Millainen ihminen ei lähtökohtaisesti usko raiskauksen uhria?
Tällä tavalla traumatisoidaan uhria lisää. Kuvottavaa!
Kommentit (69)
Keksitason älykkyydellä pitäisi jo ymmärtää, että oikeusprosessissa ei voida lähteä siitä, että kaikki väitteet uskotaan lähtökohtaisesti. Ihan sama onko kyseessä murha, raiskaus vai autovarkaus.
Mulla on paska itsetunto sun muita ongelmia. Jos mut raiskattaisiin, en varmaankaan uskaltaisi mennä poliisille juuri sen takia, etten uskoisi että mun sanaa uskotaan. Vaikka olisi fyysisiä todisteitakin. En varmaan kertoisi ikinä kenellekään.
Sellainen, joka tietää, että naiset ovat kaksinaamaisia kieroilijoita.
Ainakaan sellaiset eivät yleensä "usko", ketkä ovat joskus raiskanneet naisen. Ja heitähän on monia, suurin osa kun ei edes syytettä tai tuomiota ole ikinä saanut.
Naisvihaajat ja huorittelijat eivät myöskään usein halua "uskoa".
Bmetoo kampanja laski uskottavuuden nollaan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Mulla on paska itsetunto sun muita ongelmia. Jos mut raiskattaisiin, en varmaankaan uskaltaisi mennä poliisille juuri sen takia, etten uskoisi että mun sanaa uskotaan. Vaikka olisi fyysisiä todisteitakin. En varmaan kertoisi ikinä kenellekään.
Aika huono peruste koska jos on fyysisiä todisteita, niin silloin nimenomaan sinun pitäisi käydä poliisin luona mahdollisimman pian raiskatuksi joutumisen jälkeen. Tällöin tapauksesi todellakin katsotaan vakavaksi asiaksi, joka varmasti johtaa tutkimuksiin ja suurella todennäköisyydellä raiskaajan tuomitsemiseen. Fyysiset todisteet vaikuttavat paljon enemmän kuin pelkät sanat.
Lojaalinen ja hyvä sydämminen ihminen ketä osaa nähdä maapalloa.
Muistakaa tehdä aina raiskauksesta, kuten muistakin rikoksista, ilmoitus! Muuten nämä rikolliset vain jatkavat toimiaan.
Raiskareiden huono puoli, että osaavat usein etsiä huonoitsetuntoisia, mahdollisesti myös mt-ongelmaisia uhreja, jotteivät jäisi kiinni. Nuoret henkilöt ovat tästä syystä myös heidän suosiossaan. Aina pitää silti ilmoittaa, jos on tullut raiskatuksi. Mitä aiemmin, sen parempi.
T. Nuorena raiskattu, joka ei uskaltanut tehdä ilmoitusta
Sinä et tiedä kuin yhden puolen väittämät asioista, et ole ollut raiskausta todistamassa. Oletko vähän tyhmä?