IS: Mopopoika ajoi röyhkeästi karkuun, vaikka poliisi tuli rinnalle ja sumutti – takaa-ajo päättyi poliisin kaatumiseen
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005595991.html
Ei hitto :D On taas mopopoika pärissy menemään. Miten saattoi olla noin paljon pokkaa lähteä vaan karkuun ajamaan? Olisi ehkä menettänyt luvat tuohon mopoonsa, mutta sekään ei noita pienillä paikkakunnilla estä niillä ajamasta kun on pula poliiseista ja ei ole paljoa resursseja keskittyä mopopoikiin. Nyt sai sitten ties mitä syytteitä ja joutui maksamaan jopa 360 euroa :D Miten pystyi olemaan noin röyhkeä? Nuoruuden tyhmyyttä?
Kommentit (150)
Kylläpä oli taitava ajaja tuo poika. Otti ilmeisesti koko takaa-ajon pelinä. Ja voitti sen. Ihan vaan vinkkinä, että kannattaa pyrkiä kilpaurheilun pariin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei olisi hermo kestänyt kuten tuolla poliisilla. Olisin suistanut tieltä ja vetänyt lättyyn.
Joo, onneksi en alkanut naismoottoripyöräpoliisiksi, koska poikahan olisi lentänyt peltoon mun kanssa kisatessa :´D
Oikeasti, poika ajoi hyvin, poliisi hävisi. Ja vähän voisi poliisi miettiä, että kannattaako tuolla tavalla ajaa yhtä mopoa takaa, siinä olisi voinut käydä huonosti. Rekkarihan oli tiedossa ja pojalle olisi voinut läväyttää sakot sun muut myöhemmin. Ja hakea vaikka kotoaan puhutteluun. Ihan turhaa kaahailua.
Liedon juomavedessä on jotain. Naapurikuntalaisena olen vuosikymmeniä ihmetellyt lietolaisten per seilyä. Ihan oikeasti ne urpoimmat ja heikkolahjaisimmat tulevat sieltä. Tiedän perheen, joka muutti toiseen kuntaa Liedosta, mutta lasten vanhat kaverit jäivät, ja he ovat "paikallisiin" verrattuna noloja mopojonneja.
Omituista, että tuossa videossa ei sanottu sanaakaan. Kun poliisi jahtaa, ei huuda, että pysähdy ja kun kaatuu niin ei ärräpäitä lentele. Vai oliko kaikki huudot jälkeen päin poistettu?
Vierailija kirjoitti:
Jonne on nyt kylän sankari.
Jonnen legenda tulee paikkakunnalla elämään aina.
Vierailija kirjoitti:
Ensikerralla 9mm Buranaa pippurisumujen sijaan,
Ja pahimmillaan poliisi osuu viattomiin eläimiin? Näytä lapsiperheitä ja heiden kurittomia kakaroita on kyllä liika, mutta pyssyt voivat osua väärään kohteesen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi kaatui suoralla polulla :-). Anyway, mopolla tuo on hieman epätoivoinen yritys. Mä tein saman aikanaan crossipyörällä. Ei tainnut olla poliisin ihan ylväimpia hetkiä.
Ja lapsesi seuraa isukin jalan jäljissä.
Mä asuin maalla. Kaupungissa ei oikein voi ajaa crossipyörällä ja katuolosuhteissa pakoonpääsy on muutenkin vähän hankalampaa.
Keksitte sitten yhdessä jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei olisi hermo kestänyt kuten tuolla poliisilla. Olisin suistanut tieltä ja vetänyt lättyyn.
Joo, onneksi en alkanut naismoottoripyöräpoliisiksi, koska poikahan olisi lentänyt peltoon mun kanssa kisatessa :´D
Oikeasti, poika ajoi hyvin, poliisi hävisi. Ja vähän voisi poliisi miettiä, että kannattaako tuolla tavalla ajaa yhtä mopoa takaa, siinä olisi voinut käydä huonosti. Rekkarihan oli tiedossa ja pojalle olisi voinut läväyttää sakot sun muut myöhemmin. Ja hakea vaikka kotoaan puhutteluun. Ihan turhaa kaahailua.
Poika kaahasi.
Poliisi teki työtään mallikkaasti. Tuskin on kaahajapojan vanhemmillakaan mitään moittimista, vaikka eipä heiltä tarvi kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika kaahasi.
Poliisi teki työtään mallikkaasti. Tuskin on kaahajapojan vanhemmillakaan mitään moittimista, vaikka eipä heiltä tarvi kysyä.
Niin tuskin on, kun eivät ainakaan oikeuden tuomiosta valittanaat ja pojan antoivat myöntää syyllisyytensä.
Mitä tuohon moottoripyöräpoliisin kaatumiseen tulee, niin poika oli todennäköisesti itselleen tutulla polulla ja raskas moottoripyörä katurenkain on melkoisen haastava ajokki karikkeella. Eikä poliisin kaatumista nähdäkseni pojan syyksi tuomiossa laitettu; muutkin tekoset riittävät kyseiseen tuomioon. "Hänet tuomittiin törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta ja niskoittelusta poliisia vastaan 60 päiväsakkoon"
Ei taida nuo Poliisin moottoripyörät olla kovin ihanteellisia kulkuvälineitä hiekkatiellä. Suoralla tiellä onnistui itsensä kaatamaan.
Valokuvan kanssa parin koulun pihaan ja runkonumere/rekkari ylös niin kaveri on kiinni. Miksi pitää takaa ajaa ja vaarantaa liikennettä. Monesti näissä videoissa näkyy jopa rekkari jolla voi jäljittää osoitteen vaikka heti.
Mikäs se semmonen moottoripyöräpoliisi on, joka kaatuu? :D Noloa!
Olis kai poliisilla järkevämpääkin tekemistä kuin jahdata teinipoikaa. Miten suomen poliisista on tullut niin nyhvelö?
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä oli taitava ajaja tuo poika. Otti ilmeisesti koko takaa-ajon pelinä. Ja voitti sen. Ihan vaan vinkkinä, että kannattaa pyrkiä kilpaurheilun pariin.
Teinit vaan on niin yksinkertaisia, ettei tuo halvaantunenkaan pelota. Joka kakara on oman elämänsä kilpaurheilija......
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se semmonen moottoripyöräpoliisi on, joka kaatuu? :D Noloa!
Mikäs se semmoinen vauvalainen on kun naureskelee poliisin hengenvaarallisille kaatumisille? Jonkun tönöteinin mutsi?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa nyt mitään erityisen taitavaa ole, tosin voi olla, että on rassaillut mopoja koko pienen ikänsä ja siksi ajotuntuma on aina hyvä. Lisäksi todennäköisesti tuntee hyvin tuon seudun hiekkateineen ja piilopaikkoineen jne. niin se antaa vähän etua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonne on nyt kylän sankari.
Jonnen legenda tulee paikkakunnalla elämään aina.
Jep. Sille nauraa kylän koiratkin.
Saisi hävetä silmät päästään jos olisi tuommoinen poika. Saisi hävetä että olisi kasvattanut tuommoisen räkänokan.
Palstamammat ei tajua, että nuo uunoteinit tappaa itsensä noilla ralleiluillaan. Pahimmassa tapauksessa jonkun muun.
Mä asuin maalla. Kaupungissa ei oikein voi ajaa crossipyörällä ja katuolosuhteissa pakoonpääsy on muutenkin vähän hankalampaa.