Apuja! Erikoinen tilanne opettajan takia!
Asun entisessä itäblokin maassa ja käyn mieheni kanssa yksityistunnilla kerran viikossa opiskelemassa maan kieltä. Olen ostanut tosi hyvän oppikirjan ja työkirjan ja tehnyt tehtäviä innokkaasti pitkälle eteenpäin. - Nykyisin opettaja on alkanut napata minun kirjani nenäni edestä. Olen osoittanut, että se ei käy, mutta viesti ei mene perille. - Haluan siis katsoa sitä omaa kirjaani, johon olen jo kirjoitellut tehtävien vastauksia ja sanojen suomennoksia yms. - Mitä sinä tekisit, jos sinulle kävisi näin? Opettaja osaa hyvin englantia.
Kommentit (19)
Opettelisin kirjoittamaan suomea ilman turhia välimerkkejä.
Pitäisin kirjaa piilossa.
Oikeasti kylläkin vaihtaisin opettajaa.
Ostaisin yhden kirjan lisää ja antaisin sen opettajalle, kun hän kirjaa tarvitsee.
Kiitos! Minä kerron opettajalle teidän kommentistanne! (olen ap.)
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin yhden kirjan lisää ja antaisin sen opettajalle, kun hän kirjaa tarvitsee.
Kokeilin jo sitä, että sanoin: "Minun täytyy varmaan ostaa toinenkin kirja." - Ei vaikutusta. (olen ap.)
Vierailija kirjoitti:
Aivan! Ekassa viestissäni tulisi olla pilkku kohdassa: "asun... , ja käyn". Kiitos korjauksestasi.
Ehkä opettaja haluaa, että tunnilla vastaat spontaanisti, et valmiiksi kirjoittamiasi vastauksia.
Sanot ystävällisesti ja ihan suomeksi, että annapas olla lääppimättä sitä minun kirjaani, tai saat tuta mitä tapahtuu, kun alkaa kansakoulupohjalta suomalaiselle vettuileen, PER*ELE!
Siis tarvitseeko omaan käyttöönsä vai onko huomannut, että katsot sieltä vastaukset etkä mieti päässäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan! Ekassa viestissäni tulisi olla pilkku kohdassa: "asun... , ja käyn". Kiitos korjauksestasi.
Ymmärtämisessä on näköjään ongelmia. Eikä tuohon kuulu pilkkua.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä opettaja haluaa, että tunnilla vastaat spontaanisti, et valmiiksi kirjoittamiasi vastauksia.
Muuten tämä olisi ok, mutta kyse on tehtävistä, joita opettaja ei ole minulle opettanut, vaan jotka olen itse omatoimisesti tehnyt. Ei ole oikein kuulustella asioita, joita ei ole vaivautunut ensin opettamaan. (olen ap.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtämisessä on näköjään ongelmia. Eikä tuohon kuulu pilkkua.
Kyllä siihen kuuluu pilkku.
Haluaisin siis vain, että opettaja olisi kohtelias. Sitä en ymmärrä, millä logiikalla nämä entiset kommunistit asioita ajattelevat, eikä se minua kiinnosta. Haluaisin vain pitää sen, mikä on minun. Olenhan tunneilla vapaaehtoisesti ja ihan omasta kiinnostuksestani.
Minä pitäisin kättä tiukasti kirjan päällä aina opettajan lähestyessä, saisi siinä sitten alkaa repiä sitä mun käsistäni väkisin, jos viitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä pitäisin kättä tiukasti kirjan päällä aina opettajan lähestyessä, saisi siinä sitten alkaa repiä sitä mun käsistäni väkisin, jos viitsisi.
Tämä taitaa olla paras vaihtoehto. Otan tämän käyttöön. Ehkä se opettajakin lopulta tajuaa, että "jokin meni pieleen". Kiitos!
Istu kirjan päällä ja ota opit käytäntöön mitä tehtäviä olet tehdessäsi oppinut
Tätä te ette usko: Minulla välähti lopultakin! Tajusin, että mun on pakko jotenkin laittaa kirjaan lenkki, jolla pitää kiinni. Etsin ja löysin kaukoputken, josta sain napattua kapean, vyön kaltaisen sopivan pitkän hihnan. Tein kirjan takakanteen viillon ja eikun nauha siihen. Nyt se riivatun teos on helppo pitää kaulassa! :D (olen ap.)
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin nähdä sen opettajan, joka ottaisi minulta kirjan vastaavassa tilanteessa. Istuisin kirjan päälle ja hymyilisin opettajalle ystävällisesti.
Vaihtaisin opettajaa.