Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤ SYYSkeijujen KE&TO ¤¤

19.04.2006 |

Voiko olla totta, ettei ollut vielä pinoa.. Tässä nyt kuitenkin.

-piias- rv 19+2

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista synnytysvideoista. Itse olen nimittäin aina inhonnut katsoa toisten synnytyksiä ja omia nyt ei ole tarvinnut katsoa, kokea vain ;-). En tiedä, minusta ne on lähinnä vaan pelottavia/kammottavia tms. Olenkin miettinyt, että onko edes ihan viisasta näyttää videoita varsinkaan ensikertalaisille. Mitä mieltä muut on?

Typo, toivottavasti sulla se lorahtelu on tosiaan vetistä valkkaria. Mulla tuli alkuraskaudessa välillä tosi paljon tuota vetistä valkkaria. Kerrankin hiihtolenkillä olin aivan varma, että nyt kyllä vuotaa verta, että kesken meni taas, mutta ei se ollut kuin sitä valkkaria. Mutta kannattaa tosiaan soittaa äitipolille, jos tuo vuoto vielä säikyttelee. Tsemppiä!

Omassa navassa ei mitään erikoista. Eilen vauveli piti aamupäivästä hiljaista ajanjaksoa eli selvästikin nukkui. Nyt on taas ollut ainakin tänne asti hiljaista, joten odottelen, että milloin se potkiskelu taas alkaa. Postissa olis odottamassa H&M:n paketti, jossa on mammahousuja. Saas nähdä, ovatko hyviä vai joudunko palauttamaan.

neronja rv20+4

Vierailija
22/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen tervehdys tohon alkuun. Eilen tuntu mahas jotain, mut älkää kysykö mitä. Elämme jännittäviä aikoja...

Huutonetistä. Koukuti koukuti...Huusin sieltä pahvilaatikollisen vauvan vaatteita ja oli tosi hyvä laatusia, ei mitään valittamista! Vaunut ostettiin uusina jo muutama viikko sitten. Jaa miten nii ajois?! =)

Nälkä. Mun ensimmäinen raskausoire oli tuo kyseinen " vaiva" , lämpöstä ruokaa piti syödä ainaki 3 kertaa päiväs! Ja nyt kun 8 viikon oksennusputki on takana niin on se ruoka vaan ihanaa!

Onko kellään kokemusta tälläsestä: mulla mahas polttelee, ei närästystä mutta vähä sinne päin. Hmm, olipa hyvin selitetty! No mutta laittakaahan rohkasevia viestejä, ei kai siä masus mikään hätänä oo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miisa84 & Pipana, Rv 19+0

Vierailija
24/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs tänään oli sitten se kovasti odotettu rakenne-uä. Ja kaikki hyvin! Pieni esitteli itseään kiltisti eli saatiin tarkistettua sydän, aivot, virtsarakko, munuaiset, sormet, varpaat ja kaikki muukin.

Etuseinässähän se istukka oli, niin kuin arvelinkin. Sen verran vähän on liikkeitä tuntunut. Mutta touhukkaasti pikkuinen siellä pyöriskeli. Ja vilkutteli ja haukotteli ja mutusteli sormiaan :)

Muutamia päiviä oli pienempi kuin viikkojen mukaan pitäisi, eli pistettiin tilaukseen sellanen 3,2kg ;) Esikoinenhan mulla oli 3140g ja toinen 3550g. Eli ihan hyvältä kuulostais. Ja pituudessa taitaa tulla enempi äitiinsä, kun ei tuo reisiluu järin pitkä ollut. Tosin saattaa tehdä niinkin että alkaa kasvaa vasta kun pääsee äitin masusta pois, niin kuin isoveljensäkin.. (r-uä:ssä hänestäkin sanottiin että lyhyt on reisiluu, mutta niinpä vaan on nyt 87cm 1,5v!)

No juu, ja jalkojen väliin kurkittiin myös - tai siis katsottiin kun hän kerran auliisti esitteli - ja PIKKUVELI sieltä näyttäisi tulevan. Ihanaa! Ei sikäli että sillä sukupuolella nyt väliä olisi ollut, mutta jotenkin on konkreettisempaa nyt odotella kun voi ajatella sitä pientä poikaa joka masussa potkiskelee! *ah ja voi, näitä liikutuksen kyyneleitä..*

Sellaista.

Tulevalle isoveljelle taisi olla rankka aamu, kun ensin äitini oli häntä hoitamassa ultran ajan, sitten hilpastiin sinne 1,5v neuvolaan ja vielä kaupan kautta kotiin ruualle. Joku siinä rasitti, sillä käytännössä nukahti ruoka suussa! Pilkki piimämukin kanssa aikansa, ja nostin sitten suoraan pöydästä päikkäreille. Ennenkuulumatonta, onkohan tulossa kipeeksi?

Juu ja nyt vaavin peittoa kutomaan, loppusuora häämöttää. Ja nyt voikin suunnitella siihen koristeeksi autoja tai nalleja tai.. Ja sitten sinisiä!

Yhtä ihanaa päivää kaikille muille,

toivoo Itta 18+6

Vierailija
25/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neronja:

Eilen vauveli piti aamupäivästä hiljaista ajanjaksoa eli selvästikin nukkui. Nyt on taas ollut ainakin tänne asti hiljaista, joten odottelen, että milloin se potkiskelu taas alkaa.

Äsken just kirjoitin, että milloinhan se liikehdintä tänään alkaa ja äsken se just alkoi :-). Tällainen rytmi siis hänellä.

Ittakos se kertoi just rakenneultrakuulumiset. Onnittelut niistä :-)!

neronja rv20+4

Vierailija
26/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiihana päivä. Ulos en oo vielä nokkaani laittanu. Mies antoi nukkua puolille päivin ja herätti sit saunomaan. Saunassa tein jalkahoidon itelleni pitkän kaavan mukaan ja saunan jälkeen pistin miehen rasvaamaan miut päästä varpaisiin. Miehellä tänään vapaa, kun sitten vkloppu töitä. Lapset vielä tänään hoidossa.

Huomenna lähen lasten kans mummolaan K-Suomeen, Kangasniemelle. Ihan kiva, varsinkin, kun äidillä sattuu kans vapaat. Ja miun veli 9v on siellä leikkikaverina. Autolla ajellaan ja matkaa noin 250km. Varkaudessa meillä on aina vakipysähdyspaikka.

Mahassa ei kummempia. Yhä edelleen napakimmat potkut saan iltaisin tuntea, kun itekin rauhotun. Kun töissäki menee alkuilta istuessa..

Onko muilla nenä-/ienverenvuotoa? Mulla viikon sisään on vuotanut nenä verta pariin otteeseen ja eikä ihan vähää :( Syyksi on riittänyt kovempi niistäminen. Ikenistä vuotaa kans aika herkästi. Hampilääkäriin pitäis varailla aikaa jo iihan muutenkin.

Kahville! -piias- rv 19+3

Vierailija
27/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkkarilorahteluja täälläkin! Ollut edellisissäkin, eikä aina oo kauheen kivaa. Ite en vielä oikein pikkuhousunsuojista tykkää, saa sit kulkea märissä alkkareissa. Klääh. -piias-

Vierailija
28/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pikaisesti vaan :)

Tänne ei kuulu kummempia, työrintamalla KIIRE. Saa nähdä meneekö vielä yötöiksi :/

Vauva potkii niin lujaa, että eilen huomasin, että näkyy ihan ulospäinkin, kun masu heilahtelee. Hurjaa! Viis siitä, että istukka on etuseinässä :D

Tänään olen vaihtanut keittiöön verhot ja makkariin uudet lakanat sänkyyn. Pyykkikone pyörittää toista koneellista. Mut nyt sinne välipalalle ja sit töihin. Ruokaakin pitäis tehdä ja ilta meneekin sit tossa ompelukoneen vieressä.

Mukavaa torstaita!

Porenn ja Pimpula rv 21+2

Vierailija
29/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan kirjoitellut sen jälkeen kun lähdin lomalle suomeen. Reissu meni aivan ihanasti ja mukaan tuli kasa lasten vaatteita, babysitteri, maxi cosi ja iso kasa raskausvaatteita.

Olo on ollut todella hyvä, koko raskauden aikana ei ole ollut mitään valittamista eikä minkäänlaisia raskausvaivoja. Selkä alkaa nyt entistä enemmän vaan särkeä, sehän johtuu tuosta mun hajonneesta selkänikamasta ja on ollut koko ajan tiedossa, että selän kanssa tulee ongelmia.

Tänään oli taas ultra: Se on poika! Näkyi ihan selvästi. Kaikki oli hyvin, sormetkin laskettiin. Nyt sitten mies on jo lähdössä ostamaan juna/autorataa, yritän vielä jarruutella... ja minä mietin kuumeisesti nimeä. Tyttöjen nimiä olisi ollut vaikka kuinka paljon mielessä, mutta pojalle on hankalampaa nimi keksiä. Painoa on tullut 5kg lisää ja muutenkin kaikki arvot oli täysin normaaleja ja hyviä. Ei siis tartte vähentää suolan eikä suklaan syöntiä.

Aloitin kanssa sen peiton kutomisen, olen tosin saanut vasta 10cm tehtyä... Pitänee jättää sudokut tekemättä ja siirtyä taas kutomiseen.

Tänne on tullut kevät oikein kunnolla, tänäänkin on 20c astetta ja aurinko paistaa. Lauantaina poltin jo kasvoni kun nikkaroin pihalla rikkaruohoja pois, en ollenkaan tajunnut, että aurinko pääsi niin paistamaan. Ei onneksi palanut kunnolla.

Hyviä vointeja kaikille!

Seirana 19+6

Vierailija
30/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää sanoa kiva kuulla että muillakin on valkkarivuotoa, mutta kummasti se rauhoittaa mieltä kun kuulee että muillakin on ollut samantapaisia oireita. Mä en osannut ollenkaan ajatella että tämä voisi olla normaalia valkovuotoa ja olla näin vetistä. Nyt seuraan rauhallisesti tilannetta.

rv 20+3

Vierailija
31/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenne ultrassa on kanssa täällä käyty! Kaikki oli oikein hyvin ja mies ja lapset olivat mukana katsomassa. Vauva painoi 250 g...

Oli sellaisessa asennossa, että esitteli auliisti käsiään mutta jalkoväliin ei kyllä nähty! Voi pettymys kun olisi ollut niin kiva tietää... Saa nähdä pitääkö sitten jännityksessä syyskuulle asti kumpi tulee! Viime raskaudessa oli jotenkin kiva kun tiesi, että poika tulee...

Onnitteluja kaikille muillekkin ultrassa käyneille hyvistä kuulumisista! Ainakin Ittalle ja jollekkin muulle oli pikku-prinssiä luvattu!

Onko muilla jo vaunuja hankittu ja jos on niin minkä merkkisiä? Itse en ole vielä hankkinut mitään, mutta maanantaina olisi tarkoitus lähteä Tampere cityyn vähän tutkailemaan millaista valikoimaa vaunuissa olisi.

t. Tuittu ja papunen 18+5

Vierailija
32/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetistä ostan minäkin tavaraa, nyt pääasiassa äitiysvaatteita on tullut huudettua ja muutamia suloisia vauvanvaatteita. Tarkkahan siellä pitää olla keneltä huutaa, mutta palautteita kun seuraa niin tietää kyllä aika hyvin kenen voi luottaa.

Seirenalle ja IItalle onnittelut hyvin sujuneesta ultrasta ja tulevista pienistä pojista :) Ja toki muillekin ultrissa käynnelle, jos nyt jäi joku mainitsematta.

Nettiemolta tilaamani äitiys- ja imetyspaidat tulivat tänään. Äitiyspaidoissa on vielä väljyyttä ja ne imetyspaidat - niitähän ei tarvitse vielä puoleen vuoteen :) kauniita ne kaikki kyllä ovat ja mielestäni oikein oiva sijoitus.

Tinah mukavaa, että töissä suhtautuvat positiivisesti. Itsekin kerroin tällä viikolla ja olin yllättynyt kuinka positiivisesti pomo ja muut työntekijät suhtautuvat asiaan. Olin odottanut nuivempaa kommenttia, koska olen vasta vakipaikan ko paikassa saannut. Kiva jäädä hyvillä mielin äitiyslomalle :)

Synnytysvideot on aina hurjaa katsottavaa, minusta itse " pääosassa" oleminen ei ole niin... brutaalia... (en keksi parempaa sanaa) vaan paljon pehmeämpää ja luonnollisempaa koettuna kuin tv ruudulta nähtynä. Toisaalta niissä on positiivista nähdä, ettei se aina muillakaan niin " helppoa" ole että plups vaan ja vauva on maailmassa (kuten tv-sarjoissa tapahtuu).

Mayella 17+1