Hääkutsuista vielä...
Kun niitä on täällä mietitty ja meilläkin kutsut lähdössä kohta matkaan ja mulle vähän epäselvää...
Siis, kun laitamme kutsuja matkaan ja kutsumme esimerkiksi kummitätini ja kutsussa lukeen " perheineen" , niin mä tarkoittaisin kummitätiäni, hänen miestään ja VIELÄ KOTONA asuvia lapsia. (tässä tapauksessa kutsumme kotoa pois muuttaneet lapset omalla kutsulla ja myös perheineen, siis lapsineen)
Mutta siis jos kutsumme ihmisiä PERHEINEEN, niin pitääkö just varautua siihen, että tulee mahdollisesti enempi sakkia... Ja sitten kun meidän suvussa on uusioperheitäkin niin paljon, että tuleekohan niitä uuden puolison aikaisemman avioliiton lapsiakin, nekin ovat perhettä...
Anteeksi tämä sekavuus, mutta kertokaa etikettitietoiset, mitä ja ketä se perheineen käsittää...?
Kommentit (5)
jos en olisi saanut ottaa aveciksi miesystävääni (emme asuneet virallisesti tuolloin vielä yhdessä). Meille tuli siis kutsu perheineen, eli olisiko minun pitänyt mennä 300kilsan päähän lapseni kanssa kaksin?
Sinkku ystävät kutsuttiin avec kutsuin..
Vähän aiheen vierestä mutta kuitenkin..
Ja vietiin kunnon lahja+ osallistuin polttareihin ja talkoisiin + lainasin morsimmelle vaikka mitä tärkeään päivään (ilmankos muuten kysy että tuletteko KAIKKI?) Nyt muuten vituttaa!!
Laita kuoreen (tai jopa kutsuun, sillä kuori häviää helposti) kutsuttujen etunimet. Ja lisäksi kun otatte vastauksia puhelimitse, varmista tulijoiden lukumäärä.
Lähetä jokaiseen kotitalouteen oma kutsunsa. Meille ainakin kävi kerran niin, että päivänsankari oli kysellyt juhlissa, että emmekö me päässeetkään tulemaan synttäreille. No kutsu oli mennyt vain huonomuistisille vanhemmilleni, enkä todella tiedä lukiko kuoressa " perheineen" vai ei. En kehdannut soittaa päivänsankarille, että " kuulin että olet järjestämässä juhlia, meille ei ole tullut kutsua, mutta olisimme silti tulossa" .
En vaan sitä hoksannut noin ytimekkäästi ilmaista, vaan jaarittelin...
Ja vastauspyynnöt kyllä on, saa nähdä sitten miten sukulaiset ja tutut tulevat kutsut tulkitsemaan... ;)
-ap-
että " epäselvät tapaukset" eli esim. sinkut ja mahdollisesti seurustelevat kutsutaan avecin kanssa.
tosin aina löytyy niitä törppöjä,jotka
raahaavat ylimääräisiä (ei kutsuttuja)
paikalle.
Jos teillä on vastauspyyntö,silloin pitää
osata avata suunsa jos joku meinaa tuoda
muita kuin kutsussa mainittuja...