Miksi kukaan omistaa enää tänä päivänä keittokirjaa kun kaikki reseptit löytyvät netistä?
Ja luulisi että se kirja menee sitten sotkuun jos se on siinä kokatessa lähellä? + vievät tilaa
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lapsuudesta saakka keräämiä reseptejä kansiossa ja nyt kun olen 40-vuotias niin niitä on kertynyt kansioon lähemmäs sata. Osa resepteistä on myös muistoja, lapsen hataralla käsialalla kirjoitettuja kun edesmennyt mummu saneli. :,) Tuo kansio on minulle reseptien lisäksi myös rakas muisto mummusta.
En ikinä vaihtaisi sitä mihinkään tabletin tai älypuhelimen räpläämiseen. Kuulostan nyt varmaan teistä "älynuorista" vanhalta kalkkikselta, mutta tunnelma ruokaa laittaessa on ihan erilainen.
Aikuiset on aina olleet lasten mielestä vanhoja.
Lapset ovat aina kuvitelleet ymmärtävänsä asioita paremmin kuin aikuiset.
Se kuuluu keskeneräisen kehityksen luonteeseen, ja on liikuttavan huvittavaa.
Kun ei se ole sama asia. Ne omat kultaiset reseptit lapsuudesta eivät ole sama asia, jos googlaat jostain jonkun reseptin.
Mulla on hyvä keittokirja mutta pääasiassa käytän nettiä. Kirja on kyllä parempi koska se ei sammu kesken kaiken.
Mä tykkään kirjotella, onhan kalenterikin vanhanaikainen, kun voi laittaa sähköisesti esim. puhelimeen, mutta jotenkin kiva, kun on paperiversio. Ja keittokirja voi olla sisustuselementti. :D Ja siellä voi olla perheen omia reseptejä, ei kaikki löydy sähköisesti..
Pro-ihmiset kokkaa ilman reseptejä. En käsitä miten tällainen perustaito ei ole hallussa. Kaupasta ostetaan sokerihiilarishittiä ja mussutellaan elimistö piloille.
Netissä olevat ohjeet katoavat tosi helposti, eikä osaa noista kirjojen ohjeista löydy mistään kun eivät ole trendikkäitä.
Mulla on paljon keittokirjoja. Tykkään selailla niitä suunnitellessani viikonlopun tai juhlapyhien ruokia. Yleensä selailen keittokirjoja sängyssä ennen nukkumaanmenoa. Istun työni puolesta 8 tuntia päivässä tietokoneen näyttöä tuijottaen. Usein katson vielä illalla jotain telkkariohjelmaa. Olen huomannut, että yöuneni laatu on parempaa, jos en vielä sängyssäkin tuijota ruutua vaan luen ihan oikeaa kirjaa. Tästä samasta syystä en ole kiinnostunut e-kirjoistakaan.
Kirja toimii hyvin myös siellä, missä on huono kenttä nettisurffailuun. Näitä katvepaikkoja on yllättävän paljon, kun menee valtaväyliltä vähänkin sivuun ja ihan taajamapaikoissakin.
On keittokirja vaikka en tykkään tehdä ruokaa muiden ohjeiden mukaan. Keksin mieluummin itse. Toki soveltaen mummojen ohjeita
Ja sitäpaitsi, keittokirja kirjahyllyssä kuuluu yleissivistykseen.
En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät pidä kirjoista.
Mä rakastan uppoutua keitto/leivontakirjan resepteihin ja kuviin.. se on niin rentouttavaa ja erilaista kuin plärätä nettiä.. 😊
Minulla on varmaan sata vanhaa keittokirjaa kokoelmissani. Kerään niitä omien kriteereideni perusteella, en reseptiikan vuoksi.
Paljon hyviä syitä edellä, jotka on myös minun perustelut.
Musta on mukava selailla keittokirjoja. Ja tärkeä pointti tuo, että voi tehdä omia merkintöjä. Usein sitä reseptiä tulee muunneltua.
Vierailija kirjoitti:
Ja luulisi että se kirja menee sitten sotkuun jos se on siinä kokatessa lähellä? + vievät tilaa
Niinhän sitä voisi luulla.En kuitenkaan ole Laroussestani luopumassa vain siksi että se on jonkun nyymin mielestä turha. Koska se ei ole turha.Keittokirjoistani en ole luopumassa ihan heti enkä asu missään Saton 15m2 hikikopissa.
Ps.Yhden keittokirjani mukana tuli kiva suoja estämään roiskeita.
Se, kun yrität saada tolkkua edesmenneen mummosi/tätisi/äitisi resepteistä <3
Ne ei netistä löydy.
Huomaatko ap, kukaan ei puolusta sinun nettireseptejä. Joten elä ja anna toisten elää. Äläkä tee ongelmia asioista jotka ei oikeasti ole ongelmia.
Kaikkia reseptejä ei todellakaan saa netistä.