Kerrostaloasujat! Kuunteletko aina ennen ulosmenoa, että onko muita rappukäytävällä?
Itsellä tämä tapa.En halua nähä muita asukkaita.
Kommentit (65)
Sen verran kyllä, että jos kuulen että joku on liikkeellä samassa kerroksessa niin odotan sen pari sekunttia, etten ihan kenenkään syliin juokse. Muuten en kuuntele, mutta toisaalta asun ensimmäisessä kerroksessa niin ehkä lyhyempi matka ovelle vaikuttaa myös.
Mutta ymmärrän, jos joku kuunteleekin - opiskelija-asunnossani tein sitä toisinaan, koska en tykännyt kaikista naapureista (kaikki opiskelijoita) ja tyhjänpäiväisistä väkisin väännetyistä keskustelutuokioista jotka tuntuivat olevan vain välttämätön paha heillekin. Kyllähän se voi olla aika rasittavaa ja aikaavievää, mutta ei sille välttämättä ahdistuksen vuoksi voi mitään.
same time exit/entry kirjoitti:
Kun asuu kerrostalossa ja on joukkovainottu, niin aina, kun on lähdössä ulos, rapussa alkaa ovet käydä ja joku/jotkut lähtee "sattumalta" juuri samaan aikaan ulos. Rappukäytävässä voi usein olla usemman tunninkin hiljaista, mutta heti, kun alan valmistautumaan uloslähtöön, niin sitten alkaa tapahtua. Samoin, kun tulen kotiin, niin aina joku tulee ulos tai menee sisään samaan aikaan. Tämä on tyypillinen taktiikka joukkovainoamisessa.
Niin niin, kyllä sattumalta aina vai joku tulla samaan aikaan rappukäytävään, mutta jos se tapahtuu 95 prosentissa tapauksista, niin kuka tahansa ymmärtää, ettei se voi enää ole sattumaa. Eikä noin tapahtunutkaan ennen kuin minua alettiin vainoamaan, törmäsin itse asiassa aika harvakseltaan kehenkään rappukäytävässä.
Mistä vainoajat tietää, että olen lähdössä? 24/7 teknisen tarkkailun avulla.
Miksi olisit niin tärkeä ihminen että juuri sinua vainottaisiin? Mitä niin suurta ja merkityksellistä olet tehnyt? Vai voisiko mitenkään olla,että ne on ihan tavallisia ihmisiä ketkä talossasi asuu ja sinulla on vikaa päässä? Tuskin edes tietävät olemassaolostasi.
Itse asun 4 kerroksisessa talossa ylimmässä. Yleensä jos hissi on liikkeellä niin käytän rappuja. Tai jos kuulen jonkin käyttävän rappuja nin menen hissillä.
Monet introvertit tekevät näin. Ihan normaalia toimintaa. Ei kaikki halua tavata naapureita rappukäytävässä. Eikä se tarkoita mielenterveysongelmia, vaikka monet ekstrovertti-kiusaajat näin näköjään täällä mielellään väittäväkin.
Iltalääkkeiden aika.