Naapurin lapset kiljuu vielä 10-11 aikaan
Miksi vanhemmat ei tajua alkaa laittaa lapsia nukkumaan niin että ovat hiljaa siinä kymmenen jälkeen viimeistään? Meidän naapurissa joka_saatanan_ilta (en oikeasti liioittele) alkaa helvetinmoinen itku tyyliin 15 vaille 10 ja sitä kestää yleensä vähintään puoli tuntia. Ei joo ole turhan tarkkaa mutta miten voi joka ilta olla sama homma, miksei ala nukuttaa niitä aiemmin? Joskus siis olen oikeasti kuullut niiden itkevän 11 JÄLKEEN. Eikö lasten pitäisi olla aiemmin nukkumassa?!
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Kaunisnainen-- kirjoitti:
Lastensuojeluilmoitus pitäisi tuosta tehdä, miksei lapset oo jo nukkumassa?
On niistä tehty, mutta selittivät itkun johtuvan unikoulusta. Aika jännä unikoulu, kun vuoden ajan kiljuu täyttä kurkkua ilta kuudesta kymmeneen. Yksi selitys oli tissistä vieroittaminen, tällä äiti kehui itse, että siksi itkee. Aivan pihalla on tuo jengi naapurissa lapsen kasvatuksen suhteen.
Sulla ei itsellä taida olla yhtään lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ne vanhemmatkaan sitä halua kuunnella. Meilläkin on vauva, joka hieman pienempänä veti kunnon iltahuutoja, mutta naapurillapa on 2-vuotias, joka aloittaa suunnilleen samaan aikaan noin tunnin huudon, kun meidän tyttö menee nukkumaan. Huoh :D
Vauvoilla itku on normaalia. Mutta parivuotiaan ei kuulu huutaa ennen nukkumaanmenoa tuntia. Jos huutaa, vika on vanhemmissa. Lasu?
Vahva uhmaikä?
Lääkkeet??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niistä tehty, mutta selittivät itkun johtuvan unikoulusta. Aika jännä unikoulu, kun vuoden ajan kiljuu täyttä kurkkua ilta kuudesta kymmeneen. Yksi selitys oli tissistä vieroittaminen, tällä äiti kehui itse, että siksi itkee. Aivan pihalla on tuo jengi naapurissa lapsen kasvatuksen suhteen.
On kyllä, jo teini-iässä oleva. Oli huono nukkumaan, mutta ei koskaan kirkunut ja kiljunut vaan punnersi vaan sängystä ylös. Unikoulu 3-vuotiaana valvotti kolme yötä, eka yö oli pidempi itku, toisena lyhempi ja kolmantena enää kerran inahti. :) Tunnistan kyllä millainen itku on normaalia ja millainen ei.
Olen ihmetellyt, miten nyt jo poismuuttaneen perheen lapset olivat ulkonakin vielä klo 20 jälkeen illalla. Poika oli ainakin hyvin pieni, ehkä 3-4-vuotias, tyttö esikoulussa. Tämä siis silloin kun oli vielä vähän valoisampaa tuohon aikaan. Oman poikani laitoin kyllä nukkumaan ennen klo 20, ainakin tuon pienemmän ikäisenä. Päiväunista tuli hänelläkin kyllä ongelma päiväkodissa. Mutta ilmeisesti kuitenkin osasi sitten levätä hiljaa sen ajan, vaikkei nukuttanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ne vanhemmatkaan sitä halua kuunnella. Meilläkin on vauva, joka hieman pienempänä veti kunnon iltahuutoja, mutta naapurillapa on 2-vuotias, joka aloittaa suunnilleen samaan aikaan noin tunnin huudon, kun meidän tyttö menee nukkumaan. Huoh :D
Vauvoilla itku on normaalia. Mutta parivuotiaan ei kuulu huutaa ennen nukkumaanmenoa tuntia. Jos huutaa, vika on vanhemmissa. Lasu?
Vahva uhmaikä?
Vahva uhmaikä= kävelytetään lasta ilta ysin aikaan pihalla, että väsyy? Ei tuo uhmaa ole, vaan vanhempien kyvyttömyyttä laatia lapselle hänen kehityksensä mukaista rytmiä. Lapsi jätetään myös häkkiin siksi aikaa kun äiti käy pyykkituvassa. Tämäkään ei lastensuojelun mielestä ole väärin. Ei ketään viranomaista oikeasti kiinnosta lasten vointi, vaan vanhempien kasvatusmetodit menevät lasten edelle. Turhaa sossuja tässä maassa pelätään, aika pieleen saa perheessä mennä, että lastensuojelu puuttuu väliin (vrt. Eerikan keissi ja se purjehtijaperhe).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne penskat varmaan nukkuu päiväkodissa pitkät päiväunet niin jaksaa sitten illalla melskata.
Tuttua hommaa ollut meillä, päiväkodissa pakkonukutettiin pari tuntia ja sitten meillä sai lapset hirveän riehumisen kautta noin 23.30 nukahtamaan, seuraavana aamuna väsyneet lapset hirveän huudon kanssa ylös 6.30. Ja johan taas unet maistui päiväkodissa ja helvetillinen kierre on valmis.
Itse aloittaisin vaan nukuttamaan aiemmin, kyllä ne siihen tottuis.
Just, olipa taas hieno neuvo. Ei ne lapset kuule nuku, jos ei nukuta. Meillä ei enää tuohon aikaan lapset ole hereillä mutta olen yrittänyt saada iltaisin nukkumaan aiemmin. Isompi ei nuku päiväkodissa päiväunia ja nukahtaa ongelmitta klo 20. Pienempi nukkuu päikkärit ja valvoo monesti vielä klo 21, vaikka sänkyyn on kyllä laitettu jo ennen kasia. Viikonloppusin uni tulee pienemmällekin, kun ei nuku päikkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahva uhmaikä?
Vahva uhmaikä= kävelytetään lasta ilta ysin aikaan pihalla, että väsyy? Ei tuo uhmaa ole, vaan vanhempien kyvyttömyyttä laatia lapselle hänen kehityksensä mukaista rytmiä. Lapsi jätetään myös häkkiin siksi aikaa kun äiti käy pyykkituvassa. Tämäkään ei lastensuojelun mielestä ole väärin. Ei ketään viranomaista oikeasti kiinnosta lasten vointi, vaan vanhempien kasvatusmetodit menevät lasten edelle. Turhaa sossuja tässä maassa pelätään, aika pieleen saa perheessä mennä, että lastensuojelu puuttuu väliin (vrt. Eerikan keissi ja se purjehtijaperhe).
Ehkä on syytä kyllä tehdä uusi lasu, jos lapsi on häkissä :(. Luulin, että tuo vauvan naapurina asuva kaksivuotias oli eri kuin se iltaulkoileva (tosin joskus voi olla myös esim. perheitä, jotka ovat iltavuorossa ja tuovat lasta kotiin ysin aikaan hoidosta, joten ei se tosiaankaan aina mikään syy lasuun mielestäni ole. Saati jos asuttaisiin jossain välimeren maista).
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Enkä tajua miten meidän naapurit jaksavat lapsiaan, kiljuvat oikeasti monta tuntia päivässä. Ja kaikki tietenkin kuuluu meille.
Ehkä ne ei oikein jaksakaan ja kulkevat itse peltorit päässä kotona. Tuttavallani on pari erityislasta jotka huutavat ihan tavallisia asioita kertessaankin ja kiljuvat jos joku ei mene oman mielen mukaan. Todella rasittavaa kuunneltavaa ja kyllä näiden lasten vanhemmatkin ovat todella väsyneitä tilanteeseen. Apua on haettu ja saatukin mutta ei varsinkaan erityislapsille välttämättä auta vaikka sata kertaa sanoisit asiasta.
Päiväkodissa pitää nukkua, että hoitajat pääsee tauolle.
Meillä oli samanlainen vetelä uusiosakki naapurissa. Kakarat juoksi vielä 23 jälkeen vaippasiltaan rappukäytävässä ja eihän niitä saanut kieltää kun päänraapijaäiti oli humkand joka ymmärtää.
Menin aamuisin silloin klo 05 töihin ja aloin pimpottaa joka aamu klo 4.30 heidän ovikelloa. Täysillä. Kaikki muut naapurit tiesivät että se olin minä kun raapijat ihmettelivät mutteivät kertoneet. Koko rappu oli aivan kypsiä tähän sakkiin. Joku siellä sitten uupui ja ne kakarat jaoteltiin exienexuenexille ja johonkin hävisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä, jo teini-iässä oleva. Oli huono nukkumaan, mutta ei koskaan kirkunut ja kiljunut vaan punnersi vaan sängystä ylös. Unikoulu 3-vuotiaana valvotti kolme yötä, eka yö oli pidempi itku, toisena lyhempi ja kolmantena enää kerran inahti. :) Tunnistan kyllä millainen itku on normaalia ja millainen ei.
Ja jos muiden lapset ei onnistu omaksumaan unikoulua kolmessa päivässä niin lasu? Meillä kiljutaan ja kirkutaan, ei me silti rääkätä lapsiamme.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa pitää nukkua, että hoitajat pääsee tauolle.
Harvassa päiväkodissa enää tarvitsee nukkua. ja paikalla siellä nukkarissakin koko ajan henkilökunnasta joku on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos muiden lapset ei onnistu omaksumaan unikoulua kolmessa päivässä niin lasu? Meillä kiljutaan ja kirkutaan, ei me silti rääkätä lapsiamme.
Jos teidän lapset huutaisivat ja itkisivät joka päivä aamusta iltaan vain ulkoilun ajaksi tauoten, ja he ulkoilisivat pihalla ilta ysin aikaan, niin tekisin lasun kyllä teistäkin. Meidänkin perheestä tehtiin lasuja kun olin pieni, ja meidät olisi pitänyt sijoittaa kotiolojen takia perheeseen, mutta äiti sai selitettyä kaiken parhain päin itselleen (tarvitsi lapsilisät itselleen). Kyllä mä huonot kotiolot tunnistan kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teidän lapset huutaisivat ja itkisivät joka päivä aamusta iltaan vain ulkoilun ajaksi tauoten, ja he ulkoilisivat pihalla ilta ysin aikaan, niin tekisin lasun kyllä teistäkin. Meidänkin perheestä tehtiin lasuja kun olin pieni, ja meidät olisi pitänyt sijoittaa kotiolojen takia perheeseen, mutta äiti sai selitettyä kaiken parhain päin itselleen (tarvitsi lapsilisät itselleen). Kyllä mä huonot kotiolot tunnistan kokemuksesta.
Miten tuo ilta ysi on myöhään? Minä ulkoilin ilta kymmeneltä lapsena, ja ihan tavallinen perhe meillä oli, kuten kavereillanikin.