Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulussamme kävi hiljattain muutama CGI:n tyyppi houkuttelemassa opiskelijoita töihin mutta ne käyttäytyi kyllä hiukan tympeästi

Vierailija
08.03.2018 |

Minä olin heille kun ilmaa ja kun muutaman kaverin kanssa juttelin niin ne sai aika teennäisen käsityksen heidän touhusta. Ne sanoi mm. että niillä on paljon työpaikkoja käytännössä IT-alan joka osa-alueella mutta suorastaan kieltäytyi vastaamasta kysymyksiin koskien työpaikkojen paikkakuntia, mahdollisuuksista tehdä osa-aikatyötä ja palkoista. Ihan kun ne olisi pakotettu sinne puhumaan edes jotain.
Saiko muut samanlaisen käsityksen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin näin asiakkaan puolelta en voi kehua CGI:n palvelua. Mitään alle 10 vuotta sitten kehitettyä tekniikkaa ei tarjota, vaan pyritään vaan laskuttamaan vanhalla paskalla. Kun joku projekti tilataan, niin koko projekti on yhden tekijän varassa. Jos on tarve yhdistää 2 eri tekniikkaa/toimintoa, saa asiakas toimia tiedon välittäjänä noiden välissä. Jos ei ole pakko, niin en ikinä tilaa CGI:ltä yhtään mitään.

Vierailija
22/29 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

FutureTalent2019 kirjoitti:

Täällä yksi, joka haki vuoden 2019 Future Talentin kautta sisään ja siitä asti ollut talossa. Pakko sanoa, että oon ollut tyytyväinen. Sain heti täyden palkan trainee-palkan sijaan ja vakinaistettiin koeajan jälkeen. Tykkään erityisesti talon osakesäästöohjelmasta etuna. Koulutuksiakin oon saanut kivasti käydä jos ja kun ne on saanut nivottua omaan ammatilliseen kehitykseen.

CGI on iso toimittaja, joten jos isot projektit kiinnostaa niin tänne vaan. Sain ainakin ihan tarpeeksi mainostoimistopuolella vääntää perusjuttuja, ja tämän talon projektit ja asiakkaat on kivaa vaihtelua siihen nähden. Projektit toki voivat olla hyvinkin pitkiä, useampia vuosia, mutta jos ne alkaa kyllästyttämään niin siitä voi keskustella esimiehen kanssa. Oma motto on, että kunhan on kivaa tulla maanantaisin töihin ;) Konsulteille tietty projektista toiseen vaihtaminen voi olla helpompaa kuin jollain muulla. 

Talo on sen verran iso, että tänne mahtuu varmasti hyvinkin monen näköistä tarinaa. Omani on positiivissävytteinen. Työn kautta olen oppinut paljon uusia asioita, oma tiimini on äärettömän kiva ja palkkataso hyvä. Ylitöitä on saanut tehdä halutessaan (tämä ei varmaan mene ihan jokaisella/joka projektissa näin), etäpäiviä tuetaan ja olen sen myötä työskennellyt useammissa eri kaupungeissa ja ulkomailla. Olen siis sitä mieltä ehdottomasti, että huonomminkin olisin voinut valita :)

Tämä haiskahtaa pahasti rekryosaston kirjoittamalta mainospuheelta.

Mikähän se normaalipalkka mahtaa olla, työnkuvasta ei ollutkaan tarkempaa kertomusta ja millaiset ehdot osake-edussa on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ostaa osakkeita 3% summalla kk-bruttopalkastasi  per/kk niin että työnantaja tarjoaa toisen 3% päälle maksaen siitä myös verot. Voi ostaa osakkaita enemmänkin, mutta tuo 3%/kk on se työnantajan max-tarjous.

Googlaa kurssikehitys CGI GIB

Vierailija
24/29 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeana asiantuntijana maksetaan kohtuullista korvausta, omani on 6.5t, plus tuo 3% osakeohjelma.

Asiantuntijana pysyminen vaatii ammattitaidon ylläpitämistä opiskellen, aika paljolti omana aika.

Vierailija
25/29 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FutureTalent2019 kirjoitti:

Täällä yksi, joka haki vuoden 2019 Future Talentin kautta sisään ja siitä asti ollut talossa. Pakko sanoa, että oon ollut tyytyväinen. Sain heti täyden palkan trainee-palkan sijaan ja vakinaistettiin koeajan jälkeen. Tykkään erityisesti talon osakesäästöohjelmasta etuna. Koulutuksiakin oon saanut kivasti käydä jos ja kun ne on saanut nivottua omaan ammatilliseen kehitykseen.

CGI on iso toimittaja, joten jos isot projektit kiinnostaa niin tänne vaan. Sain ainakin ihan tarpeeksi mainostoimistopuolella vääntää perusjuttuja, ja tämän talon projektit ja asiakkaat on kivaa vaihtelua siihen nähden. Projektit toki voivat olla hyvinkin pitkiä, useampia vuosia, mutta jos ne alkaa kyllästyttämään niin siitä voi keskustella esimiehen kanssa. Oma motto on, että kunhan on kivaa tulla maanantaisin töihin ;) Konsulteille tietty projektista toiseen vaihtaminen voi olla helpompaa kuin jollain muulla. 

Talo on sen verran iso, että tänne mahtuu varmasti hyvinkin monen näköistä tarinaa. Omani on positiivissävytteinen. Työn kautta olen oppinut paljon uusia asioita, oma tiimini on äärettömän kiva ja palkkataso hyvä. Ylitöitä on saanut tehdä halutessaan (tämä ei varmaan mene ihan jokaisella/joka projektissa näin), etäpäiviä tuetaan ja olen sen myötä työskennellyt useammissa eri kaupungeissa ja ulkomailla. Olen siis sitä mieltä ehdottomasti, että huonomminkin olisin voinut valita :)

Tämä haiskahtaa pahasti rekryosaston kirjoittamalta mainospuheelta.

Mikähän se normaalipalkka mahtaa olla, työnkuvasta ei ollutkaan tarkempaa kertomusta ja millaiset ehdot osake-edussa on?

Sama tuntuma tuli itselle. Tyyppi vain aivan randomisti päätti yhtäkkiä hakea tän ikivanhan ketjun esille ja tehdä tuollaisen ylistysvuodatuksen. :DDD Tosi uskottavaa.

Vierailija
26/29 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että ehkä voisin hakea tuohon Future Talent Trainee -ohjelmaan. En sitten kuitenkaan viitsinyt, kun haastattelut ilmeisesti toteutetaan jonkinlaisen työpajapäivän muodossa, johon kuuluu tehtäviä ja kaikenlaista pöhinää. 

Vierailija
27/29 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vaihteeksi oli CGI otsikoissa. Hommana oli tehdä poliisille asehakemusten käsittelyyn järjestelmä. Miljoona oli jo maksettu, mutta mitään ei tullut valmiiksi, ja koko homma jäi sitten kesken. Haluaisitko sinä olla tuollaisessa firmassa töissä? Haluaisitko nimesi liitettävän näihin hienoihin onnistumisiin?

Vierailija
28/29 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt muutama CGI tyyppi työhaastattelussa, olleet melko tympeitä hekin eivätkä siis ole paikkaa saanut. Sellaisia seipään nielleitä jotka suorittavat sitä yhtä heille annettua tehtävää eikä mitään muuta.

Vierailija
29/29 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin, että ehkä voisin hakea tuohon Future Talent Trainee -ohjelmaan. En sitten kuitenkaan viitsinyt, kun haastattelut ilmeisesti toteutetaan jonkinlaisen työpajapäivän muodossa, johon kuuluu tehtäviä ja kaikenlaista pöhinää. 

Ei kenelläkään olisi kokemusta noista CGI:n trainee ohjelmista? Kiinnostaisi muuten hieman, mutta olen lukenut niin paljon paskaa kyseisestä firmasta että mietityttää onko tuollaiseen järkeä osallistua...