Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Mopopoika ajoi röyhkeästi karkuun, vaikka poliisi tuli rinnalle ja sumutti – takaa-ajo päättyi poliisin kaatumiseen

Vierailija
08.03.2018 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005595991.html

Ei hitto :D On taas mopopoika pärissy menemään. Miten saattoi olla noin paljon pokkaa lähteä vaan karkuun ajamaan? Olisi ehkä menettänyt luvat tuohon mopoonsa, mutta sekään ei noita pienillä paikkakunnilla estä niillä ajamasta kun on pula poliiseista ja ei ole paljoa resursseja keskittyä mopopoikiin. Nyt sai sitten ties mitä syytteitä ja joutui maksamaan jopa 360 euroa :D Miten pystyi olemaan noin röyhkeä? Nuoruuden tyhmyyttä?

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei olisi hermo kestänyt kuten tuolla poliisilla. Olisin suistanut tieltä ja vetänyt lättyyn.

Tiedän tällaisenkin tapauksen, lättyyn ei vaan kaatunutta sentään vedetty. Ja autolla kaadettiin mopo.

Mikä oli aivan oikein.

Vierailija
82/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä oli taitava ajaja tuo poika. Otti ilmeisesti koko takaa-ajon pelinä. Ja voitti sen. Ihan vaan vinkkinä, että kannattaa pyrkiä kilpaurheilun pariin.

Kilpaurheilun?! Kylläpä oli tyhmä ja tietämätön kommentti. En nähnyt kerrassan mitään poikkeavan hyvää mopon käsittelyä tuossa. Sitäkin enemmän näin suunnatonta tyhmyyttä.

Minä satun olemaan ex-kilpaurheilija mopedilajeissa että.

Tiedän vähän enemmän kuin sinä. Kun poika täyttää 18 niin mopopoliisikouluun ykkösellä. Menee lahjat hukkaan Liedossa.

Ok, voit tietääkin enemmän, minä en nimittäin tiedä paljoa mopoista. Mutta tuon toilailun jälkeen on tulevaisuus pilattu poliisikoulun ja parin muunkin paikan suhteen. Juuri siksi kannattaa miettiä, lähteekö poliisia karkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista että julkasivat videon vaikka kyttä heitti lipat ja poika karkasi. Yleensä näistä julkastaan vaan ne joissa jahdatut jää kiinni.

Vierailija
84/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota eikö tuon saisi kiinni ihan myöhemminkin. Poliisikin aiheutti vakavan liikennevaaran osallistumalla tuollaiseen machoiluun ja vielä sumutti lasta pippurisumutteella.

Jos tuo olisi ollut oma poikani niin en minä tuollaisesta maksa veroja että jahdataan nuorta poikaa mahdolliseen kuolemaan.

Ihan oikeasti aika typerää toimintaa. Muutenkin tuollaiset saa myöhemmin kiinni tuntomerkeillä.

Toivottavasti en ole ainoa joka ajattelee näin. Minusta näissä takaa-ajoissa aiheutetaan enemmän vaaraa.

Siis mitä? Sun poikas käyttäytyy kuin aasi ja susta poliisi on se ääliö tässä tarinassa? Noh, niin makaa kuin petaakin.

Minä kun kuvittelin, että näistä "Ei meidän Gabriel-Alexiina, muiden mukulat ne vaan.." -vanhemmista on jo päästä eroon.

Siis en näe tuossa mitään järkeä. Kolme ajoneuvoa vaarantaa liikennettä enemmän kuin yksi mopo.

Kyseessä on kuolematon teini joka ei tajua mitä tekee ja on varmasti ihan peloissaan.

Haluutko sä tappaa mun pojan? Haluutko. Tuu tänne niin katotaan.

Neljä alapeukuttajaa toivoo sun poikas kuolemaa. Verenhimoisia peukuttajia.

Te puolustelijat tässä verenhimoisia olette. Kasvatatte häiriintyneitä nuoria, jotka eivät pilaa vaan omaa elämäänsä vaan saattavat tappaa muita ihmisiä kun ei mikään kiinnosta.

Sinä tässä kasvatat kuvitelmia päässäs.

Tuo mitä kirjoitat on ihan omasta päästäs. Tajuatko. Olen erimieltä kanssasi ja alat vänkäämään vastaan. Minä olen sitä mieltä että en halua että verorahoillani kustannetaan tuollaista kanuunakuularallia ja se vielä kuvataan leffaksi. Täyttä pelleilyä. Tuo pikkupaikkakunnan kaahaaja olisi saatu kiinni myöhemminkin. Siitä tässä on kyse.

Kuka tahansa saattaa säikähtää poliisia ja varsinkin jos sumutetaan päin. Täyttä hölmöyttä poliisilta. Luultavasti olivat miehiä ja piti yrittää voittaa alaikäinen poju. Kunnon sonnimeininkiä.

Ja sitten te verenhimoiset tyypit. Toivomassa poikani kuolemaa. Olette te suloisia.

Vierailija
85/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä oli taitava ajaja tuo poika. Otti ilmeisesti koko takaa-ajon pelinä. Ja voitti sen. Ihan vaan vinkkinä, että kannattaa pyrkiä kilpaurheilun pariin.

Kilpaurheilun?! Kylläpä oli tyhmä ja tietämätön kommentti. En nähnyt kerrassan mitään poikkeavan hyvää mopon käsittelyä tuossa. Sitäkin enemmän näin suunnatonta tyhmyyttä.

Tiedän vähän enemmän kuin sinä. Kun poika täyttää 18 niin mopopoliisikouluun ykkösellä. Menee lahjat hukkaan Liedossa.

Ok, voit tietääkin enemmän, minä en nimittäin tiedä paljoa mopoista. Mutta tuon toilailun jälkeen on tulevaisuus pilattu poliisikoulun ja parin muunkin paikan suhteen. Juuri siksi kannattaa miettiä, lähteekö poliisia karkuun.

Mut hei. Jos on hakkeri niin kaikki haluu sut leipiin, mut jos oot kova mopomies niin pääsy on evätty poliisikouluun, kun sonneilla tulee pahamieli pojalle häviämisestä. :/

Vierailija
86/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kevari on siitä pirullinen vehje, että sillä pääsee tosiaan helposti poliisia karkuun. Autot ei pääse liikkumaan kapeilla metsäteillä ja iso poliisimoottoripyörä ei pysy sellaisessa maastossa perässä, jota ei kukaan tässäkään keskustelussa ole tajunnut, kun ollaan ihmetelty, että miten on mahdollista että poliisi hävisi takaa-ajon..

Kevari on kuin luotu kapinoivalle nuorelle. Voi elää omaa gta elämää ja päristellä ja häiritä naapureita ja ajella pollareita karkuun. Ja nuoruuttahan se on vaan.. pojat on poikia!

Vierailija
87/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei olisi hermo kestänyt kuten tuolla poliisilla. Olisin suistanut tieltä ja vetänyt lättyyn.

Tiedän tällaisenkin tapauksen, lättyyn ei vaan kaatunutta sentään vedetty. Ja autolla kaadettiin mopo.

Mikä oli aivan oikein.

Mopon kaataminen autolla on tärkeetä.

On väärin pitää mopo pystyssä. Auton tehtävä on kaataa mopo nurin liikenteessä. Tähän on selvät säännöt olemassa. Mopo häviää aina autolle ja auto on mopon kuningas.

Sit jos pyssyjä vois käyttää niin olis ampunu renkaaseen. Rengas olis menny puhki piu.

Vierailija
88/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kumma kuinka täällä aletaan omia poikia sumuttelemaan ja jahtailemaan kun ajavat mopolla, mutta auta armias jos olis joku ulkomaalainen ajanut ilman kypärää niin tuskinpa olis tullut kaasua kasvoille.

Vierailija
89/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole sitten hiljaa siinä. Kuuntelet minua ja oot hiljaa.

Vierailija
90/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleman toivoojat. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota eikö tuon saisi kiinni ihan myöhemminkin. Poliisikin aiheutti vakavan liikennevaaran osallistumalla tuollaiseen machoiluun ja vielä sumutti lasta pippurisumutteella.

Jos tuo olisi ollut oma poikani niin en minä tuollaisesta maksa veroja että jahdataan nuorta poikaa mahdolliseen kuolemaan.

Ihan oikeasti aika typerää toimintaa. Muutenkin tuollaiset saa myöhemmin kiinni tuntomerkeillä.

Toivottavasti en ole ainoa joka ajattelee näin. Minusta näissä takaa-ajoissa aiheutetaan enemmän vaaraa.

Siis mitä? Sun poikas käyttäytyy kuin aasi ja susta poliisi on se ääliö tässä tarinassa? Noh, niin makaa kuin petaakin.

Minä kun kuvittelin, että näistä "Ei meidän Gabriel-Alexiina, muiden mukulat ne vaan.." -vanhemmista on jo päästä eroon.

Siis en näe tuossa mitään järkeä. Kolme ajoneuvoa vaarantaa liikennettä enemmän kuin yksi mopo.

Kyseessä on kuolematon teini joka ei tajua mitä tekee ja on varmasti ihan peloissaan.

Haluutko sä tappaa mun pojan? Haluutko. Tuu tänne niin katotaan.

Neljä alapeukuttajaa toivoo sun poikas kuolemaa. Verenhimoisia peukuttajia.

Te puolustelijat tässä verenhimoisia olette. Kasvatatte häiriintyneitä nuoria, jotka eivät pilaa vaan omaa elämäänsä vaan saattavat tappaa muita ihmisiä kun ei mikään kiinnosta.

Sinä tässä kasvatat kuvitelmia päässäs.

Tuo mitä kirjoitat on ihan omasta päästäs. Tajuatko. Olen erimieltä kanssasi ja alat vänkäämään vastaan. Minä olen sitä mieltä että en halua että verorahoillani kustannetaan tuollaista kanuunakuularallia ja se vielä kuvataan leffaksi. Täyttä pelleilyä. Tuo pikkupaikkakunnan kaahaaja olisi saatu kiinni myöhemminkin. Siitä tässä on kyse.

Kuka tahansa saattaa säikähtää poliisia ja varsinkin jos sumutetaan päin. Täyttä hölmöyttä poliisilta. Luultavasti olivat miehiä ja piti yrittää voittaa alaikäinen poju. Kunnon sonnimeininkiä.

Ja sitten te verenhimoiset tyypit. Toivomassa poikani kuolemaa. Olette te suloisia.

Jos rikollinen tietää, että poliisi lopettaa helposti takaa-ajon niin mitä tapahtuu? Rikolliset lähtevät siitä lähtien aina karkuun.

En ymmärrä että joku voisi säikähtää sillä tavalla suomalaista poliisia, että menee paniikkiin ja lähtee karkuun. Täyttä selittelyä. Kyseessä on käsittämätön ylimielisyys poliisia kohtaan, mikä ennakoi vahvasti rikollista uraa myöhemmin elämässä. Ajatus lähteä karkuun poliisia, on täydellisen vieras minulle.

Jengi kirjoittaa täällä provosoivasti koska heitä ärsyttää että joku puolustelee typerää ja vastuutonta poikaa ja yrittää vierittää vastuun poliisille vaikka syypäitä on tasan yksi: huonosti kasvatettu poika.

Vierailija
91/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin mäkä mäkä mäkä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai joissain piireissä katsotaan ansioksi, jos tietää mopoista. Okei. XD

Vierailija
92/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollu aina sitä mieltä että nämä mopot voisi kieltää lailla. Ne ovat vain olemassa, jotta pojat voisivat kokevansa olevansa miehiä ja saavansa pesää. Sitten sanotaan että pojat on poikia jne ja ihmetellään sitten aikuisina, että miksi miehillä on isommat palkat kuin naisilla. Eihän tässä maassa edes rangaista rikoksesta vaan silitellään vaan päätä, ainakaan niitä joilla on järkeä päässä tehdä rikoksia tai vääryyksiä jollakin toisella tavalla kuin ryöstää alepan kassa tai pistää moraa kylkeen.

Mua niin välillä vituttaa koko maailma ja sen ihmiskunta, onneksi olen aika introvertti niin saan suurimmaksi osaksi elää ihan omissa maailmoissa niin ei tarvitse kestää tätä paskaa 24/7. Odotan vain että jostain muualta löytyis elämää niin vois muuttaa sinne.

Olisitpa introvertimpi. ei paljoa voisi kiinnostaa sun uikutus.

Et tainnut koskaan päästä mopopoikien tarakalle? Kunnon kyydit sä tarttet

Vierailija
93/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ketään landepelleä kuuntele. Olen kuitenkin ajanut autolla 20 vuotta ja tiedän mitä tarkoittaa moottoripyörän tai auton hyvä käsittelytaito. Eihän videolla näkynyt ainottakaan vaativaa ohjausliikettä tuolta typerykseltä. Normaalia kiihdyttelyä.

Vierailija
94/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaan että kyseessä on luuseripojan amisisukki. Niissä piireissä on vielä 60 vuotiaiankin kova juttu kun osaa rassata mopoa tai prätkää.

Vierailija
95/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto :D On taas mopopoika pärissy menemään. Miten saattoi olla noin paljon pokkaa lähteä vaan karkuun ajamaan? Olisi ehkä menettänyt luvat tuohon mopoonsa, mutta sekään ei noita pienillä paikkakunnilla estä niillä ajamasta kun on pula poliiseista ja ei ole paljoa resursseja keskittyä mopopoikiin. Nyt sai sitten ties mitä syytteitä ja joutui maksamaan jopa 360 euroa :D Miten pystyi olemaan noin röyhkeä? Nuoruuden tyhmyyttä?

Tuollainen röyhkimys olisi pitänyt aikoja sitten kiilata nurin!

Vierailija
96/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin luettu. Siis mä sanoin. Voin tummentaa sulle ne mitä sun pitää oppia.

Ota tukeva ote takaa ja pidä kiinni. Muuten putoot.

T: MopoJonne80

Vierailija
97/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita läppäri kii intro kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ollu aina sitä mieltä että nämä mopot voisi kieltää lailla. Ne ovat vain olemassa, jotta pojat voisivat kokevansa olevansa miehiä ja saavansa pesää. Sitten sanotaan että pojat on poikia jne ja ihmetellään sitten aikuisina, että miksi miehillä on isommat palkat kuin naisilla. Eihän tässä maassa edes rangaista rikoksesta vaan silitellään vaan päätä, ainakaan niitä joilla on järkeä päässä tehdä rikoksia tai vääryyksiä jollakin toisella tavalla kuin ryöstää alepan kassa tai pistää moraa kylkeen.

Mua niin välillä vituttaa koko maailma ja sen ihmiskunta, onneksi olen aika introvertti niin saan suurimmaksi osaksi elää ihan omissa maailmoissa niin ei tarvitse kestää tätä paskaa 24/7. Odotan vain että jostain muualta löytyis elämää niin vois muuttaa sinne.

Olisitpa introvertimpi. ei paljoa voisi kiinnostaa sun uikutus.

Et tainnut koskaan päästä mopopoikien tarakalle? Kunnon kyydit sä tarttet

Mopopoikien tarakalle "pääsivät" ne luokan yksinkertaisimmat amismuijat.  Sekä mopopojista että yksinkertaisimmista amismuijista on 30 vuoden kuluttua jäljellä enää puolet kun taidot ei riitä pitämään itseään hengissä.

Vierailija
98/150 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen röyhkimys olisi pitänyt aikoja sitten kiilata nurin!

Niinhän ne yritti kiilata. Lopussa alkoi tutisemaan kädet ja oma mopo kaatus. Onneks kellekään ei sattunut pahasti.

Jonne vs poliisit 10-0

Vierailija
99/150 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain tavalla täytyy nuoren pojan olla jo henkisesti häiriintynyt, että lähtee POLIISIA karkuun. Suurin osa edes paatuneista rikollisista ei lähde poliisia karkuun, puhumattakaan normaaleista ihmisistä. Narsismin/psykopatian merkit näkyvät jo tuossa sosiaalitapauksessa.

Haluat vain uskotella itsellesi niin. Koska haluat pojan kuolemaa. En tiedä' miksi vihaat häntä niin paljon. Mitään todisteita sinulla ei ole tuon pojan narsistisuudesta tai psykopatiasta.

Lapset tykkäävät leikkiä hippaa. Kenties tuo poika hakee huomiota poliiseilta ja nauttii kun kerrankin joku ottaa hänet kiinni ja laittaa hänelle rajat.

Vierailija
100/150 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliiseilla on aina tarve näyttää, kuka määrää. Myös tarve voittaa. Mihinkään käytännön tarpeeseen ei perustu, miksi on pakko saada heti kiinni. Siksi ajetaan yhden kaaharin perässä vaikka 200 kmh oikein yllyttäen pakenijaa ja vaarantaen kaikkien hengen. Sen sijaan pitäisi vain ottaa rekisteri ylös, jolloin kaahari rauhoittuisi ja vaaraa ei enää aiheutuisi.

Jeps. Meidän verorahoilla näytetään vähän.

Joskus sopisi muistaa kuka maksaa sen palkan ja miksi se palkka maksetaan. Minä en ainakaan tuollaisesta maksele mitään. Mutta pitää silti.

En myöskään maksa että mopopoika pudotetaan mopon päältä etälamauttimella.

Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta että en maksa veroja siihen että kuvataan amerikan mallilla romurallivideo useita kilometrejä ja vaarannetaan koko lähitienoo kolmella ajoneuvolla. Ei helveetti. Hyvä ettei lastenvaunuja tai koiranulkoiluttajia tullut alle.

En siis halua maksaa "näyttelystä ja kovistelusta". Haluan maksaa suojelusta että kaikilla olisi turvallista ja siitä että voidaan muistuttaa kansalaisia että tuo on laitonta, lopetahan se. Ja että ne varkaat otetaan kiinni.

Eli pähkinänkuoressa maksan palkkaa poliisille:

Suojelusta, väkivallantekijät kiinni.

Muistuttamisesta jos teen rikkeen vaikkapa liikennevaloissa.

Varkaat kiinni.

Eipä tule oikeastaan rivikansalaiselle muuta tähän listaan. Loput on ilmeisesti ammattiliitto lisänyt listaan ja olisi edes hyvä jos nuo kolme asiaa hoidettaisiin 100% ja vasta sitten alettaisi tekemään ylimääräisiä hommia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi