IS: Mopopoika ajoi röyhkeästi karkuun, vaikka poliisi tuli rinnalle ja sumutti – takaa-ajo päättyi poliisin kaatumiseen
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005595991.html
Ei hitto :D On taas mopopoika pärissy menemään. Miten saattoi olla noin paljon pokkaa lähteä vaan karkuun ajamaan? Olisi ehkä menettänyt luvat tuohon mopoonsa, mutta sekään ei noita pienillä paikkakunnilla estä niillä ajamasta kun on pula poliiseista ja ei ole paljoa resursseja keskittyä mopopoikiin. Nyt sai sitten ties mitä syytteitä ja joutui maksamaan jopa 360 euroa :D Miten pystyi olemaan noin röyhkeä? Nuoruuden tyhmyyttä?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Antaa poikien mopoilla,eikö noilla kytillä oo muuta tekemistä?
Näytti aamulta. Olisko poika matkalla kouluun reppu selässään ja poliisit ajatteli että sillä on varmasti reppu täynnä huumetta, vaikka koulukirjoja.
Sitten piti pysäyttää kun ei ollut muutakaan tekemistä ja rallihan siitä alkoi kun ei pysähtynyt.
En tiedä. Oli jännä video. Lisää tälläistä veronmaksajien rahoilla poliisilta. Kiitos ja tv:seen kanssa samaa settiä amerikanmalliin Suomen landella.
Vierailija kirjoitti:
Laita läppäri kii intro kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ollu aina sitä mieltä että nämä mopot voisi kieltää lailla. Ne ovat vain olemassa, jotta pojat voisivat kokevansa olevansa miehiä ja saavansa pesää. Sitten sanotaan että pojat on poikia jne ja ihmetellään sitten aikuisina, että miksi miehillä on isommat palkat kuin naisilla. Eihän tässä maassa edes rangaista rikoksesta vaan silitellään vaan päätä, ainakaan niitä joilla on järkeä päässä tehdä rikoksia tai vääryyksiä jollakin toisella tavalla kuin ryöstää alepan kassa tai pistää moraa kylkeen.
Mua niin välillä vituttaa koko maailma ja sen ihmiskunta, onneksi olen aika introvertti niin saan suurimmaksi osaksi elää ihan omissa maailmoissa niin ei tarvitse kestää tätä paskaa 24/7. Odotan vain että jostain muualta löytyis elämää niin vois muuttaa sinne.
Olisitpa introvertimpi. ei paljoa voisi kiinnostaa sun uikutus.
Et tainnut koskaan päästä mopopoikien tarakalle? Kunnon kyydit sä tarttet
Mopopoikien tarakalle "pääsivät" ne luokan yksinkertaisimmat amismuijat. Sekä mopopojista että yksinkertaisimmista amismuijista on 30 vuoden kuluttua jäljellä enää puolet kun taidot ei riitä pitämään itseään hengissä.
Voi. Kuulostatpa katkeralta. Ikinä ei ole myöhäistä päästä mopon kyytiin. Aika lapsellista vuodatusta amismuijista. Veikö amismuija sulta miehen joskus? Ei ihme että olet nyt introvertti ja tykkäät vain omista mielipiteistäsi ja muiden mielipiteissä ei ole järkeä. Laita se läppäri oikeasti kiinni jos et osaa ajatella rationaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kai poliisilla järkevämpääkin tekemistä kuin jahdata teinipoikaa. Miten suomen poliisista on tullut niin nyhvelö?
Jos olet moottoripyöräpoliisina liikenteessä, ja vierestäsi ajaa nuori poika todennäköisesti luvattomalla mopolla liikennesääntöjä rikkoen, niin ajatteletko "Minähän en mitään mopopoikia jahtaa, on poliisilla parempaakin tekemistä" vai otatko rikollisen kiinni?
Olisi jäänyt kiinni myöhemminkin tuntomerkkien kanssa. Sensijaan vaarannetiin liikenne kolmen ajoneuvon turvin ja leikittiin sonnia hiekkatiellä ja epäonnistuttiin.
Ei hirveän hyvä eikä hirveän jännää, mutta sivullisille vaarallista. Onneksi ei tullut lastenvaunuja tai koiranulkoiluttajia vastaan.
Lapsi moponselässä varmasti pelästyi todella kovaa, mutta on nyt landen sankari ja nauttii respektistä.
Tuon kyytiin haluaa nyt jokainen flikka.
Vierailija kirjoitti:
döödfish kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota eikö tuon saisi kiinni ihan myöhemminkin. Poliisikin aiheutti vakavan liikennevaaran osallistumalla tuollaiseen machoiluun ja vielä sumutti lasta pippurisumutteella.
Jos tuo olisi ollut oma poikani niin en minä tuollaisesta maksa veroja että jahdataan nuorta poikaa mahdolliseen kuolemaan.
Ihan oikeasti aika typerää toimintaa. Muutenkin tuollaiset saa myöhemmin kiinni tuntomerkeillä.
Toivottavasti en ole ainoa joka ajattelee näin. Minusta näissä takaa-ajoissa aiheutetaan enemmän vaaraa.
Siis mitä? Sun poikas käyttäytyy kuin aasi ja susta poliisi on se ääliö tässä tarinassa? Noh, niin makaa kuin petaakin.
Minä kun kuvittelin, että näistä "Ei meidän Gabriel-Alexiina, muiden mukulat ne vaan.." -vanhemmista on jo päästä eroon.
Siis en näe tuossa mitään järkeä. Kolme ajoneuvoa vaarantaa liikennettä enemmän kuin yksi mopo.
Kyseessä on kuolematon teini joka ei tajua mitä tekee ja on varmasti ihan peloissaan.
Haluutko sä tappaa mun pojan? Haluutko. Tuu tänne niin katotaan.
Katsotaan milloin tahansa.
Ootte te molemmat hurrrrjia. Varmasti oikein loistokasvattajia....
Noloja ootte.
Suo alko nolottaa edellinen viestis, kun tajusit millainen vihaaja ja peto olet.
Sitten teit tuon viestin itseäs lepyyttäen. Aika surkeeta menoa.
Kenenköhän kuolemaa seuraavaksi toivot?
Sinäkin olet nolo. Varmaan joku uskovainenkin... kun on lusikalla...
Laitetaanko vihalistaasi myös uskovaiset mopopoikien lisäksi?
Hmmm asioita joille toivon käyvän kaltoin.
- Kaahailevat mopopojat jotka päihittävät poliisit
- uskovaiset lusikalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän poliisilla ole mitään "tarvetta näyttää, kuka määrää". Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että on laissa määrätty, että jos poliisi pyytää pysähtymään, silloin pysähdytään??? Ei siinä mistään muusta ole kyse.
En tajua ollenkaan, miksi se koetaan jotenkin alistavana tai nöyryyttävänä. Kyllä itse olen aina pysähtynyt ja näyttänyt paperit ja milloin mitäkin puhaltanut, ja poliisit ovat kohteliaita ja mukavia. Se on heidän työtään.
Ettehän te voi ajatella ottavanne lain omiin käsiinne? Vai onko tämä kenties yleistymässä oleva ajattelusuuntaus?
Toisaalta, auktoriteettien kunnioituksen puute kai on lapsilla ja nuorilla jo koulussakin nähtävissä. Käytöstä sitten kannustetaan vielä kotona. Se johtaa sitten tällaiseen.
Kyseessä on lapsi vasta. Varmasti säikähti ja etenkin kun sumutettiin. Ei kaikki reagoi samalla tavalla.
Minä olen juossut aseistetun taskuvarkaan kiinni, kun muut katsoi. Olen sellainen sankari. Ei kaikki ota riskejä elämässään. Minulta se tulee luonnostaan. Ehkä poika on vain vähän muita säikympi? Tai tykkää kiinniottoleikeistä en tiedä.
Et voi ajatella että kaikki reagoi tilanteissa samalla tavalla. Ehkä sinun on myös vaikea tajuta myös että muilla on erilaisia mielipiteitä tähän liittyen.
Minusta poliisi ottaa liian suuren riskin liikenteen vaarantamisessa tuomalla lisää ajoneuvoja liikenteeseen kaahaamaan. Se on minun mielipide ja en ole edes väärässä.
Jos on ajanut mopokortin, siellä opetetaan varmasti jonkin verran tieliikennelainsäädäntöä. Kortti pois, jos ei ymmärrä perusasioita.
Ei "lapsuuden" taakse voi väistää ikuisesti. Ainakaan enää teininä.
Mistä lähtien mopolijan sumuttaminen silmiin on tullut rutiiniksi? Tuossahan on mopoilijan hengenlähtö lähellä.
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/mopoilijan-sumutusjutun-poliisitut…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän poliisilla ole mitään "tarvetta näyttää, kuka määrää". Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että on laissa määrätty, että jos poliisi pyytää pysähtymään, silloin pysähdytään??? Ei siinä mistään muusta ole kyse.
En tajua ollenkaan, miksi se koetaan jotenkin alistavana tai nöyryyttävänä. Kyllä itse olen aina pysähtynyt ja näyttänyt paperit ja milloin mitäkin puhaltanut, ja poliisit ovat kohteliaita ja mukavia. Se on heidän työtään.
Ettehän te voi ajatella ottavanne lain omiin käsiinne? Vai onko tämä kenties yleistymässä oleva ajattelusuuntaus?
Toisaalta, auktoriteettien kunnioituksen puute kai on lapsilla ja nuorilla jo koulussakin nähtävissä. Käytöstä sitten kannustetaan vielä kotona. Se johtaa sitten tällaiseen.
Kyseessä on lapsi vasta. Varmasti säikähti ja etenkin kun sumutettiin. Ei kaikki reagoi samalla tavalla.
Minä olen juossut aseistetun taskuvarkaan kiinni, kun muut katsoi. Olen sellainen sankari. Ei kaikki ota riskejä elämässään. Minulta se tulee luonnostaan. Ehkä poika on vain vähän muita säikympi? Tai tykkää kiinniottoleikeistä en tiedä.
Et voi ajatella että kaikki reagoi tilanteissa samalla tavalla. Ehkä sinun on myös vaikea tajuta myös että muilla on erilaisia mielipiteitä tähän liittyen.
Minusta poliisi ottaa liian suuren riskin liikenteen vaarantamisessa tuomalla lisää ajoneuvoja liikenteeseen kaahaamaan. Se on minun mielipide ja en ole edes väärässä.
Jos on ajanut mopokortin, siellä opetetaan varmasti jonkin verran tieliikennelainsäädäntöä. Kortti pois, jos ei ymmärrä perusasioita.
Ei "lapsuuden" taakse voi väistää ikuisesti. Ainakaan enää teininä.
Olen samaa mieltä että kortti pois ja mopo pois jos ei osaa olla ihmisiksi, mutta ei sellaisesta pidä kaataa asvaltille tai ampua etälamauttimella tai sumuttaa kyynelkaasua. Siinähän olisi voinut mennä henki!
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien mopolijan sumuttaminen silmiin on tullut rutiiniksi? Tuossahan on mopoilijan hengenlähtö lähellä.
Velat ne täällä hehkuttaa että teineiltä henki pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velat ne täällä hehkuttaa että teineiltä henki pois.
Kieltämättä ihmettelen tämän ketjun sisältöä, paljon ihan sairaita kommentteja.
Eikö täällä voi olla erimieltä poliisin toiminnasta ilman että aletaan syyttämään huonoksi kasvattajaksi ja toivotaan toisten lasten kuolemaa?
Ei nyt hirveän tervehenkiseltä tunnu eräiden reaktiot erilaisiin mielipiteisiin siitä kuinka poliisien määrärahoja voisi käyttää hyödyllisemmin kuin rallivideoihin.