Kertokaa Keravasta
Minkälaista on asua Keravalla? Etenkin Killan kaupunginosa kiinnostaa. Mietitään muuttoa Helsingin Kalliosta väljemmille vesille. Tuolla olisi talo tarjolla ja hintatason tippuminen pk-seudusta houkuttelee. Arvostamme:
-luonnon läheisyyttä
-(ulko)liikuntamahdollisuuksia (laskettelu, hiihto, pyöräily, juoksu, melonta, kiipeily, retkeily, kalastus, )
-hyviä kulkuyhteyksiä
-omaa rauhaa
-työmahdollisuuksia 50 km säteellä (DI-insinööri ja varhaiskasvatuksen kandi)
-kulttuuritarjontaa (erityisesti ravintolat, kahvilat, keikat)
Kiinnostaa etenkin kommentit näihin liittyen, mutta kaikki mielipiteet ja kokemukset ovat tervetulleita!
Kommentit (6)
Onko DI-insinööri parempi vai huonompi kuin pelkkä DI?
Vierailija kirjoitti:
Onko DI-insinööri parempi vai huonompi kuin pelkkä DI?
Typo, diplomi-insinööri siis kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ole googlettanut...
Googlettamalla ei löydy samalla tavalla esim. paikkakunnalla tai tietyllä asuinalueella asuvien kokemuksia.
Olen kotoisin Keravalta ja asuin siellä noin kakskyt vuotta. Muutin pois 2012. Asuessani siellä olin kovasti sitä mieltä, että paikka on mainettaan parempi. Löytyy kivoja pientaloja, ei mitään hirveän laajoja läpeensä huonoja paikkoja, tiivis keskusta jossa palvelut ja isot marketit lähietäisyydellä, hyvät kulkuyhteydet pääkaupunkiin ja muualle... Kerava oikeasti on kiinteästi "metropolialuetta" toisin kun suht samoilla leveysasteilla olevat Vihdit ja Lohjat ja muut uudenmaan landekaupungit. Mielikuvani keravasta on kuitenkin muuttunut. Palvelut ovat kuolleet verrattuna entiseen, ja kaupunki on jotenkin vastenmielinen zombie city. Ihme hörhöä tulee puskista. Käyn siellä vielä perhesyistä. Ehkä Kerava on muuttunut tai minä olen muuttunut.
Hyvä lukio, palvelut lähellä ja hyvät kulkuyhteydet. Keravalla on myös ammattikoulu.
Kulttuuritarjonnasta en oikein tiedä mutta ainakin Helsingissä on sitä runsaasti ja R-junalla sinne pääsee nopeasti.