IS: Mopopoika ajoi röyhkeästi karkuun, vaikka poliisi tuli rinnalle ja sumutti – takaa-ajo päättyi poliisin kaatumiseen
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005595991.html
Ei hitto :D On taas mopopoika pärissy menemään. Miten saattoi olla noin paljon pokkaa lähteä vaan karkuun ajamaan? Olisi ehkä menettänyt luvat tuohon mopoonsa, mutta sekään ei noita pienillä paikkakunnilla estä niillä ajamasta kun on pula poliiseista ja ei ole paljoa resursseja keskittyä mopopoikiin. Nyt sai sitten ties mitä syytteitä ja joutui maksamaan jopa 360 euroa :D Miten pystyi olemaan noin röyhkeä? Nuoruuden tyhmyyttä?
Kommentit (150)
Tuota eikö tuon saisi kiinni ihan myöhemminkin. Poliisikin aiheutti vakavan liikennevaaran osallistumalla tuollaiseen machoiluun ja vielä sumutti lasta pippurisumutteella.
Jos tuo olisi ollut oma poikani niin en minä tuollaisesta maksa veroja että jahdataan nuorta poikaa mahdolliseen kuolemaan.
Ihan oikeasti aika typerää toimintaa. Muutenkin tuollaiset saa myöhemmin kiinni tuntomerkeillä.
Toivottavasti en ole ainoa joka ajattelee näin. Minusta näissä takaa-ajoissa aiheutetaan enemmän vaaraa.
Vierailija kirjoitti:
Tuota eikö tuon saisi kiinni ihan myöhemminkin. Poliisikin aiheutti vakavan liikennevaaran osallistumalla tuollaiseen machoiluun ja vielä sumutti lasta pippurisumutteella.
Jos tuo olisi ollut oma poikani niin en minä tuollaisesta maksa veroja että jahdataan nuorta poikaa mahdolliseen kuolemaan.
Ihan oikeasti aika typerää toimintaa. Muutenkin tuollaiset saa myöhemmin kiinni tuntomerkeillä.
Toivottavasti en ole ainoa joka ajattelee näin. Minusta näissä takaa-ajoissa aiheutetaan enemmän vaaraa.
Siis mitä? Sun poikas käyttäytyy kuin aasi ja susta poliisi on se ääliö tässä tarinassa? Noh, niin makaa kuin petaakin.
Minä kun kuvittelin, että näistä "Ei meidän Gabriel-Alexiina, muiden mukulat ne vaan.." -vanhemmista on jo päästä eroon.
Eräs ystäväni on tehnyt melkein saman mutta jäi myöhemmin kiinni. Hän kertoi että säikähti ja joutui paniikkikohtauksen valtaan. Ei voinut pysähtyä ja häntä jahdattiin. Aikuiset miehet jahtasivat häntä aseistettuina. Hän selvisi hengissä.
Tuollaisesta me maksellaan veroja että joku poika pääsee hengestään. En halua olla osallisena tuollaisessa.
Ottakaa se kuva siitä ja pidättäkää myöhemmin. Sellaisesta minä maksan. Suojelusta en moposodasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Sun poikas käyttäytyy kuin aasi ja susta poliisi on se ääliö tässä tarinassa? Noh, niin makaa kuin petaakin.
Minä kun kuvittelin, että näistä "Ei meidän Gabriel-Alexiina, muiden mukulat ne vaan.." -vanhemmista on jo päästä eroon.
Siis en näe tuossa mitään järkeä. Kolme ajoneuvoa vaarantaa liikennettä enemmän kuin yksi mopo.
Kyseessä on kuolematon teini joka ei tajua mitä tekee ja on varmasti ihan peloissaan.
Haluutko sä tappaa mun pojan? Haluutko. Tuu tänne niin katotaan.
Vierailija kirjoitti:
Olis kai poliisilla järkevämpääkin tekemistä kuin jahdata teinipoikaa. Miten suomen poliisista on tullut niin nyhvelö?
Ja lehtien mielipidepalstat on kesällä aina täynnä vijhaisia kommentteja siitä että miksi poliisi ei tee mopopojille mitään, kun ne saa päivät ja yöt rällätä mopoilla niin ettei saa nukuttua, eikä mopojen virittelyyn puututa, miksi ei niitä ikinä edes pysäytetä jne...
Sit kun poliisi tekee jotain, niin sekään ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis en näe tuossa mitään järkeä. Kolme ajoneuvoa vaarantaa liikennettä enemmän kuin yksi mopo.
Kyseessä on kuolematon teini joka ei tajua mitä tekee ja on varmasti ihan peloissaan.
Niin, tämäkin takaa-ajo olisi voitu välttää. Keksittekö miten?
Vierailija kirjoitti:
Sumutti?? mita jos poika olisi kaatunut ja kuollut moiseen
Se olisi ollut suotavaa. Perhe olisi jäänyt suremaan, muut olisivat olleet iloisia. Tuo poika nimittäin tulee maksamaan yhteiskunnalla paljon.
Tuosta Jonnesta ei kyllä tule mitään suurta. Päätyy johonkin hanttihommiin ja kelan päivärahoille. Kurjuus periytyy.
Ei se rekkari riitä,mistä kukaan tietää ajajaa,sen takia pitää saada kiinni.
Itse ajoin 2kertaa mopolla kyttiä karkuun ja molemmilla kerroilla pääsin.
Vierailija kirjoitti:
Tuommoistahan se pienillä paikkakunnilla on. Ajetaan kilvettömillä mopoilla, jotka on tappiinsa viritetty. Tuota oli jo paljon omassa nuoruudessa.
Kilpi oli, vähän rutussa vain. Ja mikä tappiin viritetty? 60 kulki parhaillaan..
Todella typerää toimintaa poliisilta.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Jonnesta ei kyllä tule mitään suurta. Päätyy johonkin hanttihommiin ja kelan päivärahoille. Kurjuus periytyy.
Jeps paitsi voittaa motokrossin maailmanpyörän ja kusee sun haudalle käsillä seisten. Samalla kun tseersländeri tytöt tanssii taustalla ja heittää volttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämäkin takaa-ajo olisi voitu välttää. Keksittekö miten?
Jos määrärahoja annettaisi vähemmän poliisille niin ei palaisi polttoainetta machoiluun ja liikenteen vaarantamiseen. Mieti jos tuolla hiekkatiellä olisi tullut perhe vastaan koiria ulkoiluttaessa. Sekin olisi voitu välttää jättämällä ralli väliin ja hakemalla poika tunnin päästä kotoa kuulusteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps paitsi voittaa motokrossin maailmanpyörän ja kusee sun haudalle käsillä seisten. Samalla kun tseersländeri tytöt tanssii taustalla ja heittää volttia.
Ha-ha-ha. Kuka tahansa vajaaälyinen osaa ajaa mopoa. Oma kokemukseni mopopojista yläasteelta oli että kuuluivat siihen tyhmimpään viidennekseen. Tunsin kyllä yhden josta myöhemmin tuli kohtuu hyvä rallikuski, oli jo nuorena eri kaliiberia kuin simppelit mopopojat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ha-ha-ha. Kuka tahansa vajaaälyinen osaa ajaa mopoa. Oma kokemukseni mopopojista yläasteelta oli että kuuluivat siihen tyhmimpään viidennekseen. Tunsin kyllä yhden josta myöhemmin tuli kohtuu hyvä rallikuski, oli jo nuorena eri kaliiberia kuin simppelit mopopojat.
Paitsi sinä läskipää. Perseesi on niin veltto ettet pysyisi edes keppihevosen selässä.
Aika moni nainen lähtisi tuon pojan kyytiin mutta jättäisi läskipään hyppimään keppihevosella yksinäisen ruhtinaan kunniakierrosta!
Mopohan on aina lainattu jollekin tuntemattomalle kaverille. Nyt vaan jonnella oli pippurisumutteet naamalla niin aika varma että itse ajoi.
Vähän isompana sitten oikealla moottoripyörällä:
Moposotaaa diee dieee kirjoitti:
Eräs ystäväni on tehnyt melkein saman mutta jäi myöhemmin kiinni. Hän kertoi että säikähti ja joutui paniikkikohtauksen valtaan. Ei voinut pysähtyä ja häntä jahdattiin. Aikuiset miehet jahtasivat häntä aseistettuina. Hän selvisi hengissä.
Tuollaisesta me maksellaan veroja että joku poika pääsee hengestään. En halua olla osallisena tuollaisessa.
Vittu.
Mitä.
Paskaa.
Et voi olla tosissasi. Olet joko tosi naivi tai todella tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vittu.
Mitä.
Paskaa.Et voi olla tosissasi. Olet joko tosi naivi tai todella tyhmä.
Taisit kirjoittaa itsestäsi. Ei kukaan aikuinen käytä tuollaista kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vittu.
Mitä.
Paskaa.Et voi olla tosissasi. Olet joko tosi naivi tai todella tyhmä.
Täytyy olla samaa mieltä tuon lainaamasi kanssa. En minäkään käy töissä ja maksa veroja sen takia että haluaisin tukea poliisien machoilua. Haluaisin kunnon korvauksia verorahoilleni. Maksan poliisille suojelusta en kaahailusta teinipoikien perässä.
Mitä jos niitä juoksukaljailijoita ja pyörävarkaita otettaisi kiinni näiden älyttömien toimintafilmien sijaan.
Pitikö tuo oikein kuvata. Prööön pröön ihan kuin autoelokuvasta. Prööööööön.
Hölömöä poliisit hölömöä.
Älyvapaata toimintaa poliisilta. Tuollainen takaa-ajo mopopojan perässä. Eikö muuta hommaa ole. Ja lopuksi vielä kaatuu. Nolo!