Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä yhtiömuoto paras tässä tapauksessa?

Vierailija
08.03.2018 |

Kyseessä verkkokauppa jonne sekä tehdään tuotteita, sekä ostetaan tuotteita. Minä olen se joka niitä tuotteita teen, mies hoitaisi verkkokauppaa, tuotteiden ostot, tulostaisi oman työnsä ohella minulle tilaukset jne.

Minulla luottotiedot menneet, alunperin piti tehdä niin, että minä perustan toiminimen. Mutta voiko homman hoitaa niin, että toiminimi onkin miehen nimissä? Saanko minä palkatta työskennellä hänelle?

Entäs sitten osakeyhtiö? Vain minä nostaisin palkkaa, yhtiö olisi kaiketi molempien nimissä.

Mikä olisi meidän kannalta paras ratkaisu? Tuote on hyvä ja toiminta olisi kannattavaa, MUTTA ne minun luottotiedot, jotka varmasti hanlaloittaisivat jollain tavalla. Velaksi meidän ei pidä ostaa, mutta kaikki ennakkoperintärekisterit sun muut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakeyhtiö ja sinulle palkka sieltä, kertyy sitten tyel-vakuutuksesta eläkettäkin.

Vierailija
2/4 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminimi pieneen puuhasteluun, osakeyhtiö rahantekoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellinen kysymys on se, että oletteko naimisissa. Et voi oikein olla osakeyhtiössä johtavassa asemassa.

Jos ette tarvi tosiaan vierasta pääomaa tai maksuaikaa, niin sitten asialla ei ole väliä. Henkilöyhtiö on ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
4/4 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminimessä tulee oletettavasti vaikeuksia ennakkoperintärekisterin suhteen, mikäli tulos jaetaan puolisoiden kesken.

Jos taas sinä olet siellä palkattomana, koko tulos tulee miehellesi verotettavaksi hänen vakityöpaikkansa palkan lisäksi eli huomattavasti suuremmat verot kuin, jos tulot jakautuisivat teille molemmille.