Ostin lörtsyn. Hyi helvetti, kuka näitä oikein syö?
Palmuöljyssä lilluva limainen pulla, hyi hele. Roskiin meni puolet.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Possumunkki omenahillolla on sata kertaa parempi kuin lörtsy omenatäytteellä.
Mikä se makeatäytteisen lörtsyn funktio oikein on? Huono munkki ilman sokeripintaa?Se suolainen lörtsy vielä joten kuten menettelee hieman ankeana ja littanana lihapiirakkana.
Se on posso
Kuulin jostain huhua että lesbot tykkää niistä.
Tuo nimi on niin kamala, että ihan sen takia jää ostamatta ja syömättä :/
Vierailija kirjoitti:
Lörtsy on savolainen ruoka, alun perin niitä siis lienevät syöneet savolaiset. Kertoo tarpeeksi minulle.
Samalla jokainen voi tehdä omat johtopäätökset siitä, miksi kalakukko ei ole koskaan levinnyt koko kansan kansallisherkuksi.
Ruualle yökkäilevät aikuiset on vastenmielisiä. Mä luulin että vain lapset tekee niin, ne joita ei ole ehditty tai jaksettu kasvattaa.
Kaikesta ei voi tai tarvitse tykätä mutta voiko jotain pitää ihan omana tietonaan?
Mikrolämmin eineslörtsy omenahillolla. <3
En olekaan vuosiin syönyt, löytyisiköhän lähimarketista...
Vierailija kirjoitti:
Palmuöljyssä lilluva limainen pulla, hyi hele. Roskiin meni puolet.
Oikeat lörtsyt on ihan erikseen. Kaupan lörtsyt tehdään niin, että ne on alkujaan päiväysvanhoja munkkeja joiden päälle kaupan lihavin Väiski istuu takahuoneessa jotta munkki leviää littanaksi. Sitten ne myydään lörtsyinä.
Eikä enää tule Savonlinnan myyjä tänne Hyvinkäälle markkinoillekaan :/
Oiskohan edes Helsingissä saatavilla, vois lapsi ostaa ja laittaa mulle pakkaseen! Tosin ei ne ihan niin hyviä ole kuin tuoreena, mutta menee. Amissan eineslörtsy on kamalaa!
Juu, Amissan eineslörtsy ON kamala! Mutta aito savolainen lörtsy tuoreena on hyvää. Olen itse hämäläinen ja silti voin rehellisesti kehua ;). Hämeenlinnan torilla myytiin muinoin nakkipuljussa omenapiirakkaa, joka oli lörtsyn tapainen, normi lihapiirakkaa ohuempi ja välissä omenhilloa. Nam! Nyt ei varmaan saa sitäkään enää, kepappii kepappii vaan :(
Ostan välillä kunnon lörtsyjä markkinoilta, ei täällä Hyvinkäällä muualta niitä saa. Sen harvan kerran kun markkinoita on. Ehkä parempi niin, aika kaloripommihan se lienee.