Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunnittelematon raskaus - mihin päädyitte?

Vierailija
09.03.2018 |

Kävin gynellä perustarkastuksessa ja ultrassa löytyi muutaman viikon ikäinen alkio. On sitten tullut minipillerien läpi. Tein kotona raskaustestejä ja positiivistahan ne näyttikin. Aikamoinen shokkiyllätys oli mulle ja miehelle. Ei tiedetä vielä mitä tehdään. Tää on eka raskaus. Haluaisinkin nyt kuulla kokemuksia teiltä, joilla on ollut vastaava tilanne. Jos ootte päätyneet aborttiin, ootteko katuneet myöhemmin? Oliko teille selvää heti, että mitä teette?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että kumpikin vaihtoehto vainoaa, jos sen valitsee vastoin omaa sisäistä vaistoaan.

Jos abortoi lapsen joka olisi tulossa teininä, poikaystävän kanssa jota todella ei näe elämänkumppaninaan ja lastensa isänä, abortti on varmasti kaikkein viisain valinta siinä tilanteessa.

Ja jos on huonossa suhteessa tai ei ikinä haluaisikaan lapsia, ja joutuu muiden painostamaksi siinä, lapsen saaminen siihen on huono idea.

Mutta kun vauva on tulossa kahdelle aikuiselle hyvään parisuhteeseen ja vakiintuneeseen elämäntilanteeseen, ja vielä kun on joskus ajateltu hankkia lapsia, niin sitä on vaikea perustella itselleen. Eikä minusta pitäisi olla tarvettakaan, silloinhan vauva on tulossa sellaiseen perheeseen minne pitääkun. Vähän vain etuajassa.

Lapsen saaminen on niin valtava asia, ettei siitä edes voi olla tarpeeksi tietoa ja kokemusta ennen kuin se on tehty. Se on yksi niitä asioita joihin täytyy vain ryhtyä aika sokean uskon ja toivon varassa.

Vauvakuume on yleensä aika hyvä merkki että aika on viimeistään kypsä.

Vierailija
42/50 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttia katuu todennäköisemmin kuin lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää pitkään ja hartaasti jos aiotte keskeyttää raskauden. Me teimme niin opiskeluaikana, kuin koimme että ensin pitäisi valmistua ja saada työpaikat ja talous kuntoon. Keskeytimme, vaikka tiesimme joskus myöhemmin haluavamme perheen. Tapauksesta on lähes 20 vuotta aikaa ja se päätös piinaa minua edelleen. Kun kolmekymppisinä sitten viimein olimme niin sanotusti valmiita saamaan lapsen, se ei ollutkaan niin helppoa. Aiemmin tehty abortti saattoi vaikuttaa sekin. Ensimmäisen lapsen saamiseen meni 6 vuotta.

Täällä sama kohtalo...

Vierailija
44/50 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pääsin yli syvästä järkytyksestä ja epäuskosta, en varsinaisesti löytänyt syitä keskeyttää raskautta. Puolisoni on riemuissaan, itse olen vielä vähän kauhuissani, mutta tällä mennään ja toivotaan että kaikki menee hyvin.

Vierailija
45/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas. Viime päivinä on ahdistanut ja stressannut tämä asia. Toki oon myös ollut viikon kuumeessa ja flunssassa kotona, olo on kuin "seinähullulla". En oo puhunut tästä asiasta kellekkään. En tiedä viitsinkö edes, kun ei vielä tiedä miten tässä käy. Varasin ajan neuvolaan, jonne mennään puhumaan vaihtoehdoista.

Vierailija
46/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on kerran nyt tulollansa, ja lapsi olisi jossakin kohden toiveissa, miksi hän ei voisi tulla jo nyt? Itse ajattelisin, että kun siellä on jo uniikki yksilönsä aluillaan, olisi julmaa ajatella liiaksi "järjellä". Etenkin kun teillä on asiat noinkin hyvin. Itse en hannaisi tuossa kohden, vaikka olisinkin suunnitellut haluavani lapsia vasta kun olen vakitöissä jne. Miettisin, miten edetään kohti tavoitteita yhdessä lapsen kanssa.

Vierailija
47/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... En tiedä onko normaalia stressata tästä näin paljon. 6 päivää vasta plussauksesta. Onhan tää vieläkin aika shokki, kun ehkäisyn piti olla kunnossa. Toisaalta kun en oo päässyt puhumaan kellekkään tästä, niin varmaan sekin vaikuttaa. Mies tekee pitkää työpäivää ja mä oon maannut kotona sairaana koko tän ajan. Ap

Vierailija
48/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää ei-toivotun vahinkolapsen niin on syytä aina muistaa, että lapsi ei ole itse päättänyt syntymästään, eikä ole siihen voinut itse vaikuttaa. Tätä ei siis saa kostaa lapselle millään tavalla. Itse synnyin ei-toivottuna lapsena tuohon aikaan iäkkäiksi katsotuiksi vanhemmille ja aivan selvästi ovat elämäni aikana ikään kuin kostaneet elämänsä pilaamisen minulle. Pitkään mietin, mistä monet kokemani asiat johtuvat. Sitten sain vahingossa selville syntyneeni ei-toivottuna ja se selitti kaiken. Itse en halua koskaan lapsia ja elän selibaatissa todennäköisesti loppuelämäni, joten ei vahinkoraskaudestakaan onneksi pelkoa ole.

Tämä. Itsekkin olen ollut vahinko lapsi. Vanhempani olivat kyllä naimisissa ja mulla oli isosisko, mutta itse en ollut suunniteltu. Äiti paljasti ollessani jo täysi-ikänen sanoneensa kätilöille heidän vievän minut pois, koska ei halunnut minua.

Vierailija
49/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vahinkoraskaus onkin, niin ei se silti tarkoita etteikö lapsi voisi olla rakastettu.

Vierailija
50/50 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän