Kerrostaloasujat! Kuunteletko aina ennen ulosmenoa, että onko muita rappukäytävällä?
Itsellä tämä tapa.En halua nähä muita asukkaita.
Kommentit (65)
same time exit/entry kirjoitti:
Kun asuu kerrostalossa ja on joukkovainottu, niin aina, kun on lähdössä ulos, rapussa alkaa ovet käydä ja joku/jotkut lähtee "sattumalta" juuri samaan aikaan ulos. Rappukäytävässä voi usein olla usemman tunninkin hiljaista, mutta heti, kun alan valmistautumaan uloslähtöön, niin sitten alkaa tapahtua. Samoin, kun tulen kotiin, niin aina joku tulee ulos tai menee sisään samaan aikaan. Tämä on tyypillinen taktiikka joukkovainoamisessa.
Niin niin, kyllä sattumalta aina vai joku tulla samaan aikaan rappukäytävään, mutta jos se tapahtuu 95 prosentissa tapauksista, niin kuka tahansa ymmärtää, ettei se voi enää ole sattumaa. Eikä noin tapahtunutkaan ennen kuin minua alettiin vainoamaan, törmäsin itse asiassa aika harvakseltaan kehenkään rappukäytävässä.
Mistä vainoajat tietää, että olen lähdössä? 24/7 teknisen tarkkailun avulla.
Lääkitys? Foliohattu- ja skitsofreniavibat tulee, sorry. Ei pahalla, huolestuttaa noi oireet kun kokemusta on lähipiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Kun asuu kerrostalossa ja on joukkovainottu, niin aina, kun on lähdössä ulos, rapussa alkaa ovet käydä ja joku/jotkut lähtee "sattumalta" juuri samaan aikaan ulos. Rappukäytävässä voi usein olla usemman tunninkin hiljaista, mutta heti, kun alan valmistautumaan uloslähtöön, niin sitten alkaa tapahtua. Samoin, kun tulen kotiin, niin aina joku tulee ulos tai menee sisään samaan aikaan. Tämä on tyypillinen taktiikka joukkovainoamisessa.
Niin niin, kyllä sattumalta aina vai joku tulla samaan aikaan rappukäytävään, mutta jos se tapahtuu 95 prosentissa tapauksista, niin kuka tahansa ymmärtää, ettei se voi enää ole sattumaa. Eikä noin tapahtunutkaan ennen kuin minua alettiin vainoamaan, törmäsin itse asiassa aika harvakseltaan kehenkään rappukäytävässä.
Kannattaisi hommata hoitoa psykoosiisi. Vaikka eihän psykoosissa oleva tietenkään usko olevansa psykoosissa.
Sieltähän se tuli kuin apteekin hyllyltä taas. Mutta kiitos palautteesta, sitä aina tarvitaan. Toivottavasti et itse osallistu tuollaisen toimintaan, sillä se on rikollista ja vainoamisesta voi saada 2 vuoden vankeusrangaistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Lääkitys? Foliohattu- ja skitsofreniavibat tulee, sorry. Ei pahalla, huolestuttaa noi oireet kun kokemusta on lähipiirissä.
Eittämättä vilpitön huolesi liikuttaa minua syvästi, mutta valitettavasti se ei tee loppua organisoidulle vainoamiselle, jonka kohteena olen ollut nyt noin viisi vuotta. Lääkkeistä ei siis ole apua, mutta oikeudellisesta avusta, johon minulla itselläni ei ole varaa, sen sijaan olisi.
Hei maalta, kaukaa, kaukaa maalta saa halpoja taloja, jotka ovat keskellä ei mitään. Pankkikin antaa surutta lainaa matalilla koroilla ja pitkillä maksuajoilla. Siellä saa korvessa olla ihan rauhassa.
Ei tarvi erityisesti kuunnella, väkisinkin kuuluu jos siellä joku on. Yleensä en välitä odotella, moikkaan ja lähden omille teilleni, mutta joskus on sellaisiakin päiviä kun ei halua törmätä naapureihin.
Vierailija kirjoitti:
Eittämättä vilpitön huolesi liikuttaa minua syvästi, mutta valitettavasti se ei tee loppua organisoidulle vainoamiselle, jonka kohteena olen ollut nyt noin viisi vuotta. Lääkkeistä ei siis ole apua, mutta oikeudellisesta avusta, johon minulla itselläni ei ole varaa, sen sijaan olisi.
Henkilö voi puhua leikkiä.
Vaistomaisesti vilkaisen jos muitakin liikkeellä, tietoisesti en pyri juttusille onhan sekin mukavaa joskus.
Mutta pääsääntöisesti ihmiset odottavat muut ensin menevät.
En todellakaan ajattele tuleeko naapurit vastaan sanon hei jos tulee ja muuten meen omien hippuloiden kans nopeasti kuin pääsen. Ja ainoastaan toivon ettei ovet kolahda kun hullusti suunniteltu.
Kyllä. Jos on meteliä rapussa odotan hetken ennen kuin avaan. Vanhassa asunnossa naapuri joka teki päinvastoin. Kun kuuli ääniä rapuissa, avasi usein ovensa juuri silloin. Joskus avasi oven juuri kun laskeuduin rapuissa hänen kerrokseen. Hymyili ja sanoi katsovansa oliko tulija yksi toinen naapuri. Jos jollain oli vieraita ja vieras lähdössä hän avasi oven ja kysyi oliko vieras kenellä kylässä. Kyseessä 80 vuotias mummo.
Olen ollut lapsesta asti masentunut ja kiusattu/hyväksikäytetty enkä tiedä enää mitä normaali tarkoittaa. Eli joo.
P.S. Et päältäpäin uskoisi.
Kuulostaa omituiselle. En ole edes tajunnut, että joillakin on tuommoinen tapa. En näe siihen itse syytä. Minusta on ihan kiva törmätä naapureihin. Kamalampaa ois jos ikinä ei näkyis muita asukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos on meteliä rapussa odotan hetken ennen kuin avaan. Vanhassa asunnossa naapuri joka teki päinvastoin. Kun kuuli ääniä rapuissa, avasi usein ovensa juuri silloin. Joskus avasi oven juuri kun laskeuduin rapuissa hänen kerrokseen. Hymyili ja sanoi katsovansa oliko tulija yksi toinen naapuri. Jos jollain oli vieraita ja vieras lähdössä hän avasi oven ja kysyi oliko vieras kenellä kylässä. Kyseessä 80 vuotias mummo.
Joo tuttua. Asennutti itselleen digitaalisen ovisilmän, jonka avulla näkee vaikka viimeisen kuukauden ajalta talletteen rappukäytävän tapahtumista. Ei tarvitse siis avata ovea jatkuvasti kun avaan omaani ja sitten sanoa, että ai se olitkin sinä, ajattelin, että Martta sieltä on tulossa... tekis mieli sanoa, että etkä ajatellut, sullahan on kamerat sun muut...
En välttele. Joskus tosin olen puhuvinani puhelimessa kun vastaan tulee joku ylipuhelias naapuri eikä just silloin voi jäädä juttusille. Eli jos mulla on kiire, kuljen puhelin valmiina kourassa. Hätävarjelua.
Vierailija kirjoitti:
No huh huh! Ei ole käynyt mielessäkään. Mä tuun sellaisella ryminällä että oksat pois. Muut väistää. :)
Arvasin, että tähänkin tulee joku "räväkäs" ekstrovertti paistattelemään sädekehässä :D.
Oon asunut koko ikäni kerrostalossa ja naapurit on mulle täydellisen luonnollinen normaali asia (perfectly natural normal thing niinku Jimin iskä sanoo Amerikan piirakassa) eli en väistele, moikkailin jo lapsena aikuisiakin. Moikkaan myös vanhempieni talossa. Osaan jopa tarvittaessa hymyillä ja jopa vaihtaa muutaman sanan.
T:N35, Vantaalainen lähiölapsi
Tuntuu että suomalaiset on täysin sairas kansa.
joo kyllä, en halua samaa hissii naapurin lapsiperheen kanssa, neonvaan semmosia että "me omistetaan koko rakennus, me saadaan metelöidä niin paljonkun halutaan"
Jos ukko istuu alasti sohvalla tai meillä on tosi sekaista niin kuuntelen että liikkuuko käytävässä joku. Täälläpäin ei ole eteisiä tai väliovia niin haluan naapureiden silmiä säästää. Seinänaapuri lähtee ja palaa takaisin kotiin joka päivä samoilla kellonlyömillä niin että häntä osaan jo vältellä.
Meillä kun ei nelikerroksisessa talossa ole hissiä, niin naapureita välttelevä saisi väijyä kotonaan niin kauan että kuolisi nälkään. Harvoja ovat ne kerrat jolloin mistään kerroksesta ei oven ääntä kuulu jos ihmisten aikaan liikkuu.
Yritän vältellä paskanaamanaapureita viimeiseen asti. En kestä kerrostaloasumista.