Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Juo nyt edes mehu niin saat vitamiineja!" Käyn nyt lapseni kanssa samaa taistelua, jota äiti kävi kanssani

Vierailija
09.03.2018 |

6v ei syö aamupalaa, mikään ei kelpaa ! Ei huoli edes suklaamuroja, vaikka niitäkin koetimme epätoivoissamme tarjota. Ja sitten on sudennälkäinen kun eskarissa viimein on ruoka ja ottaa lisää kunnes vatsaan sattuu...

Minulla oli samaa ongelmaa omina kouluaikoina , join vain kaakaon tai mehua ja matkalla kouluun ostin sitten munkkipossun tms. Ellen olisi ollut runsaasti liikkuva lapsi, jolla ei ollut kännykkää naulaamassa sohvaan minusta olisi varmaan tullut hemmetin lihava. Teini-aikoina aloinkin sitten vetää aamupalaksi kahvia ja tupakkaa, nykyään juon smoothieita ja olen päässyt tupakasta irti.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapselle vaikka banaani matkaevääksi?

Vierailija
2/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna rahaa, niin ei voi käydä ostoksilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna lapselle vaikka banaani matkaevääksi?

Ei pidä banaaneista, ei ole ikinä pitänyt . 

Ap

Vierailija
4/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on ruokavalio muuten? Jos huono suolistomikrobikanta voitolla, voi hyvin olla ettei aamulla maistu, koska keho yön jäljiltä toksisimmillaan ja menee tovi tasatessa eikä ruuansulatus toimi riittävästi.

Ottakaa vaikka ihmisspesifejä maitohappobakteereja, ei maitoperäisiä (rela, lakto-jotain tms).

Vierailija
5/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä vaiheessa annoin reppuun jotain, mutta eskarista sanottiin että ei se oikein käy että yksi karkaa kesken kaiken repulle mussuttamaan...

Ap

Vierailija
6/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän, ei minullekaan aamuisin maistu mutta pelottaa lapsen jaksaminen tyhjällä mahalla :(

Smoothiet, erilaiset puurot,  erilaiset leivät.. kaikki kokeiltu.  Muuten tytön ruokahalu on oikein hyvä, mutta aamut tökkivät! Viikonloppuisikin syökin aamiaisen klo 11-12...

Ap

Vierailija
7/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ainakaan mehuja ja eivät ole muuta kuin sokeria.

Vierailija
8/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna rahaa, niin ei voi käydä ostoksilla

Ei lapsi käy ostoksilla, vaan minä kävin lapsuudessani :D

Ap

Vierailija
9/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätä puoli tuntia aiksasemmin ja vastaavasti aikaista iltapalaa vähän, että aamulla varmasti on nälkä.

Vierailija
10/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään pysty heti herättyäni syömään. Mies opetti, että pitää herätä 40 minuuttia aikaisemmin. Siinä ajassa kerkiää jo normalisoitumaan ja tulemaan nälkä. Tehkää niin.

Vierailija
11/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne eskarissa tuon ymmärtää, kun otat sinne yhteyttä.

Joku pikku eväs mukaan.

Se on pakko oppia tykkään vaan..

Vierailija
12/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on ruokavalio muuten? Jos huono suolistomikrobikanta voitolla, voi hyvin olla ettei aamulla maistu, koska keho yön jäljiltä toksisimmillaan ja menee tovi tasatessa eikä ruuansulatus toimi riittävästi.

Ottakaa vaikka ihmisspesifejä maitohappobakteereja, ei maitoperäisiä (rela, lakto-jotain tms).

Mitä on ihmisspesifit maitohappobakteerit?

Vierailija
13/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö eskarissa saa aamupalaa? Tai lapsi ei ole kuin eskarin ajan hoidossa?

Vierailija
14/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syö viikonloppuisin aamupalana? Syökö illalla paljon ja mihin aikaan?

Vierailija
15/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taistellaan siitä, että lapset täyttää vatsansa hedelmillä ja vihanneksilla. Miten ihmeessä tuo on mahdollista...?

Vierailija
16/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus

Vierailija
17/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on huomannut, että aamupalan syömisestä saa kanssasi aikaan valtataiston. Käyt omia syömistraumojasi läpi. Peli on jo menetetty, anna olla syömättä. Olet jo maanitellut ja tyrkyttänyt niin, ettet taida millään terveellä välinpitämättömyydellä saada lasta syömään. Tyrkyttäminen ei johda mihinkään hyvään.

Oikeasti, kun on sopivasti auktoriteettia, se toimii kun katetaan vanhempien valitsema, terveellinen aamupala pöytään ja sanotaan lapselle, että aamupalalla kuuluu syödä jotain. Jos ei ole nälkä, niin puolikas leipä ja puoli lasia maitoa. Jos pienestä pitäen lähtee mukaan johonkin showhun ja alkaa tyrkyttää eri vaihtoehtoja, lapsi ei varmasti syö.

Siinä ei muuten ole MITÄÄN järkeä, että lapsi joisi vähän mehua tyhjään mahaan aamulla. Sitten on varmasti kohta kärttyinen olo, kun verensokeri pomppaa ylös ja kohta laskee nopeasti.

Vierailija
18/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kestää n. tunti että vatsa herää. Nousen ylös, juon 0,5l vettä, siitä hetken päästä mustan kahvin, ja sitten puolen tunnin päästä aamupala.

Olen lapsesta asti ollut samanlainen, itkin aamupalalla pahaa oloa ja äiti koitti epätoivoisesti saada minua syömään. Kun kerran sitten oksensin niin äiti lopetti, ja olen elänyt melkein koko elämäni syömättä aamulla. Sopii minulle. Vettä mun on aina saatava paljon, se 0,5l vähintään.

Mitä jos lapsellesi tarjoaisi kotona vain vettä, ja sitten mukaan vaikka sellainen 2dl mustikkakeitto, jonka voisi hörpätä eskarin pihalla, tai omatekemä smoothie, mutta tarjoaisi sen tosiaan vasta ennen eskarin alkua?

Vierailija
19/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehussa ei ole vitamiineja!!!

"Tuore"mehu kuumennetaan lähtömaassa jauhoksi ja vesi lisätään vasta myyntimaassa.

Tropical on ainoa jossa on tuoretta hedelmää, ja onkin kallis, tuoteselosteessa lukee appelsiinin c-vitamiinimäärä.

Joihinkin "tuore"mehuihin on lisätty c-vitamiinia. Jos mehussa on vitamiinia, se lukee aina tuoteselosteessa. Eli ei juuri koskaan!

Vierailija
20/21 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ainakaan mehuja ja eivät ole muuta kuin sokeria.

Täyshedelmämehu on ihan hyvä jos ei muuta syö. Jos on hedelmälihaa joukossa niin saa kuitujakin. Ap tuskin tarkoitti mitään mehukattia tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi