Miksi kukaan omistaa enää tänä päivänä keittokirjaa kun kaikki reseptit löytyvät netistä?
Ja luulisi että se kirja menee sitten sotkuun jos se on siinä kokatessa lähellä? + vievät tilaa
Kommentit (38)
Periaatteessa soteken ehkä mielummin kirjan kuin esimerkiksi läppärin.
No siitä sotkustahan just tunnistaa ne parhaat ohjeensa.
Siksi että paperisivujen selailussa on sitä jotain viehätystä, jota ei vain voi selittää. Sitä iloa ei saa netin selailusta, vaikka paljon etsin ohjeita netistäkin etenkin silloin, kun jotain tiettyä on mielessä, mutta inspiraation lähteenä selailen paljon mieluummin kirjoja ja lehtiä.
Ostan keittokirjoja ja cd-levyjä. Haluan että minulla on minun makuuni valittuja parhaita paloja hakematta tai latailematta käden ulottuvilla. Juu vievät tilaa ja vaativat järjestämistä. Enkä aina jaksa olla tietsikalla tai älylaitteella.
Netissä on yllättävän huonoja ruokakuvia. Usein ruokakirjaan on panostettu valokuviin.
Hei ap.
Kerrotko miksi joku laittais itse ruokaa, kun valmista tuokaa saa niin monesta paikasta?
Joo, löytyyhän netistä ja paljon! Olen viimeisen puolentoista vuoden aikana tallentanut tabletin kirjanmerkkeihin 170 reseptiä. Niitä onkin sitten kiva penkoa ennen ruoanlaittoa ja sen aikana... Koostan jossain vaiheessa parhaimmista oman reseptivihon. Nyt olen päättänyt hommata keittokirjan. Kivampi sitä lukea ruokaa laittaessa kuin räplätä taikinaisilla näpeillä tablettia. Ja kirjan voi suojata muovitaskulla. Näin teimme koulun köksän tunneilla. Keittokirja on myös visuaalinen juttu, ainakin mulle :)
Miksi kukaan tekee enää tänä päivänä itse ruokaa kun kaikki ruoat saa valmiina kaupoista ja ravintoloista? Jopa kotiin kuljetettuina.
Mummon parhaat reseptit on mummon vanhoissa keittokirjoissa.
Kirjaa on mukavampi selailla, jos etsii ideoita. Monessa sovelluksessa tai nettisivulla pitää jo tietää mitä aikoo tehdä. Ja ennemmin pidän kirjan siinä hellan vieressä sotekutumassa, kuin läppärin.
Keittokirjoja pitäisi olla paljon, että löytyisi erilaisia reseptejä, esim. leivontaan.
Mä googletan ja aina kun löytyy mielenkiintoinen ohje, tulostan sen.
Näin ollen mulla on vaan "täsmäkeittokirjoja"
Miksi kukaan käyttäisi nettiohjeita kun oma pää on reseptejä pullollaa.
Sotken ennemmin sen kirjan, kuin kännykän.
Vierailija kirjoitti:
Mummon parhaat reseptit on mummon vanhoissa keittokirjoissa.
♥♥
En omista keittokirjaa, omistan kokkaavan vaimon.
First world question?
Miksi kukaan enää lukee mitään paperilta kun kaikki löytyy näytölle kuuklella?
Miksi kukaan enää kävelee kun autokin on keksitty?
Minulla on lapsuudesta saakka keräämiä reseptejä kansiossa ja nyt kun olen 40-vuotias niin niitä on kertynyt kansioon lähemmäs sata. Osa resepteistä on myös muistoja, lapsen hataralla käsialalla kirjoitettuja kun edesmennyt mummu saneli. :,) Tuo kansio on minulle reseptien lisäksi myös rakas muisto mummusta.
En ikinä vaihtaisi sitä mihinkään tabletin tai älypuhelimen räpläämiseen. Kuulostan nyt varmaan teistä "älynuorista" vanhalta kalkkikselta, mutta tunnelma ruokaa laittaessa on ihan erilainen.
Mitä asia sinua liikuttaa?
Et edes osaa laittaa ruokaa.
Et ymmärrä reseptien keräilystä ja kokkauksesta mitään, jos et tajua, että kokki muokkailee reseptejään ja merkkaa niihin itselleen vinkkejä.
Parhaat reseptit on vanhoja.
Kuvitteletko tosissasi, että parhaat keittökirjat on skannattu nettiin?
Kirja voi olla sopivasti auki siinä vieressä paikassa, johon ei elektrinookkalaitettaa viitsi asettaa.
Tiedon kannalta hakuteos-tyyppiset kirjat ovat lähes kuolleita, sillä niiden sisältökapasiteetti on kovin rajoitettu ja monilla aloilla nopeasti vanheneva.
Ei todellakaan köydy. Kirja voi olla sotkussa, mutta ohjeen voi myös kopioida kirjasta ja sotkea sen kopion.