Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaappaus keittiössä 5.3.2018

Vierailija
05.03.2018 |

Katsottekos?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ohjelmassa nuo kakarat on ihan vajaan olosia.

No varmaan niitä jännittää aika paljon.

Vierailija
42/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappia avatessa kape yskäisi jääkaappiin, siinäpä vasta hygieeninen kokki. Äidin sokeriton, viljaton, maidoton dietti, silti kaljaa ainakin oli jääkaapissa, eli viljaa, sokeria. Äidin esimerkki laihduttaa , on tyttärellekin esimerkki huonosta , ja rajallisesta syömisestä. Vihannekset tytölle( kurkkua, joka täyttä vetttä) .

Rasvamaksa äidillä, kalja, ja lääkkeetkin voivat sitä tehdä(kertoi syövänsä lääkkeitä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä olen nyt just kiitollinen että meillä tehtiin ruokaa yhdessä ja syötiin yhdessä kun olin lapsi! Paljolta hankaluudelta on säästynyt elämässä kun on rento ja iloinen suhde ruokaan.

Vierailija
44/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä oli manikyroidut sormet ja on vasta 10 v. Onkohan sillä jotain ulkonäköä koskevia issueita jo nyt? Vaikuttaa jotenkin siltä.

Vierailija
45/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan karseen tyly ja huonokäytöksinen kakara.. sori nyt vaan!

Vierailija
46/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse syömishäiriötä ja erilaisia dieettejä vuosia harrastaneena heräsin, kun tyttö alkoi n. 10-vuotiaana käymään puntarilla ja nirsoilemaan ruoan kanssa. Siihen loppui dieetit, vaikka hurjasti pään kanssa työtä se on vaatinut.

Vaakaa meillä ei ole ollut kohta seitsemään vuoteen ja ruokia ei mitata/punnita jne. vaan tehdään perusterveellistä tavallista ruokaa sen enempiä miettimättä.

Ihan mahtavaa! Onnittelut!

Olin töissä joskus syömishäiriöita sairastavien kanssa ja kyllä sieltä ihan todella moneltä löytyi semmoinen tausta että kotona äiti oli laskeskellut kaloreita tai pisteitä ja ollut jatkuvilla dieeteillä. Eihän sitä kukaan pahuuttaan tee, sitä voi olla vissiin aika vaikeaa tajua mitä se tekee lapselle. Toinen paha on se jos vanhempi haukkuu omaa ulkonäköään.

Kyllä se oli aika karu havahdus siihen, että lapsi lähtee samalle karulle tielle ja mun esimerkistä!

Kiitos kannustuksesta :) Luin joskus Siskonmakkarat - kirjan ja siinä oli lähes kaikilla syömishäiriöön sairastuneilla kokemuksia oman vanhemman laihdutuksista, ulkonäön arvostelusta, sukulaisten ”leikinlaskusta” kasvavien nuorien esim. muotoja kohtaan jne.

Vierailija
47/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan karseen tyly ja huonokäytöksinen kakara.. sori nyt vaan!

No niin kyllä olet.

Vierailija
48/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau mikä muutos ruokapöydässä. Jos toi pitää paikkansa niin toihan on ihan mahtava saavutus! Toi äiti osaa selvästi oikeesti myös tehdä ruokaa.

Vierailija
49/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jakso :)

Hyvä Iida ja hyvä äiti!

Vierailija
50/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatelkaas nyt jos se tyttö ei syönyt muuta kuin pinaattilettuja, mansikkahilloa, kurkkua ja nuudeleita ja nyt menee jo ainakin lohta, perunaa ja kasviksiakin! Tulipas hyvä mieli.

Vierailija
51/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on siinä iässä että jo kovasti miettii ulkonäköään. Varmaan sairastuu vielä johonkin syömishäiriöön jos ei jaksa kauaa kokkailla.

Äitinsä vähän outo kun ei ollut piilottanut 8 Karhu-kaljaa vaikka tv tuli paikalle. Selvästi joku salkullinen ollut olutta ja nuo siitä. Ja rasvamaksa.

Jotenkin niin tamperelaista menoa taas. Jurot lapset ja vähän maalainen äiti.

Vierailija
52/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella syödään tollain suu auki ja ruoka suussa. Ne on oppinut jo lapsena.

Vierailija
53/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö on siinä iässä että jo kovasti miettii ulkonäköään. Varmaan sairastuu vielä johonkin syömishäiriöön jos ei jaksa kauaa kokkailla.

Äitinsä vähän outo kun ei ollut piilottanut 8 Karhu-kaljaa vaikka tv tuli paikalle. Selvästi joku salkullinen ollut olutta ja nuo siitä. Ja rasvamaksa.

Jotenkin niin tamperelaista menoa taas. Jurot lapset ja vähän maalainen äiti.

No jopas on mutkat suoraksi olettamuksia. 

Erikoista olisi se, että äiti olisi piilottanut ruokia ennen kuvausryhmän tuloa. Mitä se olisi lapselle viestinyt? Mitä pahaa on muutamassa oluessa jääkaapissa, ei kai se itsessään tarkoita sitä että äiti joka ilta naukkailee olutta?

Vierailija
54/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voikin olla ärsyttävä kakara :D

Vierailija
55/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se tyttö oli ihanan aito 🙂.

Ei yrittäny esittää kameran edessä mitään muuta kuin oikeasti on.

Vierailija
56/81 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöllä oli manikyroidut sormet ja on vasta 10 v. Onkohan sillä jotain ulkonäköä koskevia issueita jo nyt? Vaikuttaa jotenkin siltä.

Issueita.. Issueita? Miks ei ihan yksinkertaisesti "paineita" tai "ongelmia"? :'DDDD finglish selkeästi elää ja voi hyvin, hyi helv..

toivottavasti tyttö pääsee tuosta nirsoilustaan ym eroon

Vierailija
57/81 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tuo Kapa jankkasi koko ajan  " mutta miksi sä laihdutat?" ja toinen just selittänyt...  Hiukan pistivät ne kaljat miettimään, mistä se rasvamaksa oikein on tullut!

Tyttö oli kyllä todella kaunis :O   Mutta pitäisi vieroittaa  pinaattiletuista

Vierailija
58/81 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä oli halunnut kynnet kauniiksi telkkariin ?

Vierailija
59/81 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa ohjelmassa on tärkeä viesti tuo yhdessä syöminen tai vielä parempi yhdessä ruuan valmistaminen. Ennen omat lapset tunnettiin vähän väkisinkin, kun ei ollut omia huoneita kaikilla ja joka päivä syötiin ja ehkä keskusteltiin kuulumisista ruokapöydässä, koska ei juurikaan ollut tapana käydä jääkaapilta tankkaamassa jokainen eri aikaan.

On kamalaa jos vaikka vähän myrtsi teini pakenee omaan huoneeseensa eväiden kanssa ja sitten joskus liian myöhään vanhemmat havahtuu ihmettelelmään, että kukahan meillä asuu.

Vierailija
60/81 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se äiti tuossa Kaappaus keittiössä -jaksossa. Vastaan kysymyksiinne, mikäli haluatte minulta asiallisesti jotain kysyä.

Minulla on äkillisen lihomisen johdosta rasvamaksa. Lihominen johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta, josta kärsii suomessa noin 300000 ihmistä. Aikaisemmat juomatottumukseni ovat olleet aivan normaalit, kuten hyvin monilla muillakin ihmisillä. Lasi viiniä ruuan kanssa, silloin tällöin olutta saunassa, muutaman kerran vuodessa viihteellä. Lääkärini mukaan rasvamaksa aiheutuu lihomisesta ja laihtuminen olisi paras parannuskeino siihen. 

Arvasin, että jääkaappini ovessa näkyvistä oluista tulee juurikin tämä kysymys eteen, että olen juomalla itse aiheuttanut rasvamaksani. Aika monelle ihmiselle on yllätys, että rasvamaksan voi saada absolutistikin. Itse en ole absolutisti. Sen jälkeen kun sain tuon diagnoosin, olen välttänyt alkoholia, koska en halua rasittaa maksaani yhtään tarpeettomasti. Se ei olisi silti lääkärini mukaan välttämätöntä. Laihtuminen taas olisi. Ohjelmasta on leikattu pois se kohta, jossa kerron Kapelle, että meillä käy viikonloppuisin henkilö, joka pitää oluesta. Juomat ovat kylmässä häntä varten. Kuvaushetkellä jääkaapissa oli 12 tölkkiä olutta. Viikonloppuvieraammekaan ei juo näitä kaikkia yhden viikonlopun aikana. 

Joillakin tuntuu olevan tarpeellista kommentoida keskustelupalstoilla nimettömästi hyvinkin ilkeään sävyyn. Minusta on aika epäasiallista kommentoida 10-vuotiaasta tytöstä ilkeästi. Tytöllä on oikomishoito käynnissä. Minusta on aika epäasiallista kommentoida lapsen hampaita tai ulkonäköä. Moni muukin on käynyt oikomishoidon läpi lapsena ja käy parasta aikaa. Jotkut saavat ilmeisesti ilkeydestä tyydytystä tai pönkittävät omaa itsetuntoaa sillä. Toivoisin kuitenkin, että aikuiset ihmiset ajattelisivat hieman ennen kuin ottavat ilkeiden kommenttien kohteeksi lapsia.

Tyttärelläni ei ole syömishäiriötä. Hän vaan ei pidä siitä, että ruoka-aineet mössätään keskenään. Hän syö kyllä paljon muutakin kuin pinaattilettuja tai nuudelia. Ohjelmassa kärjistetään tarkoituksella. Syy siihen, miksi menimme ohjelmaan oli juuri se, mikä ohjelman lopputuloskin meidän osaltamme oli. Valmistamme nykyään yhdessä ruokaa ja syömme useammin yhdessä. Idan ruokavalio on monipuolistunut sen myötä ja itsekin olen rennompi oman syömiseni suhteen. Pyrin toki edelleen pudottamaan painoani, mutta hieman toisesta näkökulmasta kuin aikaisemmin. Minulle siinä on kuitenkin kyse terveydestä. Ravintoasiantuntijan osuus oli paljon pidempi kuin ohjelmaan saatiin sopimaan. Sain siitä keskustelusta paljon tietoa. En ole enää dieeteillä ja ateriamme koostetaan siten, että me syömme nykyään pääasiassa samaa ruokaa. Mikäli haluan syödä mössättyä ruokaa, josta tytär ei edelleenkään pidä, valmistan sitä evääkseni töihin.

Jollain oli jopa kommentti tyttären kynsistä. Hän on kovasti halunnut kasvattaa kynsiään ja olen antanut siihen luvan sillä ehdolla, että kynsien alusta pidetään puhtaana ja käsiä pestään riittävästi. Sen manikyyrin teen minä ihan tavallisilla kynsisaksilla ja viilalla. Tyttö ei ole muuten erityisen kiinnostunut ulkonäöstään vielä, mutta varmasti sekin vaihe vielä tulee eteen. Hän on ihan normaali ja tavallinen ikäisensä tyttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan