Tekisitkö töitä, jos se ei olisi taloudellisesti välttämätöntä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Määrittele työ. Olen alalla, jossa teen päivät sitä, mitä tekisin harrastuksena, jos olisin työtön tai taloudellisesti riippumaton. Onko kohdallani kyse työstä siinä merkityksessä, kuin ap sitä tarkoittaa?
Samoin. Tavoitteeni on aina ollut päästä työhön josta nautin niin paljon, että tekisin sitä joka tapauksessa. Työhön menee niin paljon aikaa elämässä, että mitään kidutushommia ei ole järkeä tehdä.
En tietenkään tekisi. Nyttenkin saikutan itselleni loputtomasti vapaa-aikaa. Harrastuksissa on tekemistä enemmän kuin tarpeeksi, enkä todellakaan kaipaisi töitä sotkemaan mukavaa elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä ja työni on mukavaa! Se on kuin harrastus, josta saa kaiken lisäksi hyvin rahaakin ja hyviä ystäviä. Eli tekisin työtä ihan varmasti. Ennen yrittäjyyttä olin lasten kanssa kahdeksan vuotta kotona ja se riitti hyvin kotoiluun. Pidän lomaa perheen kanssa 5-6 viikkoa vuodessa ja loman jälkeen palaan töihin ilosta kiljuen. :)
Onnea sulle. Itse pidän lomaa mahd. vähän. Miten joku jaksaa perhettä 5-6 vko putkeen?
Jouluna 1-2 vkoa, keväällä viikon, kesällä kolmisen viikkoa, ei siis putkeen - mikä järki siinä olisi? Perheeni on ihana kyllä, myös teinit ovat upeita nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä ja työni on mukavaa! Se on kuin harrastus, josta saa kaiken lisäksi hyvin rahaakin ja hyviä ystäviä. Eli tekisin työtä ihan varmasti. Ennen yrittäjyyttä olin lasten kanssa kahdeksan vuotta kotona ja se riitti hyvin kotoiluun. Pidän lomaa perheen kanssa 5-6 viikkoa vuodessa ja loman jälkeen palaan töihin ilosta kiljuen. :)
Onnea sulle. Itse pidän lomaa mahd. vähän. Miten joku jaksaa perhettä 5-6 vko putkeen?
Jouluna 1-2 vkoa, keväällä viikon, kesällä kolmisen viikkoa, ei siis putkeen - mikä järki siinä olisi? Perheeni on ihana kyllä, myös teinit ovat upeita nuoria.
Jaa. Oot jo joku vanha kurppa.
Vai kaipaa jotkut työtä aivotoimintaansa piristääkseen. Oletteko koskaan kuulleet harrastuksista?
En todellakaan tekisi, ainkaaan säännöllisesti. Voisin käyttää omia (it-alan) taitojani satunnaisesti yleishyödylliseen päämäärään, mutta tuskin tekisin mitään it-alaan liittyvääkään suurinta osaa ajasta. Toteuttaisin haaveeni kirjan kirjoittamisesta ja syrjäiseen mökkiin muuttamisesta. Siellä elelisin mökissäni eläinlaumani kanssa saaden päiviini merkityksellistä tekemistä eläinten hoidosta, klapin tekemisestä, pienistä remonteista, kalastuksesta jne.
t. nainen 42 v, umpikyllästynyt it-guru
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele työ. Olen alalla, jossa teen päivät sitä, mitä tekisin harrastuksena, jos olisin työtön tai taloudellisesti riippumaton. Onko kohdallani kyse työstä siinä merkityksessä, kuin ap sitä tarkoittaa?
Samoin. Tavoitteeni on aina ollut päästä työhön josta nautin niin paljon, että tekisin sitä joka tapauksessa. Työhön menee niin paljon aikaa elämässä, että mitään kidutushommia ei ole järkeä tehdä.
No hienoa jos sulle semmoinen työ löytyy, ja se vielä pysyy unelmatyönä sittenkin kun siitä tulee ammatti. Itse valitsin lapsesta asti harrastukseni työksi, mutta jo 5 vuotta alalla, jatkuvassa kiireessä ja paineessa, pääosin epäkiinnostavia rutiinitöitä tehden, sai leipääntymään. Kuvittelin ratkaisuksi hakeutua vaativampiin tehtäviin, mutta sekin on suolesta, koska jatkuva aikataulupaine ja stressi.
Nykyinen liike-elämä tuppaa olemaan niin kovaa, että sinänsä mukavasta työstäkin saadaan aikaan ahdistava stressih*lvetti.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tekisi, ainkaaan säännöllisesti. Voisin käyttää omia (it-alan) taitojani satunnaisesti yleishyödylliseen päämäärään, mutta tuskin tekisin mitään it-alaan liittyvääkään suurinta osaa ajasta. Toteuttaisin haaveeni kirjan kirjoittamisesta ja syrjäiseen mökkiin muuttamisesta. Siellä elelisin mökissäni eläinlaumani kanssa saaden päiviini merkityksellistä tekemistä eläinten hoidosta, klapin tekemisestä, pienistä remonteista, kalastuksesta jne.
t. nainen 42 v, umpikyllästynyt it-guru
LOL! Nainen, 42v, it-guru. Mikä ei kuulu joukkoon?
En tekis.Keksisin kyllä vaikka mitä tekemistä tässä kotona,maalla kun asutaan...
Melkein käy sääliksi sellainen tomppeli, jolla ei olisi riittävän järkevää tekemistä ilman työtä...
Jos olisi rahaa kuin roskaa niin töissä en kävisi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Oot jo joku vanha kurppa.
Sinäkin vanhenet rakkaani. :) Otahan varovaisesti, asenteesi on katkera ja vihamielinen, joten se näkyy kasvoissasi ikävinä juonteina ja ryppyinä jo nuorena.
Tekisin, mutta en nykyistä työtä. Ryhtyisin bisnesenkeliksi, eli tukisin, että muut voivat tehdä työtään.
Tällä hetkellä tekisin puolipäiväisesti, koska pidän työstäni todella paljon ja haluan myös tavata työkavereitani.
Todennäköisesti ottaisin kuitenkin ylimääräisiä lomaviikkoja vuoden aikana.
Olen tyytyväinen elämääni eikä sitä ole tarvetta tällä hetkellä muuttaa. Matkustan nyt jo todella paljon ja on kaikenlaisia harrastuksia.
En kuitenkaan eläkeikään asti työskentelisi.
Eihän rikkaat töitä tee. Teettävät muilla ja ottavat rahat.
Minkälainen luuseri ei saa aikaansa kulumaan ilman palkkatyötä?
Tulisin hulluksi lorvimisesta! Juuri nyt olen kuuden viikon sairauslomalla olkapäämurtuman takia, ja koville ottaa :( Masennus iskee päälle. Ei ole hyvä loisia tyhjän panttina, kyllä mielestäni mieletään terve ihminen kaipaa järjellistä toimintaa ja tunnetta olla tarpeellinen ja osallistumista yhteiskuntaan.
Raha ei yksin onnea tuo, sen voin taata ja alleviivata!
Tekisin ehkä maksimissaan jotain mukavaa vapaaehtoistyötä esim vaikka kissatalossa pitäisin huolta kissoista muutaman tunnin ja sitten ajaisin kotiin Ferrarilla.
Tekisin ehkä julkisella puolella tutkimustyötä enkä tuotekehitystä yksityisellä.