun
Mulla on 2 ammattitutkintoa. Kolme lasta. Koira. 2 autoa. Kiva asunto. Työpaikka.
Mä olen tehnyt töitä elämässäni asioiden eteen. Ei ne suremalla ja itsesäälillä tule.
Lapsistasi tulee yhtä luusereita kuten ap ja mies ovat.
Älä luuseri vingu!!!
Hae koulutukseen!!!
Ei kukaan tule sieltä kotoa hakemaan, ääliö!!!
Vierailija kirjoitti:
Olen samanikäinen kun
Mulla on 2 ammattitutkintoa. Kolme lasta. Koira. 2 autoa. Kiva asunto. Työpaikka.
Vähän pääsi oksennusta suupielestä tästä "kivasta" kombinaatiosta. No kiva, että on töitä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusaajat osaavat yleensä hankkia itselleen ystäviä ja vaikutusvaltaa, mikä on hyvä resepti myös silloin, kun aikuisena kilpaillaan työpaikoista. Lisäksi heillä on hyvä itsetunto toisin kuin niillä mollatuiksi ja hyljeksityiksi tulleilla koulukiusatuilla, mikä myös se on merkittävä asia elämässä menestymisessä.
Siis voiko joku aikuinen ihminen olla näin tyhmä!?!? Nyt en kyllä yhtään ihmettele luokkani lapsia, jotka kiusaa toisia systemaattisesti, eivätkä kotiväkensä puutu siihen mitenkään! Itse tätä aihetta tutkineena voin kertoa, että kiusaaja ja kiusattu kulkee käsikädessä. Molempien sisällä asuu huonoitsetuntoinen ihminen. Toki kiusattu saattaa aluksi olla hyväitsetuntoinen, rakastavien vanhempien lapsi, jonka itsetunnon se huonoitsetuntoinen kiusaaja systemaattisesti murentaa. Ja se kiusaaja on aina se, jolla on jo alkujaan huono itsetunto. Sitä ei varmaan tarvi edes sanoa, mikä sen huonon itsetunnon sitten saa aikaan... Sen tajuaa varmaan jokainen vanhempi itse..
Mutta jos vanhemmat tosiaan ovat noin k*sipäitä, kuten ton viestin kirjoittaja, en ihmettele niitä huonoitsetuntoisia kiusaajalapsia. Melkeen tekis mieli ottaa ne lapset huostaan.. Hajottavat vaan muiden ihanien lasten elämän..
Vierailija kirjoitti:
Mua surettaa ettet osaa edes kirjoittaa olevasi 32-vuotias vaan kirjoitat senkin päin hvettiä.
32 vuotta tai 32-vuotias, ei tuollaista sekasikiötä mikä otsikosta löytyy.
Ap, hakeudu TE-tston kautta koulutusneuvojalle keskustelemaan, miten voisit suorittaa ammatin. Jos sote-ala kiinnostaa ja sopii, sille kannattaa lähteä. Tai jos epäröit, kokeile ensin suorittaa kursseja Avoimessa yliopistossa tai kansalaisopistoissa, 5 op taisi olla lukukausiraja joka ei vaikuta työttömyystukeen. Saat lisää itseluottamusta opinnoista ja tapaat uusia ihmisiä. Ole sisukas! Kaikki ei opi sisukkuutta lapsuudenkodissaan, mutta sen voi opetella. Ei saa antaa periksi.
Sulla on kuitenkin mies ja lapset? Itse olen lapseton sinkku, kohta 29. En usko että parissa vuodessa saavuttaisin samaa kuin sinä (oman perheen). Ole onnellinen ja kiitollinen että sinulla on perhe!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin juuri kiusaajilla on huono itsetunto. Ja se tulee paljastumaan myöhemmin työelämässä kun joutuvat vastuuseen kyvyttömyydestään kunnioittaa ja arvostaa muita. Työelämässä ei siedetä koulukiusaajia. Eivätkä he näinollen myöskään menesty.
Työelämässä menestyy just ne manipuloivat kiusaajatyypit. Ne tekee uraa, ei kiltit ja ahkerat puurtajat. Fakta omasta duunistani.
Sinulla on 12 vuotta aikuista elämää takana, lapset ja ukko hankittuna. Edessäsi on vielä 60 vuotta aikuista elämää. Nykyisin ei todellakaan ole niin että ihmiselämässä on sellainen outo 5 vuoden pituinen sloti 18-23 -vuotiaana jonka aikana joko voittaa tai menettää kaiken. Voit vieläkin mennä kouluun tai töihin tai mitä vaan. Itsekin olin 32 vuotiaana pelkkä ylioppilas joka pääsi hanttihommista eteenpäin. Nyt tienaan sikana asiantuntijahommissa. Älä usko sitätä märinää jolla kaikki täällä selittelevät asioitaan.