Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin vähän opettaa töissä esimiesasemaan joutunutta

Vierailija
07.03.2018 |

Tai on hän ihan koulutuksensakin puolesta esimiesasemaan kuuluva. Tekisi mieli opettaa häntä kohtelemaan ihmisiä oikein ja kunnolla.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voit täältä lukea miten korkealle esimies asetetaan kaikkine ominaisuuksineen. Vaikka näet esimiehellä olevan parannettavaa johtamistaidoissaan, kannattaa miettiä sanotko asioista ja aiheutat riitaa työyhteisössä erityisesti silloin, jos esimiehellä on tiivis kaveripiiri ympärillään. Kaverit todennäköisesti eivät kyseenalaista esimiehen toimintaa, asettuvat tukemaan esimiestä ja sinä jäät ulkopuolelle työyhteisössä.

Vierailija
22/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten voinkin sopivassa kohdassa sanoa, että "soitin liittoon ja sieltä sanottiin..." tai että *viranomainen* edellyttää, että toimintatapa on tämä ja tämä, että jos kuvittelette määräilevänne meitä kuin lampaita, niin ole itse vaan heikko lammas.

Ei sillä ole mitään merkitystä, mitä sanot liitosta. Ammattijärjestö kun ei ole legaali toimija työpaikallasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehen tapa hoitaa asioita on mielestäni täysin väärä. Ongelmana on todennäköisesti liian pieni ja tiivis työyhteisö. Voi olla ettei esimiehellä ole sen suurempaa koulutusta työhönsä, kun kyse ei kuitenkaan ole erityisen vaativasta työstä. Juoruilu muiden työntekijöiden kanssa ja omien piirien luominen kokeneimpien / tuttujen kanssa ei voi olla koskaan hyvä juttu työyhteisön työilmapiirin kannalta. Oikeastaan koko juttu on lähtenyt paisumaan lailla pullataikinan. Kun oikeastaan mitään ei voi sanoa ilman että sitä tulkitaan jotenkin väärin. Pelkät kohteliaisuudetkin otetaan huonona juttuna. Jostain huonosti valitusta sanasta saanut alkunsa, ilmeisesti minun luonteestani ja ongelmistani ei vain sitten tykätä. Kun omasta mielestäni olen käyttäytynyt ihan hyvin paria ylilyöntiä lukuun ottamatta. 

Edes työpaja ei ole sitä varten, että se terapoi liian pahasti mielisairasta henkilöä. Pään ongelmia ei ole tarkoitus hoitaa töissä.

Vierailija
24/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ilmeisesti minun luonteestani ja ongelmistani ei vain sitten tykätä.

Tän ketjun perusteella en kyllä ihmettele.

Vierailija kirjoitti:

Kun omasta mielestäni olen käyttäytynyt ihan hyvin paria ylilyöntiä lukuun ottamatta. 

omasta mielestäsi. Mutta et selvästi kenenkään muun mielestä ja jo tämä ketju on lähtökohtaisesti ihan muuta kuin hyvää käytöstä. Sä olet näitä tyypillisiä jokapaikanmyrkyttäjiä, jotka löytää kaikkialta pelkkää vikaa mutta ei itse ikinä ole syyllisiä mihinkään.

Tuo kirjoittaja en kylläkään ollut minä.

ap

Vierailija
25/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voinkin sopivassa kohdassa sanoa, että "soitin liittoon ja sieltä sanottiin..." tai että *viranomainen* edellyttää, että toimintatapa on tämä ja tämä, että jos kuvittelette määräilevänne meitä kuin lampaita, niin ole itse vaan heikko lammas.

Ei sillä ole mitään merkitystä, mitä sanot liitosta. Ammattijärjestö kun ei ole legaali toimija työpaikallasi.

On kyllä siinä, mitä työnantaja voi työntekijöiltä edellyttää.

Vierailija
26/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, voit täältä lukea miten korkealle esimies asetetaan kaikkine ominaisuuksineen. Vaikka näet esimiehellä olevan parannettavaa johtamistaidoissaan, kannattaa miettiä sanotko asioista ja aiheutat riitaa työyhteisössä erityisesti silloin, jos esimiehellä on tiivis kaveripiiri ympärillään. Kaverit todennäköisesti eivät kyseenalaista esimiehen toimintaa, asettuvat tukemaan esimiestä ja sinä jäät ulkopuolelle työyhteisössä.

No ei kyllä ole. Pikemminkin itse olen aiemmin uskonut hänestä hyvää enemmän kuin muut.

ap

Vierailija
27/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kanattaa sisäistää, että työnantajalla on työnjohto-oikeus. Tämän työnjohto-oikeuden työnantaja delegoi esimiehille.

Eli työt on tehtävä sillä tavalla ja laadulla kuin esimies määrää. Toki on hyvä ehdottaa esimiehelle, että on tähän parempi ja tehokkaampi tapa. Mutta sinä voit vain ehdottaa, esimiehet lopulta päättää. Laittomuuksista voit perustellusti kieltäytyä.

Työpaikoilla on hyvin yleinen riitelyn ja pahoinvoinnin aihe, että työntekijät eivät usko, että esimies saa määrätä, vaan kyseenalaistavat sen.

Jos ei suostu tekemään työtä niin kuin työnantaja määrää, niin se on erinäisten välivaiheiden jälkeen irtisanomisperuste.

Tässä ei nyt ole todellakaan kysymys mistään tuollaisesta.

ap

Vierailija
28/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee työs ja lopeta vatvominen.

Vierailija
29/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi niin kiinnostavaa tietää, mitä kivikissaäiti tekee työkseen? Ilmeisesti siis oikeasti on työelämässä. Tuskin muuten tällaisia vaivautuisi kirjoittelemaan? Ehdotuksia kehiin!

Vierailija
30/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kun itse avaat suusi pääset itse hänen paikalle. Kannattaa olla sitten parempi. Jos et itsekkään pysty hoitamaan tehtävää sen paremmin niin olisin hiljaa. Lisäksi moni pyrkii työyhteisössä karttamaan hankalia tilanteita. Jos niitä yleensäkkin vatvotaan siihen asti että toisen henkilökohtaiset ominaisuudet otetaan esille niin silloin ei kovin muulta kuulosta kun kiusaamiselta. Tosiaan esimies hoitaa valvontaa ja puuttuu asioihin jotka hänen alaisuudessaan on väärin. Näistä usein ei ole alaisella mitään sanottavaa. Alainen tekee työt mitä käsketään ja toimii tasapuolisesti kaikkien kanssa. Jos alainen pyrkii muuttamaan esimiehen käytöstä niin hän kiusaa esimiestään. Esimiehen täytyy saada johtaa niin kuin on ennenkin johtanut ja kohdella kaikkia tasapuolisesti. Kuulin myös omilta alaisiltani että he kiusaavat esimiehiään. Ei kuulosta kovin hyvältä että kerkeävät kiusaamaan vaikka töitä pitäisi tehdä.

Vierailija
31/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä liittyykö varsinaiseen asiaan, mutta joskus voisi vähän ajatella asioita sen esimiehenkin kantilta. Kukaan ei ole seppä syntyessään, siihen pomon rooliinkin kasvetaan kokemuksen karttuessa - aika harvoin se ekaa kertaa pomona oleva on ihan täydellinen heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Puhun kokemuksesta, ensimmäinen vuosi oli ihan opettelua siinä ihmisten johtamisessa ja virheitäkin tuli tehtyä, toki myös niistä anteeksi pyydettyä. Että taatusti olen nyt viiden vuoden esimiesaseman jälkeen paljon parempi, kuin silloin ihan tuoreena pomona...

Vierailija
32/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tarkoitat tuolla, että kohtelisi ihmisiä oikein ja kunnolla?

Vierailija
33/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Aihe Älyvapaa tästä palstasta on tullut? Aivan himmeää settiä taas kerran.

Vierailija
34/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap tarkoitat tuolla, että kohtelisi ihmisiä oikein ja kunnolla?

Reilusti ja näkemään ongelmien ytimeen, eikä sen reunoille epäolennaisuuksiin, joista sitten syyttelee.

ap

Vierailija
35/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä liittyykö varsinaiseen asiaan, mutta joskus voisi vähän ajatella asioita sen esimiehenkin kantilta. Kukaan ei ole seppä syntyessään, siihen pomon rooliinkin kasvetaan kokemuksen karttuessa - aika harvoin se ekaa kertaa pomona oleva on ihan täydellinen heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Puhun kokemuksesta, ensimmäinen vuosi oli ihan opettelua siinä ihmisten johtamisessa ja virheitäkin tuli tehtyä, toki myös niistä anteeksi pyydettyä. Että taatusti olen nyt viiden vuoden esimiesaseman jälkeen paljon parempi, kuin silloin ihan tuoreena pomona...

Tää on ollut tässä jo ainakin 7 vuotta ja sen taaemmas vain en tiedä.

ap

Vierailija
36/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti vainoaa äitinsä (ja äitipuolensa ja mitä näitä on ollut) lisäksi myös pomoaan? Ei taida olla yllättävää.

Vierailija
37/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykopaatti vainoaa äitinsä (ja äitipuolensa ja mitä näitä on ollut) lisäksi myös pomoaan? Ei taida olla yllättävää.

Enkä vainoa, missä mä olen sanonut tekeväni mitään arveluttavaa, opettele tajuamaan lukemaasi.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi