Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin vähän opettaa töissä esimiesasemaan joutunutta

Vierailija
07.03.2018 |

Tai on hän ihan koulutuksensakin puolesta esimiesasemaan kuuluva. Tekisi mieli opettaa häntä kohtelemaan ihmisiä oikein ja kunnolla.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tekisi mieli nakertaa oksaa, jolla hän istuu, pomoon päin.

Vierailija
2/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei oikein osaa hommiaan millään parhaalla mahdollisella tavalla, ja silti keksii mikä olisi ollut noin niin kuin jälkiviisasteluna parempi tapa työntekijöiltä toimia eräässä tilanteessa... Ainoa vaan, että se hänen ratkaisumallinsa rikkoo lakia ja asetuksia... Pomo siunailee tämän, ettei asiakkaita (muka) menetettäisi, jos asiakas suuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ilmeisesti heikko ihminen. Miten saisin hänet itsensäkin tajuamaan, että on ja sulkemaan suunsa?

Vierailija
4/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa voidaan pahoin.

Minä toimin niin etten lisää lähimmäisten henkistä pahoinvointia.

Vierailija
5/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syyttää työntekijöitä käytännössä siitä, ettemme halua rikkoa lakia ja asetuksia... Sellaista pitää vähän opettaa.

Vierailija
6/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa voidaan pahoin.

Minä toimin niin etten lisää lähimmäisten henkistä pahoinvointia.

Entä jos koittaisit tai opettelisit vähentämään sitä. Kuka tahansa osaa olla kaltaisesi silmälaput silmillä menevä lammas.

Vierailija
7/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän henkinen pahoinvointi ainakin vähenisi, jos tämä heikko ihminen romahtaisi ja saataisiin kokonaan pois paikaltaan. Tilalle joku reilumpi ja vahvempi tekijä.

Vierailija
8/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaminenhan on sitä, että nolataan, ollaan ilkeitä ja pyritään siihen, että opetettavalla on mahdollisimman vaikea olla. Meillä on kokonainen koululaitos, joka toimii juuri näin, koska opettamisenhan tulee johtaa oppimiseen.

Vai onko sittenkin niin, että ap:lla jäi jopa peruskoulu kesken, joten hänellä ei ole mitään käsitystä siitä, miksi ihmisiä opetetaan ja mitä oppiminen on. Ap rinnastaa kiusaamisen ja opettamisen, usein koulukiusaajat tekevät juuri noin.

Vierailija
9/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saataisiin pomoille kunnollisia alaisia?

Miksi meidän korkeatasoinen koulutus tekee niin huonoja alaisia? 

Vierailija
10/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaminenhan on sitä, että nolataan, ollaan ilkeitä ja pyritään siihen, että opetettavalla on mahdollisimman vaikea olla. Meillä on kokonainen koululaitos, joka toimii juuri näin, koska opettamisenhan tulee johtaa oppimiseen.

Vai onko sittenkin niin, että ap:lla jäi jopa peruskoulu kesken, joten hänellä ei ole mitään käsitystä siitä, miksi ihmisiä opetetaan ja mitä oppiminen on. Ap rinnastaa kiusaamisen ja opettamisen, usein koulukiusaajat tekevät juuri noin.

En mä halua, että osaamaton ihminen toimii aiheuttaen mulle pahoinvointia. Romahtamisen kautta pois olisi hänelle oikea tie jättää tehtävät sellaiselle, jolla on edes jonkinlainen selkäranka. Esimiesasemaan kun on mennyt.

Vierailija
11/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano pomolle, että ehdotettu ratkaisu on laiton ja että et suostu tekemään työtä ilman kirjallista määräystä.

Jos toteutus vaarantaa ihmisten hengen tai terveyden tai aiheuttaa riskin omaisuusvahingoille, kieltäytyisin kokonaan. Todistaja paikalle kun esität perustelut vaatimukselle tai kieltäytymiselle.

Yksi vaihtoehto on vaihtaa työpaikkaa, jos firman toimintakulttuuri on työetiikkasi ja moraalisi vastainen.

Vierailija
12/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saataisiin pomoille kunnollisia alaisia?

Miksi meidän korkeatasoinen koulutus tekee niin huonoja alaisia? 

Sekin on varmasti ongelma, mutta nyt aiheena on esimies.

Vierailija
13/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano pomolle, että ehdotettu ratkaisu on laiton ja että et suostu tekemään työtä ilman kirjallista määräystä.

Jos toteutus vaarantaa ihmisten hengen tai terveyden tai aiheuttaa riskin omaisuusvahingoille, kieltäytyisin kokonaan. Todistaja paikalle kun esität perustelut vaatimukselle tai kieltäytymiselle.

Yksi vaihtoehto on vaihtaa työpaikkaa, jos firman toimintakulttuuri on työetiikkasi ja moraalisi vastainen.

Se tulisi olemaan lain vastainen. Ehkäpä soitankin liittoon ja viranomaiselle, en kannellakseni, vaan saadakseni argumentteja, jos niitä tarvitsen, kiitos.

Vierailija
14/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissaäiti taas möykkää ja purkaa olonsa muihin. Persoonallisuushäiriöinen se on.

Vierailija
15/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voinkin sopivassa kohdassa sanoa, että "soitin liittoon ja sieltä sanottiin..." tai että *viranomainen* edellyttää, että toimintatapa on tämä ja tämä, että jos kuvittelette määräilevänne meitä kuin lampaita, niin ole itse vaan heikko lammas.

Vierailija
16/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivikissaäiti taas möykkää ja purkaa olonsa muihin. Persoonallisuushäiriöinen se on.

Ihan aiheesta, en kattele heikkoja pomoja vaan heillä pitää olla selkärankaa, kun ovat kerran asemaansa halunneet.

Vierailija
17/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan aiheesta, en kattele heikkoja pomoja vaan heillä pitää olla selkärankaa, kun ovat kerran asemaansa halunneet.

Ja jos ei tajua sitä itse, niin haluan vähän opettaa.

Vierailija
18/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen tapa hoitaa asioita on mielestäni täysin väärä. Ongelmana on todennäköisesti liian pieni ja tiivis työyhteisö. Voi olla ettei esimiehellä ole sen suurempaa koulutusta työhönsä, kun kyse ei kuitenkaan ole erityisen vaativasta työstä. Juoruilu muiden työntekijöiden kanssa ja omien piirien luominen kokeneimpien / tuttujen kanssa ei voi olla koskaan hyvä juttu työyhteisön työilmapiirin kannalta. Oikeastaan koko juttu on lähtenyt paisumaan lailla pullataikinan. Kun oikeastaan mitään ei voi sanoa ilman että sitä tulkitaan jotenkin väärin. Pelkät kohteliaisuudetkin otetaan huonona juttuna. Jostain huonosti valitusta sanasta saanut alkunsa, ilmeisesti minun luonteestani ja ongelmistani ei vain sitten tykätä. Kun omasta mielestäni olen käyttäytynyt ihan hyvin paria ylilyöntiä lukuun ottamatta. 

Vierailija
19/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilmeisesti minun luonteestani ja ongelmistani ei vain sitten tykätä.

Tän ketjun perusteella en kyllä ihmettele.

Vierailija kirjoitti:

Kun omasta mielestäni olen käyttäytynyt ihan hyvin paria ylilyöntiä lukuun ottamatta. 

omasta mielestäsi. Mutta et selvästi kenenkään muun mielestä ja jo tämä ketju on lähtökohtaisesti ihan muuta kuin hyvää käytöstä. Sä olet näitä tyypillisiä jokapaikanmyrkyttäjiä, jotka löytää kaikkialta pelkkää vikaa mutta ei itse ikinä ole syyllisiä mihinkään.

Vierailija
20/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kanattaa sisäistää, että työnantajalla on työnjohto-oikeus. Tämän työnjohto-oikeuden työnantaja delegoi esimiehille.

Eli työt on tehtävä sillä tavalla ja laadulla kuin esimies määrää. Toki on hyvä ehdottaa esimiehelle, että on tähän parempi ja tehokkaampi tapa. Mutta sinä voit vain ehdottaa, esimiehet lopulta päättää. Laittomuuksista voit perustellusti kieltäytyä.

Työpaikoilla on hyvin yleinen riitelyn ja pahoinvoinnin aihe, että työntekijät eivät usko, että esimies saa määrätä, vaan kyseenalaistavat sen.

Jos ei suostu tekemään työtä niin kuin työnantaja määrää, niin se on erinäisten välivaiheiden jälkeen irtisanomisperuste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä