Tekisitkö töitä, jos se ei olisi taloudellisesti välttämätöntä?
Kommentit (49)
Pieni puuhastelu pitää mielen virkeänä ja vitutuksen kaukana. Toisaalta sitä myös aina huomaisi miten veemäistä on kohdata asiakkaita ja kollegoita, ja sitä pitäisikin hetkeä pidemmän tauon kunnes taas tekisi mieli toimia masokistisesti.
Oi, unelma.
En tee töitä, koska ei tarvitse. Nautin elämästäni harrastaen monipuolisesti, matkustaen jne.
En tekis. En ainakaan nykyisessä paikassa enkä edellisessä.
Tod näk aion irtisanoutua jos saan laina-asiat sovittua.
Määrittele työ. Olen alalla, jossa teen päivät sitä, mitä tekisin harrastuksena, jos olisin työtön tai taloudellisesti riippumaton. Onko kohdallani kyse työstä siinä merkityksessä, kuin ap sitä tarkoittaa?
En-vastaajista kukaan ei varmastikaan hauku työttömiä?
Todennäköisesti, jos nyt moinen mahdollisuus tulisi eteen, ensin ajattelisin että pitäähän sitä jotain tehdä, mutta en jaksaisi sitten kuitenkaan :D
Tekisin varmaan 2-4 viikon sykleissä ja sanan verran lomaa. Mut sit pitäis olla täyspäiväisiä harrastuksia. En osaa olla tekemättä mitään.
Mies suunnitteli, että voittaa lotossa ja lopettaa työt. Totesin, että hän voi kyllä lopettaa työt, mutta minä jatkan.
No, tuntuu että nytkin teen haerastuspohjalta. Ei tätä palkkaa voi palkaksi sanoa.
Tekisin, mutten nykyistä työtäni. Kouluttautuisin kunnolla unelma-alalleni.
En voisi olla täysin työttömänä (tällä hetkellä olen ja pää nyt jo hajoamispisteessä). Tekisin korkeintaan puolta päivää, ehkä 3-4 päivää viikossa, jos saisi valita.
Riippuu, miten se välttämätön määritellään. Pysyisin ihan hyvin hengissä tekemättä työtä, mutta elintaso ei loppuelämääni olisi sitä, mitä toivon.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin, mutten nykyistä työtäni. Kouluttautuisin kunnolla unelma-alalleni.
No ei se kouluttautuminen suomaassa niin paljon maksa, ettetkö voisi tehdä sitä jo nyt. Vai ootko laiska / tyhmä? Kato rahalla ei saa ostettua älykkyyttä.
No en todellakaan. Aina vaan epätoivoisemmaksi käy nämä haaveet, että jostain paukahtaisi isosti fyffee eikä tarttis joka faking aamu raahautua sinne töihin haaskaamaan päiväänsä.
Minä olen taloudellisesti riippumaton, mutta käyn kokopäivätyössä, koska työni on niin megakiinnostavaa, palkitsevaa ja vapaata. Kiitos ap:lle kysymyksestä, auttoi taas muistamaan kuinka hyvin mulla on asiat!
En tekisi työtä, vaan tekisin jotain oikeasti hyödyllistä kuten kirjoittaisin.
Aivotoiminta laskisi varmaan nollaan ilman mitään älyllistä aktiviteettia esim. Työtä.
Työn sijaan opiskelu voisi olla yksi vaihtoehto.
Tekisin, vaikkapa 3 täyttä työpäivää viikossa. Työ ja siinä kehittyminen on huippukiinnostavaa, oikeastaan ainoa intohimoni.
Olen yrittäjä ja työni on mukavaa! Se on kuin harrastus, josta saa kaiken lisäksi hyvin rahaakin ja hyviä ystäviä. Eli tekisin työtä ihan varmasti. Ennen yrittäjyyttä olin lasten kanssa kahdeksan vuotta kotona ja se riitti hyvin kotoiluun. Pidän lomaa perheen kanssa 5-6 viikkoa vuodessa ja loman jälkeen palaan töihin ilosta kiljuen. :)
Sopivasti tekisin. PItää jotain puuhastella.