Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä älyllisesti heikkolahjaisen kannattaisi hakea opiskelemaan?

Vierailija
07.03.2018 |

Mitä älyllisesti heikkolahjaisen kannattaisi hakea opiskelemaan peruskoulun jälkeen?
Vaikeuksia kielissä, matikassa, luetun ymmärtämisessä, käytännön töissä ja mitään erityisosaamista ei ole. Älykkyysosamäärä noin 80. Mitä suosittelette? Keskiarvo vähän yli seiskan ja esimerkiksi kotitaloudesta, kuviksesta ja käsitöitä sain kaikista nelosen tai vitosen.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kannatan aktiivimallia ja en todellakaan mitenkään laiskottele, vaan pohdin ihan tosissani miten näin typerää ihmistä kukaan töihin huolisi ja missä koulussa olisi oikeasti mahdollista pärjätä.

Tuohon valmaan aion tutustua tässä paremmin ja muutenkin vielä tutkia eri vaihtoehtoja.

Ihan sellaisessa kunnossa olen, että raksalla voisin pärjätäkin. Kai silläkin elättää itsensä voi.

Ap

Asenteesi on hyvä. Mulla vaan aktiivimallit ja pakotus veti paskaksi kaiken minkä sain aikaan. Tavoite oli kuitenkin päästä näistä tukiaispaskoista eroon ja pärjätä omillaan mielummin lopun elämää. Enkä puhunut mistään Johanna Tukiaisista vaan pahemmasta. Jos nyt tavoitteet ja terveys meni lopullisesti niin kyllä minut vedettiin viemäriin aika rumalla tavalla.

Enkä ole ainoa.

Vierailija
62/66 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, 61.

Sppiögjkslsp tarvitsevat kemiaa jja fysiikkaa, minulla oli molemat 5, samoin kotitalouse.

Nyt idä Haka luovi kk kau siiivojaksi, kyllä sillä palkaksi lääkäri.

Applenuusi versio on 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis 16-vuotias, mukana politiikassa ja kirjoitat paremmin kuin suurin osa aikuisista. Ei kovin heikkolahjaiselta vaikuta.

Vierailija
64/66 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu tämän ketjun luettuani siltä, että käytät ns. heikkolahjaisuuttasi tekosyynä sille, että et voi tehdä sitä etkä tätä, mitä sinulle täällä ehdotetaan. Että ei mun kannata tuohon ryhtyä kun ei siitä varmaan mitään tule, koska en osaa tai en pysty.

Sä olet vielä nuori, joten ehdit kyllä löytää sen oman juttusi, joten kokeilemaan rohkeasti, sittenhän sen näkee onnistuuko! :) Joku ehdotti täällä merkonomin opintoja, jotka nekin tyrmäsit matikan takia. Mä itse olen merkonomi eikä ne opinnot olleet vaikeita, ja mulla itselläni oli aikanaan peruskoulun päättötodistuksessa matikan arvosana 5. Silti selvisin ko. opinnoista hyvin. Toki jos numerot ei ole hallussa, niin ei kannata sitä toimistopuolen koulutusohjelmaa valita.

Vierailija
65/66 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tässä vähän liioitteluakin mukana, koska olen todella pettynyt itseeni. Surettaa, kun ei kuitenkaan ole samanlaisia mahdollisuuksia kuin muilla. Siinä tulee sellainen olo, ettei kannata edes yrittää enää kovemmin, vaan mennä sieltä, mistä aita on matalin. Olen aina halunnut akateemisen koulutuksen, mutta ihan rehellisesti sanottuna älykkyyteeni ei siihen riitä, vaikka kuinka yrittäisin. Amiksesta varmasti selviäisin, koska siellä on myös enemmän tukea tarjolla, kuin lukiossa.

Ap

Vierailija
66/66 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinne politiikan maailmaan on eksynyt niitä minun kaltaisiani myös, jopa eduskuntaan asti. Niistä ei ole seurannut mitään hyvää, kuten varmasti olette huomanneet. Se tuo toivoa minullekin, sillä joku kaltaiseni voisi tyhmyyksissään äänestää minuakin. Ehkä kuulette minusta vielä joskus...😈

Ap