Oletko koskaan ollut häissä, missä olet pettynyt esim. ruoka
tarjontaan tai häiden pitopaikkaan? tai ohjelmaan? tai vieraiden istumajärjestelyyn?
Kommentit (54)
Makaronilaatikkoa on usein juhlissa missä käyn ja esim. jouluna. Se on tosi hyvä lisuke, kun se on saatu makeeksi ja pehmeeksi.
Minäkin tunsin ennen vain lihamakaronilaatikon, mutta kun tapasin mieheni ja sen suvun/sukujuhlat, niin huomasin miten suosittu juttu toi makaronilaatikko on.
Yhdet häät olivat vanhalla VPK-talolla. Se paikka oli aivan kämänen - maalit hilseili seiniltä ja tuolit oli sellaiset oranssit muovituolit. Voi apua!
Toisissa häissä tarjoiltiin pääruuaksi kaalikääryleitä... Ei ollut kovinkaan herkullista, ei.
Useat häät pelastaa se, että alkholijuomaa, oli se sitten mitä vaan, aletaan tarjoilla heti ruuan yhteydessä eikä niin, että syödään kakut ja nakit ja tanssitaan kaikki valssit ja humpat ennen boolimaljan tuomista.
En ymmärrä miksi niin monen mielestä häissä pitää olla alkoholitarjoilu. Omien kokemusten mukaan hauskimmat häät ovat juuri olleet niitä, joissa ei alkoholia nautita. Ei tarvitse kenenkään jännittää ja stressata kuka alkaa ensimmäisenä riehumaan tai muuten nolaamaan tunnelmaa.
vaikka siis olen etukäteen ilmottautuessa tietenkin ilmoittanut olevani kasvissyöjä (ja olen jopa oppinut tarkentamaan, etten syö myöskään kanaa, kalaa tai äyriäisiä, mutta kylläkin munaa ja maitotuotteita = ei siis mikään vaikea erikoisvalio), niin kasvisruokaa ei joko ole, tai se on perunat ja salaatti. siis liharuuan lisukkeet, ei mitään pääruokana.
kerran taas minulle oli aivan oma vuoka " kasvishöystöä" . se oli kylmää, pakastevihanneksia käytetty uunissa, ja ripoteltu valkopippuria päälle. Ei mitään makua, ei edes suolaa ollut siinä. Olin rv 13 raskauspahoinvoinnin takia heikossa kunnossa, ja mulla tuli itku sitä " ruokaa" nieleskellessäni. Nälkä jäi.
niitä väenvängällä väännettyjä muka niin huvittavia ohjelmia, eikä alkoholia koska niitäkin häitä on ollut aivan riittämiin joissa pääasia on ryyppääminen. Mutta asiaan..
Siskon häihin piti tehdä kaikki aivan itse. Se oli siskon toive. Paitsi täytekakku tietysti tilattiin leipomosta ja keksit ostettiin kaupasta. Mutta kuivakakut piti tehdä itse, pullat itse tehtyä ja voileivät. Niitä sitten väsättiin juhlapäivän aamuna: minä, sisko(vaikka morsian olikin), mummo, äiti ja tätini + seurakuntatalon emäntä.
Tarjoiluna oli siis kaksi kertaa kahvit jonka lisukkeena täytekakku, kahta kuivaa kakkua (tumma ja vaalea), pullaa, leivät ja tummat+vaaleat keksit. Niin ja lapsille tietysti mehua. Olisi voinut tietysti olla limsaa lisäksi. Ja muutakin mehuvaihtoehtoa kuin sitä niin " hienoa" mehukatti sekamehua. Minä ja mummoni ehdotimme, että myöhempään tarjoiluun olisi voitu lisätä salattipöytä jossa olisi ollut kolme tai neljä eri salattia + patonkia tms ja juotavat. Mutta ei käynyt. Ajattelimme jo sillä, kun miehen sukulaisia tuli kauempaa niin eipä siinä oikein pelkällä kahvilla pärjää.
Kaikki olivat juhlapaikalla niissä " vakio" porukoissa. Meidän sukulaiset omissaan ja siskon miehen suku omassa porukassa. Eivätkä edes vaivautuneet tervehtimään toisiaan vaan kun ohi kävelivät vauhti vaan kiihtyi että ei vaan tarvisi puhua mitään. Kun tuli toinen kahvitarjoilukierros 2 tuntia ekan kierroksen jälkeen, niin noin 80% vieraista jätti väliin. Oli kuuma kesäkuun ilta eikä siinä ensimmäiseä ollut mielessä kuuman kahvin juonti.
Ne oli niin tekohienot juhlat, että voi kiesus.
Ei siis viiniä, niitä nautitaan sitten illalla. Se on monesta ehkä hassua, mutta yhtälailla minä ihmettelin häitä, joiden alkoholitarjoilua mainostettiin laajasti ja kuuluvasti, mutta ruokana oli perunat, suikalelihakastike, italiansalaatti ja vihreä salaatti.
Vierailija:
Oisko valkkari maistunu kalasopan kanssa vai? Vaiko kenties punkku? Voi kuule, kaikkien ruokien kanssa ei sovi kaikki juomat.
Kultuintopii:
En ymmärrä miksi niin monen mielestä häissä pitää olla alkoholitarjoilu. Omien kokemusten mukaan hauskimmat häät ovat juuri olleet niitä, joissa ei alkoholia nautita. Ei tarvitse kenenkään jännittää ja stressata kuka alkaa ensimmäisenä riehumaan tai muuten nolaamaan tunnelmaa.
Eikö suomalaiset jo pikku hiljaa ala oppia, että alkoholin juominen EI OLE sama asia kuin humalaan juominen? Muutama lasillinen alkoholipitoista juomaa päinvastoin rentouttaa tunnelmaa ja saa kielen kannat liikkeelle.
Vierailija:
Oisko valkkari maistunu kalasopan kanssa vai? Vaiko kenties punkku? Voi kuule, kaikkien ruokien kanssa ei sovi kaikki juomat.
Happamia, sanoi kettu...
Vierailija:
häissä, jossa yhtenä pitopöydän ruokalajina oli makaronilaatikko. Siis pelkkää makaronia ja muna-maitoseosta. Siis kuka sellaista syö ja vieläkin ihmettelen, että miten sellaista kehdattiin tarjota?
olen näet allerginen kaikelle mahdolliselle.... tuo on niitä harvoja ruokia mitä voin syödä.
Jos maalit hilseilee juhlapaikan seinästä, ei kai sitten ainakaan voi syyttää ökyhäistä, joita vihataan kanssa. Häistähän ei kuitenkaan kukaan muista jälkeen päin mitään, miksi siis laatia ohjelmaa? Jne.
että ruuasta ja juomista meillä ei tingitä, viiniä saa niin paljon kun haluaa ja ruokaa pitää olla monen laista. Minun ja sulhasen vaatteilla, kukkakoristeilla ja sellaisilla ei ole niin väliä. Jos rahaa jää, niin sitten satsataan vielä musikkiipuoleen oikein kunnolla.
Lisää kokemuksia kiitos!
Ruuan loppuminen, istumapaikan puuttuminen, vesisateessa seisominen ym totaalimokat tietty ihmetyttävät, mutta jos häissä on ruokana kalakeittoa ilman viinaa, niin sitten syödään sitä sitten. Kantsii mennä joskus ravintolaan syömään, niin saa sitten tilata ihan sitä mitä haluaa. Kurjaa arvostella toisten juhlia noin kovalla kädellä!
Minun puku itseommeltu suora empirelinjainen puku, miehellä oma tumma pukunsa. Kukkakimppuna nippu ruusuja, itse sidottu. Kengät ja alusvaatteet kaapista. Lisäksi musiikkiesitys sekä kirkossa että häissä. Ei leikkejä tiedossa.
Ihmettelenkin usein mitä helvettiä sitä suunnitellaan vuosi (ehkä enemmän) jos bileet on surkeet, ruokineen, ohjelmineen, istumajärjestelyineen jne).
kun ei kaikki voi mennä aina juuri minun maun mukaan eikä ole tarkoituskaan.. Ehkä siten koko perinteinen hääseremonia kaikkine tilaisuuksineen on minulle pettymys
Kerran tosin hääkakku loppui kesken ja se oli kyllä pieni pettymys, kun sen vieläkin muistan :).
olivat ns. aikuisten juhlat. Yhtään lasta ei ollut paikalla. Tarkoitus oli häiden jälkeen lähteä jatkoille ravintolaan.
Häissä tarjottiin lasillinen kuohuviiniä ei muuta. Ruoan jälkeen aukesi " baari" siis sellainen pieni koppi josta sai ostaa ylihintaista kaljaa ja siideriä.
Käteistä ei ollut mukana, ja korttihan sinne ei käynyt. Istuttiin sitten kuivin suin ravintolaan lähtöön asti.
Olisi ollut kiva jos olisi vaikka ollut boolia tai viiniä pikkuisen. Tai vaikka sitten edes limsaa.
Tota alkoholin ruinaamista en mäkään ymmärrä, juhlat on kaikille kivemmat, kun porukat on selvin päin