Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo meinaa, että pari sataa lounaisiin kuussa on liikaa?

Vierailija
07.03.2018 |

Ja sitten 150€ kampaaja ( 6vko välein?) hänelle on ihan erijuttu, + päälle muut kosmetiikat ja hiustuotteet joita on paljon. Ja kyllä, tienaan enemmän mutta silti ”mun herkkulounaat työpäivisin vie perheen rahoja!”

Miten muissa perheissä vastaavat asiat, rahan käyttö, syömiset ja kampaajat?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaimosi edes tietää, mihin rahasi käytät? Jos lapsilla on katto päänsä päällä ja joka päivä ruokaa, niin aikuisilla ei ole mitään sanomista toistensa rahankäyttöön.

Vierailija
22/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten kenellekään voi olla sanomista toisen rahankäytöstä? 

Sitä ei kuule uskokaan mistä kaikesta perheissä riidellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää alat syömään pelkkää hernekeittoa ja vaimolta hiukset aina muliksi ja peruukki päähän. Säästö on mitä melkoisin.

Vierailija
24/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sää alat syömään pelkkää hernekeittoa ja vaimolta hiukset aina muliksi ja peruukki päähän. Säästö on mitä melkoisin.

Näytäpä viestiketjua vaimollesi :D

Vierailija
25/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä. Nauttikaa keväästä, talvisota ja talvikin alkaa olla jo takanapäin.

Vierailija
26/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi vedellä aika paljon sitte laimentaa sitä sun purkkihernekeittoa, niin riittäisi useammaksi päiväksi samasta purkista syädä.

Vierailija
27/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten kenellekään voi olla sanomista toisen rahankäytöstä? 

Sitä ei kuule uskokaan mistä kaikesta perheissä riidellään.

Ja 99.99999% riidoista aloittaa nainen päsmäröinnin tarpeensa takia

Vierailija
28/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten 150€ kampaaja ( 6vko välein?) hänelle on ihan erijuttu, + päälle muut kosmetiikat ja hiustuotteet joita on paljon. Ja kyllä, tienaan enemmän mutta silti ”mun herkkulounaat työpäivisin vie perheen rahoja!”

Miten muissa perheissä vastaavat asiat, rahan käyttö, syömiset ja kampaajat?

Kuuntelin ton saman laulun kesällä. Sanoin vaan, että tieaan kolme kertaa enemmän ja maksan 85% kaikesta mitä meillä on, niin kyllä mä jumalauta omalla liksalla safkaan miten mua huvittaa. Jos rutina jatkuu tyhjästä, niin rouva on hyvä ja tekee joka päivä eväät mulle töihin mukaan ilman rutinoita. Mä en sano koskaan sille ettei ole rahaa.  Loppu vinkuminen siihen ja safkaan niinku ennenkin lounaita.

Vierailija
29/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku negatiivinen ihminen alapeutkuttaa täällä.

Vierailija
30/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa mikä summa lounaisiin!!!!!!!!!!!Kampaaja on siis niin eri juttu!

Vierailija
31/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä oikeesti osaa eväitä tehdä? Paljon halvemmaksikin tulee kun niitä näkräilet sitten illat pitkät, seuraavan päivän eväitä aina töihin.

Vierailija
32/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä lounaat ainoa sun oma juttu, mihin rahaa laitat vai ainoastaan jäävuoren huippu? Sopikaa joku summa, jonka kumpikin voi käyttää pelkästään itseensä, niin että muun perheen ei tarvitse venyttää penniä sen vuoksi. Jos sinä päätät käyttää sen summan syömällä kalliita lounaita, niin ei pitäisi olla kellään mitään valittamista.

Vierailija
33/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla ei ole mitään rutisemista työpaikkalounaista. Ei kuulu vaimon asioihin, juntti idiootti vaimo sulla. Miehen nälkä on aina etusijalla perheessä, sitten tulee vaimo ja lapset. Jos rahantekokone ei pysy vireessä, ei tule rahaa perheellekään.

Vierailija
34/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä kuussa. Esim. Endorin metsäkuussa parilla sadalla saa jo melkein vuoden lounaat.

Vierailija
35/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä oikeesti osaa eväitä tehdä? Paljon halvemmaksikin tulee kun niitä näkräilet sitten illat pitkät, seuraavan päivän eväitä aina töihin.

Tuloistahan se on kiinni tarviiko miettii eväitä.

Vierailija
36/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs se sun monsteri-citymaasturi? Ja vaimolla joku pikku pösö.

Mitä lisäarvoa tälläinen omasta päästä repäisty väittämä tuo aloittajan pohdintaan pariskunnan itseensä käyttämien rahojen tasapuolisuudesta?

Vierailija
37/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti sinulta.

Pitäkää sitten vaikka kuukausibudjetteja siitä mitä kukanenkin saa itseensä käyttää niin luulisi ettei sen jälkeen jää kellekään epäselväksi mihin sitä rahaa saa mennä ja mihin ei.

Hyvä ehdotus. Meillä suhteessa toiminut hyvin ns kuukausiraha molemmilla vanhemmilla jonka saa käyttää niin kuin tykkää ja loput rahat perheen yhteisiin menoihin. :)

Vierailija
38/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä noi on aivan balanssissa noi menot, kun aletaan vertailemaan ja omillaan saa todellakin tehdä mitä lystää.

Tiedän itse lounaspaikkoja käyttävänä et se on sievoinen summa. MUTTA sillä rahalla saa vaihtelua ja monipuolisen lounaan. Jos itse tekisin eväät,niin saisin aina samaa. Lisäksi lounastauko on mulle semmonen henkireikä, kun pääsee hetkeksi pois työmaalta. Sen jälkeen loppupäivä menee ihan siivillä. Siksi kannan rahani lounasravintolaan.

Vierailija
39/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kummallakin tuhlaustahaa 250 e kk.

Kummankin palkka tulee yhteiselle tilille, josta maksan kaikki laskut.

Se mitä kuun jälkeen jää, teen ylimääräisen lyhennyksen.

Itse ostan omalla rahallani bussilipun enkä juuri mitään muuta. Kosmetiikkaan minulla menee max 10 e kk, siskoni on Lumenelle töissä ja saamme jouluna tuotekorin ja itse saan synttäreinä meikkejä jne.

Vaatteeni ovat lähes kaikki siskoni vanhat, syksyllä ostin talvikengät kirppikseltä, muuta en ole ostanut.

Saan lounassetelille saldoa työnantajalta n 200 e kk, josta maksan verotusarvon. Kortti käy maksuvälineenä lähikaupassa, itse käyn lounaalla max kerran kk.

Itse olen vuosia ottanut eväät mukaan.

Käytännössä en läheskään joka kk lisää itselleni ko rahaa, koska en tarvitse rahaa. Mieheni sen sijaan käyttää koko rahat itseensä, ja siihen hänellä on oikeus.

Niin kauan kun laskut tulee maksettua ja lapsilla on ruokaa, en puutu mieheni kulutukseen.

Vierailija
40/56 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies valittaa siitä, kun käyn kolmen kuukauden välein kampaajalla. En ole koskaan valittanut sen työpaikkalounaista, jotka maksaa vähintään 8 euroa päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme