IL: Keski-ikäinen Henri on harrastanut seksiä kerran elämässään - haaveilee parisuhteesta
Henristä on käsittämätöntä, että ihmiset valittavat, jos seksissä on parin kuukauden tauko. Henrin mielestä nämä ihmiset voisivat silloin pysähtyä ajattelemaan, onko tilanne kuitenkaan niin kauhea.
- Ihmiset voisivat myös muistaa, että on olemassa lukuisia ihmisiä, jotka saavat seksiä hyvin harvoin, jos ollenkaan. Jotkut ihmiset pitävät parisuhteita ja seksiä itsestäänselvyytenä, mutta kaikille ne eivät ole itsestäänselvyyksiä.
Herättääkö henrin tapaus ajatuksia Mammoissa
Kommentit (112)
Ihan on tilanteesta kiinni. Kieltämättä parisuhteessa -ainakin tässä iässä- seksi kerran parissa kuukaudessa on vähän. Minusta se kertoisi jo ongelmasta suhteessa. Sitten taas sinkkuna ei tuo mikään paha ole. Olen sinkkuna ollessani (kuten nyt) ollut vuosiakin ilman seksiä. Tietty seksiä tekee näinäkin aikoina mieli, mutta on ihan eri asia kuin seksittömyys silloin, kun on kumppani.
Minä olen yhteiskuntavelvollisuuteni hoitanut. Ihan omasta aloitteestani aloin iskemään masennuksesta sairaslomalla olevaa nörttiä miestä, joka ei ollut kokenut naisläheisyyttä noin neljään vuoteen. Oli muuten upea löytö koko mies.
Että älä ala mulle kitisemään "kun naiset vaan odottaa niitä hunks-alfoja leveiden leukaperien ja paksun lompakon kanssa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten seksuaalisuus ei ole vakio. Joku voi olla vuosiakin ilman, joku taas kärvistelee muutaman päivän tauon jälkeen. Nämä ovat myös henkilökohtaisia asioita, eikä omaa seksielämää tarvitse hyväksyttää muiden kautta. Tämän ymmärtäminen tekisi Henrillekin hyvää.
Eihän kyse ole läheskään aina haluttomuudesta. Kaikki voivat olla vuosia ilman seksiä, kukaan ei siihen kuole. Ihminen voi myös haluta seksiä todella paljon, mutta olosuhteiden syystä (ei esim puolisoa) joutua olemaan ilman seksiä. Itse kärvistelen koko ajan ja hirvittävä olo puutteen takia. En siltikään halua irtosuhteita vaan oman miehen.
Kaikista hirveintä se seksittömyys kyllä on, jos se tulee parisuhteeseen.
No eihän ole! Parisuhteessa on kuitenkin siihen ainakin teoreettinen mahdollisuus, ikisunkkuna ei. Jos on seksittömässä parisuhteessa, niin
1) on kuitenkin saanut parisuhteen
2) joskus on ollut seksiäkin.
Sinkkuna se vasta tuskaisaa on, kun ei seksiä ei ole näkyvissä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitä vartenhan tuollaiset miehet ovat, että olisi jotain vihattavaa ja halveksittavaa!
Me too kampanjan uhri. Henri ei uskalla lähestyä naista.
Oikein hyvä jos ei uskalla ahdistella naista. Siitä oli metoossa kyse. Belgiassa muuten juuri tällä viikolla sai ensimmäinen mies sakot seksismistä, oli huo*itellut poliisia, 3 000 euroa sakkoa.
Muutos on hieno asia :)
Enpä jaksa uskoa, että noita sakkoja koskaan maksetaan.
naine36 kirjoitti:
Ihan on tilanteesta kiinni. Kieltämättä parisuhteessa -ainakin tässä iässä- seksi kerran parissa kuukaudessa on vähän. Minusta se kertoisi jo ongelmasta suhteessa. Sitten taas sinkkuna ei tuo mikään paha ole. Olen sinkkuna ollessani (kuten nyt) ollut vuosiakin ilman seksiä. Tietty seksiä tekee näinäkin aikoina mieli, mutta on ihan eri asia kuin seksittömyys silloin, kun on kumppani.
Itsellä kyllä on kovat halut vaikka ei kumppania ole. Seksiä ei ole siis yhtään. Jos seksiä olisi edes tuon kerran pari kuussa, niin jo oltaisiin voitolla. Oma tarpeeni on kyllä enemmän kuin tuo, mutta itse kyllä kärsin siitä eniten, ettei seksiä ole koskaan. Harvakseltaan seksiä parisuhteessa on kyllä paljon parempi asia kuin ei koskaan seksiä. Itse en näe, että seksittömyys parisuhteessa kertoisi ongelmista. Kaikenlaisia kausia parisuhteeseenkin mahtuu, ei aina seksiä ole paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista, että hänellä on seksi ykkösenä mielessä, että se puuttuu.
Jos olisin hän, valittaisiin ensisijassa tyttöystävä tai vaimon puutetta. Siis kumppanin puutetta. (seksi tulisi sitten toki mahdollisesti sen seurauksena) Ei ihme, ettei hänellä tärppää, kun se oleellisin on seksi.
Paljon mahdollista, että toimittaja on ottanut aiheeseen lähestymistavan seksin kautta. Myyvempi otsikko. Haastattelukin on sitten tehty "seksi edellä".
Vaikka täällä usein ajatellaan, että mies haluaa vain seksiä, niin elämä on opettanut, että syvä tarve yhteyteen ja rakkauteen koskee kumpaakin sukupuolta. Kovassa maailmassa se vaan usein unohtuu, jopa ihmiseltä itseltään.
Minullekin jäi sellainen mielikuva, että tuo seksikeskeisyys oli lähinnä toimituksen sisältöä. On myyvempää sanoa, että keski-ikäinen mies on saanut seksiä vain kerran, kuin että vammainen mies on jäänyt parisuhteiden ulkopuolelle. Niissä osissa, joissa Henri itse puhui, ei minusta seksi tai sen puute ollut ensimmäinen asia. Päinvastoin itseasiassa.
Vierailija kirjoitti:
naine36 kirjoitti:
Itsellä kyllä on kovat halut vaikka ei kumppania ole. Seksiä ei ole siis yhtään. Jos seksiä olisi edes tuon kerran pari kuussa, niin jo oltaisiin voitolla. Oma tarpeeni on kyllä enemmän kuin tuo, mutta itse kyllä kärsin siitä eniten, ettei seksiä ole koskaan. Harvakseltaan seksiä parisuhteessa on kyllä paljon parempi asia kuin ei koskaan seksiä. Itse en näe, että seksittömyys parisuhteessa kertoisi ongelmista. Kaikenlaisia kausia parisuhteeseenkin mahtuu, ei aina seksiä ole paljoa.
Samoin.
Seksuaalista epätasa-arvoa on pyritty vähentämään aktiivisella homotuksella. Kovin moni mies ei ole kääntynyt heterosta homoksi. Jos 80 % miehistä olisi homoja, seksuaalinen epätasa-arvo voisi olla miehen eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten seksuaalisuus ei ole vakio. Joku voi olla vuosiakin ilman, joku taas kärvistelee muutaman päivän tauon jälkeen. Nämä ovat myös henkilökohtaisia asioita, eikä omaa seksielämää tarvitse hyväksyttää muiden kautta. Tämän ymmärtäminen tekisi Henrillekin hyvää.
Eihän kyse ole läheskään aina haluttomuudesta. Kaikki voivat olla vuosia ilman seksiä, kukaan ei siihen kuole. Ihminen voi myös haluta seksiä todella paljon, mutta olosuhteiden syystä (ei esim puolisoa) joutua olemaan ilman seksiä. Itse kärvistelen koko ajan ja hirvittävä olo puutteen takia. En siltikään halua irtosuhteita vaan oman miehen.
No eihän ole! Parisuhteessa on kuitenkin siihen ainakin teoreettinen mahdollisuus, ikisunkkuna ei. Jos on seksittömässä parisuhteessa, niin
Sinkkuna seksiin on hyvä mahdollisuus, parisuhteessa se saattaa vaatia suhteen päättämisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan 'saanut' seksiä. Parikymppisenä olen kyllä ainakin omasta ja luultavasti naisen kaverien mielestä seurustellut jotain neljä vuotta naisen kanssa joka ei halunnut seksiä minun kanssani. Käytiin kyllä ulkona yhdessä, vietettiin iltaa enimmäkseen naisen kaverien kanssa, jollain ulkomaanreissullakin yhdessä, kummankin vanhempien luona yms.
Ja sen jälkeenkin useamman kerran naisten kanssa hyvin seurustelunomaisissa suhteissa, mutta seksiin ei suostuta.
Ja tälläkin hetkellä mulla on kyllä fb-kaverilistalla aika monta sinkkunaista joille voin laittaa viestiä ja lähtevät kyllä mun kanssa ulos kun olen aika hauska tyyppi, mutta seksin suhteen ei tulee pakit, yöksikin on tarjottu mahdollisuutta jäädä mutta sohvalle nukkumaan.
Tämä on syönyt kyllä itsetuntoa todella pahasti, mutta toisaalta yksinäisyydestä ei tarvitse kärsiä.
Minulle jäi jutusta vaikutelma, että Henri on valtavan ujo ja hänellä on huono itsetunto, ja oletus ettei kukaan halua häntä. Tällainen näkyy ulos torjuvana ja sulkeutuvana käytöksenä, ja ettei huomaa jos joku pitää tai tekee aloitteen. Asenteesta tulee itseään toteuttava ennuste.
Jos Henri on mukava ja söpö, joku fyysinen vaiva ei ole este vaan hidaste (en tiedä millaista vaivaa hänellä on, pakkoliikkeitäkö tai jotain)
Tinder-ulille on varmaan siinä 200 kertaa sanottu, ettei Tinder ole elämä, eikä se edusta elämää. Että oikeasti ihmiset pariutuvat harrastuksissa ja ystävien kautta. Mutta turhaan, uli vastaa "mutta kun Tinderissä"....
Mutta kyllä ulikin saa seksiä Tinderissä, se ei vaan sitten ole heteroseksiä. Homoseksiä voi hyvin käyttää tässä, ei-toivotut vonkaamiset tuntuu naisista ihan yhtä kiehtovilta kun heteromiehestä tuntuu homomiesten lähestymiset. Saahan niitä, mutta ei niistä mitään kostu, mikäli ilmaus sallitaan.
Mutta uli ulisee vaan. Eikä täällä ole miesvihaa (paitsi se yksi sukunimi-asperger). Mutta uli-inho on eri asia, sitä on ja ihan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan 'saanut' seksiä. Parikymppisenä olen kyllä ainakin omasta ja luultavasti naisen kaverien mielestä seurustellut jotain neljä vuotta naisen kanssa joka ei halunnut seksiä minun kanssani. Käytiin kyllä ulkona yhdessä, vietettiin iltaa enimmäkseen naisen kaverien kanssa, jollain ulkomaanreissullakin yhdessä, kummankin vanhempien luona yms.
Ja sen jälkeenkin useamman kerran naisten kanssa hyvin seurustelunomaisissa suhteissa, mutta seksiin ei suostuta.
Ja tälläkin hetkellä mulla on kyllä fb-kaverilistalla aika monta sinkkunaista joille voin laittaa viestiä ja lähtevät kyllä mun kanssa ulos kun olen aika hauska tyyppi, mutta seksin suhteen ei tulee pakit, yöksikin on tarjottu mahdollisuutta jäädä mutta sohvalle nukkumaan.
Tämä on syönyt kyllä itsetuntoa todella pahasti, mutta toisaalta yksinäisyydestä ei tarvitse kärsiä.
Mikähän sussa on vikana?
Ymmärrän Henriä, käsi sydämellä, kuin moni ihan normi nainen alkaisi vammaisen kanssa? Minä en.
Mitä te miehet tarkalleen ottaen sitten oikein odotatte?
Kauhea poru itku ja hammasten kiristys jos joku mies ei siitä tai tästä sattuneesta syystä ole saanut seksiä. Se on nyt sitten kaikkien maailman naisten syy.
Heidänkö (meidänkö) pitäisi siis olla valmiina helmat hampaissa jokaisen uroon edessä ettei kukaan vaan jäisi ilman? Onko seksin saaminen miehille ihmisoikeus, naiselle velvollisuus antaa, kenelle tahansa, miellyttää ao. itseä tai ei. Ettei kukaan jäisi ilman?
Minä en siihen suostu. Olen ennen kaikkea ihminen ja nainen. En kaniini.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te miehet tarkalleen ottaen sitten oikein odotatte?
Kauhea poru itku ja hammasten kiristys jos joku mies ei siitä tai tästä sattuneesta syystä ole saanut seksiä. Se on nyt sitten kaikkien maailman naisten syy.
Heidänkö (meidänkö) pitäisi siis olla valmiina helmat hampaissa jokaisen uroon edessä ettei kukaan vaan jäisi ilman? Onko seksin saaminen miehille ihmisoikeus, naiselle velvollisuus antaa, kenelle tahansa, miellyttää ao. itseä tai ei. Ettei kukaan jäisi ilman?
Minä en siihen suostu. Olen ennen kaikkea ihminen ja nainen. En kaniini.
Sinäpä sen sanoit. Helmat hulmuamaan mammat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista, että hänellä on seksi ykkösenä mielessä, että se puuttuu.
Jos olisin hän, valittaisiin ensisijassa tyttöystävä tai vaimon puutetta. Siis kumppanin puutetta. (seksi tulisi sitten toki mahdollisesti sen seurauksena) Ei ihme, ettei hänellä tärppää, kun se oleellisin on seksi.
Paljon mahdollista, että toimittaja on ottanut aiheeseen lähestymistavan seksin kautta. Myyvempi otsikko. Haastattelukin on sitten tehty "seksi edellä".
Vaikka täällä usein ajatellaan, että mies haluaa vain seksiä, niin elämä on opettanut, että syvä tarve yhteyteen ja rakkauteen koskee kumpaakin sukupuolta. Kovassa maailmassa se vaan usein unohtuu, jopa ihmiseltä itseltään.
:D
Tämän pastan nimi pitäisi muuttaa pikemminkin feministiseksi miesvihapalstaksi. En ymmärrä mistä tuo naisten järjetön viha ja hyökkäys naisettomia ja muutenkin syrjittyjä miehiä kohtaan oikein kumpuaa? Mitä pahaa me seksiä saamattomat miehet olemme tehneet teille naisille, häh!? Vastatkaa!!!!!
Sanoisin että naiset on alunperin tehneet pahaa meille at-miehille ja sitten vielä sen päälle kaikki mammat hyökkää meidän yksinäisten ja elämässään huonommin pärjäävien miesten kimppuun kuin hyeenalauma ja raatelee hengiltä.