IS: Mopopoika ajoi röyhkeästi karkuun, vaikka poliisi tuli rinnalle ja sumutti – takaa-ajo päättyi poliisin kaatumiseen
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005595991.html
Ei hitto :D On taas mopopoika pärissy menemään. Miten saattoi olla noin paljon pokkaa lähteä vaan karkuun ajamaan? Olisi ehkä menettänyt luvat tuohon mopoonsa, mutta sekään ei noita pienillä paikkakunnilla estä niillä ajamasta kun on pula poliiseista ja ei ole paljoa resursseja keskittyä mopopoikiin. Nyt sai sitten ties mitä syytteitä ja joutui maksamaan jopa 360 euroa :D Miten pystyi olemaan noin röyhkeä? Nuoruuden tyhmyyttä?
Kommentit (150)
Yksilönvapaudet rules kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi kevari on siitä pirullinen vehje, että sillä pääsee tosiaan helposti poliisia karkuun. Autot ei pääse liikkumaan kapeilla metsäteillä ja iso poliisimoottoripyörä ei pysy sellaisessa maastossa perässä, jota ei kukaan tässäkään keskustelussa ole tajunnut, kun ollaan ihmetelty, että miten on mahdollista että poliisi hävisi takaa-ajon..
Kevari on kuin luotu kapinoivalle nuorelle. Voi elää omaa gta elämää ja päristellä ja häiritä naapureita ja ajella pollareita karkuun. Ja nuoruuttahan se on vaan.. pojat on poikia!
Kyllä sen on kaikki tajunneet tässä keskustelussa. Ei tietenkään kapinoivien räkänokkien wt vanhemmat.
Kokoomuksen. Kokoomus ajaa yksilövapauksia.
Kokoomus on turunseudulla suosituin puolue :D :D :D
Ei wt-vanhemmilla ole varaa ostaa mopoja pojilleen :D :d :d
Vierailija kirjoitti:
Poliisikin aiheutti vakavan liikennevaaran osallistumalla tuollaiseen machoiluun ja vielä sumutti lasta pippurisumutteella.
Jos tuo olisi ollut oma poikani niin en minä tuollaisesta maksa veroja että jahdataan nuorta poikaa mahdolliseen kuolemaan.
Ihan oikeasti aika typerää toimintaa.
Enää en ihmettele, missä tuollaisia uutisen mukaisia hieman yksinkertaisen oloisia teinipoikia kasvaa. Ihan täällä meidän joukossamme nähtävästi todella on kasvattajia, jotka aidosti ajattelevat näin. Tässäkin syy vieritetään täysin jollekin muulle kuin teinipojalle itselleen.
Toivottavasti teinipoika sai kotona kunnon munkkipossut ja äidiltä halauksen <3 kun oli niin rankka reissu! Ja poliisikin teki väärin. Ja veroja joutuu maksamaan ja yhteis_kunta on ihan väärässä! Ja poliisi on väärässä! Poika ja pojan kasvattajat on oikeassa!
Näin sitä kasvaa yhteiskuntakelpoisia kansalaisia.
Siis eihän poliisilla ole mitään "tarvetta näyttää, kuka määrää". Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että on laissa määrätty, että jos poliisi pyytää pysähtymään, silloin pysähdytään??? Ei siinä mistään muusta ole kyse.
En tajua ollenkaan, miksi se koetaan jotenkin alistavana tai nöyryyttävänä. Kyllä itse olen aina pysähtynyt ja näyttänyt paperit ja milloin mitäkin puhaltanut, ja poliisit ovat kohteliaita ja mukavia. Se on heidän työtään.
Ettehän te voi ajatella ottavanne lain omiin käsiinne? Vai onko tämä kenties yleistymässä oleva ajattelusuuntaus?
Toisaalta, auktoriteettien kunnioituksen puute kai on lapsilla ja nuorilla jo koulussakin nähtävissä. Käytöstä sitten kannustetaan vielä kotona. Se johtaa sitten tällaiseen.
Humanus humunus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on esimerkki nykyisten vanhempien "kasvattamasta" hyypiöstä. Onneksi en enää ole näkemässä, kun nää k##ipäät on aikuisia!
Tarkoitatko että on saanut olla vapaana pellolla ilman kasvatusta ja hakee rajoja poliiseilta että joku kertois mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä.
Vanhempien pitäisi kasvattaa - ei poliisien.Poliisitkin epäonnistuivat.
Ovat myös vapaan kasvatuksen saaneita ja kaksin yleensä liikkuvat. Toinen osaa lukea ja toinen kirjoittaa.Maalla voi kasvaa vapaana ilman konflikteja.
Maallakin tulee konflikteja, mutta on enemmän tilaa selvittää niitä.Enemmän minua huolestuttaa että joku toivoo pojalle kuolemaa... Se on todella alhaista ja sairasta. Menisitte itseenne hullut.
En todellakaan toivo kenellekään kuolemaa, mutta jos rellestää välinpitämättömästi niin ei hyvä heilu. Ketään en myös haukkuisi hulluksi.
Mitähän laitonta mopopojan repussa oli mitkä ehti piilottaa,huumeita vai alkoholia?
Katotaan anna tulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota eikö tuon saisi kiinni ihan myöhemminkin. Poliisikin aiheutti vakavan liikennevaaran osallistumalla tuollaiseen machoiluun ja vielä sumutti lasta pippurisumutteella.
Jos tuo olisi ollut oma poikani niin en minä tuollaisesta maksa veroja että jahdataan nuorta poikaa mahdolliseen kuolemaan.
Ihan oikeasti aika typerää toimintaa. Muutenkin tuollaiset saa myöhemmin kiinni tuntomerkeillä.
Toivottavasti en ole ainoa joka ajattelee näin. Minusta näissä takaa-ajoissa aiheutetaan enemmän vaaraa.
Siis mitä? Sun poikas käyttäytyy kuin aasi ja susta poliisi on se ääliö tässä tarinassa? Noh, niin makaa kuin petaakin.
Minä kun kuvittelin, että näistä "Ei meidän Gabriel-Alexiina, muiden mukulat ne vaan.." -vanhemmista on jo päästä eroon.
Siis en näe tuossa mitään järkeä. Kolme ajoneuvoa vaarantaa liikennettä enemmän kuin yksi mopo.
Kyseessä on kuolematon teini joka ei tajua mitä tekee ja on varmasti ihan peloissaan.
Haluutko sä tappaa mun pojan? Haluutko. Tuu tänne niin katotaan.
Katsotaan milloin tahansa.
Sen halusinkin kuulla. Olen aina valmiina. Saat hyvät yläpeukut tuolla.
Kun lähden lastenvaunujen kanssa liikenteeseen niin voit yrittää ajaa autolla vauvaani päin. Minulla on kyllä 2.dan mustavyö karatessa. Että potkin sun auton paskaks ja sen jälkeen aloitan läpsyttelemään sua korville. Ja pyöritän hangessa ja kyselen isällisesti että riittääkö? Riittääkö?
Sanot vaan että riittää. Se riittää.
Mckarateka? Älä nyt hyvä mies mene loukkaamaan itteäs. Tehän saatte turpaanne jääkiekkoilijoiltakin. Ja golffareilta...
En lepy tuollaisista viesteistä.
Eikä me saada pataan edes autoilta. Olen lyönyt autoni tuulilasin rikki nyrkillä että saisin oven auki.
Sitä paitsi haluat poikani kuolemaa et minua anna palaa.
Heh,ei kukaan voi olla niin tyhmä että hajottaa tuulilasin päästäkseen autoon sisään.😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisikin aiheutti vakavan liikennevaaran osallistumalla tuollaiseen machoiluun ja vielä sumutti lasta pippurisumutteella.
Ihan oikeasti aika typerää toimintaa.
Enää en ihmettele, missä tuollaisia uutisen mukaisia hieman yksinkertaisen oloisia teinipoikia kasvaa. Ihan täällä meidän joukossamme nähtävästi todella on kasvattajia, jotka aidosti ajattelevat näin. Tässäkin syy vieritetään täysin jollekin muulle kuin teinipojalle itselleen.
Toivottavasti teinipoika sai kotona kunnon munkkipossut ja äidiltä halauksen <3 kun oli niin rankka reissu! Ja poliisikin teki väärin. Ja veroja joutuu maksamaan ja yhteis_kunta on ihan väärässä! Ja poliisi on väärässä! Poika ja pojan kasvattajat on oikeassa!
Näin sitä kasvaa yhteiskuntakelpoisia kansalaisia.
Nännättää ne jotka kannattavat lapsen ampumista mopon selästä.
Ootte te hyväsydämisiä. Kaikesta kuolemantoiveesta huolimatta.
Minun mielipide ei ole väärä vaikkei se teitä miellytä ja minä en kasvata mopopoikia vaan poikia jotka ajattelevat omilla aivoillaan. Teille taisi tulla yllätyksenä että kaikki ei kannata tuollaista ja halua maksaa videoidusta rallista jossa aikuiset kaahaavat lapsen perässä :D
Vierailija kirjoitti:
Katotaan anna tulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota eikö tuon saisi kiinni ihan myöhemminkin. Poliisikin aiheutti vakavan liikennevaaran osallistumalla tuollaiseen machoiluun ja vielä sumutti lasta pippurisumutteella.
Ihan oikeasti aika typerää toimintaa. Muutenkin tuollaiset saa myöhemmin kiinni tuntomerkeillä.
Toivottavasti en ole ainoa joka ajattelee näin. Minusta näissä takaa-ajoissa aiheutetaan enemmän vaaraa.
Siis mitä? Sun poikas käyttäytyy kuin aasi ja susta poliisi on se ääliö tässä tarinassa? Noh, niin makaa kuin petaakin.
Minä kun kuvittelin, että näistä "Ei meidän Gabriel-Alexiina, muiden mukulat ne vaan.." -vanhemmista on jo päästä eroon.
Siis en näe tuossa mitään järkeä. Kolme ajoneuvoa vaarantaa liikennettä enemmän kuin yksi mopo.
Kyseessä on kuolematon teini joka ei tajua mitä tekee ja on varmasti ihan peloissaan.
Haluutko sä tappaa mun pojan? Haluutko. Tuu tänne niin katotaan.
Katsotaan milloin tahansa.
Sen halusinkin kuulla. Olen aina valmiina. Saat hyvät yläpeukut tuolla.
Kun lähden lastenvaunujen kanssa liikenteeseen niin voit yrittää ajaa autolla vauvaani päin. Minulla on kyllä 2.dan mustavyö karatessa. Että potkin sun auton paskaks ja sen jälkeen aloitan läpsyttelemään sua korville. Ja pyöritän hangessa ja kyselen isällisesti että riittääkö? Riittääkö?
Sanot vaan että riittää. Se riittää.
Mckarateka? Älä nyt hyvä mies mene loukkaamaan itteäs. Tehän saatte turpaanne jääkiekkoilijoiltakin. Ja golffareilta...
En lepy tuollaisista viesteistä.
Eikä me saada pataan edes autoilta. Olen lyönyt autoni tuulilasin rikki nyrkillä että saisin oven auki.
Sitä paitsi haluat poikani kuolemaa et minua anna palaa.
Heh,ei kukaan voi olla niin tyhmä että hajottaa tuulilasin päästäkseen autoon sisään.😂😂😂
heh. Ei kai kukaan ole niin tyhmä että uskoo tuollaiseen ja hehhettelee sille somessa :D
Joo. sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän laitonta mopopojan repussa oli mitkä ehti piilottaa,huumeita vai alkoholia?
Olisko ollu reppu täynnä huumetta.
Vierailija kirjoitti:
Humanus humunus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on esimerkki nykyisten vanhempien "kasvattamasta" hyypiöstä. Onneksi en enää ole näkemässä, kun nää k##ipäät on aikuisia!
Tarkoitatko että on saanut olla vapaana pellolla ilman kasvatusta ja hakee rajoja poliiseilta että joku kertois mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä.
Vanhempien pitäisi kasvattaa - ei poliisien.Poliisitkin epäonnistuivat.
Ovat myös vapaan kasvatuksen saaneita ja kaksin yleensä liikkuvat. Toinen osaa lukea ja toinen kirjoittaa.Maalla voi kasvaa vapaana ilman konflikteja.
Maallakin tulee konflikteja, mutta on enemmän tilaa selvittää niitä.Enemmän minua huolestuttaa että joku toivoo pojalle kuolemaa... Se on todella alhaista ja sairasta. Menisitte itseenne hullut.
En todellakaan toivo kenellekään kuolemaa, mutta jos rellestää välinpitämättömästi niin ei hyvä heilu. Ketään en myös haukkuisi hulluksi.
Se huomattiin ettei hyvä heilunut kun hiekkatiellä rellästettiin välinpitämättömästi. Onneksi ei tullut ulkoilijoita vastaan olisi poliisi lanannut koiran ja pariskunnan nurin. Rumaa jälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän poliisilla ole mitään "tarvetta näyttää, kuka määrää". Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että on laissa määrätty, että jos poliisi pyytää pysähtymään, silloin pysähdytään??? Ei siinä mistään muusta ole kyse.
En tajua ollenkaan, miksi se koetaan jotenkin alistavana tai nöyryyttävänä. Kyllä itse olen aina pysähtynyt ja näyttänyt paperit ja milloin mitäkin puhaltanut, ja poliisit ovat kohteliaita ja mukavia. Se on heidän työtään.
Ettehän te voi ajatella ottavanne lain omiin käsiinne? Vai onko tämä kenties yleistymässä oleva ajattelusuuntaus?
Toisaalta, auktoriteettien kunnioituksen puute kai on lapsilla ja nuorilla jo koulussakin nähtävissä. Käytöstä sitten kannustetaan vielä kotona. Se johtaa sitten tällaiseen.
Kyseessä on lapsi vasta. Varmasti säikähti ja etenkin kun sumutettiin. Ei kaikki reagoi samalla tavalla.
Minä olen juossut aseistetun taskuvarkaan kiinni, kun muut katsoi. Olen sellainen sankari. Ei kaikki ota riskejä elämässään. Minulta se tulee luonnostaan. Ehkä poika on vain vähän muita säikympi? Tai tykkää kiinniottoleikeistä en tiedä.
Et voi ajatella että kaikki reagoi tilanteissa samalla tavalla. Ehkä sinun on myös vaikea tajuta myös että muilla on erilaisia mielipiteitä tähän liittyen.
Minusta poliisi ottaa liian suuren riskin liikenteen vaarantamisessa tuomalla lisää ajoneuvoja liikenteeseen kaahaamaan. Se on minun mielipide ja en ole edes väärässä.
Eikö tuo ollut mopo eikä kevari? Viritetty mopo eli poika tiesi sen olevan laiton ja lähti karkuun.
Oletettavasti myös vanhemmat tiesivät. Ja ihan maalaispoika oli kyseessä, Tarvasjoella kun hyvin tunsi pururadat ja polut.
Tämän teon takia en tuomitsisi loppuelämää menetetyksi, vaikka idioottimainen onkin.
luuta ja verta luuta ja verta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on se kumma kuinka täällä aletaan omia poikia sumuttelemaan ja jahtailemaan kun ajavat mopolla, mutta auta armias jos olis joku ulkomaalainen ajanut ilman kypärää niin tuskinpa olis tullut kaasua kasvoille.
Eiköhän nämä verta janoavat halua myös hänen kuolemaa ja mopoa ajavien poikien kuolemaa.
Poliiseille kovempia otteita ja seteleitä veronmaksajilta. Sitä nämä toivovat.
Että tekisivät jännittävämpiä kaahailuvideoita nettiin ja lopuksi voisi olla nyrkkitappelu tai ammuskelu.
Sitähän tässä kaivataan.
Näinhän ne kirjoitteli ja yläpeukutteli että pitäisi satuttaa kovaa ja olisi parempi jos olisi kuollut. Ei ne muista näitä vihapitoisia viestejään enää viikon päästä. Tulevaisuudessa ne ostaa omalle pojalleen mopon.
Tärkeintä on vaan vihata ja toivoa muiden kuolemaa, jos käytös ei miellytä tapaus.
Oikein järjen riemuvoitto tuo takaa-ajo. Poika olisi voinut kääntyä metsään tai pellolle jo varttia aikaisemmin, eikä poliisi olisi voinut seurata. Tuli mieleen, että siinä on isä kieltänyt pellolla ajamisen -> selkeästi maatilan poika.
Vielä enemmän ihmetyttää, että poika ei ole mennyt johonkin piiloon, vaan kuljeksitaan sitten samoissa kamppeissa kylällä sen jälkeen. Tekisi mieli sanoa ruma sana ihmisten tyhmyydestä. Poliisi jo lähtiessään takaa-ajoon kevyen liikenteen väylällä todisti oman aivottomuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ollut mopo eikä kevari? Viritetty mopo eli poika tiesi sen olevan laiton ja lähti karkuun.
Oletettavasti myös vanhemmat tiesivät. Ja ihan maalaispoika oli kyseessä, Tarvasjoella kun hyvin tunsi pururadat ja polut.Tämän teon takia en tuomitsisi loppuelämää menetetyksi, vaikka idioottimainen onkin.
Jutussa on lainsäädäntöä mukaillen väitetty, että se on muutettu kevariksi, vaikka ei se mopo kevariksi muutu, jos vaikka vaihtaa sylinterin isommaksi. Rangaistukset ainoastaan on lainsäädännössä määritelty isomman moottoriluokan mukaan.
Poika ei pääse enää poliisiksi, eikä muutamaan muuhun paikkaan. Saako ajokorttiakaan 18v.
Lahjat ei kyllä poliisiksi viittaakkaan, vaan ihan toiseen suuntaan. Ei omena kauas puusta putoa voi kai todeta.
Vierailija kirjoitti:
Et voi ajatella että kaikki reagoi tilanteissa samalla tavalla. Ehkä sinun on myös vaikea tajuta myös että muilla on erilaisia mielipiteitä tähän liittyen.
Minusta poliisi ottaa liian suuren riskin liikenteen vaarantamisessa tuomalla lisää ajoneuvoja liikenteeseen kaahaamaan. Se on minun mielipide ja en ole edes väärässä.
Sinua vihataan tuosta mielipiteestä. Olisit hiljaa.
Sinun pitää kuolla. Toivottavasti jäät auton alle.
Vierailija kirjoitti:
Poika ei pääse enää poliisiksi, eikä muutamaan muuhun paikkaan. Saako ajokorttiakaan 18v.
Lahjat ei kyllä poliisiksi viittaakkaan, vaan ihan toiseen suuntaan. Ei omena kauas puusta putoa voi kai todeta.
Ei tuosta voi päätellä tuollaista. Kuulostat hölmöläiseltä.
Tunnetko pojan kun noin hyvin latelet että mistä pojasta on?
Omena putos perseestäs. Sitä mieltä minä olen. Vaikutat ihan sekopäältä.
Antaa poikien mopoilla,eikö noilla kytillä oo muuta tekemistä?
Kokoomuksen. Kokoomus ajaa yksilövapauksia.