Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isotuloinen paikalla - kysy mitä vaan

Vierailija
06.03.2018 |

Itse ja lapset kipeänä, ei pysty keskittymään töihin kunnolla. Kysy mitä vaan, mitä olet halunnut tietää isotuloiselta (palkkatuloa reilusti, ei yrittäjä, ei perijä)

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö kirjoitti:

Rami kultaseni, sinäkö siellä?

Äiti, pitiks mennä pilaamaan?

Vierailija
42/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit palkanneesi kilpailijan itsellesi. Teitkö sen tietoisesti yrityksen parasta ajatellen ja itseäsi skarpataksesi vai huomasitko tilanteen vasta jälkikäteen? Olisiko itseäsi korkeampi profiili syy olla palkkaamatta? Ylipätevyyshän ilmoitetaan useinkin syyksi olla valitsematta, vaikka hakija itse näkisi asian toisin.

Palkkasin, koska oli mielestäni sopivin ja paras hakija. Tiedostin, että on profiililtani hyvin samanlainen kanssani. Suorissa alaisissani käsitettä ylipätevä ei ole, sen alapuolella varmasti on, koska liian hyvä turhautuu. 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko tätä tutkimusta: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tutkijat-maarittivat-onnellisuuden-t…

Pitäiskö meidän hyvätuloisten olla sinulle kateellisia jos hankit vielä enemmän kuin me? Vai tuleeko jossain raja jonka jälkeen työn ja elämän palkitsevuus muuten tulee tärkeämmäksi kuin lisäeurot?

Vierailija
44/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet Suomen verotuksesta? Mitä ajattelet maksaessasi 50% tuloistasi verottajan kirstuun ja samalla ison osan jonkun kalliolaisen juopon tai elintavoillaan diabeteksen, sydän- ja verisuonisairauden sekä keuhkoahtaumataudin itselleen aiheuttaneen mummon eläkettä ja terveydenhuollon kustannuksia?

Mitä harrastat? Mistä toivoisit itsesi muistettavan kuoltuasi?

Vierailija
45/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit palkanneesi kilpailijan itsellesi. Teitkö sen tietoisesti yrityksen parasta ajatellen ja itseäsi skarpataksesi vai huomasitko tilanteen vasta jälkikäteen? Olisiko itseäsi korkeampi profiili syy olla palkkaamatta? Ylipätevyyshän ilmoitetaan useinkin syyksi olla valitsematta, vaikka hakija itse näkisi asian toisin.

Palkkasin, koska oli mielestäni sopivin ja paras hakija. Tiedostin, että on profiililtani hyvin samanlainen kanssani. Suorissa alaisissani käsitettä ylipätevä ei ole, sen alapuolella varmasti on, koska liian hyvä turhautuu. 

AP

Tottahan on, että työnantaja tietää työn todellisen luonteen, kun taas työpaikkailmoitus voi antaa hiukan hohdokkaamman kuvan. Usein tämä ylipätevyysargumentti vain kuulostaa ennakkoluulolta hakijaa kohtaan tai esimiehen tai rekrytoijan omalta epävarmuudelta.

Vierailija
46/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johdat isoa organisaatiota, eikä teillä ole ollenkaan hr:ää vaan sinä vastaat rekrystä? Joopa joo näitä satuja. Kuten sanottu, tämä trolli jää aina kiinni.

Vierailija
47/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko tätä tutkimusta: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tutkijat-maarittivat-onnellisuuden-t…

Pitäiskö meidän hyvätuloisten olla sinulle kateellisia jos hankit vielä enemmän kuin me? Vai tuleeko jossain raja jonka jälkeen työn ja elämän palkitsevuus muuten tulee tärkeämmäksi kuin lisäeurot?

Luin jutun kun se tuli, en ole tutustunut tutkimukseen. Elämän palkitsevuus on kokonaisuus, jossa työ näyttelee roolia. Toisille isompaa ja toisille pienempää. Lisäeurot eivät ole ikinä olleet minulle ensisijainen päätöskriteeri, mutta en kyllä väheksy taloudellisen puskurin tuomaa turvallisuuden tunnetta. Minä tahansa päivänä valitsisin lasteni onnellisuuden tai vaikkapa oman mielenterveyteni ennen lisäeuroja. Onneksi en tällä hetkellä joudu valitsemaan niin. En usko, että kenenkään tuloista kannattaa olla kateellinen. Tulot eivät muuten kokemukseni mukaan korreloi myöskään työmäärän kanssa, mitä isompi johtaja, sitä isommat resurssit ja sitä helpompaa on delegoida ja pitää omasta jaksamisesta huolta. 

AP

Vierailija
48/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt urasi huipulla?

En tiedä. Ainakin hyvin lähellä sitä, olen erittäin tyytyväinen tilanteeseeni. 

Aina on myös isompia ja kauniimpia yrityksiä, vielä paremmin palkattuja hommia, enemmän alaisia jne. Eli siinä mielessä varmasti voisi ampua vielä ylemmäs, en vain näe mieltä suunnitella asiaa sen enempää. Jos tilaisuus tulee kohdalle, mietin sitä sitten.

AP

Onko sinulle tärkeää, mitä organisaatiosi tuottama tuote tai palvelu merkitsee maailmassa tai yhteiskunnassa? Siis että voit täydestä sydämestäsi seisoa firman mission takana? Tarkoitan firman eettisiä arvoja, ympäristövaikutuksia, positiivisia innovaatioita ja sen sellaista?

Vierailija
49/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johdat isoa organisaatiota, eikä teillä ole ollenkaan hr:ää vaan sinä vastaat rekrystä? Joopa joo näitä satuja. Kuten sanottu, tämä trolli jää aina kiinni.

Rekryt tehdään yhdessä HR:n kanssa, suoriin alaisiini ulkoa haettaessa käytetään myös suorahakukonsultteja. Se ei kuitenkaan poista omaa rooliani tai vastuutani prosessista. Toki minulle riittää, että olen lukenut scriinatut CV:t ja hakemukset ja ilmaannun aikatauluni mukaan sovittuihin tapaamisiin. 

AP

Vierailija
50/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö ylipätevistä paljon ihmissuhdetaidoiltaan sopimattomia?

Vierailija
51/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt urasi huipulla?

En tiedä. Ainakin hyvin lähellä sitä, olen erittäin tyytyväinen tilanteeseeni. 

Aina on myös isompia ja kauniimpia yrityksiä, vielä paremmin palkattuja hommia, enemmän alaisia jne. Eli siinä mielessä varmasti voisi ampua vielä ylemmäs, en vain näe mieltä suunnitella asiaa sen enempää. Jos tilaisuus tulee kohdalle, mietin sitä sitten.

AP

Onko sinulle tärkeää, mitä organisaatiosi tuottama tuote tai palvelu merkitsee maailmassa tai yhteiskunnassa? Siis että voit täydestä sydämestäsi seisoa firman mission takana? Tarkoitan firman eettisiä arvoja, ympäristövaikutuksia, positiivisia innovaatioita ja sen sellaista?

Mielestäni on, mutta olen alalla, jossa tuotamme nimenomaa tuon tyyppisiä palveluita/tavaroita, joissa on pieni maailmanparantamisen kulma. En voisi työskennellä firmassa tai esimiehelle, joka ei kunnioittaisi perusihmisoikeuksia tai tietoisesti tuhoaisi luonta. En kuitenkaan ole ollut tilanteessa, jossa olisin aidosti joutunut ottamaan kantaa asiaan. Myös maailmanparantaminen ja yhteiskunnallinen vaikutus tarkoittaa monille ihan eri asioita. Joillekin Saarioinen myydessään eineksiä tehostaa ruokatuotantoa ja hävikkiä ja toisille se on pahuuden ytimessä tuhoamassa aitoa ruokaa.

AP

Vierailija
52/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tässä hahmossa ainesta ihan omaksi nikiksi? Rikas ja menestyvä mies takuulla kiinnostaa mammoja.

"Saikku" voisi vähän venyä niin pääset suoltamaan tänne tekstiä muutaman viikon 24-7, kun maniaa pukkaa. "Vaimon" kanssa voisi tulla aviokriisi ja lohduttaja hakuun... Saatais hyvää draamaa.

Vierailija
53/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimosi kannustanut sinua ottamaan enemmän riskiä, jotta voisit edetä urallasi? Miten tulet toimeen sen kanssa, että vaimosi ja sinun työt ovat kovin erilaisia? (jo palkkojen ero on suuri)

Vierailija
54/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy. Usein nimenomaan sopimattomien kanssa mennään ylipätevyyden taakse. Asenne ei ole kunnossa, käytöstavat eivät ole kunnossa jne. 

AP

Vierailija
55/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

haen popcornit kirjoitti:

Oisko tässä hahmossa ainesta ihan omaksi nikiksi? Rikas ja menestyvä mies takuulla kiinnostaa mammoja.

"Saikku" voisi vähän venyä niin pääset suoltamaan tänne tekstiä muutaman viikon 24-7, kun maniaa pukkaa. "Vaimon" kanssa voisi tulla aviokriisi ja lohduttaja hakuun... Saatais hyvää draamaa.

Omassa elämässä on jo ihan riittävästi draamaa. Ehkä joku Putous-hahmo varastaa minut täältä?

AP

Vierailija
56/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaimosi kannustanut sinua ottamaan enemmän riskiä, jotta voisit edetä urallasi? Miten tulet toimeen sen kanssa, että vaimosi ja sinun työt ovat kovin erilaisia? (jo palkkojen ero on suuri)

Olemme vaimon kanssa eri urasiirrot käyneet yhdessä läpi ja miettineet, mitä ne tarkoittavat perheelle. Päätökset ovat olleet yhteisiä. En koe, että vaimo olisi kannustanut tai estänyt riskinottoa. Vaimon kanssa arki toimii hyvin, mutta toki ajoittain on kitkaa, kun työni ajaa edelle tietyissä tilanteissa. Minulle aiheuttaa eniten mielipahaa vapaa-ajan vähyys, rahat jaetaan reilusti ja se ei aiheuta ongelmia. Ajan jakaminen vain on vaikeaa, koska minulla on sitä vähemmän. Mutta nämä ovat mielestäni normaaleja ongelmia.

AP

Vierailija
57/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy. Usein nimenomaan sopimattomien kanssa mennään ylipätevyyden taakse. Asenne ei ole kunnossa, käytöstavat eivät ole kunnossa jne. 

AP

Ahaa, nytpä tiedämme tämänkin. Mitä muita peiteselityksiä käytetään, kun jonkun persoona tai tyyli ei tunnu sopivalta?

Vierailija
58/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet Suomen verotuksesta? Mitä ajattelet maksaessasi 50% tuloistasi verottajan kirstuun ja samalla ison osan jonkun kalliolaisen juopon tai elintavoillaan diabeteksen, sydän- ja verisuonisairauden sekä keuhkoahtaumataudin itselleen aiheuttaneen mummon eläkettä ja terveydenhuollon kustannuksia?

Mitä harrastat? Mistä toivoisit itsesi muistettavan kuoltuasi?

En murehdi verotuksesta. En voi vaikuttaa siihen. Minulla on riittävästi vaikka puolet meneekin. Ennemmin olen huolissani yleisestä ilmapiiristä ja maailmasta, jossa lapseni tulevat elämään.

Harrastan liikuntaa ja luen paljon. Toivon, että läheiset muistelevat minua hyvällä ja lapset kokevat saaneensa hyvät eväät elämään.

AP

Vierailija
59/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otaksun, että kyse ei ole aina pelkästään peiteselityksestä, vaan joillakin, ei sosiaalisesti lahjakkailla ihmisillä, mielenkiinto vain kohdistuu enemmän lisäkoulutuksen hankkimiseen kuin sosiaalisiin taitoihin?

Vierailija
60/68 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ahaa, nytpä tiedämme tämänkin. Mitä muita peiteselityksiä käytetään, kun jonkun persoona tai tyyli ei tunnu sopivalta?

Yleensä ei tarvitse juurikaan selitellä. Korkean tason paikoissa voi sanoa suoraan, miksi ei palkattu. Aiemmin urallani selityksiä olivat ylipätevyys, vääränlainen profiili, joku oli parempi. Joskus ne olivat aitoja selityksiä, joskus vain kemiat eivät pelanneet, mutta aniharvalle olen joutunut antamaan meriselityksen. Näissä tilanteissa kuitenkin meriselityksen antaminen on perustunut siihen, että aito syy on ollut henkilökohtaisissa ominaisuuksissa, joista keskustelu olisi turhaa. Eli selityksestä suoraan ei voi sanoa, onko se aito vai keksitty.

AP